Originally posted by Radon
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nahkapenkkien hoito - yhdistetty topikit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
-
-
Originally posted by Willtord View Postabout paljonko leathermasterin värjäysvermeet maksaa?
Jos ei ole aivan mahdottoman vanhat nahat, niin seuraavilla toimenpiteillä tulee aika uudenveroista jälkeä:
1. RapidCleanerillä kovaa hinkkausta tunti. Myös kaikki vekkien pohjat täytyy hinkata tarkasti.
2. Värjäysainetta yksi kerros. Seuraavana päivänä toinen kerros. Hiertyneisiin kohtiin ehkä kolmaskin kerros.
3. Puoli päivää kun väri on kuivunut, sitten päälle vielä Cream. Ja muutaman tunnin kuluttua toinen kerros.
Se on siinä. Aina olen ollut jälkeen tyytyväinen. Ja muutkin on ihastelleet.
Jos nahat tunnustavat jotain muuta väriä kuin mustaa, niin lähetä Leathermasterille yksi niskatuki, jonka mukaan osaavat sekoittaa täsmälleen oikean sävyisen värjäysaineen. Kerran olen tuon tehnyt valkoisille nahoille, ja niistä tuli oikeasti kuin uudet.
Comment
-
-
Muutama sivu takaperin kirjoitin mikä on tähän mennessä ylivoimaisesti paras hoitoaine puhveleille.
Softcare Leather Balsam - nahanhoitoaine!!!!
Itse kokeilin ehkä noin kymmentä eri ainetta ennen kun löysin tämän.
Comment
-
-
Originally posted by Jesper View PostMuutama sivu takaperin kirjoitin mikä on tähän mennessä ylivoimaisesti paras hoitoaine puhveleille.
Softcare Leather Balsam - nahanhoitoaine!!!!
Itse kokeilin ehkä noin kymmentä eri ainetta ennen kun löysin tämän.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMistä tuota saa ostaa? Miten käytit? Tuolla sanotaan "Tee hoitovahaus aina viimeisenä hoitotoimenpiteenä pestylle ja suojakäsitellylle, kuivalle pinnalle. " Millä pesit tai suojakäsittelit puhvelit, jos käsittelit?
Fiksuinta on ostaa toi isoin hoitopakkaus.
Muistaakseni esim. sotkasta taisi löytyä...
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostMaksaapi about 100 euroa. On mielettömän hyvä setti. Olen parikin sellaista settiä ostanut, eikä paljoa muita enää tarvitse katsella. Jos omistat mustat nahat, riittää kun tilaat purkin "RapidCleaneriä", mustan nahan värjäyspullon ja "Cream"-purkin siihen vielä päälle. Leathermasterilta saa tuota settiä muistaakseni valmiina pakettina, ja maksoi jotakuinkin satasen verran. Riittää hyvin pariin-kolmeen autoon. Mukana tulee vielä RapidCleaneriä hieman studimpi puhdistusaine, joka mielestäni on jopa liian syväpuhdistava ainakin uudehkoille nahoille.
Jos ei ole aivan mahdottoman vanhat nahat, niin seuraavilla toimenpiteillä tulee aika uudenveroista jälkeä:
1. RapidCleanerillä kovaa hinkkausta tunti. Myös kaikki vekkien pohjat täytyy hinkata tarkasti.
2. Värjäysainetta yksi kerros. Seuraavana päivänä toinen kerros. Hiertyneisiin kohtiin ehkä kolmaskin kerros.
3. Puoli päivää kun väri on kuivunut, sitten päälle vielä Cream. Ja muutaman tunnin kuluttua toinen kerros.
Se on siinä. Aina olen ollut jälkeen tyytyväinen. Ja muutkin on ihastelleet.
Jos nahat tunnustavat jotain muuta väriä kuin mustaa, niin lähetä Leathermasterille yksi niskatuki, jonka mukaan osaavat sekoittaa täsmälleen oikean sävyisen värjäysaineen. Kerran olen tuon tehnyt valkoisille nahoille, ja niistä tuli oikeasti kuin uudet.
Comment
-
-
Tulipa eilen haettua itsellekkin tuollainen Leathermasterin nahanhoitosarjan missä tuli mukana puhdistusaine, kermainen hoitoaine, pesusieni ja pieni levityshuopa, hintaa taisi olla 19€. Täytyy kyllä sanoa, että on todella hyvää tavaraa ainakin tolle vesipuhvelin nahalle! Alunperin oli ongelma, kun käytin muiden suosituksesta tota Auto Glymin perus nahanhoitoainetta, että se kermamössö kuivui sinne nahan huokosiin eikä se edes pehmentänyt nahkaa. Lopputulos oli sellainen valkoisen vivahteinen tumma nahka eli siis ei hyvä! Nyt Leathermasterilla vedin pari kerrosta puhdistuksen jälkeen tota hoitoainetta ja penkistä tuli huomattavasti tummempi ja samalla pehmeämpi kuin mitä se koskaan aiemmin on ollut! Samalla sai noi Auto Glymin moskat puhdistettua pois nahan huokosista. Eli siis voi todella lämpimästi suositella tota Leathermasterin maitomaista hoitoainetta vesipuhvelin nahalle!
