Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xenon jälkiasennus valoista!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppae39
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1597
    • Vähäkyrö

    Originally posted by Ironic32 View Post
    En jaksannut ihan koko topiccia kahlata läpi, mutta jos siis haluaisin E39in (vm. 1996, jossa lyhyissä H7 ja pitkissä HB3) pelkästään pitkiin laittaa Xenon-setin, niin onko nämä ne tarvittavat kilkkeet:

    HB3-setti (4300K tai 5000K):



    ja lisäksi tämä (vai tarviiko tätä tuon ikäisessä E39:ssä pitkille?):



    Ja sitten vielä sellainen kysymys, että tarviiko tuohon Xenon-sarjaan mitään adapteria tuolle HB3-kannalle, kun en ainakaan sellaista löytänyt?

    Ja kyllä, tiedän ettei varmasti ole lailliset umpiot eikä ole pesureitakaan, mutta kysymys onkin, että käykö nuo setit ko. autoon?
    Ei tule vikaherjoja pitkistä. Ainoa, että saattaa räpsyä valo, mutta siitä selviää jos koodaa pois ajonaikaisen valojen testauksen. Ja hb3 polttimo ei tartte adapterita sopiakseen hb3 polttimon tilalle....

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
      Mulla on 97 bensassa tuommonen cobran 50w setti ja paikalleen meni tuosta vaan. Ei ainakaan ilmottele mitään pikku tietokone. Ei tuolla kantavuutta pitkille juuri tullunna, kirkkaalta ne näyttää ja penkoille, pensaikkoon näyttää paremmin, mutta harvoin ne jääpaakut siellä on...
      Omassa e46 on 50w pitkissä kiinni, valoa tosiaan tulee, mutta heijastin ei toimi ihan optimaalisesti. Valot tarvii suunnata aika ylös että kantavuutta tulee lisää, silloin taas lähivaloilla tarvii pitää valot rullattuna alas jotta pysyy valot tiessä eikä vastaantulijan silmissä.
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        Originally posted by vize View Post
        Laitoin e46 318 farkkuun lyhkäsille xenonit, eikä valoteho ole kyllä odotusten mukainen. Eli ballastit on vain HID merkkiset eli mitkälie ja hain cobran 35w 5000k h7r polttimot. (h7r koska heijastinumpio)

        Kytkin auton omat virtajohdot suoraan ballasteihin, riittääkö tätä kautta varmasti virta ?

        Tuntuvat olevan jopa heikommat kuin halogeenit valoteholtaan, näyttää tosi lähelle eikä varmasti kyllä häikäse vastaantulijoita. :O Onko tämä nyt sitte tuon h7r "lähivalo" polttimon "ominaisuus" vai missähän lienee vika?

        Kokeilin nyt vielä suoraan antaa virtaa ballasteille, oli ehkä hieman kirkkaammat mutta mitätön ero.
        Virta riittää, 35w lähi ja 50w pitkät xenonit suoraan kiinni ja toimii. Jos ei riitä, tulee syttymisongelmia. Räpsy/vilkkumisongelmaa saattaa tulla tuosta palaneen lampun tunnistuksesta.

        Taitaa tuo h7r viedä sitä valotehoa, mutta parempi se kuin häikäisevä h7, jos se heijastinumpioon nyt pakko on laittaa.
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • EPDM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2005
          • 4621
          • Lahti.

          kaukopvalojen kanssa olis hyvä laittaa relevastus johtosarja, etenkin 50w nopeuttaa sytyttämistä huomattavasti.

          h7r on ainoastaan tarpeellinen ei symmetrisessä ( eli ei pyöreässä) heijastinpinnoissa.
          Last edited by EPDM; 25-09-2012, 13:31.
          Viviendo en Lahiti
          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
          Vw Corrado vr6

          Comment

          • World L
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2011
            • 270
            • Kellokoski

            Pari viikkoa ollu pitkissä xenonit ja tänään seinää vasten katsoessa huomasin, että toinen on paljon valkoisempi. Kilometrejä valoille on tullut ehkä 20-30. Ominaisuus vaiko kärkkäiseltä hakemaan uudet takuuseen?

            Edit. Ballastien puolia vaihtamalla siirty valokin. Eli lamput ilmeisesti kunnossa.

            Eipä siinä, nyt 2 settiä 4300k:ita keulilla, toiset keltaset ja toiset valkoset.
            Last edited by World L; 06-10-2012, 22:27.
            E36 320i cabrio -96
            E46 330i sedan -00
            F31 318d -14

            Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61

            Comment

            • Krynx
              BTCF Member
              • Sep 2006
              • 908
              • á la Temmes

              Vituix meni kuten jessen pääsiäinen. Nimittäin minun ajovalojen päivitysprojekti. Asentelin tuossa irtonaisiin umpioihin morimoton mini bi-xenon projektorit. Kaveriksi h1 xenon kitti joihin sitten vikavalonsammutuskikkareet eli konkat rinnan kytkettynä ennen ballasteja. Testasin umpiot irti että pelaako xenonit ja syttyykö vikavalot --> Hienosti pelasi. Sitten vaihdoin kuskin umpion ja testiä -->Hienosti toimii. No sitten vaihdoin vänkärin umpion --> Ei syty ei. Ei nimittäin kumpikaan puoli ja vikavalot palaa mittaristossa. No ei siinä kun vakiot takaisin vitunmoista kyytiä pimeällä parkkipaikalla led otsalamppu hampaissa. Nyt on sitten työkaluja siroteltuna jänniin paikkoihin pitkin konehuonetta Huomenna pitäis lähtee Haaparantaan jonne ei viitsi ilman tuikkuja ajella. Mutta mitä helvettiä tuossa tapahtui? Ensin toimii ja sitten kun osat kasassa niin ei. Pitääkö tuohon nyt kötöstää se relevastusjohtosarja? Kyseessä siis sigun e46 halogeeneillä.
              E39 525d -00
              E39 523i-96
              E30 316 -86

              Comment

              • Krynx
                BTCF Member
                • Sep 2006
                • 908
                • á la Temmes

                No nyt on relejohtosarja vastuksilla paikallaan. Muuten toimii hienosti mutta mutta. Mihin ihmiset on äpöstellyt noita vastuksia kiinni? Mulla toinen roikkuu kuskin valon alla puskurin takana ja toinen on vänkärinpuolella ns. akkukotelossa roikkumassa ilmassa. Mutta varsinkin tuo akkukotelon vastus kuumenee niin helvetisti että haisee kyrvähtäneelle. Pitäisiköhän noi ruuvati kiinni johonkin amuliinikimpaleeseen?
                E39 525d -00
                E39 523i-96
                E30 316 -86

                Comment

                • Samppae39
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1597
                  • Vähäkyrö

                  Originally posted by Krynx View Post
                  No nyt on relejohtosarja vastuksilla paikallaan. Muuten toimii hienosti mutta mutta. Mihin ihmiset on äpöstellyt noita vastuksia kiinni? Mulla toinen roikkuu kuskin valon alla puskurin takana ja toinen on vänkärinpuolella ns. akkukotelossa roikkumassa ilmassa. Mutta varsinkin tuo akkukotelon vastus kuumenee niin helvetisti että haisee kyrvähtäneelle. Pitäisiköhän noi ruuvati kiinni johonkin amuliinikimpaleeseen?
                  Älä ainakaan vedä nippusiteellä muiden johtojen kans nippuun, kuten minä joskus aiemmassa autossa tein Johonki metalliin ruuvaat kiinni.

                  Comment

                  • manzneri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 551
                    • Kesälahti

                    Originally posted by Krynx View Post
                    No nyt on relejohtosarja vastuksilla paikallaan. Muuten toimii hienosti mutta mutta. Mihin ihmiset on äpöstellyt noita vastuksia kiinni? Mulla toinen roikkuu kuskin valon alla puskurin takana ja toinen on vänkärinpuolella ns. akkukotelossa roikkumassa ilmassa. Mutta varsinkin tuo akkukotelon vastus kuumenee niin helvetisti että haisee kyrvähtäneelle. Pitäisiköhän noi ruuvati kiinni johonkin amuliinikimpaleeseen?
                    Joo kannattaa todellakin kattoa mihin ne ruuvaa kiinni nimittäin kuumenevat sitten niin paljon että niillä saa hyvässä tapauksessa poltettua vielä koko autonkin...

                    Comment

                    • Krynx
                      BTCF Member
                      • Sep 2006
                      • 908
                      • á la Temmes

                      Niin no ilmaisin ehkä asian vähän epäselvästi. Mutta vastukset on siis omasta piuhastaa niputettu kiinni silleen että roikkuu ilmassa koskematta mihinkään Nyt tosin olen askarrellut alumiinikiskosta kimpaleet joihin vastukset on ruuvattu kiinni. Ei kuumene enää
                      E39 525d -00
                      E39 523i-96
                      E30 316 -86

                      Comment

                      • manzneri
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 551
                        • Kesälahti

                        Originally posted by Krynx View Post
                        Niin no ilmaisin ehkä asian vähän epäselvästi. Mutta vastukset on siis omasta piuhastaa niputettu kiinni silleen että roikkuu ilmassa koskematta mihinkään Nyt tosin olen askarrellut alumiinikiskosta kimpaleet joihin vastukset on ruuvattu kiinni. Ei kuumene enää
                        Joo, niin mäkin luulin niputtaneeni ne sillä tavalla aikanaan mutta kuitenkin pakkasen seurauksena nippuside katkesi ja sen jälkeen pääsikin vaihtamaan muutaman johdon...

