memebuy23buy

Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Heguli 31
    replied
    ^Eikö kenelläkään hajua? Ei tietysti pahasti häiritse,kun laite toimii.Mutta entäs sitten kun tulee oikeasti taas toimintahäiriö?Silloin kake ei siitä enää varoitakkaan,kun on valmiiksi punaisella.

    Kertokaapa joku fiksu millä ledi keikautetaan taas vihreäksi.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Kaukosäätimen vihreä led=punainen?

    Kyselläänpä täällä,kun ei viitsi taas uutta topiikia avata.

    Tuossa emännän bensa X3:ssa korjautettiin Weba ja sen jälkeen kaukosäädin edelleen näyttää toiminnasta punaista lediä.Niin käynnistäessä,kuin Webaa sammuttaessakin.Mutta laite kuitenkin käynnistyy normaalisti kakella.Lämmittää auton normaalisti ja sammuu kakesta kuten kuuluukin.Siis mistä johtuu tuo kaken punainen led?Sehän pitäisi olla vihreä.

    Mm. viime kesällä kun laitetta testasin (ja silloin se vielä toimi),niin kakessa oli vihreät ledit.Syksyllä oli Weban oma bensapumppu korkannut ja kake rupesi tuota häiriön punaista lediä näyttämään.Tosiaan uuden bensapumpun jälkeen laite toimii normaalisti,mutta miksi tuo led on edellen punainen?Korjauksen yhteydessä vikakooditkin poistettiin.Ja kakeen vaihdettiin patterikin.

    Ai niin,Webasto on mallia "yleismalli".Eli vaihdettu korkanneen orkkisweban tilalle joskus aikaisemman omistajan toimesta.Jos sillä nyt nyt on mitään merkitystä.
    Last edited by Heguli 31; 02-12-2015, 10:23.

    Leave a comment:


  • TimAntt1
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Kyllä tuo +33c on näillä keleille melko matala lämpö, ainakin jos uudemmista polttimista puhutaan. Onko e39:ssä sama systeemi kuin uudemmissa eli tehdasweba ei puhalla tuulilasille?

    No tuota nyt kun katselee noita weban letkuja niin mielestäni siinä on kaksi eroa "bmwfans" kuvaan

    1 Pässinkiveksillä ei ole kiertovesipumppua
    2 ja ja nuo letkut on "väärinpäin" eli kuvasta katsottuna siniset ja punaiset nuolet menevät toisiaan vasten raitisilmankotelon luona toivottavasti joku tajusi mitä tatkoitan voisiko tässä olla tähän lämpeämiseen?

    Mutta Mitenkäs tuo weba toimii silti sen ajan kun sinne on asetettu? Eikös sen pitäisi ylikuumentua?

    Ja weba on tietääkseni orkkis ja edellinen omistaja laitattanyt kellon siihen ja puhaltaa lasille mutta erittäin heikosti

    20 asteen hallissa kumminkin hytti on kuin sauna

    Nythän menee kivasti vaihdoin polttoainekutket tankin letkulta pumpulle... (ihan mädät oli)...nyt weba käy ~3min. Juuri kun sisäpuhallus alkaa nii sammuu kaikki ja palopuhallin jää puhisemaan
    Last edited by TimAntt1; 17-11-2015, 20:23.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Kyllä tuo +33c on näillä keleille melko matala lämpö, ainakin jos uudemmista polttimista puhutaan. Onko e39:ssä sama systeemi kuin uudemmissa eli tehdasweba ei puhalla tuulilasille?

    Leave a comment:


  • Stroop
    replied
    Luitko ketjun kokonaan? Suurin osa haluaa webaston toimivan juuri noin.

    Leave a comment:


  • TimAntt1
    replied
    e39 530d

    tehdas asennettu webasto(kello jälkikäteen) oli tänä aamuna 30min päällä lasit silti jäässä(tuulilasin alareunasta 5cm sula) moottorilämmöt olivat 33c salavalikosta katsottuna

    weban puhisimisen aikana kokeilin niin tuulilasille tuli erittäin hento lämmin hönkäys missä vikaa?

    Leave a comment:


  • TseiPii
    replied
    Kokeillaampa laitella tänne kymysys webastosta kun ettimällä ei tullu vastaan samanlaista tapausta.

    Eli potilaana olis e61 N52B25A. Muuten auto pelittää ihan normaalisti mutta jos laittaa webaston huutamaan ja jonki ajan päästä lähtee starttaamaan autoa niin käyminen on aika huono. Pyörittää kyllä ihan normaalisti ja kun auto käynnistyy niin tyhjäkäynti aika raskas ja muutaman kerran päässy sammumaanki. Jos kaasua kerkee( tai pystyy, aina ei kaasukaan vastaa) painamaan niin sen jälkeen auto toimii taas ihan normaalisti. Lisälämmitin on ihan tehtaalta lähtien ollut mutta ilmeisesti jossain välis tehty muutos että lämmittää myös sisätiloja. Ennemmin siis vain moottoria lämmitellyt. Webasto kyllä pelittää muuten kaikinpuolin vallan mainiosti. Vinkkejä/ideoita mihin lekaa ekana lyömään

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Käsittääkseni nimimerkki WSE1 eli autoelektro.fi korjailee näitä. Nimimerkki Enska2 on myös käsistään kätevä tietääkseni.

