En vaan ymmärrä miksei euroopan versioissa ole tuota valoa jätetty toimimaan. Taitaa nyttenkin aika monta bemaria olla, missä CE valo palaisi, jos se olisi toiminnassa
Clear the codes
1. Read the codes. At the end, make sure that the 1000 code (short blink and nothing) is present then depress the accelerator for at least 10 seconds.
2. To check, depress the accelerator pedal 5 times within 5 sec and make sure that the 1444 code (no fault stored) is present.
Toimisko tämä näissä Euroopan versioissakin?
Vois alkaa keräämään tänne tietoa mistä pinnistä missäkin ohjainyksikössä pitää se maajohto vetää.. Eli boxin viimeisen numerot ja pinnin numero.. -403 loppuinen -pinni 8
Clear the codes
1. Read the codes. At the end, make sure that the 1000 code (short blink and nothing) is present then depress the accelerator for at least 10 seconds.
2. To check, depress the accelerator pedal 5 times within 5 sec and make sure that the 1444 code (no fault stored) is present.
Toimisko tämä näissä Euroopan versioissakin?
Kokeile, "tee" joku vikakoodi ja "korjaa" se
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Tein omaan e34 myös diagnostiikkavalon. Oikeastaan ledi vielä puuttuu mutta polttimolla testasin ja toimii. Kämmyn tein kun ensin laitoin valon mittariston Check engine valon paikalle. Juotin johdot mittariston check engine -valon kantoihin ja yhdistiin niihin Boxin 8# pinniltä lähtevän johdon ja virran. Kasasin mittaristin ja laitoin paikalleen. Virrat päälle ja mittaristo on melkein pimeä. Auto käynnistyi muttei sammunut avaimesta. Otin akun maajohdon irti eikä sammunut. Sitten nyppäsin mittariston johdot irti, sammui. En käsitä miksi auto ei sammunut mutta diagnostiikkajohto varmaan sekoitti mittariston ja poltti polttimoita. Olisi tietenkin pitänyt eristää se valo mittaristosta. Noh, purin patenttini ja testasin uusilla polttimoilla ettei mittaristo ottanut sen kummemmin damagea.
Pitää huomenna hommata ledi ja laittaa se vaikka sinne hanskaloovaan. Sitte vain innolla odottamaan vikoja.
Itse meinasin vetää tuon piuhan sielä moottorinohjaus boksilta mittaristolle mutta huomasin että tuossa sellainen piuha jo olikin ja lisäsin mittaristoon sen check engine polttimon. Kokeilin polkea kaasupoljinta käynnistyksessä mutta tuloksetta ei valoa eikä sen vikkumista.
Jos tuo homma pelaa oikein niin kuuluuko mittaristossa se check engine valo palaa kun pistää virrat päälle?
Kokeilin polkea kaasupoljinta käynnistyksessä mutta tuloksetta ei valoa eikä sen vikkumista.
Jos tuo homma pelaa oikein niin kuuluuko mittaristossa se check engine valo palaa kun pistää virrat päälle?
Kun laitat virrat käymisasentoon niin heti sen jälkeen polkaset 5 kertaa kaasun pohjaan. Auto ei siis ole käynnissä. Mutta tosiaan jos se valo ei pala kun laitat virrat päälle niin on jotain häikkää. Oletko varma että piuha tulee mittaristoon?
Olisikohan mahdollista että tuo eculta lähtevä piuha menisi johtosarjassa jo valmiina mittarin taakse.. :think
täytyy koittaa keretä tutkailemaan hommaa joku päivä
Olisikohan mahdollista että tuo eculta lähtevä piuha menisi johtosarjassa jo valmiina mittarin taakse.. :think
täytyy koittaa keretä tutkailemaan hommaa joku päivä
Joku sen oli jopa tutkinu mutta se lopahti sellaseen paikkaan että helpompi vaan vetää uus piuha..
Olisikohan mahdollista että tuo eculta lähtevä piuha menisi johtosarjassa jo valmiina mittarin taakse.. :think
täytyy koittaa keretä tutkailemaan hommaa joku päivä
E30 325i ja E34 525i 24v eculta tulee se diagnostiikkapiuha pyöreään liittimeen joka yhdistää moottorin ja auton johtosarjat. Siitä se ei mene auton omassa johtosarjassa eteenpäin.
Näin ainakin molemmissa mun autoissa.´
E34:seen vetäsin tuosta liittimestä uuden piuhan mittariston taakse oikeaan liittimeen pinnin kohdalle (en muista enää mikä) ja poltin paikalleen. Siitä se alko toimimaan
E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91
Kokeilin omaan vessaan (m50, ..403 loppuinen boksi) boxin Pin 8 löytyy myös tosiaan siitä pyöreästä auton ja moottorin yhdistävästä liittimestä,sulakerasian vieressä siinäkin pin nro. 8.
Antoi vaan Pitkän ja lyhyen väläyksen, ja tätä jatkoi loputtomiin. :think
Valo paloi kun laittoi virrat päälle ja niin kauan kunnes koneen käynnisti.
Comment