Originally posted by Ironic32
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Xenon jälkiasennus valoista!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Hebbu ///M3 View PostMulla on 97 bensassa tuommonen cobran 50w setti ja paikalleen meni tuosta vaan. Ei ainakaan ilmottele mitään pikku tietokone. Ei tuolla kantavuutta pitkille juuri tullunna, kirkkaalta ne näyttää ja penkoille, pensaikkoon näyttää paremmin, mutta harvoin ne jääpaakut siellä on...*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by vize View PostLaitoin e46 318 farkkuun lyhkäsille xenonit, eikä valoteho ole kyllä odotusten mukainen. Eli ballastit on vain HID merkkiset eli mitkälie ja hain cobran 35w 5000k h7r polttimot. (h7r koska heijastinumpio)
Kytkin auton omat virtajohdot suoraan ballasteihin, riittääkö tätä kautta varmasti virta ?
Tuntuvat olevan jopa heikommat kuin halogeenit valoteholtaan, näyttää tosi lähelle eikä varmasti kyllä häikäse vastaantulijoita. :O Onko tämä nyt sitte tuon h7r "lähivalo" polttimon "ominaisuus" vai missähän lienee vika?
Kokeilin nyt vielä suoraan antaa virtaa ballasteille, oli ehkä hieman kirkkaammat mutta mitätön ero.
Taitaa tuo h7r viedä sitä valotehoa, mutta parempi se kuin häikäisevä h7, jos se heijastinumpioon nyt pakko on laittaa.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
kaukopvalojen kanssa olis hyvä laittaa relevastus johtosarja, etenkin 50w nopeuttaa sytyttämistä huomattavasti.
h7r on ainoastaan tarpeellinen ei symmetrisessä ( eli ei pyöreässä) heijastinpinnoissa.Last edited by EPDM; 25-09-2012, 13:31.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Pari viikkoa ollu pitkissä xenonit ja tänään seinää vasten katsoessa huomasin, että toinen on paljon valkoisempi. Kilometrejä valoille on tullut ehkä 20-30. Ominaisuus vaiko kärkkäiseltä hakemaan uudet takuuseen?
Edit. Ballastien puolia vaihtamalla siirty valokin. Eli lamput ilmeisesti kunnossa.
Eipä siinä, nyt 2 settiä 4300k:ita keulilla, toiset keltaset ja toiset valkoset.Last edited by World L; 06-10-2012, 22:27.E36 320i cabrio -96
E46 330i sedan -00
F31 318d -14
Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61
Comment
-
-
Vituix meni kuten jessen pääsiäinen. Nimittäin minun ajovalojen päivitysprojekti. Asentelin tuossa irtonaisiin umpioihin morimoton mini bi-xenon projektorit. Kaveriksi h1 xenon kitti joihin sitten vikavalonsammutuskikkareet eli konkat rinnan kytkettynä ennen ballasteja. Testasin umpiot irti että pelaako xenonit ja syttyykö vikavalot --> Hienosti pelasi. Sitten vaihdoin kuskin umpion ja testiä -->Hienosti toimii. No sitten vaihdoin vänkärin umpion --> Ei syty ei. Ei nimittäin kumpikaan puoli ja vikavalot palaa mittaristossa. No ei siinä kun vakiot takaisin vitunmoista kyytiä pimeällä parkkipaikalla led otsalamppu hampaissa. Nyt on sitten työkaluja siroteltuna jänniin paikkoihin pitkin konehuonetta Huomenna pitäis lähtee Haaparantaan jonne ei viitsi ilman tuikkuja ajella. Mutta mitä helvettiä tuossa tapahtui? Ensin toimii ja sitten kun osat kasassa niin ei. Pitääkö tuohon nyt kötöstää se relevastusjohtosarja? Kyseessä siis sigun e46 halogeeneillä.E39 525d -00
E39 523i-96
E30 316 -86
Comment
-
-
No nyt on relejohtosarja vastuksilla paikallaan. Muuten toimii hienosti mutta mutta. Mihin ihmiset on äpöstellyt noita vastuksia kiinni? Mulla toinen roikkuu kuskin valon alla puskurin takana ja toinen on vänkärinpuolella ns. akkukotelossa roikkumassa ilmassa. Mutta varsinkin tuo akkukotelon vastus kuumenee niin helvetisti että haisee kyrvähtäneelle. Pitäisiköhän noi ruuvati kiinni johonkin amuliinikimpaleeseen?E39 525d -00
E39 523i-96
E30 316 -86
Comment
-
-
Originally posted by Krynx View PostNo nyt on relejohtosarja vastuksilla paikallaan. Muuten toimii hienosti mutta mutta. Mihin ihmiset on äpöstellyt noita vastuksia kiinni? Mulla toinen roikkuu kuskin valon alla puskurin takana ja toinen on vänkärinpuolella ns. akkukotelossa roikkumassa ilmassa. Mutta varsinkin tuo akkukotelon vastus kuumenee niin helvetisti että haisee kyrvähtäneelle. Pitäisiköhän noi ruuvati kiinni johonkin amuliinikimpaleeseen?