    Leave a comment:


  • Paskakuski
    replied
    Laitan vielä tännekki vaan onko kenelläkään sattumoisin ehjää ohjainkorttia webasto dw/dw50:een? Myös hehkutulppa hakusessa

    Oulussa tarve
    Last edited by Paskakuski; 01-02-2023, 13:53.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Thermotop evoon olis thermo testerillä tarkoitus päästä. Meneekö homma k-line adapterilla seuraavasti: K-line-pinni webaston w-bus-piuhaan, lisäksi autosta +12 ja maa adapterin groundiin ja poweriin? Onko com-portin asetukset samat ku ediabaksen kanssa?

    Edit.

    Näin se meni eli w-bus menee k-line interfacen pinnin 7, akulta +12 pinniin 16 ja maa pinneihin 4 ja 5.
    Last edited by böntti; 10-02-2014, 23:16.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Oliskohan Bensawebaston dieselöinti millainen homma? Selviääkö kortin ja palokammion vaihdolla? Jäi käteen edellisestä autosta TT C bensa ja nyt ehkä olis tarvetta dieselille. Helpointa tuo olis tietenkin vaihtaa kokonaan diesel malliseen... Sitten vaan jää nurkkiin pyörimään toi bensakone. Oliskohan jollain vastaavaa ongelmaa toisinpäin
    Ttcssä ohjainkortti ja poltin vaihtoon. Bensaweban polttoainepumppu toimii dieselissä, toisinpäinkin toimii hetken mutta dieselin pumppu ei kestä bensiiniä. Soittele meille, saat ohjainkortin ja polttimen edullisesti jos annat vanhat vaihdossa, myös koko laitteen vaihto toiseen käytettyyn käy.

    Leave a comment:


  • BMWE39
    replied
    Originally posted by BMWE39 View Post
    Mikäs siitä nyt on vuorostaan mennyt, melkein uudesta laitteesta?
    Itse-itselleni vastaten; ei saanut polttoainetta. Tukos pois ja hyvin pöhisee.

    Leave a comment:


  • BMWE39
    replied
    Laitetaans tännekin tuolta E39 puolen keskustelusta:

    E53, 3.0d, orgiswebasto.

    Alkutilanne; Weba ei lähde käyntiin ollenkaan IHKA:n ohjauksella. Tsekkaus livedataan ja "overheat" täppä päällä.
    Weballe resetti ja tuo täppä sammuu. Tämän jälkeen yrittää IHKA:ltakin käyntiin, mutta lopettaa kesken.

    INPA:llakin käynnistettäessä hehkuttaa, puhaltaa, pumppaa polttoainetta (flame detected täppäkin päällä), kunnes pitäisi käynnistyä, niin flame detected täppä sammuu, tulee fan interrupt ja cooling.

    Ainoa vikakoodi webalta kuvassa, tuo tulee joka kerta uudelleen nollauksen jälkeen kun yrittää webaa käyntiin.

    Mikäs siitä nyt on vuorostaan mennyt, melkein uudesta laitteesta?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Oliskohan Bensawebaston dieselöinti millainen homma? Selviääkö kortin ja palokammion vaihdolla? Jäi käteen edellisestä autosta TT C bensa ja nyt ehkä olis tarvetta dieselille. Helpointa tuo olis tietenkin vaihtaa kokonaan diesel malliseen... Sitten vaan jää nurkkiin pyörimään toi bensakone. Oliskohan jollain vastaavaa ongelmaa toisinpäin
    En osaa kysymyksees vastata, mutta jos halua säästää tuntuvan summan rahaa niin tilaa ne ohjainkorttis jne täältä http://www.impek-berlin.de/shop/prod...roducts_id=471. Kyseinen ohjainkortti siis eberille, maksaa suomessa 250e ja itse maksoin tuolta tilatessa 150e posteineen. Tuolta löytyy myös webastolle varaosat. Polttoaineletku ainakin on diesel webastolle paksumpaa, että pääsee nafta läpi.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Oliskohan Bensawebaston dieselöinti millainen homma? Selviääkö kortin ja palokammion vaihdolla? Jäi käteen edellisestä autosta TT C bensa ja nyt ehkä olis tarvetta dieselille. Helpointa tuo olis tietenkin vaihtaa kokonaan diesel malliseen... Sitten vaan jää nurkkiin pyörimään toi bensakone. Oliskohan jollain vastaavaa ongelmaa toisinpäin

    Leave a comment:

Working...
X