Taitaa olla nimenomaan tuo että jos on Webasto asennettu niin akun tulisi kestää paremmin jatkuvaa kapan ylös-alas syklejä kuin ns. normi-akku.
Toki molemmat akut toimivat aikansa mutta pitkässä juoksussa akku joka on suunniteltu paremmin purku/lataus käyttöön maksaa itsensä takaisin (tai niin luullaan).
Ns. normi-akku oletetaan olevan aina liki 100% latauksessa ja silloin se kestää mutta Webaston kanssa jos lataus laskee vaikka 50% tasolle heikentää akkua ja sen kestävyyttä.
Tällaiset mainoslauseet sain kuulla kun itselle akkua laitoin ja toistaiseksi Varta Silver dynamic on pelittänyt.
Akku tyhjeni ja latasin akkua 3 päivää eikä pakkanenkaan hellitä. Piti siis koittaa käynnistellä. Pirun huonosti lähtee käyntiin. Starttaa kyllä mun mielestä iloisesti ja jaksaa pyöritellä konettakin. Lupailee ja lupailee mutta ei vaan hurahda käyntiin. 30sek jälkeen se sitten pörähti tulille. Starttaili siis itsekseen noin pitkän ajan kunnes käynnistyi.
Latausjännite on jotain 15V, käynnistyksen aikana jännite tipahtaa noin 8-9 volttiin ja tyhjäkäynnillä/sammuksissa jännite on noin 11,8V.
Voiskohan tossa olla joku/kaikki hehku/t sökönä kun ei käynnisty vai eikö se akku sitten jaksa pyöräyttää vain tarpeeksi kovaa tuota konetta? Vaihtaisko siis akun vai hehkut vai mitä?
EDIT: Testerillä varaosaputiikissa akku osoittautui "hyväksi". Lienee hehkut sitten ainakin loppu.
Sanoi että kaha lopettaa CTEK:n maahantuonnin. :think
OT: Eikö Ctekillä ole ziljoona maahantuojaa? Mm. Atoy ja Flinkenberg?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
exide ollut autossa nyt parisen vuotta ja eberi saattaa hurruutella ihan rauhassa tunnin tai jopa enemmän riippuu minkä ohjelman laittaa ja aina on käyntiin lähtenyt vaikka olisi viikon seissyt auto paikallaan pakkasessa...
Optiman keltapää oli tossa ex fiatissa ja sekin oli kyllä hyvä akku keli kuin keli niin aina iloisesti alko ratakaks-seiska pörisemään...
I Don't Know! I Don't Like It!
Nykyiset:
E36 328i cöype
Exät:
Fiat Uno 60ies '93
E30 316i
E28 520ia
Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
Fiat 127
Saab 900
Mulla taas on alkuperäinen akku vuodelta 2001 ja 2 vuotta sitten asennettu Eberi huutaa yleensä alle ½h ja ihme kyllä vielä toimii hyvin *koputtaa puuta*.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Akku tyhjeni ja latasin akkua 3 päivää eikä pakkanenkaan hellitä. Piti siis koittaa käynnistellä. Pirun huonosti lähtee käyntiin. Starttaa kyllä mun mielestä iloisesti ja jaksaa pyöritellä konettakin. Lupailee ja lupailee mutta ei vaan hurahda käyntiin. 30sek jälkeen se sitten pörähti tulille. Starttaili siis itsekseen noin pitkän ajan kunnes käynnistyi.
Latausjännite on jotain 15V, käynnistyksen aikana jännite tipahtaa noin 8-9 volttiin ja tyhjäkäynnillä/sammuksissa jännite on noin 11,8V.
Voiskohan tossa olla joku/kaikki hehku/t sökönä kun ei käynnisty vai eikö se akku sitten jaksa pyöräyttää vain tarpeeksi kovaa tuota konetta? Vaihtaisko siis akun vai hehkut vai mitä?
EDIT: Testerillä varaosaputiikissa akku osoittautui "hyväksi". Lienee hehkut sitten ainakin loppu.
Jos ei käynnisty niin hehkuissa todennäköisesti häikkää, myös moottorinasentoanturit voi tehdä samaa ongelmaa. Mutta JOS akun jäännite tippuu nuin alas niin en kyllä usko kaikki on OK (akku sökö ei luovuta vitaa/jännitettä juuri sillä tärkeällä käynistys hetkellä). Kokeile uutta akkua ensin. Sitten vikakooodien lukuun.
Hyväksi on koettu autoon kiinteästi asennettu CTEK XS7000 akkulaturi. Ei ole tarvinnut jännittää akun varaustilan kanssa tuon hankinnan jälkeen.
Onneksi en mennyt komppaamaan tätä, vaikka mieli tekikin. Eilen liityttiin taas naksuklubiin. Mit vit... Jahans, CTEK XS7000 oli päättänyt sanoa työsopimuksen irti vajaan 3 vuoden yhteiselon jälkeen ja Weba imaissut akun mehuille. Kävin sitten hakemassa uuden takuuseen, kun takuu on nykyään 5 vuotta. Muistelin, että aikanaan ostettaessa takuu olisi ollut vain 2 vuotta, mutta oli onneksi helppo vedota suoraan CTEK:n kotisivuilla näkyviin tietoihin, kun mallimerkintä ei ole muuttunut.
Edit: Kuitissa ei ollut tarkempia tietoja takuusta, niin piti archivella tarkistaa, kun jäi vaivaamaan. 2 vuotta ollut aikanaan takuu, mutta ei sovi valittaa.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Mitäs porukka on mieltä tommosesta Motonetin Sznajder-akusta? Olis tulossa Webastolliseen e46 328i:hin. Hakusessa olisi mahdollisimman halpa ja hyvä akku.
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Mitäs porukka on mieltä tommosesta Motonetin Sznajder-akusta? Olis tulossa Webastolliseen e46 328i:hin. Hakusessa olisi mahdollisimman halpa ja hyvä akku.
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment