Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diagnostiikkaa ilman kaapelia (Bosch Motronicit)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janssoni
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 371
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by peto2 View Post
    aattelin että vois tehdä tuon seiskaan myöskin etk kuvat on vaan niin epäselviä ja piirrostapa on suomalaiselle sähkärille jokseenkin outo että selvennystä kuvaan.. onko näin että kuvan mukaan dme:ltä ohjaus lähtee liittimeltä x1600 pinnistä 16 ja kojetaulun päässä se tulee x502:sen 3 pinniin ja koko matkan pitäs olla vihreä johto?
    Kannattaa sitten testata yleismittarilla vielä että se on oikeesti se piuha koska siellä on kohtuu samanvärisiä piuhoja aika läjä..
    .



    sigpic

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1985
      • Tampere

      #17
      Joo helpointa testata toimivuus polttimolla ensin, siitä tulipellin vierestä saa kätevästi +12V.

      Comment

      • Janssoni
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 371
        • Helsinki

        #18
        Ja vielä siitä polkemisesta, polkeminen pitää aloittaa heti kun merkkivalot syttyy avainta kääntäessä, viisi reipasta ja nopeaa polkaisua kaasu täysin pohjaan. Voi olla että joutuu pari kertaa kokeilemaan ennenkuin onnistuu..
        .



        sigpic

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #19
          Juttu lisätty FAQ:iin pienin lisäyksin ja lisää tarinaa on tulossa samaan topikkiin kunhan saan sitä valmiiksi
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • bman
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 222
            • Mikkeli

            #20
            Noniin tulipa tuossa äsken itsekkin tuota hommaa kokeiltua, näin aluksi pelkällä ledillä vastuksineen tuossa lähellä, mutta...itse en ainekaan saanut tuota noin pelaamaan, virrat kun lyö kakkosasentoon niin samantien tämä ledi syttyy ja jää palamaan, ei auta 5 kertaa polkemiset tai mitään, palaa vain, ja kun auton laittaa käyntiin niin tuo valo sitten sammuu? Vaikuttaneekohan asiaan että autossa eivät toimi abs:t ja airbag?

            Comment

            • bman
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 222
              • Mikkeli

              #21
              Maltoinpas vielä kokeilla uudestaan ja uudestaan ja rupesihan se välkyttelemään. Ei kylläkään millään muullatavoin kuin antaa aina vain yhden nopean väläyksen ja sitten taas pitkän, taas nopean ja taas pitkän...mikähän se tuollainen koodi oikein on? Tätä jatkuu ties kuinka kauan. Luulisi että toimimattomat abs ja airbag härpäkkeet antaisivat jotain koodia. Autossa siis DME 3.3.1 (VANOS)

              Comment

              • bman
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 222
                • Mikkeli

                #22
                Vielä lisää kokeilua, toimii kyllä, nappasin ilmamassamittarin irti ja rupesi antamaan sen koodia eli 1215.

                Comment

                • Axum
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 4416
                  • Kuopio

                  #23
                  Minkähänkokoista vastusta pitäisi käyttää?
                  - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                  - E39 528ia
                  - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                  Puretaan 520ia -97
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                  Comment

                  • [Riku]
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2006
                    • 499
                    • Pirkkala

                    #24
                    Muistelisin että 12v jännitteellä, etuvastuksen pitäisi olla noin 150ohm superkirkkaalle ledille. Tämä tietysti riippuu ledistä, onko normaali vai superkirkas ja minkä värinen.

                    Comment

                    • Janssoni
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2007
                      • 371
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by Axum View Post
                      Minkähänkokoista vastusta pitäisi käyttää?
                      Sano mulle millä volttimäärällä & virralla sun ledi skulaa niin mä lasken.. :P
                      Tällä kaavalla helppo laskea (13v turvallinen jännite autokäytössä)
                      R= (13-U) / I
                      R= tarvittava etuvastus
                      U= ledin käyttöjännite
                      I= ledin virrankulutus

                      Esim 3,2v ledi 30mA (iso superkirkas)
                      R= (13-3,2)v / 0,03A =326,666 Ohm (käytä siis 330 Ohm vastusta)

                      Esim. 1,8v ledi 20mA (iso superkirkas)
                      R= 560 Ohm
                      Last edited by Janssoni; 24-10-2007, 15:23.
                      .



                      sigpic

                      Comment

                      • Janssoni
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2007
                        • 371
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by bman View Post
                        Vielä lisää kokeilua, toimii kyllä, nappasin ilmamassamittarin irti ja rupesi antamaan sen koodia eli 1215.

                        Juu, eli toi " 1 " tuntuu euromalleissa vastaavan tota "1444":ää
                        Itellä löyty 1-2-2-4 (IAT-sensori..)
                        .



                        sigpic

                        Comment

                        • bman
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 222
                          • Mikkeli

                          #27
                          Ok, kiitti

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3019
                            • Kuopio

                            #28
                            Originally posted by bman View Post
                            Maltoinpas vielä kokeilla uudestaan ja uudestaan ja rupesihan se välkyttelemään. Ei kylläkään millään muullatavoin kuin antaa aina vain yhden nopean väläyksen ja sitten taas pitkän, taas nopean ja taas pitkän...mikähän se tuollainen koodi oikein on? Tätä jatkuu ties kuinka kauan. Luulisi että toimimattomat abs ja airbag härpäkkeet antaisivat jotain koodia. Autossa siis DME 3.3.1 (VANOS)
                            DME on ainoastaan moottorin ohjaus boksi eikä siis rekisteröi muita kuin moottorin koodeja. ABS:n ja airbagin koodit ovat tallennettu muualle mihin tällä kikalla ei pääse käsiksi
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • bman
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 222
                              • Mikkeli

                              #29
                              Näinhän se menee, tajusin itekkin vasta kun enempi ongin tietoa ja katselin nuita koodeja jne

                              Comment

                              • bman
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2004
                                • 222
                                • Mikkeli

                                #30
                                Mikähän hitto tuolle nyt on tullut, antaa vain 1211 eli "This code is stored when the DME self test fails. Delete any
                                stored codes. Start and run the car for 30 seconds. Turn off
                                the ignition for 30 seconds. Rerun the diagnosis. If the same
                                fault recurs, the DME control unit must be replaced."

                                Kokeiltu pitää useamman tunnin akun kenkää irti mutta taas kun käyttänyt autoa käynnissä niin tuota herjaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