Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diagnostiikkaa ilman kaapelia (Bosch Motronicit)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nahkis
    Bimmer Fanatic
    • May 2009
    • 219
    • Helsinki (Kontula)

    Originally posted by nahkis View Post
    Elikkä autona on e36 m50b25 405 loppuisella boxilla. Kun kytken pinniin 8 yleismittarin toisen pään ja toisen laitan auton plussaan niin tulee jatkuvasti virta, vaikka on virrat kytketty avaimella pois...
    Voisiko olla että pinni numero 8 vuotaa maihin jatkuvasti????:think

    tehty pikkaisen tutkimuksia ja todettu että yleismittari piippi asennossa ei piippaa pinnin numero 8 ja maan välillä missähän vika on:think

    Comment

    • sleepertuning
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2006
      • 662
      • Kotka

      E36 kori, 1,6i M40, mihin mittariston liittimeen ja mihin pinniin se kytketään :think Pikkulohkossa ei mittaristossa edes "Check engine" kohtaa ole, mutta ajattelin kytkeä sen "Check" -valoon.

      Johto vedetty eculta siihen isoon pyöreään liittimeen pinni8, vastakappale samassa liittimessä tyhjä.
      Last edited by sleepertuning; 12-04-2011, 17:10.

      Comment

      • pernu
        Bimmer Rookie
        • Feb 2010
        • 72
        • Rovaniemi, Finland

        Näyttääkös tämä jos ajonesto on päällä?

        Comment

        • Arde92
          BTCF Member
          • Aug 2010
          • 1328
          • Lohtaja/keski-pohjanmaa

          Ymmärsinkö oikein että e34 525i -92 mallin pirssistä otetaan Dme pin 8 numerosta maadotus engine check valolle? vai onko mahdollista vetää suoraan dme boksilta hanskikas lokeroon valo?
          E39 M5 Titansilber<------
          F11 530D Spacegray
          E36 323i M-sport Med Hölsteri
          Ex :E61 525D Lci Carboni
          Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
          Ex :E61 530XD Monacoblau<------
          Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
          Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1985
            • Tampere

            Originally posted by Arde92 View Post
            Ymmärsinkö oikein että e34 525i -92 mallin pirssistä otetaan Dme pin 8 numerosta maadotus engine check valolle? vai onko mahdollista vetää suoraan dme boksilta hanskikas lokeroon valo?
            Kannattaa vielä varmistaa ETM:stä (löytyy FAQ:n puolelta), että mikä DME versio tuossa autossa on ja mikä pinni vastaa tuota CEL:iä.

            Comment

            • Arde92
              BTCF Member
              • Aug 2010
              • 1328
              • Lohtaja/keski-pohjanmaa

              Nyt löysin Motronicin puolelta oikein pinnin. Mitäkautta olette tuon johdon tuonnut mittarin taakse? ymmärsinkö oikein että se pitäisi nyt vain liittää oikeaan johtoon? http://www.autopower.se/mekartips/checkengine/2.jpg Tuosta palikasta pitäisi nyt sitten tietää mikä se oikea piuha on? vai onko se tyhjä se ''kolo'' liittimessä?
              E39 M5 Titansilber<------
              F11 530D Spacegray
              E36 323i M-sport Med Hölsteri
              Ex :E61 525D Lci Carboni
              Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
              Ex :E61 530XD Monacoblau<------
              Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
              Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

              Comment

              • Magirus
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 875
                • Keski-Suomi und Sawo

                Originally posted by Arde92 View Post
                Nyt löysin Motronicin puolelta oikein pinnin. Mitäkautta olette tuon johdon tuonnut mittarin taakse? ymmärsinkö oikein että se pitäisi nyt vain liittää oikeaan johtoon? http://www.autopower.se/mekartips/checkengine/2.jpg Tuosta palikasta pitäisi nyt sitten tietää mikä se oikea piuha on? vai onko se tyhjä se ''kolo'' liittimessä?
                Ite olen tuonut ainakin E34:sessa siitä apparin puolelta hanskalokeron takaa valmiista läpivientikumista sisälle ja siitä sitten keplotellut mittaristolle kojelaudan sisällä.

                Kummassakaan omassa E34:sessa ei ainakaan mitään valmista johtoa ollut. Eli täytyi siis avata tuo liitin (ts. ottaa valkoinen kuori pois) ja sitten otin muistaakseni jostain tietokoneen tuulettimen piuhasta tai vastaavasta sinne sopivan pinnin ja johdon pätkän. Omasta mielestä helpoin tapa etsiä oikea paikka tuosta liittimestä on ottaa yleismittari ja mitata mittaristosta Check Engine valon kontakti pinnasta ja mittariston takaa piikeistä yhteys piipparilla. Kun löytää oikean pinnin niin ei tartte muuta kun lisätä sitten tuohon liittimeen tyhjälle kohdalle se piuha.

