Tuosta kissa saippuasta senverran että oikeammin pitäisi puhua mirrisaippuasta
Legenda nimittäin kertoo että ennevanhaan ranskassa ilotytöt pesivät "mirrinsä" tuolla kyseisellä saippualla. Sehän ei kuivattanut kovalle kulutuselle joutuvaa nahkaa ja kaiken lisäksi se nahka puhdistui ja tuntui hyvälle
onkos kukaan kokeillut mitään ratsastukseen tarkoitettua puhdistus/hoitoainetta??, yksi päivä tuli ihmeteltyä paikallisessa maksi-makasiinissä.
Hinnatkin näytti olevan kohdallaan.
esim. Prismasta saatavana oleva satulasaippua ja valjasrasva toimii ihan hyvin. Hinta ei tosiaan päätä huimaa, ja aine riittää useampaankin käsittelyyn. Näillä oon pärjänny jo useamman vuoden.
Mitä ainetta suosittelette buffalonahka-penkkien hoitoon?
Oon muutaman kerran käyttäny marmoritiskiltä ostamaa BMW:n omaa tököttiä mutta siihen en ole lainkaan tyytyväinen.
esim. Prismasta saatavana oleva satulasaippua ja valjasrasva toimii ihan hyvin. Hinta ei tosiaan päätä huimaa, ja aine riittää useampaankin käsittelyyn. Näillä oon pärjänny jo useamman vuoden.
Satulasaippuaa ja satularasvaa käytetään myös täällä. Hintaansa nähden todella hyvää ainetta.
Satulasaippuaa ja satularasvaa käytetään myös täällä. Hintaansa nähden todella hyvää ainetta.
Hmm... pitänee melkein itsekin noita tököttejä käydä ostamassa ja kokeilla. Kun kerran niin kovin kehutte
Osintosin kuskin ja vänkärin penkki alkaisi kohta kaipaamaan jopa leathermasterin väriä ensin päällensä... :think
Mitä suosittelette tässä kunnossa oleville penkeille?
Pitäisi saada kulumat hoidettua & peitettyä, päälle rasva ja suojaava. Penkit ovat 15 vuotta vanhat, aikaisemmista hoitokerroista ei ole tietoa.
Ajattelin SA-INT mustaa kenkälankkia kunnolla kiilotettuna, päälle liberon vaha tai vastaava. Mieluiten jotain semmoista mitä ei tarvitsisi kovin kaukaa tilata.
Mitä suosittelette tässä kunnossa oleville penkeille?
Pitäisi saada kulumat hoidettua & peitettyä, päälle rasva ja suojaava. Penkit ovat 15 vuotta vanhat, aikaisemmista hoitokerroista ei ole tietoa.
Ajattelin SA-INT mustaa kenkälankkia kunnolla kiilotettuna, päälle liberon vaha tai vastaava. Mieluiten jotain semmoista mitä ei tarvitsisi kovin kaukaa tilata.
kokeile nyt alkuun ihan vaan sitä liberonin mustaa tököttiä... aika kivan näköiseksi saa halkeilleet ja vähän kulahtaneet penkit.
Mitä nyt nettiä on tullut luettua niin jopa tuosta marseille saippuasta jotkut varoittavat, puhumattakaan näistä autoille tarkoitetuista tuotteista (jotka saattavat sisältää silikonia). Kuulemma ajan myötä nämä kaikenlaiset tuotteet kovettavat penkit jne. Tiedä sitten.
enivei, laitoin kuitenkin Turtle Platinium Leather carea. Helppo levittää, edullista, pyyhkäisy on erittäin helppo = ei eroa pyyhkiikö). Penkeistä "hävisi" kulumia mutta pinta muuttui hieman erituntuiseksi, lievästi kovemmaksi. Ei natise, joten siinä mielessä voi olla tyytyväinen. Lähinnä aurinkosuojaa ja ehostamista hain tuolta tuotteelta ja siinä se kyllä onnstui.
Mitä ainetta suosittelette buffalonahka-penkkien hoitoon?
Oon muutaman kerran käyttäny marmoritiskiltä ostamaa BMW:n omaa tököttiä mutta siihen en ole lainkaan tyytyväinen.
Ei sitten vissiin taida hyövätä ostaa tuota bmw omaa tököttiä?
Jos joku osaa sanoa mistä oulussa kanntaisi käydä kysymässä noita nahkapenkkien hoitoaineita niin laittaa privaa mulle tulemaan, esim jotain suutarin tapaista joka tekee auton penkkeihin uusia nahkoja.
Intin Kenkälankki on kovvaa tavaraa, kun levittää reilusti ja lämmittää kevyesti kuumailma puhaltimella niin imeytyy hyvin halkeamiin. Täytyy vaan tosissaan putsata se siittä pois ettei muijan valkoset housut oo pian mustat...
Hevostarvike liikkeissä myytävä satularasva vai mikä se nyt nimeltään on kuulemma hyvää...
E30 M50b28 -90 Cirrusblau E39 520d Touring -00 Sienarot II
MB Sprinter
Lynx Rave Re 600 -15
Suzuki GSX-R1100 -95
Comment