Originally posted by Mik@
View Post
Maalaustopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Torttujen hionta, 2K-hiontaväriä rapaten pintaan, hionta ja taas hinkkavärit pintaan - tuloksena pinta, jonka alta ei tortuta enään mikään. Hinkkavärin ideana on sulkea kaikki epäilyttävä alleen ja henk.koht. - maalaanpa mitä tahansa, en aloita tekemään mitään, jos vieressä ei ole satsia hinkkaväriä. Vaikka olisi uusia tehtaan pohjaväreissä olevia osia.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
-
Mitenkäs muovin maalaaminen näin yleensä? Joskus kuulin juttua että perushiontapohja riittää alle jos ei ole sellaista muovia joka ei taivu. Vai vaatiiko aina sen muovitartunnan alle? Olis yks mopedi josta pitäisi kaikki katteet maalata, niin sillä kyselen
Comment
-
jos ovat uusia maalamattomia muoviosia (mitä kyllä epäilen) niin aina muovitartunta..Originally posted by Bemu500 View PostMitenkäs muovin maalaaminen näin yleensä? Joskus kuulin juttua että perushiontapohja riittää alle jos ei ole sellaista muovia joka ei taivu. Vai vaatiiko aina sen muovitartunnan alle? Olis yks mopedi josta pitäisi kaikki katteet maalata, niin sillä kyselen
ja luultavasti nuo on ennenkin maalattu niin vanhan maalin karhennus riittää ellet oo niitä ihan muoville asti hionut:think siinä vaiheessa laittasin ite muovitartunnat ja sitten hinkkavärit:think
vasta oli muutama sivu taaksepäin juttua muoviosien maalauksista ihan yleisesti
sellaista muovia ei olekkaan mikä ei taivu ja nykyajan muovitartunnoissa on aika pitkälti nuo joustoaineet samassa..Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
|Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä
Ei ollu Fallu...
Sotkamo Connection
|
Comment
-
Tarkoitin tuolla taipumattomuudella lähinnä sellaista tilannetta jossa olisi aivan sama olisiko kyseinen osa muovia tai metallia niin se ei joudu kovin suurien taivutuksien "uhriksi". Hyvänä esimerkkinä voitaisiin sanoa Suzuki PV:n sivuposki.Originally posted by dumppi View Postjos ovat uusia maalamattomia muoviosia (mitä kyllä epäilen) niin aina muovitartunta..
ja luultavasti nuo on ennenkin maalattu niin vanhan maalin karhennus riittää ellet oo niitä ihan muoville asti hionut:think siinä vaiheessa laittasin ite muovitartunnat ja sitten hinkkavärit:think
vasta oli muutama sivu taaksepäin juttua muoviosien maalauksista ihan yleisesti
sellaista muovia ei olekkaan mikä ei taivu ja nykyajan muovitartunnoissa on aika pitkälti nuo joustoaineet samassa..
Osat on siis joskus maalattu oikeilla maaleilla ja sen päälle vetästy kilikalilla ja ainakin tuon kilikalin hion pois. Osassa katteista on halkeamia joita oon joutunu muovihitsailemaan ja sen päälle kevyesti pakkeloimaan. Mikäs on loppupeleissä tuon muovitartunnan pointti? Tarttuvuus vai joustavuus?
Comment
-
molempiahan se muovitartunta edistää. tarttuvuutta ja joustavuutta.. kyllä laittaisin muovitartunnan vaikka osa ei joutuisi rasitukselle.. se kun ei tarvitse kun yhden kiven iskun tms. niin lähtee siitä sitten helposti lohkeilemaan..Originally posted by Bemu500 View PostTarkoitin tuolla taipumattomuudella lähinnä sellaista tilannetta jossa olisi aivan sama olisiko kyseinen osa muovia tai metallia niin se ei joudu kovin suurien taivutuksien "uhriksi". Hyvänä esimerkkinä voitaisiin sanoa Suzuki PV:n sivuposki.
