Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä Akku "paras"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tigu
    BTCF Member
    • May 2006
    • 947
    • Oulu

    #31
    Originally posted by kt0510 View Post
    Sama akku tuli Mätänetistä haettua, 199 eskoa. Toivottavasti pelittää kun Saariselälle mennään ja pakkasia on luvattu...
    Pari lapinreissua heitetty -30c keleillä ja virtaa on riittänyt
    -e21 m50-

    Comment

    • jjv
      Bimmer Rookie
      • Nov 2004
      • 92
      • Oulu

      #32
      Taitaa olla nimenomaan tuo että jos on Webasto asennettu niin akun tulisi kestää paremmin jatkuvaa kapan ylös-alas syklejä kuin ns. normi-akku.
      Toki molemmat akut toimivat aikansa mutta pitkässä juoksussa akku joka on suunniteltu paremmin purku/lataus käyttöön maksaa itsensä takaisin (tai niin luullaan).
      Ns. normi-akku oletetaan olevan aina liki 100% latauksessa ja silloin se kestää mutta Webaston kanssa jos lataus laskee vaikka 50% tasolle heikentää akkua ja sen kestävyyttä.

      Tällaiset mainoslauseet sain kuulla kun itselle akkua laitoin ja toistaiseksi Varta Silver dynamic on pelittänyt.

      Comment

      • JonasG
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 2160
        • Porvoo/Helsinki

        #33
        Originally posted by Wiking View Post
        Optima yellow top
        Samaa mieltä, yellowtop autossa ja marinetop veneessä. Näiden kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia, on keli ollut mikä hyvänsä.

        Comment

        • huppe
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 371
          • Suomi

          #34
          Toisessa threadissa olikin jo puhetta mutta:

          Akku tyhjeni ja latasin akkua 3 päivää eikä pakkanenkaan hellitä. Piti siis koittaa käynnistellä. Pirun huonosti lähtee käyntiin. Starttaa kyllä mun mielestä iloisesti ja jaksaa pyöritellä konettakin. Lupailee ja lupailee mutta ei vaan hurahda käyntiin. 30sek jälkeen se sitten pörähti tulille. Starttaili siis itsekseen noin pitkän ajan kunnes käynnistyi.

          Latausjännite on jotain 15V, käynnistyksen aikana jännite tipahtaa noin 8-9 volttiin ja tyhjäkäynnillä/sammuksissa jännite on noin 11,8V.

          Voiskohan tossa olla joku/kaikki hehku/t sökönä kun ei käynnisty vai eikö se akku sitten jaksa pyöräyttää vain tarpeeksi kovaa tuota konetta? Vaihtaisko siis akun vai hehkut vai mitä?

          EDIT: Testerillä varaosaputiikissa akku osoittautui "hyväksi". Lienee hehkut sitten ainakin loppu.
          Last edited by huppe; 15-12-2009, 14:52.
          ex E61 530da 2004

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14467
            • Oulu

            #35
            Paikallinen varaosapulju tarjosi tätä 70euron hintaan: http://www.polarautovaruste.com/shop...ails.php?p=809

            Sanoi että kaha lopettaa CTEK:n maahantuonnin. :think
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17534
              • Turku

              #36
              Originally posted by zener View Post
              Paikallinen varaosapulju tarjosi tätä 70euron hintaan: http://www.polarautovaruste.com/shop...ails.php?p=809

              Sanoi että kaha lopettaa CTEK:n maahantuonnin. :think
              OT: Eikö Ctekillä ole ziljoona maahantuojaa? Mm. Atoy ja Flinkenberg?
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • Vertigo
                Bimmer Fanatic
                • May 2005
                • 806
                • Paska Kaupunni

                #37
                exide ollut autossa nyt parisen vuotta ja eberi saattaa hurruutella ihan rauhassa tunnin tai jopa enemmän riippuu minkä ohjelman laittaa ja aina on käyntiin lähtenyt vaikka olisi viikon seissyt auto paikallaan pakkasessa...
                Optiman keltapää oli tossa ex fiatissa ja sekin oli kyllä hyvä akku keli kuin keli niin aina iloisesti alko ratakaks-seiska pörisemään...
                I Don't Know! I Don't Like It!
                Nykyiset:
                E36 328i cöype
                Exät:
                Fiat Uno 60ies '93
                E30 316i
                E28 520ia
                Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
                Fiat 127
                Saab 900

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17534
                  • Turku

                  #38
                  Mulla taas on alkuperäinen akku vuodelta 2001 ja 2 vuotta sitten asennettu Eberi huutaa yleensä alle ½h ja ihme kyllä vielä toimii hyvin *koputtaa puuta*.
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • jepe-
                    BTCF Member
                    • Feb 2008
                    • 714
                    • Kotka

                    #39
                    Mä ostin muutama päivä sitte tollasen Bannerin akun ja ainaki vielä vaikuttas ihan hyvältä, vaik näit pakkasii tännekkin päin tuli..
                    Alpina B10 3.3 Touring
                    Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                    Comment

                    • Jamppa1983
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 739
                      • Pirkanmaa

                      #40
                      Originally posted by huppe View Post
                      Toisessa threadissa olikin jo puhetta mutta:

                      Akku tyhjeni ja latasin akkua 3 päivää eikä pakkanenkaan hellitä. Piti siis koittaa käynnistellä. Pirun huonosti lähtee käyntiin. Starttaa kyllä mun mielestä iloisesti ja jaksaa pyöritellä konettakin. Lupailee ja lupailee mutta ei vaan hurahda käyntiin. 30sek jälkeen se sitten pörähti tulille. Starttaili siis itsekseen noin pitkän ajan kunnes käynnistyi.

                      Latausjännite on jotain 15V, käynnistyksen aikana jännite tipahtaa noin 8-9 volttiin ja tyhjäkäynnillä/sammuksissa jännite on noin 11,8V.

                      Voiskohan tossa olla joku/kaikki hehku/t sökönä kun ei käynnisty vai eikö se akku sitten jaksa pyöräyttää vain tarpeeksi kovaa tuota konetta? Vaihtaisko siis akun vai hehkut vai mitä?

                      EDIT: Testerillä varaosaputiikissa akku osoittautui "hyväksi". Lienee hehkut sitten ainakin loppu.
                      Jos ei käynnisty niin hehkuissa todennäköisesti häikkää, myös moottorinasentoanturit voi tehdä samaa ongelmaa. Mutta JOS akun jäännite tippuu nuin alas niin en kyllä usko kaikki on OK (akku sökö ei luovuta vitaa/jännitettä juuri sillä tärkeällä käynistys hetkellä). Kokeile uutta akkua ensin. Sitten vikakooodien lukuun.
                      Last edited by Jamppa1983; 15-12-2009, 22:33.
                      Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                      M3 e90 & "M3" e30 turbo

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9158
                        • Oulu

                        #41
                        Originally posted by TJJ View Post
                        Hyväksi on koettu autoon kiinteästi asennettu CTEK XS7000 akkulaturi. Ei ole tarvinnut jännittää akun varaustilan kanssa tuon hankinnan jälkeen.
                        Onneksi en mennyt komppaamaan tätä, vaikka mieli tekikin. Eilen liityttiin taas naksuklubiin. Mit vit... Jahans, CTEK XS7000 oli päättänyt sanoa työsopimuksen irti vajaan 3 vuoden yhteiselon jälkeen ja Weba imaissut akun mehuille. Kävin sitten hakemassa uuden takuuseen, kun takuu on nykyään 5 vuotta. Muistelin, että aikanaan ostettaessa takuu olisi ollut vain 2 vuotta, mutta oli onneksi helppo vedota suoraan CTEK:n kotisivuilla näkyviin tietoihin, kun mallimerkintä ei ole muuttunut.

                        Edit: Kuitissa ei ollut tarkempia tietoja takuusta, niin piti archivella tarkistaa, kun jäi vaivaamaan. 2 vuotta ollut aikanaan takuu, mutta ei sovi valittaa.
                        Last edited by Clavurion; 16-12-2009, 01:10.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          #42
                          EDIT: Voi poistaa, kun onnistuin lähettämään viestiä väärään topicciin.
                          Last edited by Ramzez; 16-12-2009, 00:50.

                          Comment

                          • Fabsu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1754

                            #43
                            Mitäs porukka on mieltä tommosesta Motonetin Sznajder-akusta? Olis tulossa Webastolliseen e46 328i:hin. Hakusessa olisi mahdollisimman halpa ja hyvä akku.
                            AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                            ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                            e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                            e30 318i -88

                            Comment

                            • MYM5
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1141
                              • Joensuu

                              #44
                              Originally posted by Fabsu View Post
                              Mitäs porukka on mieltä tommosesta Motonetin Sznajder-akusta? Olis tulossa Webastolliseen e46 328i:hin. Hakusessa olisi mahdollisimman halpa ja hyvä akku.
                              Hyvä ja halpa samassa paketissa?
                              Ajamisen iloa vuoden jokaisena päivänä.

                              Comment

                              • Fabsu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 1754

                                #45
                                Ainahan toivoa voi? PAINO kuitenkin sanalla hyvä.
                                AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                                ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                                e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                                e30 318i -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