Saako näihin halpahallien ruiskuihin (sininen gern kopio) jostain eri kokosia suuttimia, vai onko ihan standardi kamaa?
Pitääkö vaihtaa pelkkä suutinosa vai myös itse tikku? Kyselee maalikko
Bilteman versiossa oli ihan hyllyssä hyvä valikoima erilaisia suuttimia siihen kyseiseen ruiskuun. Suutinpaketissa oli myös uusi neula mukana, hintaa muistaakseni n. 12€. Vastaa toinen maalikko .
Bilteman versiossa oli ihan hyllyssä hyvä valikoima erilaisia suuttimia siihen kyseiseen ruiskuun. Suutinpaketissa oli myös uusi neula mukana, hintaa muistaakseni n. 12€. Vastaa toinen maalikko .
Nettiluettelon kuvan mukaan (15454) mulla on ihan 100% samannäköinen, veikkaan että nuo suuttimet käy biltemasta, täytyy jemmata jokunen
Jutellaas näiden ruostekorjailuiden sijaan jostain muusta välillä...
Ajattelin tuossa harrastaa vähän erikoisempia maalailuita ja kokemuksia kaivataan taas mestareilta, niin ei lähde heti alkuunsa perse edellä puuhun...
Eli tuollaisia "individuaaleja" helmiäis ja flake maalauksia hakusessa.
Olen nyt ymmärtänyt, että riippuen maalarista, käytetään lähinnä kahta tekniikkaa.
1) base - välikerros, jossa helmiäinen/kide - normaali lakkaus
- sopii yleensä paremmin aloittelijalle, koska tuolla välikerroksella on helpommin saatavissa tasainen lopputulos.
- välikerroksessa käytetään siihen tarkoitettua aine - helmiäs/kide seosta. Esim PPG DBC http://www.bapspaint.com/docs/psheet...tron/P-176.pdf
2) base - lakka helmiäis/kide seos - puhdasta lakkaa perään
- haasteena ainakin kokemattomalla voi olla tasaisen efektipinnan saaminen ja valumat
Mielenkiintoisia helmiäisen sävyjä ja erikokoisia ja värisiä kiteitä löytyy ainakin house of kolorin valikoimasta. Mitä erityisesti huomioitavia seikkoja tulee ottaa huomioon näiden kanssa puuhastellessa? Isoja kiteitä käytettäessä suodattimet poistettava ruiskusta jne jne???
Jutellaas näiden ruostekorjailuiden sijaan jostain muusta välillä...
Ajattelin tuossa harrastaa vähän erikoisempia maalailuita ja kokemuksia kaivataan taas mestareilta, niin ei lähde heti alkuunsa perse edellä puuhun...
Eli tuollaisia "individuaaleja" helmiäis ja flake maalauksia hakusessa.
Olen nyt ymmärtänyt, että riippuen maalarista, käytetään lähinnä kahta tekniikkaa.
1) base - välikerros, jossa helmiäinen/kide - normaali lakkaus
- sopii yleensä paremmin aloittelijalle, koska tuolla välikerroksella on helpommin saatavissa tasainen lopputulos.
- välikerroksessa käytetään siihen tarkoitettua aine - helmiäs/kide seosta. Esim PPG DBC http://www.bapspaint.com/docs/psheet...tron/P-176.pdf
2) base - lakka helmiäis/kide seos - puhdasta lakkaa perään
- haasteena ainakin kokemattomalla voi olla tasaisen efektipinnan saaminen ja valumat
Mielenkiintoisia helmiäisen sävyjä ja erikokoisia ja värisiä kiteitä löytyy ainakin house of kolorin valikoimasta. Mitä erityisesti huomioitavia seikkoja tulee ottaa huomioon näiden kanssa puuhastellessa? Isoja kiteitä käytettäessä suodattimet poistettava ruiskusta jne jne???
Kaikki kokemukset tervetulleita!
tuota omaa harrasteautoa kun aikoinaan ruiskutin ekaa kertaa yli (lasipigmentti) niin vedin kiteen 1K lakan seassa mikä ainakin jälkeenpäin on osoittautunut virheeksi.
alkaa nykyisen maalin alta tulemaan läpi sellaista pienenpientä ilmakuplaa joita ei saa enää maalaamalla peitettyä vaan kaikki olisi hiottava puhtaalle ja sitten alusta loppuun uudestaan
kirkkaan vesivärin (ppg:ltä löytyy olikohan T490) seassa voi laskea niin helmiäisjauheita, -sävyjä, kuin erilaisia pigmenttejäkin. aineiden pitää tietysti olla vesiohenteisia tai veteen sekoittuvia. esim. SEM lasipigmentit ainakin onnistui. vesiväreillä ja tällä kirkasbasella ei ainakaan varmasti tule ongelmia
myös suoraan lakan seassa olen ruiskuttanut tuota lasipigmenttiä tuohon kitaran kanteen:
en tosin lähtisi kokeilemaan tuota semmoisille pinnoille mistä se voi valua..
