Announcement
Collapse
No announcement yet.
Maalaustopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Hynde View PostNyt, kun Hemi ottikin tuossa puheeksi tuon hinta - laatusuhteen, niin mitä mieltä olette noista yleisimmin käytettävistä lakoista?
Itse olen ennen lakkaillut pääsääntöisesti Spies Heckerin lakoilla. Debeerin, Valsparin jne. lakkoja on myös tullut käytettyä, mutta jokin aika sitten eräs maalari suositteli kokeilemaan Trotonin lakkoja:
Tuolta olen sen jälkeen tilaillut noita 7,5 litran kittejä (nyt ei näyttänyt olevan) ja siirtynyt ruiskimaan ihan puhtaasti tuolla. Hinta on huokea ja käyttäytyy omasta mielestäni huomattavasti paremmin, kuin mikään käyttämäni "laatulakka". Sopii erittäin hyvin tällaiselle harrastelijalle vähän heikompiin olosuhteisiin. Kuivuu todella nopeasti ja tasoittuu aina pommin varmasti. Mikään muu kokeilemani lakka ei ole vielä tasoittunut niin hyvin ja toimii oikein mukavasti viileämmässäkin tilassa ja silti kuivuu nopeasti. Suuremmilla kohteilla ehkä vähän hitaampi kovete on paikallaan, niin ei tarvitse laittaa juoksuksi.
Kysymys kuuluukin. Mitä saan sijoittamalla enemmän rahaa näihin "laatulakkoihin", kuten Mipa, Glasurit jne jne?
Comment
-
-
Metallihohdon häivytys pokkaukseen, miten se tulisi tehdä, ettei sitä huomaisi.
Värihän ei ole 100% samaa kuin alkuperäinen vaikka sävy onkin sekoitettu.
Tässä tapauksessa kyseessä on hopea.
Pokkaus on kuvatuksen kaltainen, onko pokkaus liian loiva ? Onko tuohon mahdollista edes "häivyttää" Punaiseen osaan tuli, nimenomaan tuli teippi.
Olisiko väri pitänyt sumuttaa kun ollaan lähellä rajaa, kun eihän tuota voi hioakkaan ennen lakkaa ilman, että vetää uutta kerrosta ?
Lakanhan saa hiottua jos rajaa teipillä, mutta miten tuo värimassa ?
En viitsi enää vaivata yhtä nimeltämainitsematonta henkilöä.
Comment
-
-
Tarkoituksena olisi maalata e34:sen puskurit parempaan kuntoon talvella.
Tarvisi vinkkejä pohjien tekoon. Pitäisi varmaan vaan hioa niin paljon että kiveniskut ja naarmut häviää.
Millaisilla karheuksilla hankin hiemapaperia?
Kannattaako lakka ja maalikerrokset ensin poistaa jollain aineella?Käyttis:Kia Optima TF
Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C
Comment
-
-
Originally posted by Haggis View PostTarkoituksena olisi maalata e34:sen puskurit parempaan kuntoon talvella.
Tarvisi vinkkejä pohjien tekoon. Pitäisi varmaan vaan hioa niin paljon että kiveniskut ja naarmut häviää.
Millaisilla karheuksilla hankin hiemapaperia?
Kannattaako lakka ja maalikerrokset ensin poistaa jollain aineella?
Ennen hiontaa ja maalausta puhdistat rasvanpoistoaineella pinnat tarkasti."My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."
Comment
-
-
Originally posted by N.u.t View PostMetallihohdon häivytys pokkaukseen, miten se tulisi tehdä, ettei sitä huomaisi.
Värihän ei ole 100% samaa kuin alkuperäinen vaikka sävy onkin sekoitettu.
Tässä tapauksessa kyseessä on hopea.
Pokkaus on kuvatuksen kaltainen, onko pokkaus liian loiva ? Onko tuohon mahdollista edes "häivyttää" Punaiseen osaan tuli, nimenomaan tuli teippi.
Olisiko väri pitänyt sumuttaa kun ollaan lähellä rajaa, kun eihän tuota voi hioakkaan ennen lakkaa ilman, että vetää uutta kerrosta ?
Lakanhan saa hiottua jos rajaa teipillä, mutta miten tuo värimassa ?
En viitsi enää vaivata yhtä nimeltämainitsematonta henkilöä.
hifistelijäthän käyttää kanttiin maalatessa ns. kääntöteippausta tai superloni teippiä mutta raja tahtoo näkyä niilläkin jostain kulmasta katsottuna, jos värimassa on vedetty märäksi siihen kanttiin asti:think
häivytä värimassa suosiolla yli tuosta pokkauksesta ja lakka sitten ylemmäs.
onko kyseessä takaloksu?:thinkEx BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
-
Originally posted by dumppi View Posttummaksihan se teippiraja tahtoo jäädä hopeassa varsinkin, jos pitää värimassa vetää "jyrkkään" teippirajaan asti, koska hopeat ja vaaleat metallivärit vaativat lähes poikkeuksetta reilun kontrollikerroksen ja niiden häivyttelyt on muutenkin vaativaa hommaa ja vaatii harjoittelua..
hifistelijäthän käyttää kanttiin maalatessa ns. kääntöteippausta tai superloni teippiä mutta raja tahtoo näkyä niilläkin jostain kulmasta katsottuna, jos värimassa on vedetty märäksi siihen kanttiin asti:think
häivytä värimassa suosiolla yli tuosta pokkauksesta ja lakka sitten ylemmäs.
onko kyseessä takaloksu?:think
Suoraan sanoen ei ole mitään tietoa miten värimassa häivytetään.
