Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Perlenbacher
    replied
    Mistähän pitäisi lähteä vikaa hakemaan kun thermo testillä ei pääse kiinni thermo top e:hen. Herätyskomento kyllä menee perille ja weba alkaa hyrisemään, mutta sitten herjaa nak: parameter not supported ja lopettaa diagnoosin? Osaisko joku auttaa?

    Leave a comment:


  • api-75
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Mitäs toi maksaa. Pitäis hommata toimiva to waferin tilalle. Tällasta olin itse katsellut:



    Millanen mahtaa olla tuo Thermo call 1.1? Ei ainakaan oo hinnan kiroissa, jos sopivasti löytää...


    Tämmönenkin olis tarjolla:
    http://www.ebay.de/itm/GSM-4ch-Remot...item3cbcb76bfb
    Taisi olla n. 300€ luokkaa RU-04 lisärelekortilla.

    Tuolla lisäkortilla saadaan "GSM Gate" -toiminto, jolla webaston saa ennalta määrätyksi ajaksi päälle pelkästään soittamalla tuohon numeroon.

    Tuo on hommattu alun perin ihan muuhun tarkoitukseen, mutta nyt joutilaana ajattelin asentaa sen ohjaamaan tuota webastoa.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Voipi herätä toimimaan pelkällä polttimen ja hehkun vaihdolla.

    ...riippuu tietysti mitä tässä tarkotetaan liekki ja hehkuvialla :think

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Eikö kukaan tiedä?

    Koetin bmw wired sivustolta katsella, mutta ei sulakkeet vaikuttaneet samoilta.

    Ongelma kokeilujen jälkeen kiteytynyt sellaiseksi, että kokeilee navista tai weban kauko ohjaimesta niin ei toimi.

    Ilmastoinnissa vilahtaa virrat päällä ja rupelin kuva ja sitten sammuu...
    No niin auto käytetty vikakoodin luvussa.

    Mitä gurut mieltä viasta voiko vielä korjata?
    merkkiliike ehdottaa tietty koko laitteen vaihtoa.

    Vikakoodit liekkiviasta ja hehkuviasta!

    webasto yrittää käyntiin testaustoiminnolla ja muodostaa vähän savua muttei liekkiä kuulemma havaittu.

    Onko potilas menetetty?

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Mitäs toi maksaa. Pitäis hommata toimiva to waferin tilalle. Tällasta olin itse katsellut:



    Millanen mahtaa olla tuo Thermo call 1.1? Ei ainakaan oo hinnan kiroissa, jos sopivasti löytää...


    Tämmönenkin olis tarjolla:
    Last edited by Juppe; 24-11-2011, 17:43.

    Leave a comment:


  • api-75
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Toivottavasti et hankkinut tällaista relettä:'


    Mä hankin ja niin teki kaverikin. Voidaan molemmat vakuuttaa, ettei toimi ainakaan Suomessa. Testattu Soneran, DNA:n ja Elisan simmeillä. Ei löydä verkkoa.
    No itseasiassa en. Tuollaisen Celotron Centro CE-005:n ajattelin webaan viritellä, kunhan ehtisi. Omat heikkoudet lienee tuossakin, mutta ainakin toimii tuohon tarkoitukseen.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Todella kylmillä ilmoillahan webaston voisi kytkeä kellosta päälle, jos lämmöt eivät nouse kuljettajan mieleisiksi.
    Kyllä tossa kohtaa kannattaa alkaa uusimaan termostaatteja ja suunnittelemaan keulan reikien tukkimista. Webastolla vesi lämmitetään 75-80c pintaan ja siitä eteenpäin kone hoitaa hukkalämmöllä loput. Dieselit tuppaa viemään kylmänä aika roimasti soppaa ja sen takia on järkevää lämmittää se kone webastolla ihan kunnolla kuumaksi.

    Leave a comment:


  • Tiku
    replied
    Webaston ohjelmointi

    Kertokaapas webastoa tuntevat, että saako ajonaikaista toimintaa ohjelmoitua jotenkin? Mulla webasto lähtee käyntiin vielä vaikka lämmöt olisivat mielestäni tarpeeksi korkealla. Jos siis ajelen lyhyitä ajoja, ja moottorin lämmöt tipahtavat pysähdyksen aikana lämpömittarin ekalle viivalle eli noin kello 11 -asentoon, webasto lähtee liikkeelle lähdettäessä käyntiin. Lauhoilla ilmoillahan kone lämpenisi vielä tuosta asennosta itsekin muutaman kilometrin ajossa.

    Joskus luin, että toisilla webasto sammuu mittarin sinisen viivan ylärajalla, ja se olisi minusta hyvä toimintatapa. Todella kylmillä ilmoillahan webaston voisi kytkeä kellosta päälle, jos lämmöt eivät nouse kuljettajan mieleisiksi.

    Webastoni on siis kello-ohjattu, ei ajotietokoneesta.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Toivottavasti et hankkinut tällaista relettä:'


    Mä hankin ja niin teki kaverikin. Voidaan molemmat vakuuttaa, ettei toimi ainakaan Suomessa. Testattu Soneran, DNA:n ja Elisan simmeillä. Ei löydä verkkoa.