Osat on siis joskus maalattu oikeilla maaleilla ja sen päälle vetästy kilikalilla ja ainakin tuon kilikalin hion pois. Osassa katteista on halkeamia joita oon joutunu muovihitsailemaan ja sen päälle kevyesti pakkeloimaan. Mikäs on loppupeleissä tuon muovitartunnan pointti? Tarttuvuus vai joustavuus?
vedä varalta muovitartunta ja sen päälle hiontavärit yli niin ainakin saa varmuutta enemmän pysymiseen
ei se muovitartunta niin paljoa maksa että se kannattaisi jättää laittamatta ja kuitenkin haihtuuvat niin äkkiä että ajassakaan ei häviä..
edit: pääasiassahan muovitartunta kuuluu uusille maalaamattomille puskureille ja muille muoviosille mutta jotkuthan sitten käyttää jokaiseen hommaan jos vähänkään on hioneet muovia esille..
sitten jos on useampia kohtia esim. katteista tms. hiottu muoville saakka niin laittaisin ehkä varoiksi vielä ennen hiontaväriä tuon muovitartunnan yli..
edit2: tuo joustavuus nyt ehkä hämäsi sua kun ennen käytettiin ja saa sitä vieläkin joustoainetta erittäin taiupuisissa osissa ja sitä pystyi sekoittamaan maalin sekaan tai muovitartunna sekaan.. hidasti melkosesti maalin kuivumista mitä joskus olen tuota käyttänyt.. nykyaineissa on kyllä joustoaineet mukana ainakin ppg: tartunta-aineissa.. sitä saa muuten myös aerosolina
Last edited by dumppi; 21-04-2012, 22:21.Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
|Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä
Ei ollu Fallu...
Sotkamo Connection
|
Comment
-
Jeppis. Kaikkiin "raaka"-pinnalla oleviin muoviosiin aina muovitartunta ensin, sen jälkeen hinkkaväri. Pienissä kohdissa esim. vahingossa puhki hiotuissa ei suurta merkitystä, kunhan on hiontaväriä sulkemassa pinta.
Joustoaine aina 2K-tavaran sekaan, jos maalataan "pehmeitä" muovi- ja kumiosia eli suomeksi: kaikkiin, joita pystyy peukulla painamaan läjään. Eli loraus hinkkaväriin ja lakkaan.
Toiset käyttää puskureiden yms. kanssa, mutta henk.koht. vain pehmeisiin osiin. Makuasioita. Harvemmin tuota tarvitsee, lähinnä special-duuneissa esim. kojetaulujen, kumispoilereiden yms. kanssa.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
Olisko tuo maali: http://www.automaalit.net/epages/Gag...roducts/840103 hyvä puskurin pohjiksi. Eikö Mipan värit ole ainakin yleensä laadukkaita? Ja onko kellään kokemusta noista automaalit.netin maaleista että sattuuko sävyt kohdalleen?Originally posted by Rockford View PostTorttujen hionta, 2K-hiontaväriä rapaten pintaan, hionta ja taas hinkkavärit pintaan - tuloksena pinta, jonka alta ei tortuta enään mikään. Hinkkavärin ideana on sulkea kaikki epäilyttävä alleen ja henk.koht. - maalaanpa mitä tahansa, en aloita tekemään mitään, jos vieressä ei ole satsia hinkkaväriä. Vaikka olisi uusia tehtaan pohjaväreissä olevia osia.E61 520Da

Comment
-
Tuosta automaalit.net kaupasta tulikin mieleen. Erään täälläkin vaikuttaneen maalarin vinkistä tilasin oheisen paketin kokeiluun:
Tuota voi kyllä huoletta suositella hinta-laatusuhteellaan käytettäväksi. Tasoittuu lasiseksi käsittämättömän hyvin ja on nopeaa kuivumaan viileähkössäkin tilassa. Sopii kyllä hyvin tällaiselle harrastemaalarille.
Kysymys maalaustilan ilmanvaihdosta:
Nyt tarvittaisiin vinkkiä tuollaisen tallin - maalaustilan ilmanvaihdon toteutukseen. Kesälomalla olisi tarkoitus varustella tilaa vähän paremmalla poistoilma / imurijärjestelmällä. Tavoitteena siis poistaa maalaussumua nopeammin ja mahdollisesti parantaa pölyongelman kontrollointia. Olisiko vinkkejä hyvään hinta - laatusuhteen ratkaisuun? Tilan koko on noin 30 neliötä, virtaa on saatavana kaikissa muodoissa ja läpivientejä on helppo toteuttaa.
