^Eikö kenelläkään hajua? Ei tietysti pahasti häiritse,kun laite toimii.Mutta entäs sitten kun tulee oikeasti taas toimintahäiriö?Silloin kake ei siitä enää varoitakkaan,kun on valmiiksi punaisella.
Kertokaapa joku fiksu millä ledi keikautetaan taas vihreäksi.
Webaston toiminnasta
Collapse
X
-
Kaukosäätimen vihreä led=punainen?
Kyselläänpä täällä,kun ei viitsi taas uutta topiikia avata.
Tuossa emännän bensa X3:ssa korjautettiin Weba ja sen jälkeen kaukosäädin edelleen näyttää toiminnasta punaista lediä.Niin käynnistäessä,kuin Webaa sammuttaessakin.Mutta laite kuitenkin käynnistyy normaalisti kakella.Lämmittää auton normaalisti ja sammuu kakesta kuten kuuluukin.Siis mistä johtuu tuo kaken punainen led?Sehän pitäisi olla vihreä.
Mm. viime kesällä kun laitetta testasin (ja silloin se vielä toimi),niin kakessa oli vihreät ledit.Syksyllä oli Weban oma bensapumppu korkannut ja kake rupesi tuota häiriön punaista lediä näyttämään.Tosiaan uuden bensapumpun jälkeen laite toimii normaalisti,mutta miksi tuo led on edellen punainen?Korjauksen yhteydessä vikakooditkin poistettiin.Ja kakeen vaihdettiin patterikin.
Ai niin,Webasto on mallia "yleismalli".Eli vaihdettu korkanneen orkkisweban tilalle joskus aikaisemman omistajan toimesta.Jos sillä nyt nyt on mitään merkitystä.Last edited by Heguli 31; 02-12-2015, 10:23.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by böntti View PostKyllä tuo +33c on näillä keleille melko matala lämpö, ainakin jos uudemmista polttimista puhutaan. Onko e39:ssä sama systeemi kuin uudemmissa eli tehdasweba ei puhalla tuulilasille?
No tuota nyt kun katselee noita weban letkuja niin mielestäni siinä on kaksi eroa "bmwfans" kuvaan
1 Pässinkiveksillä ei ole kiertovesipumppua
2 ja ja nuo letkut on "väärinpäin" eli kuvasta katsottuna siniset ja punaiset nuolet menevät toisiaan vasten raitisilmankotelon luona toivottavasti joku tajusi mitä tatkoitanvoisiko tässä olla tähän lämpeämiseen?
Mutta Mitenkäs tuo weba toimii silti sen ajan kun sinne on asetettu? Eikös sen pitäisi ylikuumentua?
Ja weba on tietääkseni orkkis ja edellinen omistaja laitattanyt kellon siihen ja puhaltaa lasille mutta erittäin heikosti
20 asteen hallissa kumminkin hytti on kuin sauna
Nythän menee kivasti vaihdoin polttoainekutket tankin letkulta pumpulle... (ihan mädät oli)...nyt weba käy ~3min. Juuri kun sisäpuhallus alkaa nii sammuu kaikki ja palopuhallin jää puhisemaanLast edited by TimAntt1; 17-11-2015, 20:23.
Leave a comment:
-
-
Kyllä tuo +33c on näillä keleille melko matala lämpö, ainakin jos uudemmista polttimista puhutaan. Onko e39:ssä sama systeemi kuin uudemmissa eli tehdasweba ei puhalla tuulilasille?
Leave a comment:
-
-
Luitko ketjun kokonaan? Suurin osa haluaa webaston toimivan juuri noin.
Leave a comment:
-
-
e39 530d
tehdas asennettu webasto(kello jälkikäteen) oli tänä aamuna 30min päällä lasit silti jäässä(tuulilasin alareunasta 5cm sula) moottorilämmöt olivat 33c salavalikosta katsottuna
weban puhisimisen aikana kokeilin niin tuulilasille tuli erittäin hento lämmin hönkäys missä vikaa?
Leave a comment:
-
-
Kokeillaampa laitella tänne kymysys webastosta kun ettimällä ei tullu vastaan samanlaista tapausta.
Eli potilaana olis e61 N52B25A. Muuten auto pelittää ihan normaalisti mutta jos laittaa webaston huutamaan ja jonki ajan päästä lähtee starttaamaan autoa niin käyminen on aika huono. Pyörittää kyllä ihan normaalisti ja kun auto käynnistyy niin tyhjäkäynti aika raskas ja muutaman kerran päässy sammumaanki. Jos kaasua kerkee( tai pystyy, aina ei kaasukaan vastaa) painamaan niin sen jälkeen auto toimii taas ihan normaalisti. Lisälämmitin on ihan tehtaalta lähtien ollut mutta ilmeisesti jossain välis tehty muutos että lämmittää myös sisätiloja. Ennemmin siis vain moottoria lämmitellyt. Webasto kyllä pelittää muuten kaikinpuolin vallan mainiosti. Vinkkejä/ideoita mihin lekaa ekana lyömään
Leave a comment:
-
-
Käsittääkseni nimimerkki WSE1 eli autoelektro.fi korjailee näitä. Nimimerkki Enska2 on myös käsistään kätevä tietääkseni.
Leave a comment:
-
-
Laitan vielä tännekki vaan onko kenelläkään sattumoisin ehjää ohjainkorttia webasto dw/dw50:een? Myös hehkutulppa hakusessa
Oulussa tarveLast edited by Paskakuski; 01-02-2023, 13:53.
Leave a comment:
-
-
Thermotop evoon olis thermo testerillä tarkoitus päästä. Meneekö homma k-line adapterilla seuraavasti: K-line-pinni webaston w-bus-piuhaan, lisäksi autosta +12 ja maa adapterin groundiin ja poweriin? Onko com-portin asetukset samat ku ediabaksen kanssa?
Edit.
Näin se meni eli w-bus menee k-line interfacen pinnin 7, akulta +12 pinniin 16 ja maa pinneihin 4 ja 5.Last edited by böntti; 10-02-2014, 23:16.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juppe View PostOliskohan Bensawebaston dieselöinti millainen homma? Selviääkö kortin ja palokammion vaihdolla? Jäi käteen edellisestä autosta TT C bensa ja nyt ehkä olis tarvetta dieselille. Helpointa tuo olis tietenkin vaihtaa kokonaan diesel malliseen... Sitten vaan jää nurkkiin pyörimään toi bensakone. Oliskohan jollain vastaavaa ongelmaa toisinpäin
Leave a comment:
-
-
Laitetaans tännekin tuolta E39 puolen keskustelusta:
E53, 3.0d, orgiswebasto.
Alkutilanne; Weba ei lähde käyntiin ollenkaan IHKA:n ohjauksella. Tsekkaus livedataan ja "overheat" täppä päällä.
Weballe resetti ja tuo täppä sammuu. Tämän jälkeen yrittää IHKA:ltakin käyntiin, mutta lopettaa kesken.
INPA:llakin käynnistettäessä hehkuttaa, puhaltaa, pumppaa polttoainetta (flame detected täppäkin päällä), kunnes pitäisi käynnistyä, niin flame detected täppä sammuu, tulee fan interrupt ja cooling.
Ainoa vikakoodi webalta kuvassa, tuo tulee joka kerta uudelleen nollauksen jälkeen kun yrittää webaa käyntiin.
Mikäs siitä nyt on vuorostaan mennyt, melkein uudesta laitteesta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juppe View PostOliskohan Bensawebaston dieselöinti millainen homma? Selviääkö kortin ja palokammion vaihdolla? Jäi käteen edellisestä autosta TT C bensa ja nyt ehkä olis tarvetta dieselille. Helpointa tuo olis tietenkin vaihtaa kokonaan diesel malliseen... Sitten vaan jää nurkkiin pyörimään toi bensakone. Oliskohan jollain vastaavaa ongelmaa toisinpäin
Leave a comment:
-
-
Oliskohan Bensawebaston dieselöinti millainen homma? Selviääkö kortin ja palokammion vaihdolla? Jäi käteen edellisestä autosta TT C bensa ja nyt ehkä olis tarvetta dieselille. Helpointa tuo olis tietenkin vaihtaa kokonaan diesel malliseen... Sitten vaan jää nurkkiin pyörimään toi bensakone. Oliskohan jollain vastaavaa ongelmaa toisinpäin
Leave a comment:
-
Leave a comment: