memebuy23buy

530d webasto esilämmittimeksi...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Splitter
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tiedä häntä! Ainakin allekirjoittaneen kiesissä jo Saksan päässä JÄLKIohjelmoitu esilämmitys toiminut omassakin käytössä yli vuoden ajan moitteetta. (koputtaa ohimoaan)
    Minulle kerrottiin, että thermotop z/c-d toimii esilämmittimenä. Pelkkä z on tarkoitettu ajonaikaiseen lisälämmitykseen, z/c-d taas tarkoittaa z, johon lisätty esilämmitykseen tarkoitettu lisäsarja(c) ja d=diesel.

    E39:ssä löytyy tarra konehuoneesta kuskinpuoleisen iskaritolpan ja etusiiven välistä, jossa kerrotaan mikä lämppäri kyseessä.

    Minullakin on jo ilmeisesti tehtaalla ohjelmoitu esilämmitys 2 muistipaikalla. Auto tuotu käytettynä saksasta menneenä kesänä.

    Tällä hetkellä vikana webaston oma lämpöanturi, joka näyttää jatkuvasti testerin mukaan 125 astetta, joten webasto ei lähde päälle. Joensuun öljypisteessä sanottiin, että täytyy vaihtaa uusi ohjainkortti. Maksaa n. 300 € + työt. Asiantunteva asentaja kertoi myös, että uusi kortti otetaan thermotop c:stä, jolloin BMW:n -20 asteen pakkasraja poistuu. Alkuperäisenä se ei kuulemma toimi -20 astetta kylmemmissä oloissa.
    Webastoa ohjataan jatkossakin ajotietokoneen kautta

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Originally posted by opl21 View Post
    Vesipumppu korkeintaan hurisee,ei kyllä yleensä edes pidä mekkalaa hyttiin ja VAIN naftapumppu naksuu,koska mekanismi erilainen...

    Selvä, muistelin vain että toi naftapumppu olisi tuolla auton tankin sisuksissa ja sieltä ei kyllä se napse ole voinut tulla.

    Leave a comment:


  • opl21
    replied
    Originally posted by Rale View Post
    Itse kanssa huomannut seuravaa, ennen tuntui ihan selvä napsahdus kuskin puolen jalan lepuutustuelle asti, siis pystyi aistimaan muullakin kuin kuulon avulla tuon napsahtelun. Onko kyse nyt vesipumpusta (oletan että on vesi) vai nafta pumpusta? kuitenkin kaikki toimii vielä. thermotop 5 c/v jälkikäteen ohjelmoituna kanssa.
    Vesipumppu korkeintaan hurisee,ei kyllä yleensä edes pidä mekkalaa hyttiin ja VAIN naftapumppu naksuu,koska mekanismi erilainen...

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Originally posted by th2376 View Post
    Ei kuulu enää tuota napsahtelua, kuten aikoinaan. Täytyy yrittää mitata tuon naftapumpun kunto ensi viikolla kun aikaa on paremmin, palailen silloin asiaan!!

    Kiitoksia jeesistä.
    Itse kanssa huomannut seuravaa, ennen tuntui ihan selvä napsahdus kuskin puolen jalan lepuutustuelle asti, siis pystyi aistimaan muullakin kuin kuulon avulla tuon napsahtelun. Onko kyse nyt vesipumpusta (oletan että on vesi) vai nafta pumpusta? kuitenkin kaikki toimii vielä. thermotop 5 c/v jälkikäteen ohjelmoituna kanssa.

    Leave a comment:


  • th2376
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Jep! Alkaako PA-pumppu naksahdella aktivoitumisen jälkeen? Ellei, PA-pumppu tai sen jännitesyöttö ohjainkortilta syyllinen.
    Ei kuulu enää tuota napsahtelua, kuten aikoinaan. Täytyy yrittää mitata tuon naftapumpun kunto ensi viikolla kun aikaa on paremmin, palailen silloin asiaan!!