Comment
-
-
Originally posted by Krynx View PostNo nyt on relejohtosarja vastuksilla paikallaan. Muuten toimii hienosti mutta mutta. Mihin ihmiset on äpöstellyt noita vastuksia kiinni? Mulla toinen roikkuu kuskin valon alla puskurin takana ja toinen on vänkärinpuolella ns. akkukotelossa roikkumassa ilmassa. Mutta varsinkin tuo akkukotelon vastus kuumenee niin helvetisti että haisee kyrvähtäneelle. Pitäisiköhän noi ruuvati kiinni johonkin amuliinikimpaleeseen?
Comment
-
-
Niin no ilmaisin ehkä asian vähän epäselvästi. Mutta vastukset on siis omasta piuhastaa niputettu kiinni silleen että roikkuu ilmassa koskematta mihinkään Nyt tosin olen askarrellut alumiinikiskosta kimpaleet joihin vastukset on ruuvattu kiinni. Ei kuumene enääE39 525d -00
E39 523i-96
E30 316 -86
Comment
-
-
Originally posted by Krynx View PostNiin no ilmaisin ehkä asian vähän epäselvästi. Mutta vastukset on siis omasta piuhastaa niputettu kiinni silleen että roikkuu ilmassa koskematta mihinkään Nyt tosin olen askarrellut alumiinikiskosta kimpaleet joihin vastukset on ruuvattu kiinni. Ei kuumene enää
Omalla kohdallani noilla vastuksilla ei kuitenkaan ollut merkitystä ajotietokoneen low beam failure herjaan ja tulikin lopulta tehtyä ajotietokoneeseen johtopatentti eikä sen jälkeen ole ilmoituksia tullut. Toki itse joutuu tarkistamaan jos polttimo todella on palanut.
Comment
-
-
Originally posted by Hebbu ///M3 View PostMulla on 97 bensassa tuommonen cobran 50w setti ja paikalleen meni tuosta vaan. Ei ainakaan ilmottele mitään pikku tietokone. Ei tuolla kantavuutta pitkille juuri tullunna, kirkkaalta ne näyttää ja penkoille, pensaikkoon näyttää paremmin, mutta harvoin ne jääpaakut siellä on...
joo mutta sieltä puskistahan ne väistettävät tulee? harvemmin on tullut konepellin yli ylettävää jää paakkua tiellä vastaan, tai jos on niin se ei varmasti alle juokse "arvaamatta"..
Comment
-
-
Originally posted by tikkku View Postjoo mutta sieltä puskistahan ne väistettävät tulee? harvemmin on tullut konepellin yli ylettävää jää paakkua tiellä vastaan, tai jos on niin se ei varmasti alle juokse "arvaamatta"..Sotkamo Connection
Comment
-
-
Nyt on muutama tonni takana 35w 5000K HB3:lla (pitkissä) ja tulihan tuota valoa aivan eri tavalla. Nythän noilla jopa näkee jotain. Ei siinä toki kantamaa kauheasti lisää tullut, mutta väittäisin eroa silti olevan lähes kuin yöllä ja päivällä. Ja ainakin itse arvostan myös sitä, että noilla näkee penkankin puolelle paljon paremmin.
Nyt on vaan se ongelma, että kun vaihtaa lyhyille (H7 halogeenit), niin ei näe enää mitään
Siispä piti laittaa H7R:t tilaukseen myös lyhyille (tosin 4300K-versiona nämä). Toivottavasti ei häikäise kovin paljoa muita ja toisi edes jotain lisävaloa lyhkäsiinkin, niin voisi jättää paikalleenkin nuo. Kokeillaan nyt, mitä noista tulee.E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
-------------------------------------
Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA
Comment
-
-
Originally posted by Ironic32 View PostNyt on muutama tonni takana 35w 5000K HB3:lla (pitkissä) ja tulihan tuota valoa aivan eri tavalla. Nythän noilla jopa näkee jotain. Ei siinä toki kantamaa kauheasti lisää tullut, mutta väittäisin eroa silti olevan lähes kuin yöllä ja päivällä. Ja ainakin itse arvostan myös sitä, että noilla näkee penkankin puolelle paljon paremmin.
Nyt on vaan se ongelma, että kun vaihtaa lyhyille (H7 halogeenit), niin ei näe enää mitään
Siispä piti laittaa H7R:t tilaukseen myös lyhyille (tosin 4300K-versiona nämä). Toivottavasti ei häikäise kovin paljoa muita ja toisi edes jotain lisävaloa lyhkäsiinkin, niin voisi jättää paikalleenkin nuo. Kokeillaan nyt, mitä noista tulee.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
Comment