tuossa on sitten karkeampaa flakea perämurikan takakannessa mustalle baselle vedettynä. myöskin suoraan lakan seassa laskettuna koska tuo nyt ei kenelläkkään näy ja huvikseni kokeilin niin en jaksanut alkaa säätämään erinäisten liemien kanssa.
lasipigmentin ja karkeampien fleikkien kanssa pitää poistaa ruiskusta se kannun pohjaan tuleva suodatin ja muistaa ravistaa ruiskua aina juuri ennen ruiskutuksen aloittamista että kiteet ovat varmasti sekaisin lakassa eikä paakkuna kannun pohjalla..
pitää lisäillä jos tulee vielä jotain mieleen
edit: niin ja tietysti kaikki näkyville jäävät pinnat kannattaa välihioa (varovasti ettei riko lakkaa kiteeseen asti) ja lakata yli kirkaslakalla mikäli siis kiteet aikoo ruiskuttaa suoraan lakan seassa. muuten ei niin väliä ole ellei kiteet tunnu lakkauksen jälkeen käteen.
Aivan, tämä PPG:n DBC on jotain 1K -kamaa ja ilmeisesti jotain kevyen lakan oloista tavaraa? Prkl, onko mitään varmasti ongelmatonta ainetta tuonne välikerrokseen, koska itse maalaan baset melkeinpä puhtaasti liuotinohenteisilla maaleilla vai pitäisikö lähteä suoraan harjoittelemaan tuohon lakkaan sotkien?
Mieluusti kyllä aloittaisi jonkin väliaineen avulla, joka antaisi anteeksi valumisien kanssa...:think
Aivan, tämä PPG:n DBC on jotain 1K -kamaa ja ilmeisesti jotain kevyen lakan oloista tavaraa? Prkl, onko mitään varmasti ongelmatonta ainetta tuonne välikerrokseen, koska itse maalaan baset melkeinpä puhtaasti liuotinohenteisilla maaleilla vai pitäisikö lähteä suoraan harjoittelemaan tuohon lakkaan sotkien?
Mieluusti kyllä aloittaisi jonkin väliaineen avulla, joka antaisi anteeksi valumisien kanssa...:think
en osaa kyllä sanoa tuohon.. periaatteessahan kunnolla kuivuttuaan tuon 1K kaman pitäisi kestää lakan alla mutta itselläni alkaa vuosien jälkeen tulemaan ongelmia sen kanssa nyt kun on pari kertaa maalattu päälle uudestaan.. sideaineen seassakin olen laskenut esim. candy värejä joten miksei hippuja ja muitakin efektejä:think
ei ne vesivärit ole sen kummempia kun liuotin basetkaan
No pienemmissä kohteissa on ihan sama, onko vesiohenteista, mutta kyllä isompien kohteiden kanssa, ei maalauskammio olosuhteissa, nuo vanhan kunnon myrkyt on oikein yhtä juhlaa ruiskittavaksi...
Kuivahtaa silmissä, peittää hyvin jne jne...
Tosin, pieniähän nuo erikoisemmat maalaukset yleensä on, kuten tuo sinun kitara... Harvemmin minulta kukaan pyytää lowrideria maalattavaksi jumbo kiteillä...
No pienemmissä kohteissa on ihan sama, onko vesiohenteista, mutta kyllä isompien kohteiden kanssa, ei maalauskammio olosuhteissa, nuo vanhan kunnon myrkyt on oikein yhtä juhlaa ruiskittavaksi...
Kuivahtaa silmissä, peittää hyvin jne jne...
Tosin, pieniähän nuo erikoisemmat maalaukset yleensä on, kuten tuo sinun kitara... Harvemmin minulta kukaan pyytää lowrideria maalattavaksi jumbo kiteillä...
onhan liukkarimaaleissa puolensa kyllä..
joo ja moni tuon kitarankin ja muita maaluksia nähneenä on kyselly että maalaatko mun auton tommoseks
esim:
vastaus yleensä että joo anna 10K€ niin maalaan
onhan tuo erikoismaalailu niin aikaa vievää puuhaa että harvoin noita jaksaa kyllä tehä puhumattakaan koko auton maalauksesta. toki riippuu maalauksen tyylistä oonhan minä parikin e36:a vetäny hipuilla yli
tuo maski minkä aiemmin postasin olis tarkoitus seuraavaksi käsitellä jollain kuultavalla helmiäisellä tai kiteillä reippaasti ja kuviot päälle..
