Originally posted by Mik@
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Maalaustopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
-
-
Originally posted by Bemu500 View PostMitenkäs muovin maalaaminen näin yleensä? Joskus kuulin juttua että perushiontapohja riittää alle jos ei ole sellaista muovia joka ei taivu. Vai vaatiiko aina sen muovitartunnan alle? Olis yks mopedi josta pitäisi kaikki katteet maalata, niin sillä kyselen
ja luultavasti nuo on ennenkin maalattu niin vanhan maalin karhennus riittää ellet oo niitä ihan muoville asti hionut:think siinä vaiheessa laittasin ite muovitartunnat ja sitten hinkkavärit:think
vasta oli muutama sivu taaksepäin juttua muoviosien maalauksista ihan yleisesti
sellaista muovia ei olekkaan mikä ei taivu ja nykyajan muovitartunnoissa on aika pitkälti nuo joustoaineet samassa..Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
-
Originally posted by dumppi View Postjos ovat uusia maalamattomia muoviosia (mitä kyllä epäilen) niin aina muovitartunta..
ja luultavasti nuo on ennenkin maalattu niin vanhan maalin karhennus riittää ellet oo niitä ihan muoville asti hionut:think siinä vaiheessa laittasin ite muovitartunnat ja sitten hinkkavärit:think
vasta oli muutama sivu taaksepäin juttua muoviosien maalauksista ihan yleisesti
sellaista muovia ei olekkaan mikä ei taivu ja nykyajan muovitartunnoissa on aika pitkälti nuo joustoaineet samassa..
Osat on siis joskus maalattu oikeilla maaleilla ja sen päälle vetästy kilikalilla ja ainakin tuon kilikalin hion pois. Osassa katteista on halkeamia joita oon joutunu muovihitsailemaan ja sen päälle kevyesti pakkeloimaan. Mikäs on loppupeleissä tuon muovitartunnan pointti? Tarttuvuus vai joustavuus?
Comment
-
-
Originally posted by Bemu500 View PostTarkoitin tuolla taipumattomuudella lähinnä sellaista tilannetta jossa olisi aivan sama olisiko kyseinen osa muovia tai metallia niin se ei joudu kovin suurien taivutuksien "uhriksi". Hyvänä esimerkkinä voitaisiin sanoa Suzuki PV:n sivuposki.
Osat on siis joskus maalattu oikeilla maaleilla ja sen päälle vetästy kilikalilla ja ainakin tuon kilikalin hion pois. Osassa katteista on halkeamia joita oon joutunu muovihitsailemaan ja sen päälle kevyesti pakkeloimaan. Mikäs on loppupeleissä tuon muovitartunnan pointti? Tarttuvuus vai joustavuus?
vedä varalta muovitartunta ja sen päälle hiontavärit yli niin ainakin saa varmuutta enemmän pysymiseen ei se muovitartunta niin paljoa maksa että se kannattaisi jättää laittamatta ja kuitenkin haihtuuvat niin äkkiä että ajassakaan ei häviä..
edit: pääasiassahan muovitartunta kuuluu uusille maalaamattomille puskureille ja muille muoviosille mutta jotkuthan sitten käyttää jokaiseen hommaan jos vähänkään on hioneet muovia esille..
sitten jos on useampia kohtia esim. katteista tms. hiottu muoville saakka niin laittaisin ehkä varoiksi vielä ennen hiontaväriä tuon muovitartunnan yli..
edit2: tuo joustavuus nyt ehkä hämäsi sua kun ennen käytettiin ja saa sitä vieläkin joustoainetta erittäin taiupuisissa osissa ja sitä pystyi sekoittamaan maalin sekaan tai muovitartunna sekaan.. hidasti melkosesti maalin kuivumista mitä joskus olen tuota käyttänyt.. nykyaineissa on kyllä joustoaineet mukana ainakin ppg: tartunta-aineissa.. sitä saa muuten myös aerosolinaLast edited by dumppi; 21-04-2012, 22:21.Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
-
Jeppis. Kaikkiin "raaka"-pinnalla oleviin muoviosiin aina muovitartunta ensin, sen jälkeen hinkkaväri. Pienissä kohdissa esim. vahingossa puhki hiotuissa ei suurta merkitystä, kunhan on hiontaväriä sulkemassa pinta.
Joustoaine aina 2K-tavaran sekaan, jos maalataan "pehmeitä" muovi- ja kumiosia eli suomeksi: kaikkiin, joita pystyy peukulla painamaan läjään. Eli loraus hinkkaväriin ja lakkaan.