    Leave a comment:


  • api-75
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tuollainen ominaisuus ei onnistu koodaamalla. Saa toki pysyvästi pois lisälämmitysominaisuuden. Jos lämpötila-asetukset laittaa minimiin (16 C), niin Weba ei lähde päälle. Toinen vaihtoehto on rakentaa kytkin Weban jännite- tai väyläpiuhaan.
    Kiitokset

    Tuolla lämpötilan asettamisella näyttäisi toimivan niin kuin haluan. Myöskin puhalluksen sammuttaminen kokonaan vaikuttaisi aiheuttavan saman lopputuloksen, tästä se etu että palautuu normaaliksi vain AUTO -nappia painamalla.

    Pitänee rakentaa kytkin joko jännite- tai väyläpiuhaan samalla kun asennan tuon hyllyssä odottavan GSM-releen :think

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Olen tässä yrittänyt päivittää e65 740d webastoa ajonaikaisesta esilämmittimeksi ja päässyt siihen pisteeseen,että järjestelmästä puuttuu enää changeover venttiili,joka luullakseni on aikalailla samanlainen kun esim. e60;ssä.Eli minkälainen vastus tuohon on sopiva laittaa? Ja sikäli kun asian oikein käsitin se tulisi pinnin 4 ja maan väliin.

    edit. 13ohm vissin on ainakin sopiva
    Last edited by exautisti; 23-11-2011, 20:23.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Yritin searchilla hakea mutten löytänyt ongelmaani vastausta.

    Autossa E90 2008 on originaali bmw:n webasto, mutta nyt näyttää etten saa sitä käyntiin navista.
    vaikuttaa muuten aika-ajoin lämmittävän konetta.
    Onko siellä nyt joku vikatilassa?

    Jos niin miten saa nollattua...?

    -08 E9x webastoon pääsee käsiksi vain DIS (tai ista), webastoa ei löydy omana moduulinaan listalta vaan täytyy ensin lukea vikakoodit ihkalta, ja tämä näyttääkin sitten webaston vikakoodit, jos lukossa niin valitaan "control unit fuctions" ja tämän valitseminen sitten mahdollistaa "function selection" kohdan valitsemisen, sieltä service functions alta löytyy testimoduulit nollaukselle ja koekäytölle (valitaan valitsemalla aktiiviseksi ja klikkaamalla test schedule). Myös liekkivahdin eli hehkutulpan mittaukselle löytyy testimoduuli (joka kertoo myös sen että mittaus tulee tehdä webaston käydessä täydellä teholla, sen vertaa lukutaitoa ei eräässä merkkiliikeessä ollut kun oli kehotettu asiakasta vaihtamaan koko webasto vaikka liekkivahdin mittaus oli lapun mukaan selvästikin tehty webasto kymänä...).
    Myös inpalla näkee webaston vikakoodit ihkalta mutta ei taida nollaus onnistua, tai itse en jaksanut etsiä siitä ko toimintoa vaan otin suosiolla dis käyttöön.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    sulake F7 / 20A

    Arvaus viaksi !!
    olisikohan kiertovesipumppu rikki ja siitä syystä webasto vikatilassa/ lukossa liian korkean palopesän lämpötilan vuoksi ??

    inpalla/ DIS:llä tuota väylä webastoa voisi tutkia
    Voi olla tuo palopesän lämpötila, kun tullut ajettua tosi lyhyttä pätkä ajoa ja weba peijoona aina haluaa käynnistyä...

    Viikko sitten vielä toimi moitteetta pitemmänkin aikaa, joten olisiko vesipumppu sitten aiheuttajana. pidetään sormet ja varpaat ristissä

    Öö, koetin katsoa sulaketta, mutta 7 paikassa on joku pienempi 5A sulake
    Voiko olla erilaisia variaatioita vai enkö vain osaa lukea tuota kaaviota?
    vasemmalla ylhäällä 1-5
    alempana 6-10 jne
    ?
    Last edited by Nettipepe; 22-11-2011, 14:22. Reason: lisää huomioita

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    sulake / arvaus viaksi

    Originally posted by Nettipepe View Post
    Eikö kukaan tiedä?

    Koetin bmw wired sivustolta katsella, mutta ei sulakkeet vaikuttaneet samoilta.

    Ongelma kokeilujen jälkeen kiteytynyt sellaiseksi, että kokeilee navista tai weban kauko ohjaimesta niin ei toimi.

    Ilmastoinnissa vilahtaa virrat päällä ja rupelin kuva ja sitten sammuu...
    sulake F7 / 20A

    Arvaus viaksi !!
    olisikohan kiertovesipumppu rikki ja siitä syystä webasto vikatilassa/ lukossa liian korkean palopesän lämpötilan vuoksi ??

    inpalla/ DIS:llä tuota väylä webastoa voisi tutkia

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Yritin searchilla hakea mutten löytänyt ongelmaani vastausta.

    Autossa E90 2008 on originaali bmw:n webasto, mutta nyt näyttää etten saa sitä käyntiin navista.
    vaikuttaa muuten aika-ajoin lämmittävän konetta.
    Onko siellä nyt joku vikatilassa?

    Jos niin miten saa nollattua...?

    Mikä lienee oem weban sulake jos sen käyttäisi irti reset tarkoituksessa.

    Pitääkö vain viedä vikakoodilukuun.

    Vai saako nollattua impalla? kuinka?
    Eikö kukaan tiedä?

    Koetin bmw wired sivustolta katsella, mutta ei sulakkeet vaikuttaneet samoilta.

    Ongelma kokeilujen jälkeen kiteytynyt sellaiseksi, että kokeilee navista tai weban kauko ohjaimesta niin ei toimi.

    Ilmastoinnissa vilahtaa virrat päällä ja rupelin kuva ja sitten sammuu...

    Leave a comment:

Working...
X