    Kiitoksia jeesistä.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Eikö siitä ole puhuttu, että jos ei ole alunperin tilattu esilämmittimeksi ja koodataan jälkeenpäin niin ongelmia tulee ja ei ole ainoa keltä olen kuullut, että ylläolevaa vastaavaa tapahtuu!
    Tiedä häntä! Ainakin allekirjoittaneen kiesissä jo Saksan päässä JÄLKIohjelmoitu esilämmitys toiminut omassakin käytössä yli vuoden ajan moitteetta. (koputtaa ohimoaan)

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by th2376 View Post
    Mutta eikös tuon webaston pitäisi toimia viallisellakin kiertovesipumpulla auton käydessä kun vesi kiertää muutenkin?? Itsellä aina sama tilanne auton ollessa sammutettuna ja auton käydessä, eli hurisee 2 minuuttia ja sitten lopettaa...
    Jep! Alkaako PA-pumppu naksahdella aktivoitumisen jälkeen? Ellei, PA-pumppu tai sen jännitesyöttö ohjainkortilta syyllinen.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by th2376 View Post
    Webasto edelleen pois peleistä....

    Eli tilanne seuraavanlainen:

    Webasto koodattu esilämmittimeksi pari kk sitten, ja tämän jälkeen se toimi muutaman viikon, jonka jälkeen "yrittää" käynnistyä 2 minuuttia miedosti hyristen, tämän jälkeen sammuu pois.

    Kävin tänään luetuttamassa laitteesta vikakoodit merkkiliikkeessä, ainoa asia josta laite valitti oli "Circulation pump". Ymmärtäkseni tämä vikakoodi on kuitenkin täysin normaalia, koska vesiventtiilin yhteyteen ei kiertovesipumppua ole asennettu ja alkuperäisissä versioissa tuo pumppu tuolla on, joten valittaa vaan sen puutteesta.

    Ajatuksia/ehdotuksia viasta jota vikakoodeilla ei saa esiin kaivettua??

    Miten seuraavat asiat näkyvät vikakoodeissa:

    a) pa-pumppu viallinen
    b) webaston oma kiertovesipumppu viallinen (minkä vikakoodin antaa tällöin??)
    c) hehku
    d) yms...
    Eikö siitä ole puhuttu, että jos ei ole alunperin tilattu esilämmittimeksi ja koodataan jälkeenpäin niin ongelmia tulee ja ei ole ainoa keltä olen kuullut, että ylläolevaa vastaavaa tapahtuu! Kysyin metroautosta mielenkiinnosta, että mitä maksaa webaston muutos esilämmitin versioksi, tulee letkuja ja pumppu ja jotain muuta, hinta olisi 800eur!!!! Hinnat jälleen kohdallaan..

    Leave a comment:


  • th2376
    replied
    Originally posted by BeeMWeee View Post
    Eli webaston kiertovesipumppu vaan vaihtoon ja volaa
    Mutta eikös tuon webaston pitäisi toimia viallisellakin kiertovesipumpulla auton käydessä kun vesi kiertää muutenkin?? Itsellä aina sama tilanne auton ollessa sammutettuna ja auton käydessä, eli hurisee 2 minuuttia ja sitten lopettaa...

    Leave a comment:


  • BeeMWeee
    replied
    Eli webaston kiertovesipumppu vaan vaihtoon ja volaa

    Leave a comment:


  • th2376
    replied
    Originally posted by AKSU View Post
    Omassa kävi juuri vastaava ilmiö. Korjaantui webaston sulaketta irti käyttämällä. (Olet jo varmaan tänkin kokeillut??)

    On kokeiltu useampaan otteeseen, ei valitettavasti ole auttanut... ;(

    Leave a comment:


  • AKSU
    replied
    Originally posted by th2376 View Post
    Webasto edelleen pois peleistä....

    Eli tilanne seuraavanlainen:

    Webasto koodattu esilämmittimeksi pari kk sitten, ja tämän jälkeen se toimi muutaman viikon, jonka jälkeen "yrittää" käynnistyä 2 minuuttia miedosti hyristen, tämän jälkeen sammuu pois.