Comment
-
-
Tuli pitkästä aikaa kokeiltua Nahkista. Autossahan ei ole nahkapenkkejä, mutta nahkaratti ja vaihdekepin nuppi. Valitettavasti olen hukannut jonnekin paremman "nahanhoitosettini", joten ensin pesua satulasaippualla ja sitten melko runsaasti Nahkista. Ensimmäisen kerran jälkeen ratti tuntui käteen kovalta, joten sitten runsas toinen kerros. Sekin upposi vaikeuksitta. Valehtelematta, myös se kolmas runsas Nahkis-kerros upposi, mutta nyt ratti tuntuu käteen paljon mukavammalta (ja tietää että se on pesty..vesi oli kyllä harmaata) ja ennen kaikkea kestävämmältä.
Itse asiassa, voisi varmasti laittaa vielä neljännenkin kierroksen. Rasva imeytyi hyvin kun aurinko lämmitti sisätilaa, mutta heti viileämmässä säässä kolmannen käsittelykerran jälkeen käsiin jäi rasvaa, mutta kun auto seisoi Vaasassa neljä päivää, niin sinä aikana loput jäämätkin olivat imeytyneet nahkaan - ei tunnu mitenkään rasvaiselta.
Ratissa on yläkohta joka on lähes kokoajan auringossa, se kuivuu kovin. Omassakin se on kuluneempi kuin muu osa ratista, mutta nyt rasvattuna se voi kestää hiukan pidempään. Aineilla on eroa, mutta tärkeintä lienee nahan kanssa edes jonkinlainen käsittely. En tiedä milloin omassa sitä oli tehty, on saattanut kulua jonkin aikaa - uutta siitä ei enää saa, mutta käyttökelpoisena pysyy hyvin.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by KaW View PostItselläin olisi edessä nahkapenkkien hoito.
Ajatelin ne pestä ja vetää sen useiden suosiman intin kenkälankin pintaan. Minkälainen suoja aine siihen päälle olisi suotuisi vetästä?
vai voiko ihan huoletta laittaa mitä vaan sen lankin päälle, ettei ala reagoimaan keskenään?
Niin ja toi pesu marseille-saippualla. Molemmat aineet tosi halpoja, mutta lyövät kyllä kaikki muut laudalta!Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Miten toi pesu marseillen saippualla nyt käytännössä toteutetaan? Sehän on palasaippuaa, hierotaanko sitä penkkeihin märkänä vai ihan pelkästään märkään rättiin ja sillä sit hierotaan penkkejä? Mulle tulee penkkien pesemisestä vain mieleen, että saavista vettä päälle ja harjalla harjaamaan kuin mattoja konsanaan... näin tuskin auton penkkejä pestään?
Comment
-
-
Tänään pesin omasta e60:stä beiget nahkat juurikin tuolla marseille-palasaippualla, auton pesusienestä leikkasin puolen kämmenen kokosen palan ja kostutin sitä hieman ja sit hinkkasin palasaippuaa sieneen ja eiku pesemään, pieni alue penkistä kerralla ja lämpimällä vedellä ja rätillä sit pyyhin saippuat pois ja hyvä tuli. Sit pintaan lethermasterin hoitovoide edelleen kämmenen kokosella rätin palalla levittäen, pitääpä lähteä laittaan uus kerros tuota hoitoainetta ku vielä tarkenee.ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
-
Ite oon sumutinpullolla sumuttanut vettä penkille ja hieronut palaa nahalla, sumuttanut vielä vähän päälle ja vetänyt hammasharjalla välit. Sitten vaan hangaten frotee- tai mikrokuitupyyhkeellä saippuavesi-seos pois ja kuivaksi. Varsinkin valkosella pyyhkeellä huomaa kuinka paljon penkistä irtoaa paskaa ja jollei penkkejä ole pesty pitkään aikaan niin vaatii ainakin pari kolme pesukertaa.
Tuon jälkeen olen antanut hetken kuivata ja hieronut penkkeihin Meguiarsin Rich leather puhdistu/hoito-aineen. Omiin kokeiluihin perustuen Meguiarsin aine pehmentää paremmin penkin kuin lethermasterin vastaavat ja on hieman rasvaisempi myös. Aine kestää hetken imeytyä ja nahat muuttuvat mattapintaisiksi. Suosittelen- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Comment