Tarvisi tietää mikä on tuon minun avoni värin värikoodi. (pitäisi maalia saada tilattua)
Auto e36 m3, onko joku m-sarjan oma väri? Värikoodi lappu ajan saatossa irronnut.
Tarvisi tietää mikä on tuon minun avoni värin värikoodi. (pitäisi maalia saada tilattua)
Auto e36 m3, onko joku m-sarjan oma väri? Värikoodi lappu ajan saatossa irronnut.
Ai onko sulla lähteny sieltä vasemmastaki iskaritornista se tarra? Omassa on kuskin tornissa pelkkä värikoodi ja sit vasemmassa on se pankkikortin kokonen lätkä jossa on muitakin tietoja, nii siinä sit vasemmassa reunassa lukee 314 ja alareunassa HELLROT
Olis muutama pieni miettimistä aiheuttava seikka tässä johon pitäs saada mielipidettä :think
Tossa kolmenelosessa alkaa pukkaa ruostetta vähän sieltä täältä ja asialle on suunnitteilla korjaushommia.
Takaluukun oon jo todennu loputtomaks työmaaks ja puolvahingossa sainkin ehjän suht ruosteettoman luukun tilalle.
Miinuspuolenahan on luonnollisesti et oma auto on individual nachtblau ja toi luukku on musta joten värityshommiks menee mutta mitenkä.
Tuossa työstettävässä luukussa on pientä ruosterakkulaa joka lähtee rapsuttelemalla puutikulla pois ja maali ruosteen ympäriltä lähtee lastuina ja sen alta paljastuu kiiltävä pinta.
PerusMustaa väriä tossa luukussa tuntuis olevan tosi nuukasti ja pohjalla ei taida olla hiontaväriä tai paksua primeria ollenkaan.
Vahvasti epäilen että tuo luovuttaja auton luukku on joku tarvikemallia ja siinä on jonkunsortin sinkki tai alusinkki pinnoite ´(tai se pelti josta tuo on valmistettu on jotain semmosta) koska hieman on hapettunut noista kohdista mistä maalia "lastuaa" ja tekee siihen kohtaan vähän valkoista "jauhoa" kastumisen jälkeen.
En ole kokeillut painepesuria(enemmän lastuamista=maalinpoisto) tai asetonia(liukeneeko=joku ripuliväri mikä pitää poistaa) tohon pintaan
Tuo on kyllä maalattu siististi mut en mielellään lähtis vetämään ton "lastuavan" päälle massaa ja 2K lakkaa
Joten onko kukaan törmännyt vastaavaan bmw:n tarvikeosaan ?
Kaava luukun maalaukseen on kyl selkeä.
Ruosteet puhallukseen
Kittiä jos jää epätasaseksi noi rakkulat ja yks kolhukin pitäs oikasta.
2K Epoksipohja/happoväri päälle jos näkyy puhasta peltiä.. Mitäs jos tuo onkin jotain superpeltiä niin vedetäänkö epoksilla koko roska ?
Troton hiontavärin alle suljetaan kaikki,tarpeen vaatiessa koko luukku maalataan hiontaväriin
Massa 2-3kerrosta riippuen miten peittää ja viimeinen kauempaa kun on helmiäis massa ? (PPG Liuotinmassa)
Lakka 1,5-2 kerrosta maalarilta hain ja neuvoi tekemään kynnet ja sitten vetää "märäks" (olisko ollu Du ponttia en tullu kysyneeks merkkiä)
1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Vetäset vaan sen koko luukun hiontavärillä, jos muutenki luukun väri vaihtuu. On sit yks värinen pohja. Se viimenen kerros pienemmällä paineella ja pikkusen kauempaa. Eikä märäks. Näin ainakin ppg:n vesimassalla. Lakkauksessa sit muistat sen ekan vetää tasasen märäks (ei liian märäks). Lisää lakkaa sit, ku lakka napsahtaa koskettaessa.
Tarvisi tietää mikä on tuon minun avoni värin värikoodi. (pitäisi maalia saada tilattua)
Auto e36 m3, onko joku m-sarjan oma väri? Värikoodi lappu ajan saatossa irronnut.
Katot netistä tai kysyt marmoritiskiltä varustelistan. Siinä on myös värikoodi.
Jos ei ole täydellinen ylimaalaus kyseessä niin suosittelen kyllä ostamaan värin aina mallin kanssa. Samastakin sävystä voi olla niin monta erilaista variaatiota, että täysin hakuammuntaa osuminen.
Comment