                M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                O: E24 osasia

                Comment

                • Arde92
                  BTCF Member
                  • Aug 2010
                  • 1328
                  • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                  Joo nyt sain workkiin. ainut että mitä tuo pitkä ... lyhy... itkä. Sama jatkuu niin meinaa
                  E39 M5 Titansilber<------
                  F11 530D Spacegray
                  E36 323i M-sport Med Hölsteri
                  Ex :E61 525D Lci Carboni
                  Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                  Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                  Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                  Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                  Comment

                  • Roisto
                    BTCF Member
                    • Nov 2010
                    • 2538
                    • Kajaani

                    Olikohan että ei enää koodeja...
                    2001 E39 525iA
                    1992 E34 "540i/5"

                    Comment

                    • polonen
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2011
                      • 37
                      • vihti

                      jaahas...check engine valo syttyi kesken ajon ja on palanut siinä jo muutaman päivän,mutta auto tuntuu toimivan normaalisti.

                      pitäisikö tuo kaasupoljin testi toimia -95 mallissa?

                      vai täytyykö ruveta piuhaa virittelemään?

                      auto muistaakseni tuotu belgiasta.
                      e39 525d-03

                      Comment

                      • Magirus
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 875
                        • Keski-Suomi und Sawo

                        Originally posted by polonen View Post
                        jaahas...check engine valo syttyi kesken ajon ja on palanut siinä jo muutaman päivän,mutta auto tuntuu toimivan normaalisti.

                        pitäisikö tuo kaasupoljin testi toimia -95 mallissa?

                        vai täytyykö ruveta piuhaa virittelemään?

                        auto muistaakseni tuotu belgiasta.
                        Kuulostaa siltä että autossa olis valo ja toiminta kytketty jo valmiiksi.. Eli siis laitat virrat päälle ja samantein polkaset kaasupolkimen pohjaan viisi kertaa. Eli siis pumppaat kaasua. Sen jälkeen alkaa vilkkumaan josta ilmenee mahd. vikakoodi.

                        M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                        M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                        M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                        M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                        O: E24 osasia

                        Comment

                        • polonen
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2011
                          • 37
                          • vihti

                          Originally posted by Magirus View Post
                          Kuulostaa siltä että autossa olis valo ja toiminta kytketty jo valmiiksi.. Eli siis laitat virrat päälle ja samantein polkaset kaasupolkimen pohjaan viisi kertaa. Eli siis pumppaat kaasua. Sen jälkeen alkaa vilkkumaan josta ilmenee mahd. vikakoodi.
                          no näyttihän tuo sen vika koodin kun tajus jättää vikalla kerralla tallan pohjaan.
                          1221 herjaa eli lambdaa,mutta saako tuota vikaa nollattua ilman lukulaitetta
                          jos siellä ois vaan huono kosketus liittimessä niin ei viittis ostaa anturia turhaan
                          eli kun vika korjaantuu tai korjataan niin sammuuko CE valo itsestään?
                          e39 525d-03

                          Comment

                          • Roisto
                            BTCF Member
                            • Nov 2010
                            • 2538
                            • Kajaani

                            Originally posted by marko.m View Post
                            Pitkä väläys tarkoittaa väliä koodien välillä ja lyhyt väläys koodia 1000, jolloin kaikki viat on käyty läpi/korjattu ja vikakoodit voi nollata. kun lyhyt väläys tulee, paina kaasupoljin pohjaan vähintään 10sek. Kun valo alkaa palaa jatkuvasti, koodit on nollattu. Lue koodit uudestaan pitäisi tulla koodi 1444 - ei vikoja.
                            Kokeile tuota.
                            2001 E39 525iA
                            1992 E34 "540i/5"

                            Comment

                            • Magirus
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 875
                              • Keski-Suomi und Sawo

                              Originally posted by polonen View Post
                              no näyttihän tuo sen vika koodin kun tajus jättää vikalla kerralla tallan pohjaan.
                              1221 herjaa eli lambdaa,mutta saako tuota vikaa nollattua ilman lukulaitetta
                              jos siellä ois vaan huono kosketus liittimessä niin ei viittis ostaa anturia turhaan
                              eli kun vika korjaantuu tai korjataan niin sammuuko CE valo itsestään?
                              Muistelisin että omassa 525iX:sässä vikavalo sammui kun vika korjaantui. Tämän huomasin sillä tavoin että käynnissä ollessa nyppäsin IMM piuhan irti -> valo syttyi. Sitten piuha takaisin kiinni -> valo sammui..

                              Eli nähtävästästi tietyissä vikatapauksissa valo jää palamaan kunnes vika korjattu.. Tois sijaisissa lienee jättää koodin pelkästään muistiin muttei sytytä valoa? Luoja yksin tietää..

                              M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                              M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                              M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                              M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                              O: E24 osasia

                              Comment

                              • polonen
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2011
                                • 37
                                • vihti

                                no sammuhan se CE-valo.......otin ECUn liittimen irti hetkeksi ja pistin takas jonka jälkeen antoi koodin 1444

                                kävin puolen tunnin ajelulla ja ei ainakaan vielä syttynyt uudestaan.
                                melko helppoja nää (autoremontit) jos liittimen irrotuksella korjaantuu no aika näyttää
                                e39 525d-03

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