Onko tuosta maalauksesta mitään kirjallisuutta 2000-luvulta, tuntuu olevan monet 80-luvulta.Last edited by N.u.t; 02-10-2012, 21:56.
Comment
-
-
Originally posted by N.u.t View PostOn. Pokkaus on jonkin matkaa c-pilarin alapuolella. Hommahan on jo niin sanotustin tehty päin mettää. Kyselen jälkiviisaana vinkkejä. Ei sitä rajaa erota nytkään joka kulmasta. Olisko se värimassa pitänyt vetää sumuna kun lähestytään sitä rajaa ja lakka rajattuna. Mitä tapahtuu jos vetää ruiskua kauemmaksi kun lähestytään rajaa ?
Suoraan sanoen ei ole mitään tietoa miten värimassa häivytetään.
Onko tuosta maalauksesta mitään kirjallisuutta 2000-luvulta, tuntuu olevan monet 80-luvulta.
Vedä alueelle peittävä x2-3 kerrosta värimassaa ja vedä teipit pois.
Läimmitä/kuivaa alue kuumailmapuhaltimella niin että alue selvästi on kuiva.
Hio maalirajat varovasti alas, eli rajattomiksi 800-karkeuden vesihiontapaperilla.
Lämmitä ko.aluetta ja kuivaa se. Lämmitä se selvästi kättä lämpimämmäksi ja vedä rajoille/alueen yli kapealla levityksellä 50/50% ohennettua värimassaa läheltä pyyhkäisy kerrallaan ja aina välillä puhaltimella kuivaten, kunnes teipattu/hiottu raja-alue häviää.
Kun alue silmämääräisesti on sajaton/reunaton, vedä hieman kauempaa yksi sumukerros paikattua 10% laajemmalle alueelle.
Puhalla/lämmitä kuivaksi.
Vedä 10% ohennettu lakka juuri ja juuri paikatulle alueelle läheltä madalletulla paineella+pienellä syöttömäärällä niin että ensimmäinen kierros "tahmea" sumu ja anna kuivua 10min.
Toinen nopea kierros paikatulle alueelle niin että pinta lähtee kiiltämään.
Kolmas rundi 30-40% ohennetulla lakalla koko massatun alueen+10% yli ja jätä siihen.
Pari päivää kun odottelet, niin pyyhkäise olematon sumuraja 2000-karkeuden vesihiontapaperilla ja kiilloita fareglan G3:lla.
Ok, ehkä onnistuu, ehkä ei, mutta kun tuo varsinainen häivytyshomma on yksi automaalarin ammattitaitoa vaativista hommista, niin näin sinulla on kuitenkin edes teoreettiset mahdollisuudet saada hopeahäivytys tehtyä jollakin lailla.
Muista vain puhdistaa koko kylki tinnerillä+rasvanpoistoaineella, jolloin mahdollisesti alueelta hieman laajeneva lakkasumu voidaan kiillottaa.
Comment
-
-
Löytyykö täältä foorumilta maalaria joka haluais maalata e46 korista tällästä.
-etupuskuri m-sport uusi.
-apukuskin ovi.
-apukuskun takapilarista pieni ruostekupla takaikkunan listan vieressä.
-takaoven kynnyslistan ruoste.
- ehkä konepelti ja katossa takaikkunan päässä lakkavaurioi jos hinta alkaa olla kohillaan..:think
Tällä hetkellä mitä oon kyselly niin hinta on ollut noin 1500-2,5k.e36 Fijigrün 328i
e46 Stalhgrau 325ci
Comment
-
-
Todella pikainen kysymys, kumpi ostamistani aineksista tulee ensin, Glasurit PKW-Grundfüller vai DeBeer HS Surfacer?
Liikkeessä muistaakseni sanottiin että Glasurit ensin ja sitten DeBeer jonka päälle tulee sitten kitti... Mutta kun en muista varmaksi...BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Comment
-
-
Originally posted by Mokoma View PostTodella pikainen kysymys, kumpi ostamistani aineksista tulee ensin, Glasurit PKW-Grundfüller vai DeBeer HS Surfacer?
Liikkeessä muistaakseni sanottiin että Glasurit ensin ja sitten DeBeer jonka päälle tulee sitten kitti... Mutta kun en muista varmaksi..."My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."
Comment
-
-
Originally posted by Baijerii View PostTätä lainaten niin osaako joku sanoa että onko nuilla automaalit.netin Trotonin lakoilla eroa näihin laatulakkoihin?:think
Kaks märkää kerrosta välihaihdutuksella ohentamattomana, eikä valu kyllä millään
Comment
-
Comment