Originally posted by K.S.
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Diagnostiikkaa ilman kaapelia (Bosch Motronicit)
Collapse
X
-
316i e46 -04.
Ex. 525i e34 -91
-
-
Originally posted by K.S. View PostJoo, oli nollautunut kun oli liittimet irti.
Nyt sai ton 1444 ulos. Sääli, oikein olisi toivonut että löytyy jotain kun on noitten päästöjen kanssa jo tapellut ihan tarpeeksi..
sigpic
Comment
-
-
Tälläinen valo kyllä pitäisi omaankin saada, mutta nuo kaikki sähkökaaviot yms. on silkkaa hepreaa.
Eli saako tuollaisen toimimaan M40B18 moottorissa ? Jos saa, mistä löydän mihin pinniin se johto "rosvotaan" ?EX: e36 325i coupe Sterlingsilber
Ex: e36 318i Diamandschwarz
Comment
-
-
Siitä lukemaan olkaat hyvä: http://www.bmwtechinfo.com/etm/data/e36/e36_93.pdf
Originally posted by marko_k View PostTälläinen valo kyllä pitäisi omaankin saada, mutta nuo kaikki sähkökaaviot yms. on silkkaa hepreaa.
Eli saako tuollaisen toimimaan M40B18 moottorissa ? Jos saa, mistä löydän mihin pinniin se johto "rosvotaan" ?.
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Pasi87 View PostJaahas...ja minneköhän pinniin minun pitäisi maa vetää? Kone m42b18 -90
Aikaisemmin tuolla puhuttiin harmaasta johdosta, mutta mistä tietää mikä johto kun niitä harmaita on monella eri värin raidalla??
Comment
-
-
Bosch DME vikakoodit
Kaikki 1989-94 valmistetut BMW:t on varustettu sisäisellä diagnostiikkaohjelmalla ruiskutusongelmien varalle.
Kun vika huomataan, moottorinohjausyksikkö (ECU) tallentaa muistiinsa koodin joka vastaa kyseistä häiriötä, joka säilyy muistissa kunnes
A) Auton akku tai moottorinohjausyksikkö irroitetaan tai
B) Auto käynnistetään 60 kertaa ilman häiriön uusiutumista tai
C) Vikamuisti nollataan käyttämällä BMW MODIC, DIS, Bosch KTS300, KTS500, Baum Tools CS1000 tai CS2000 vikakoodinlukulaitetta
Lukeaksesi vikakoodit moottorinohjausyksiköstä suorita seuraava toimet:
1) Käännä virta-avain 2-asentoon (sytytysvirta) ->Check engine valo syttyy
2) Paina heti avaimen kääntämisen jälkeen nopeasti 5 kertaa kaasu täysin pohjaan
3) Tulkitse Check Engine valon vilkahdukset
Pitkät välähdykset (2,5s) ovat taukoja vikakoodien välissä, lyhyet (0,5s) vastaavat numeroita
esim. 1pitkä -1lyhyt -2lyhyttä -2lyhyttä -4lyhyttä -1pitkä
=1224 Imuilman lämpötila-anturi (imusarjassa)
1000 Järjestelmä on näyttänyt viimeisen koodin muistista / ei vikakoodeja
1444 Ei vikakoodeja
1211 Ongelma moottorinohjauksessa- Tämä koodi saattaa viitata siihen että moottorinohjausyksikkö on hajonnut Kokeile nollata koodit ja lukea uudestaan. Saattaa ilmaantua autoon asennetun lastun seurauksena- Jos auto toimii muuten hyvin ei ole syytä huoleen.
1215 Ilmamassamittari- (oikosulku/ avoin piiri/ epäloogiset arvot) -Tämä koodi saattaa syntyä jos moottorissa on imuvuoto, joten älä vaihda suoraan ilmamassamittaria vaan tutki ensin imuvuodot ja massamittarin kunto
1216 Kaasuläpän asentoanturi - (oikosulku/ avoin piiri/ epäloogiset arvot) -mittaa kaasuläpän asentoa resistanssialueella, kokeile lineaarisuus yleismittarilla.