- Henkka -Kaikki liha tottelee kuria...
Comment
-
Mulla on se sininen bilteman ruisku ja ny ostin gernin vihreen ruiskun. Se on ihan samanlainen mutta muutaman numeron pienempi. Ainoastaan desin säiliöllä. En saanu kännyllä laitettua tähän kuvaa. Jännän näkönen ja kokonen. Ei oikeen hyvin istu käteen.
Ja sit ois semmottisia mietinnässä että miten paikataan keskeltä kattoa hitsaamatta iso anteenin reikä ja jos maalaan katon eri väriseksi kuin muun auton niin miten se rajaus tehdään siihen c pilariin...E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
Olet ostanut miniruiskun, joka ei ole se Satan kopio. Miniatyyrimalli tuosta käyttämästäni Gernistä.Originally posted by GOOFY View PostMulla on se sininen bilteman ruisku ja ny ostin gernin vihreen ruiskun. Se on ihan samanlainen mutta muutaman numeron pienempi. Ainoastaan desin säiliöllä. En saanu kännyllä laitettua tähän kuvaa. Jännän näkönen ja kokonen. Ei oikeen hyvin istu käteen.
Ja sit ois semmottisia mietinnässä että miten paikataan keskeltä kattoa hitsaamatta iso anteenin reikä ja jos maalaan katon eri väriseksi kuin muun auton niin miten se rajaus tehdään siihen c pilariin...
Miksi antenninreikää ei voi hitsata katosta? Ei mitään ongelmaa.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
Hirvittää alakaa hitsaamaan keskelle kattoa. Mitin vain että voiko semmosta paikata jotenki liimaamalla sisäpuolelle lätkä ja sit kittaa umpeen...Originally posted by Rockford View PostOlet ostanut miniruiskun, joka ei ole se Satan kopio. Miniatyyrimalli tuosta käyttämästäni Gernistä.
Miksi antenninreikää ei voi hitsata katosta? Ei mitään ongelmaa.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
ehkä "helpompi" ja ainakin kestävämpi hitsailla se. rauhassa vaan hitsailee sopivankokosen lapun nii ei paljon kittiäkään tartte. Ja olisko paha vetästä pilarit alareunaan saakka samalla värillä?Originally posted by GOOFY View PostHirvittää alakaa hitsaamaan keskelle kattoa. Mitin vain että voiko semmosta paikata jotenki liimaamalla sisäpuolelle lätkä ja sit kittaa umpeen...
Comment
-
Originally posted by GOOFY View PostHirvittää alakaa hitsaamaan keskelle kattoa. Mitin vain että voiko semmosta paikata jotenki liimaamalla sisäpuolelle lätkä ja sit kittaa umpeen...Jep, en tiedä mikä urbaanilegenda tuosta katosta on kaikille syntynyt, samat metodit siihen pätee vrt. vaikkapa kylkiin, oviin tai johonkin muuhun.Originally posted by pazq View Postehkä "helpompi" ja ainakin kestävämpi hitsailla se. rauhassa vaan hitsailee sopivankokosen lapun nii ei paljon kittiäkään tartte. Ja olisko paha vetästä pilarit alareunaan saakka samalla värillä?
Toiseen käteen mikin kahva ja toiseen paineilma-pistooli. Pistettä pisteen perään ja ilmaa välillä. Kiire unohdettava ja varattava vaikka koko päivä, jos niikseen on.
Tuollaiset pakkelilla hämätyt torttuyllärit on vähän housuista.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
Niin miten se kahden eri värin sauma tehdään? Jos kerran lakka pitää suihkia melkein heti maalin perään niin miten semmonen useammalla värillä oleva maalaus tehdään?Originally posted by pazq View Postehkä "helpompi" ja ainakin kestävämpi hitsailla se. rauhassa vaan hitsailee sopivankokosen lapun nii ei paljon kittiäkään tartte. Ja olisko paha vetästä pilarit alareunaan saakka samalla värillä?
Pitää joku päivä hitsailla se katto pikku maistisa niin ei jännitä niin paljon...E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
Comment