memebuy23buy

530d webasto esilämmittimeksi...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MakeJ
    replied
    100Ah:n akku hyytyy???

    Omassa autossa webasto toimii esilämmittimenä muuten ok, mutta olen pitkään ihmetellyt ihmeellistä akun kulutusta. Noin -15 asteen pakkasessa maksimi websaton käyttöaika on noin 20min, että auton saa vielä käymään. Kovemmilla pakkasilla homma on vielä epävarmempaa. Lueskelin jostain juttua, että 530D:ssä olis myös muita laitteita päällä webaston käytön ajan. Eilen aamulla tarkastelin hiukan tarkemmin ja huomasin, että autossa lämpiää myös peilit ja pissapojan suuttimet kun webastin on päällä . Joten ei ihme, että akku kyykkää nopeasti.

    Webastoa käytetään esilämmittimenä webaston omalla kauko-ohjaimella, joka taas ohjaa suoraan webastoa. Mitään erillistä ohjelmointia autoon ei ole tehty webaston osalta. Lämpiääkö muillakin peilit ja pissapojan suuttimet esilämmityksen aikana? Onko mahdollsita saada näiden lämmitys pois jotenkin? 100Ah:n akun kanssa ei varmaan olis mitään ongelmaa jos nuo turhat virran syöjät sai pois päältä.

    Leave a comment:


  • dieselrules
    replied
    Originally posted by th2376 View Post
    Terve taas, webastohuolia...

    Sain tuon webaston ohjelmoitua autooni muutama viikko sitten ja tällöin laite myös toimi, mutta kun niin kylmät ilmat oikeasti alkoivat niin.... :(

    Nimittäin eilen ajaessani auton pihalle ajastin MIDistä tuon webaston lämmittämään auton aamuksi, mutta tullessani aamulla kesähepeneissä autolle oli ikkunat umpijäässä ja moottori kylmä....ja hymy hyytyi...

    Kun koitin laittaa webaston pöhisemään ilman ajastusta suoraan MIDiltä, niin laite alkaa aluksi "kehräämään" (paloilmapuhallin), mutta kehrättyään noin minuutin verran se sammuu kokonaan. Tämän minuutin aikana laite puhaltaa pakoputkestaan vain kylmää ilmaa kun kerran ei sytytä.

    Akusta homma ei kiinni ole, sillä käynnistäessäni auton ei webasto suostunut toimimaan edes lisälämmittimenä vaan kävi läpi täysin saman sekvenssin...

    Muistaakseni toimiessaan laite alkoi noilla kohdin käynnistellä pa-pumppua josta alkoi kuulumaan napsunaa... oliko näin?

    ELI: veikkauksia/tietoa mahdollisesta viasta?? Itse pohdiskelin tuota pa-pumppua tai hehkua tai webaston vesipumppua

    Kävin Klaukkalassa ja Juvanmalmilla alan liikkeissä selvittelemässä, mutta eivät osanneet tehdä/kertoa asiasta paljoakaan, onko merkkiliike ainoa vaihtoehto??

    Sitten hieman aiheen ohi: käyttääkö REST-toiminto webaston vesipumppua vai onko sillä joku oma pumppu jossakin? Kytkiessäni REST-toiminnon päälle en nimittäin kuule minkään vesipumpun ääntä mistään, vain tuulettimen hurinaa....?? Jos oma pumppu niin missä sijaitsee/pitääkö kuultavaa meteliä?
    Itellä just sama ongelma. Pariviikkoa sitten ohjelmoitiin ajastin ja kun yrittää päälle niin palopuhallin lähtee pälle pariksi minuutiksi ja sitten sammuu. Oon käyttäny sulaketta irti jne... mut ei auta No ens viikolla webasto korjaamolle tarkastaan hehkut ja palopesä...

    Leave a comment:


  • th2376
    replied
    Terve taas, webastohuolia...

    Sain tuon webaston ohjelmoitua autooni muutama viikko sitten ja tällöin laite myös toimi, mutta kun niin kylmät ilmat oikeasti alkoivat niin.... :(

    Nimittäin eilen ajaessani auton pihalle ajastin MIDistä tuon webaston lämmittämään auton aamuksi, mutta tullessani aamulla kesähepeneissä autolle oli ikkunat umpijäässä ja moottori kylmä....ja hymy hyytyi...

    Kun koitin laittaa webaston pöhisemään ilman ajastusta suoraan MIDiltä, niin laite alkaa aluksi "kehräämään" (paloilmapuhallin), mutta kehrättyään noin minuutin verran se sammuu kokonaan. Tämän minuutin aikana laite puhaltaa pakoputkestaan vain kylmää ilmaa kun kerran ei sytytä.

    Akusta homma ei kiinni ole, sillä käynnistäessäni auton ei webasto suostunut toimimaan edes lisälämmittimenä vaan kävi läpi täysin saman sekvenssin...

    Muistaakseni toimiessaan laite alkoi noilla kohdin käynnistellä pa-pumppua josta alkoi kuulumaan napsunaa... oliko näin?

    ELI: veikkauksia/tietoa mahdollisesta viasta?? Itse pohdiskelin tuota pa-pumppua tai hehkua tai webaston vesipumppua

    Kävin Klaukkalassa ja Juvanmalmilla alan liikkeissä selvittelemässä, mutta eivät osanneet tehdä/kertoa asiasta paljoakaan, onko merkkiliike ainoa vaihtoehto??

    Sitten hieman aiheen ohi: käyttääkö REST-toiminto webaston vesipumppua vai onko sillä joku oma pumppu jossakin? Kytkiessäni REST-toiminnon päälle en nimittäin kuule minkään vesipumpun ääntä mistään, vain tuulettimen hurinaa....?? Jos oma pumppu niin missä sijaitsee/pitääkö kuultavaa meteliä?