1218 Moottorinohjauksen virhe, tyyppi #1 -Nämä kaksi koodia kertovat jos moottorinohjauksen antosignaaleissa on oikosulku , tätä koodia ei yleensä näe yksistään, vaan se on kytköksissä muihin koodeihin. kertoo ongelmista moottorinohjauksen lähtösignaaleissa
1219 Moottorinohjauksen virhe, tyyppi#2
1221 Lambda anturi (säätävä) – (oikosulku/ avoin piiri/ epäloogiset arvot) -Lambda anturi mittaa pakokaasussa olevan ilman määrää, tämä koodi kertoo jos anturissa on oikosulku/ avoin piiri/ rikkinäinen anturi. Lambda anturi mittaa vain kun koneen lämpötila on yli 70 asetetta ja jänniteen tulisi olla välillä 0.02 - 0.85 volttia. Negatiiviset arvot kertovat että anturi tulisi vaihtaa ja hitaasti vaihteleva arvo kertoo että lamda on nokeentunut toimimattomaksi
1212 Lambda anturi (tarkkaileva)
1222 Lambda anturi laiha/rikas- Jos seos on erittäin rikas tai erittäin laiha yli 10 sekuntia tulee tämä koodi, tarkasta lambda sekä imuvuodot
1213 Lamda anturi laiha/rikas #2
1223 Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi – Lohkossa oleva anturi joka mittaa jäähdytysnesteen lämpötilaa (oikosulku/ avoin piiri/ epäloogiset arvot) tarkista johdotus ja anturin resistanssi
1224 Imuilman lämpötila-anturi- Imusarjassa oleva anturi joka mittaa koneen ottaman ilman lämpötilaa ja kompensoi suuttimien syöttöä lämpötilan mukaan
1225 Nakutustunnistin #1- Nakutustunnistin huomaa jos sytys on pielessä ja auto nakuttaa, (oikosulku/avoin piiri/rikkinäinen anturi)
1226 Nakutustunnistin #2
1227 Nakutustunnistin #3
1228 Nakutustunnistin #4
1231 Akun varaus – Moottorinohjaus valvoo akun varausta ja laturin toimintaa, tarkista akku ja laturi
1232 Kaasuläpän asentoanturin tyhjäkäyntikytkin- Tämä tunnistaa että kaasua ei paineta, tarkista asentoanturi
1233 Kickdown anturi- Tunnistaa kun auton kaasu on täysin pohjassa (kuten tätä testiä tehdessä 5 kertaa), tarkista anturi ja johdotukset.
1234 Nopeusmittarin signaali – Tämä koodi syntyy kun nopeussignaali on nolla yli kymmenen sekuntia kun auto on liikkeellä tai kierrokset yli 2500 RPM, tarkista nopeusmittarin anturi ja johdotus
1237 Ilmastoinnin kompressorin poiskytkentä- Ilmastoinnin kompressori kytkeytyy pois kun matalassa vauhdissa laitetaan kaasu pohjaan, tämä koodi kertoo että poiskytkennässä on ollut häiriöitä
1241 Ilmamassamittarin koodit 1241 ja 2241 voivat tulla vaikkei ongelmaa olisi (1992-->). Vika saatta olla huonosti toimivassa tyhjäkäyntimoottorissa
1242 Ilmastoinnin kompressori – Tämä koodi kertoo jos ilmastoinnin kompressorin magneettikytkimessä on maavuoto tai oikosulku
1243 Kampiakselin asentotunnistin – (oikosulku/ avoin piiri/ epäloogiset arvot) -Kertoo jos johdot ovat hankautuneet poikki tai anturi antaa ristiriitaista informaatiota kampiakselin asennosta verrattuna muihin tunnistimiin
1244 Nokka-akselin asentotunnistin- (oikosulku/ avoin piiri/ epäloogiset arvot), tarkista tunnistin
1245 AEGS ongelma – Elektronisesti ohjatun vaihteiston ongelma, nilkutusohjelma päällä, tarkista vaihteiston ohjainyksikkö sekä yksikön ja moottorinohjainyksikön väliset kytkennät.