    Kävin tänään luetuttamassa laitteesta vikakoodit merkkiliikkeessä, ainoa asia josta laite valitti oli "Circulation pump". Ymmärtäkseni tämä vikakoodi on kuitenkin täysin normaalia, koska vesiventtiilin yhteyteen ei kiertovesipumppua ole asennettu ja alkuperäisissä versioissa tuo pumppu tuolla on, joten valittaa vaan sen puutteesta.

    Ajatuksia/ehdotuksia viasta jota vikakoodeilla ei saa esiin kaivettua??

    Miten seuraavat asiat näkyvät vikakoodeissa:

    a) pa-pumppu viallinen
    b) webaston oma kiertovesipumppu viallinen (minkä vikakoodin antaa tällöin??)
    c) hehku
    d) yms...

    Omassa kävi juuri vastaava ilmiö. Korjaantui webaston sulaketta irti käyttämällä. (Olet jo varmaan tänkin kokeillut??)

    Leave a comment:


  • th2376
    replied
    Webasto edelleen pois peleistä....

    Eli tilanne seuraavanlainen:

    Webasto koodattu esilämmittimeksi pari kk sitten, ja tämän jälkeen se toimi muutaman viikon, jonka jälkeen "yrittää" käynnistyä 2 minuuttia miedosti hyristen, tämän jälkeen sammuu pois.

    Kävin tänään luetuttamassa laitteesta vikakoodit merkkiliikkeessä, ainoa asia josta laite valitti oli "Circulation pump". Ymmärtäkseni tämä vikakoodi on kuitenkin täysin normaalia, koska vesiventtiilin yhteyteen ei kiertovesipumppua ole asennettu ja alkuperäisissä versioissa tuo pumppu tuolla on, joten valittaa vaan sen puutteesta.

    Ajatuksia/ehdotuksia viasta jota vikakoodeilla ei saa esiin kaivettua??

    Miten seuraavat asiat näkyvät vikakoodeissa:

    a) pa-pumppu viallinen
    b) webaston oma kiertovesipumppu viallinen (minkä vikakoodin antaa tällöin??)
    c) hehku
    d) yms...

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by jpeltoma View Post
    Muutin omasta autostani webaston letkut niin että myös moottori lämpenee, muutama huomio: Asennuksen yhteydessä ilmaaminen on yhtä painajaista, kennot tulee tyhjäksi ja webaston putket kiertää ylempänä kuin paisuntasäiliö on...helposti heittää lämmöt punaselle.

    Auton lämpeneminen tyhjäkäynnillä hidastuu, webaston putket on tarkoitettu vain sen omaa kiertoa varten ja ne läpiviennit on tehty ohuella metalliputkella jotka ahdistaa kierrossa. Jos homman tekee kannattaisi se tehdä alusta asti, eli webastolle asti ja takaisin paksua letkua.

    Tietysti pari metriä lisäletkuakin hidastaa alkulämpenemistä, samoinkun kylmä webaston runko ja vesitila. Webasto kun on aika hankalassa paikassa.
    Ilmauksessa voi tietysti aina käyttää apuna Hemin patentoimaa muovipulloa paisariin teipattuna nestepinnan nostamiseksi. Hoksasit varmaan ilmausnipan Webaston letkussa kuskinpuoleisen raitisilmakotelon alla?

    Olettaisin kyllä, että Webaston osuudelta putkitus on identtinen "jälkiohjelmoituun" versioon verrattuna. Siinahän letkut on jo tehtaalta sarjassa (moottori -> Webasto -> kenno).

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    no niin nyt selvisi minullekin, että miksi porukka poraa talvella webaston kykyä syödä akku tyhjäksi, siis teillä menee peilinlämmitykset ja muut sähkökilkkeet päälle? Mulla esilämmityksessä menee päälle ainoastaan weba ja puhallin! Ihmettelinkin kun mulla ei ollut ongelmaa vaikka -25 asteessa käytin 2 kertaa peräkkäin 30min ja en huomannut eroa käynnistyvyydessä. Kai nuo ylimääräiset kuluttajat saa koodattua pois, en itse ole kaivannut niitä kun riittää, että kajuutta ja moottori on lämmin kun aamulla lähtee!!!

    Leave a comment:

Working...
X