Eli kyseessähän on jenkkimalleista tuttu nk."pedaalitesti" joka euromalleissakin on piilevänä ominaisuutena mutta piuhat on vaan jätetty vetämättä jotta ystävämme herra Laakkonen voisi rahastaa meitä vikakoodinluvusta. Pitkän ja hartaan tutkimisen jälkeen selvitin mikä DME:n pinneistä johtaa tähän puuttuvaan CHECK ENGINE valoon, joka minun tapauksessani (e36 325 M3.1 xxxx403) oli pinni numero 8. Tämän tiedon voit etsiä omaan autoosi ETM:stä.
Siis: pinni numero 8 ohjaa CE-valon miinusnapaa kojetaulussa, joten tästä pinnistä pitää ryöstää uusi piuha sille valolle. Omassa tapauksessa en jaksanut alkaa purkamaan mittaristoa vaan tyydyin vetämään piuhan hansikaslokeroon virtakaapelin läpiviennin kautta tulipellistä.
Otin positiivisen virran hansikaslokeron valolta ja liitin sen ledin katodiin sopivan vastuksen kera, jonka jälkeen tämä Motronicilta ryöstetty piuha liitettiin ledin anodiin. Siisti ja huomaamaton asennus hansikaslokeron sisälle ja voilá, nyt on koossa Euro-spec auto joka kertoo itse mikä sillä on hätänä kun käynnistysvirrat kytkettäessä polkee 5 kertaa kaasua.
Toiminta lyhykäisyydessään tässä:
Siis: pinni numero 8 ohjaa CE-valon miinusnapaa kojetaulussa, joten tästä pinnistä pitää ryöstää uusi piuha sille valolle. Omassa tapauksessa en jaksanut alkaa purkamaan mittaristoa vaan tyydyin vetämään piuhan hansikaslokeroon virtakaapelin läpiviennin kautta tulipellistä.
Otin positiivisen virran hansikaslokeron valolta ja liitin sen ledin katodiin sopivan vastuksen kera, jonka jälkeen tämä Motronicilta ryöstetty piuha liitettiin ledin anodiin. Siisti ja huomaamaton asennus hansikaslokeron sisälle ja voilá, nyt on koossa Euro-spec auto joka kertoo itse mikä sillä on hätänä kun käynnistysvirrat kytkettäessä polkee 5 kertaa kaasua.
Toiminta lyhykäisyydessään tässä:
Comment