                        Omalla kohdallani noilla vastuksilla ei kuitenkaan ollut merkitystä ajotietokoneen low beam failure herjaan ja tulikin lopulta tehtyä ajotietokoneeseen johtopatentti eikä sen jälkeen ole ilmoituksia tullut. Toki itse joutuu tarkistamaan jos polttimo todella on palanut.

                        Comment

                        • tikkku
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2006
                          • 146
                          • Pieksämäki

                          Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                          Mulla on 97 bensassa tuommonen cobran 50w setti ja paikalleen meni tuosta vaan. Ei ainakaan ilmottele mitään pikku tietokone. Ei tuolla kantavuutta pitkille juuri tullunna, kirkkaalta ne näyttää ja penkoille, pensaikkoon näyttää paremmin, mutta harvoin ne jääpaakut siellä on...

                          joo mutta sieltä puskistahan ne väistettävät tulee? harvemmin on tullut konepellin yli ylettävää jää paakkua tiellä vastaan, tai jos on niin se ei varmasti alle juokse "arvaamatta"..

                          Comment

                          • Hebbu ///M3
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 1627
                            • Dallas

                            Originally posted by tikkku View Post
                            joo mutta sieltä puskistahan ne väistettävät tulee? harvemmin on tullut konepellin yli ylettävää jää paakkua tiellä vastaan, tai jos on niin se ei varmasti alle juokse "arvaamatta"..
                            Tuo oliki kaskottoman puujalkavitsi, kun ei lohkareista tai hirveä pienemmistä esteistä saa korvausta jos kolahtaa. Tosiaan se ei kanna siellä puskissakaan kovin pitkälle että satkulle vastinetta sais, lisävalot tai uudet umpiot ois parempi sijoitus omaan pirssiin ollunna. Ite xenoneissa eijoo moitittavaa, ois vaan kannattanu facelifti umpiotki laittaa samalla mutta olin pihi ja nyt nuo hb3 ei passaa niihin.
                            Sotkamo Connection

                            Comment

                            • Ironic32
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2010
                              • 148
                              • Finland

                              Nyt on muutama tonni takana 35w 5000K HB3:lla (pitkissä) ja tulihan tuota valoa aivan eri tavalla. Nythän noilla jopa näkee jotain. Ei siinä toki kantamaa kauheasti lisää tullut, mutta väittäisin eroa silti olevan lähes kuin yöllä ja päivällä. Ja ainakin itse arvostan myös sitä, että noilla näkee penkankin puolelle paljon paremmin.

                              Nyt on vaan se ongelma, että kun vaihtaa lyhyille (H7 halogeenit), niin ei näe enää mitään

                              Siispä piti laittaa H7R:t tilaukseen myös lyhyille (tosin 4300K-versiona nämä). Toivottavasti ei häikäise kovin paljoa muita ja toisi edes jotain lisävaloa lyhkäsiinkin, niin voisi jättää paikalleenkin nuo. Kokeillaan nyt, mitä noista tulee.
                              E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
                              -------------------------------------
                              Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

                              Comment

                              • EPDM
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2005
                                • 4621
                                • Lahti.

                                Originally posted by Ironic32 View Post
                                Nyt on muutama tonni takana 35w 5000K HB3:lla (pitkissä) ja tulihan tuota valoa aivan eri tavalla. Nythän noilla jopa näkee jotain. Ei siinä toki kantamaa kauheasti lisää tullut, mutta väittäisin eroa silti olevan lähes kuin yöllä ja päivällä. Ja ainakin itse arvostan myös sitä, että noilla näkee penkankin puolelle paljon paremmin.

                                Nyt on vaan se ongelma, että kun vaihtaa lyhyille (H7 halogeenit), niin ei näe enää mitään

                                Siispä piti laittaa H7R:t tilaukseen myös lyhyille (tosin 4300K-versiona nämä). Toivottavasti ei häikäise kovin paljoa muita ja toisi edes jotain lisävaloa lyhkäsiinkin, niin voisi jättää paikalleenkin nuo. Kokeillaan nyt, mitä noista tulee.
                                En tiedä mihin olet laittamassa h7r, mutta harvoin sitä oikeasti tarvitaan. Eli jos heijastin on pyöreä ja polttimon edessä on se varjostin niin normi h7 versio käy paremmin.
                                Viviendo en Lahiti
                                BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                                Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                                Vw Corrado vr6

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