Originally posted by leXXo
View Post
Maalaustopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jos tuon aikois vielä fixailla, nii ite varmaan loiventaisin/karhentaisin tuon vaan jollain 240 tai 360:lla, sit vähän muovikittiä + hionta ja päälle pohjaväri + lopuksi puskurisprayOriginally posted by leXXo View Post
Millähän moinen jälki piiloon? Tuohan on siis E34 puskurin mustassa "trimmissä"
Mut tosiaan helpommalla varmasti pääsee jos hankkii paremman käytetyn tai kokonaan uuden listan.
Comment
-
Olisko innokasta maalaria mukavaan keskiöiden maalausprojektiin.
Kyseessä nuo 18" Kerscher CS:t, jotka menee purkuun uusia lippoja varten. Väri on jo mietitty, mutta maalaria ollaan vailla. Saa laittaa privaan, jos on kiinnostusta.
-Tuomas
Comment
-
Kysäseppä Vainiolta mitä ottaa, ei välttämättä ole kallis kun kuittia et ilmeisesti tarviOriginally posted by McBeast View PostOlisko innokasta maalaria mukavaan keskiöiden maalausprojektiin.
Kyseessä nuo 18" Kerscher CS:t, jotka menee purkuun uusia lippoja varten. Väri on jo mietitty, mutta maalaria ollaan vailla. Saa laittaa privaan, jos on kiinnostusta.
-Tuomas
Ja jälki pitäis olla varmasti hyvää.
Comment
-
Hyväkiitos. Täytyykin rimpauttaa tänään, niin kuulee vähän mikä on ukon asenne hommaa kohtaan.
EDIT:
Tulipahan soitettua. Sanoi suoraan, että ei ota työn alle.Last edited by McBeast; 27-11-2012, 08:59.
Comment
-
Mitenkäs tollai helmiäisväri häivytetään, maalasin konepellin helmiäisvalkoseks ja kiehu keskeltä pieneltä alalta(pohjaväri hiottiin ilmeisesti puhki jolloin ei ollu enään värimassan alla 2K tavaraa) jos tuon paikkaa että hio ton alueen, vetää uudet pohjat siihen, nyt sit on joka paikassa 2K ja sitte pohjaväri alueelle ensin valkonen värimassa, sitten kun laittaa helmiäismassan ni kiehuuko se nyt sit sen valkosen ja lakan rajasta? Vai onnistuuko tollai, sit lakka koko peltiin uusiksE39 525iA -00
vikakoodin lukua valkeakoski-tampere, INPA BMW:lle ja OBD2 lukija erimerkkisille 0400991039
Comment
-
1000x helpompi ku vaan maalaat koko pellin uusiks. Noitten häivytys on lähes mahdotonta suoraan peltiin.Originally posted by skuukeli View PostMitenkäs tollai helmiäisväri häivytetään, maalasin konepellin helmiäisvalkoseks ja kiehu keskeltä pieneltä alalta(pohjaväri hiottiin ilmeisesti puhki jolloin ei ollu enään värimassan alla 2K tavaraa) jos tuon paikkaa että hio ton alueen, vetää uudet pohjat siihen, nyt sit on joka paikassa 2K ja sitte pohjaväri alueelle ensin valkonen värimassa, sitten kun laittaa helmiäismassan ni kiehuuko se nyt sit sen valkosen ja lakan rajasta? Vai onnistuuko tollai, sit lakka koko peltiin uusiks"My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."
Comment
-
Valkonen nyt on melko helppo häivytettävä, helmiäinen hieman tuo haastetta hommaan mutta helposti onnistuu sekin. Periaattessa häivytetään vaan ensin perusväri eli se valkoinen ja pidä huoli että korjattava kohta on täysin peitossa (ei kuulla läpi läpi), koska harvoin tämä efekti/helmiäinen mikä tulee tämän valkoisen päälle, peittää mitään vaan tuo pelkästään sen helmiäisefektin, eli melko läpinäkyvää litkua. Sitte vaan sama homma efektillä/helmiäisellä, eli häivytetään tämäkin. Tämä edellä mainittu tapa siis mikäli kyseessä on kolmikerros väri. Jos on ihan normaali peittoväri kyseessä niin normaalisti häivytys, häivytysohjeita on hankala neuvoa kun menevät melko pitkälti maalimerkkien mukaan. Ja ei ala kiehumaan mikäli siellä nyt on kokonaan 2K tavara alla.Originally posted by skuukeli View PostMitenkäs tollai helmiäisväri häivytetään, maalasin konepellin helmiäisvalkoseks ja kiehu keskeltä pieneltä alalta(pohjaväri hiottiin ilmeisesti puhki jolloin ei ollu enään värimassan alla 2K tavaraa) jos tuon paikkaa että hio ton alueen, vetää uudet pohjat siihen, nyt sit on joka paikassa 2K ja sitte pohjaväri alueelle ensin valkonen värimassa, sitten kun laittaa helmiäismassan ni kiehuuko se nyt sit sen valkosen ja lakan rajasta? Vai onnistuuko tollai, sit lakka koko peltiin uusiks
Niin ja lakka tietenkin vedetään tämän jälkeen konepeltiin yli saakka, lakan häivytystä konepeltiin on ihan turha edes alkaa kokeilemaan jos siedettävän näköisen haluaa.///MotorporotE34 ///M5 -91
E28 535iA projekti
ex E91 330xd M-Sport -06
ex E38 740 iL
ex E39 M5 -01
ex E60 530iA M-Sport -04
ex E34 520i
Comment
-
Originally posted by Ab3 View PostAlumiinivanteiden maalaus, maalit on tuossa oottelemassa. Unohdin vaan missä järjestyksessä, niin kokeneempi voisi neuvoa...
Eli pöntöistä löytyy primeri, filleri, ja hiomaväri ?Joku "pöntöistä" on kovetinta ja ohenninta, muuten sinulla on kolmea erilaista 1K "pohjamaalia". Ettei nyt taas olisi maaliliikkeessä huomattu kokematon asiakas ja myyty tarpeetonta puutaheinää.Originally posted by Ab3 View Postmulla näkyy ainakin noissa pöntöissä mihin se kirjotteli että filleri ja hiontaväri, jotka ovat kummatki omissa pöntöissä.. :think
Eli käytännössä kolmea(?) eri tavaraa tulisi ennen itse pääväriä?
Aluvanteiden maalauksessa et tarvitse kuin hinkkavärin, jos vanha maalipinta on ok ja hiomakelpoinen.
Muussa tapauksessa paljaalle pinnalle kaveriksi jotain ennen hiontaväriä esim. epoksia tai happoväriä. Näiden jälkeen pintaväri.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment

Comment