Toiset käyttää puskureiden yms. kanssa, mutta henk.koht. vain pehmeisiin osiin. Makuasioita. Harvemmin tuota tarvitsee, lähinnä special-duuneissa esim. kojetaulujen, kumispoilereiden yms. kanssa.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostTorttujen hionta, 2K-hiontaväriä rapaten pintaan, hionta ja taas hinkkavärit pintaan - tuloksena pinta, jonka alta ei tortuta enään mikään. Hinkkavärin ideana on sulkea kaikki epäilyttävä alleen ja henk.koht. - maalaanpa mitä tahansa, en aloita tekemään mitään, jos vieressä ei ole satsia hinkkaväriä. Vaikka olisi uusia tehtaan pohjaväreissä olevia osia.E61 520Da
Comment
-
-
Tuosta automaalit.net kaupasta tulikin mieleen. Erään täälläkin vaikuttaneen maalarin vinkistä tilasin oheisen paketin kokeiluun:
Tuota voi kyllä huoletta suositella hinta-laatusuhteellaan käytettäväksi. Tasoittuu lasiseksi käsittämättömän hyvin ja on nopeaa kuivumaan viileähkössäkin tilassa. Sopii kyllä hyvin tällaiselle harrastemaalarille.
Kysymys maalaustilan ilmanvaihdosta:
Nyt tarvittaisiin vinkkiä tuollaisen tallin - maalaustilan ilmanvaihdon toteutukseen. Kesälomalla olisi tarkoitus varustella tilaa vähän paremmalla poistoilma / imurijärjestelmällä. Tavoitteena siis poistaa maalaussumua nopeammin ja mahdollisesti parantaa pölyongelman kontrollointia. Olisiko vinkkejä hyvään hinta - laatusuhteen ratkaisuun? Tilan koko on noin 30 neliötä, virtaa on saatavana kaikissa muodoissa ja läpivientejä on helppo toteuttaa.
- Henkka -Kaikki liha tottelee kuria...
Comment
-
-
Mulla on se sininen bilteman ruisku ja ny ostin gernin vihreen ruiskun. Se on ihan samanlainen mutta muutaman numeron pienempi. Ainoastaan desin säiliöllä. En saanu kännyllä laitettua tähän kuvaa. Jännän näkönen ja kokonen. Ei oikeen hyvin istu käteen.
Ja sit ois semmottisia mietinnässä että miten paikataan keskeltä kattoa hitsaamatta iso anteenin reikä ja jos maalaan katon eri väriseksi kuin muun auton niin miten se rajaus tehdään siihen c pilariin...E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostMulla on se sininen bilteman ruisku ja ny ostin gernin vihreen ruiskun. Se on ihan samanlainen mutta muutaman numeron pienempi. Ainoastaan desin säiliöllä. En saanu kännyllä laitettua tähän kuvaa. Jännän näkönen ja kokonen. Ei oikeen hyvin istu käteen.
Ja sit ois semmottisia mietinnässä että miten paikataan keskeltä kattoa hitsaamatta iso anteenin reikä ja jos maalaan katon eri väriseksi kuin muun auton niin miten se rajaus tehdään siihen c pilariin...
Miksi antenninreikää ei voi hitsata katosta? Ei mitään ongelmaa.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostOlet ostanut miniruiskun, joka ei ole se Satan kopio. Miniatyyrimalli tuosta käyttämästäni Gernistä.
Miksi antenninreikää ei voi hitsata katosta? Ei mitään ongelmaa.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostHirvittää alakaa hitsaamaan keskelle kattoa. Mitin vain että voiko semmosta paikata jotenki liimaamalla sisäpuolelle lätkä ja sit kittaa umpeen...
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostHirvittää alakaa hitsaamaan keskelle kattoa. Mitin vain että voiko semmosta paikata jotenki liimaamalla sisäpuolelle lätkä ja sit kittaa umpeen...Originally posted by pazq View Postehkä "helpompi" ja ainakin kestävämpi hitsailla se. rauhassa vaan hitsailee sopivankokosen lapun nii ei paljon kittiäkään tartte. Ja olisko paha vetästä pilarit alareunaan saakka samalla värillä?
Toiseen käteen mikin kahva ja toiseen paineilma-pistooli. Pistettä pisteen perään ja ilmaa välillä. Kiire unohdettava ja varattava vaikka koko päivä, jos niikseen on.
Tuollaiset pakkelilla hämätyt torttuyllärit on vähän housuista.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by pazq View Postehkä "helpompi" ja ainakin kestävämpi hitsailla se. rauhassa vaan hitsailee sopivankokosen lapun nii ei paljon kittiäkään tartte. Ja olisko paha vetästä pilarit alareunaan saakka samalla värillä?
Pitää joku päivä hitsailla se katto pikku maistisa niin ei jännitä niin paljon...E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Tekeekö muovitartunta-sprayllä mitään esim. helmojen maalauksessa vai pitääkö olla ruiskukamaa? Äkkiseltään olin katselevinani, että muovitartunnat ovat yleensä 1K-aineita?MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
Comment