1247 Sytytyksen valvonta
1251 Suutin #1 (yksittäinen tai ryhmä) Tarkista suuttimien liitokset, toiminta (avautuminen ja suihkutuskuvio) sekä suutinten ohjaus
1252 Suutin #2 (yksittäinen tai ryhmä)
1253 Suutin #3
1254 Suutin #4
1255 Suutin #5
1256 Suutin #6
1257 Suutin #7
1258 Suutin #8
1261 Polttoainepumpun releen ohjaus- Tämä koodi tulee jos polttoainepumpun releen virtapiirissä on oikosulku. tarkista relettä ohjaava pinni moottorinohjausyksiköstä
1262 Tyhjäkäyntimoottori – Tämä koodi kertoo jos tyhjäkäyntimoottorin virtapiirissä on oikosulku/ avoin piiri tai jos auto sammuu kierrosten ollessa yli 600RPM
1263 EVAP ohjausventtiili – Bensatankin huohotuksen aktiivisäiliön magneettiventtiili
1264 Lambda anturin lämmitys – Tämä koodi syntyy jos lambda lämmityksessä on oikosulku/ avoin virtapiiri- tarkista lambda lämmityksen rele sekä polttoainepumpun rele
1265 Check Engine lamppu- Tämä koodi syntyy jos valo jota tuijotat paraikaa on rikki
1266 VANOS-ohjaus – Tarkista vanosta ohjaava rele ja virtapiiri
1267 Pakokaasujen lisäilmapumpun ohjaus (Puskee auton ollessa kylmä ilmaa pakosarjaan jotta katalysaattorit toimisivat kun auto käy rikkaalla kylmänä) - Pumpun oikosulku / avoin piiri
1271 Sytytyspuola #1 -Avoin virtapiiri / oikosulku/ ohilyönti – tarkista tulpat, puolat sekä tulpanhatut
1271 Sytytyspuola #2
1271 Sytytyspuola #3
1271 Sytytyspuola #4
1271 Sytytyspuola #5
1271 Sytytyspuola #6
1271 Sytytyspuola #7
1271 Sytytyspuola #8
1281 Moottorinohjauksen muistin vika – Saattaa johtua akun matalasta jännitteestä, ota DME irti vartiksi ja kytke uudestaan kiinni, jos koodi ei palaa niin kaikki hyvin,
jos tulee takaisin niin DME:ssä saatta olla vikaa
1282 Ristiriitaiset vikakoodit - Saattaa johtua akun matalasta jännitteestä, ota DME irti vartiksi ja kytke uudestaan kiinni, jos koodi ei palaa niin kaikki hyvin, jos tulee takaisin niin DME:ssä saatta olla vikaa
1283 Suuttimien ohjaus- tarkista suuttimien johtosarja ja moottorinohjauksen suutinten ohjaus
1284 Nakutustunnistimien testin epäonnistuminen- Moottorinohjaus testaa nakutustunnistimia säännöllisesti, jos testipulssi ei palaa oikeana tulee tämä vikakoodiLast edited by Janssoni; 15-12-2008, 20:54..
sigpic
Comment
-
-
1211-koodi tulee myös lastun kanssa aika herkästi, tai ainakin niillä lastuilla mitä oon käyttäny.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
E34 3.8 M5 kaipais myöskin tätä valoa, Moottorinohjaus 3.3(1?)
Boksin loppu 411, Nasta 8 harmaa johto toimii.
Erillinen normaali hehkulankapolttimo ei suostunut toimimaan mutta mittariston valo vilkkuu iloisesti.Last edited by sleepertuning; 01-02-2009, 17:17.
Comment
-
Comment