    Leave a comment:


  • Laxa
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Niin eihän sen moottorin ole tarkoitus tuolla lämmetäkään. Liittämäni kuvan pohja on tehtaan jälkiasennusohjeesta standheizungille.
    Kuvatuilla muutoksilla on tarkoitus palata ilman esilämmitystä tehtaalta tulleeseen kostruktioon, jossa koko kierto on sarjassa.
    Aivan, täytynee sekoittaa itse pakkaa ja kytkeä sarjaan.

    Leave a comment:


  • TS530DT
    replied
    Kiertää tämäki hiukan aihetta..

    Asiat käyvät kohtuu hyvin selville tässä ketjussa, mutta onko kenelläkään tietoa siitä, että missä täällä Tampereella saisi suoritettua tuon koodauksen?

    -Tuukka

    Leave a comment:


  • th2376
    replied
    Originally posted by th2376 View Post
    Tämä asia alkaa olemaan jo melko hyvin tässä threadissä käsitelty, ainoastaan tuo yllämainittu asia on edelleen hampaankolossa, ja siihen ei ole vastausta vielä saatu....

    Eli voisiko joku jolla autossa originaali esilämmitystoiminto katsoa autostaan seuraavat asiat:

    1) löytyykö pellin alta vesiventtiilin yhteydessä oleva kiertovesipumppu (itse vesiventtiilille menee 3-napainen liitin, jos autossa on kiertovesipumppu vesiventtiilin alapuolella niin siihen menee erikseen 2-napainen liitin josta sen ainakin tunnistaa) ??

    2) löytyykö webaston yhteydestä tämän lisäksi kiertovesipumppu ??

    Nostetaan tämä asia ylös jos vaikka joku osaisi vastata....

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Laxa View Post
    Ei kyllä sinäänsä yhtään yllätä nämä saksalaisten kytkennät taas.
    Omassa työssä pääsee näkemään mitä ihmeellisimpiä ratkaisuja kytkentöjen osalta lämmitysjärjestelmissä yms. Mutta mitä tähän webaston alkuperäiseen kytkentään tulee niin ei ole mikään ihme että kone ei lämpeä webastolla.
    Niin eihän sen moottorin ole tarkoitus tuolla lämmetäkään. Liittämäni kuvan pohja on tehtaan jälkiasennusohjeesta standheizungille.
    Kuvatuilla muutoksilla on tarkoitus palata ilman esilämmitystä tehtaalta tulleeseen kostruktioon, jossa koko kierto on sarjassa.

    Leave a comment:


  • Laxa
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Jawohl!
    Ei kyllä sinäänsä yhtään yllätä nämä saksalaisten kytkennät taas.
    Omassa työssä pääsee näkemään mitä ihmeellisimpiä ratkaisuja kytkentöjen osalta lämmitysjärjestelmissä yms. Mutta mitä tähän webaston alkuperäiseen kytkentään tulee niin ei ole mikään ihme että kone ei lämpeä webastolla.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Laxa View Post
    Eikös vaan?
    Jawohl!

    Leave a comment:


  • Laxa
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tarvittavat muutokset näkyvät oheisessa kuvassa.
    Eli siis tuossa alkuperäisessä kytkennässä:

    - Kennolta moottoriin ja webastolle
    - Webastolta venttiileille
    - Moottorilta venttiileille
    - Venttiileiltä kennoille

    Ja T-liitoksien poiston jälkeen tilanne on:

    - Kennolta moottorille
    - Moottorilta Webastoon
    - Webastosta venttiileille
    - Venttiileiltä kennoille

    Eikös vaan?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Laxa View Post
    Nyt on pakko kysyä, kun en meinaa millään pysyä kärryillä lukemalla näitä kaikkia webastoaiheisia topicceja, että mitä haaroja otit pois ja miten kytkit?
    Tarvittavat muutokset näkyvät oheisessa kuvassa.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • sand
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Mutta kuinka kauan...???
    Mikä näitä bemarin webastoja hajottaisi enemmän verratuna esim. ihan kaupan hyllyltä haettuun webastoon? Kaikki komponentit ovat samoja lukuunottamatta piirikortilla olevaa väyläohjausta.

    Leave a comment:


  • Laxa
    replied
    Originally posted by Rahu View Post
    Noniin, Nyt on webasto laitettu lämmittämään myös moottoria mitä se ei alunperin tehnyt, eli muutamat haarat veks uutta letkua/liitosta kehiin ja letkut vähän eri järjestykseen niin se on siinä

    Nopeasti tehtynä 30min mutta perfektionistina ilman jatkoliitoksia 1,5h
    Nyt on pakko kysyä, kun en meinaa millään pysyä kärryillä lukemalla näitä kaikkia webastoaiheisia topicceja, että mitä haaroja otit pois ja miten kytkit?

    Kiinnostaa nimittäin kovasti, sillä itselläni on tuo tehtaalta tilattu lisävaruste 536 Seisontalämmitys/tuuletus kaukokäytöllä, mutta sehän ei moottoria lämmitä, mitä talvella olen huomannut ja täältä asiasta lukenut. Viime talvena 33 pakkasta aamulla, webasto ctekin kanssa reilu ½-tuntia päällä ---> kaikki ikkunat sulat, auto sisältä kuin sauna, mutta moottorin lämmöt eivät juurikaan nouse.

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Noniin, Nyt on webasto laitettu lämmittämään myös moottoria mitä se ei alunperin tehnyt, eli muutamat haarat veks uutta letkua/liitosta kehiin ja letkut vähän eri järjestykseen niin se on siinä

    Nopeasti tehtynä 30min mutta perfektionistina ilman jatkoliitoksia 1,5h

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Mutta kuinka kauan...???

    Leave a comment:

Working...
X