Orggis akku paras akku. Mulla touringissa (-97) orggis ja hyvin pelaa. Broidilla -94 ja hienosti toimii. Volvon orggis akku kesti 13v, sen jälkeen tarvike akkuja (bosch, varta, exide, ja joku muu) on saanut vaihdella parin vuoden välein. Tosin, eipä sillä enää joka viikko ajetakkaan...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mikä Akku "paras"?
Collapse
X
-
Originally posted by Bmw Master View PostOrggis akku paras akku. Mulla touringissa (-97) orggis ja hyvin pelaa. Broidilla -94 ja hienosti toimii. Volvon orggis akku kesti 13v, sen jälkeen tarvike akkuja (bosch, varta, exide, ja joku muu) on saanut vaihdella parin vuoden välein. Tosin, eipä sillä enää joka viikko ajetakkaan...Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostOrggis akku paras akku. Mulla touringissa (-97) orggis ja hyvin pelaa. Broidilla -94 ja hienosti toimii. Volvon orggis akku kesti 13v, sen jälkeen tarvike akkuja (bosch, varta, exide, ja joku muu) on saanut vaihdella parin vuoden välein. Tosin, eipä sillä enää joka viikko ajetakkaan...
Nykysessä Vartan 100ah akku kesti vuoden kunnes rupers oikutteleen..
Nyt kokeillaan Exiden Premiumia 100ah..toistaiseksi jaksaa vielä hienosti weban käytön jälkeen starttailla.."horsepower sells cars, torque wins races"
F10 M550dx 470/900
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostJoka tarkoittaa ettei se ole AGM-akku. Ihan turha hurahtaa niin paljon noihin kaikenmaailman hienoihin lyhenteisiin, akku kuin akku tyhjenee jos siihen ei ladata yhtä paljon kuin sitä puretaan ja kaikki kärsivät syväpurkauksesta, toiset ehkä vaan vähän enemmän muttei se sieltä hangesta silti käyntiin lähde tyhjällä akulla. Ei näillä vellihousu-pakkasilla ja nykyajan jännitekompensaatioilla tarvita edes mitään superpowerextreme akkuja, mutta niistä saa maksaa toki halutessaan. Penari käynnistyy ihan hienosti jos kone yleensä jaksaa pyörähtää, toisinkuin joku amerikan diisseli.
Jos agm-akku ottaa kylmänä vähän enemmän sähköä vastaan, se ei ehkä tyhjene yhtä nopsaan mutta joku 10% on ihan sama. Väitän että sokkotestissä kukaan ei tietäisi millainen kuutio siellä kontissa oikein majailee.
Akkutekniikka on niin vanhaa, ettei kannata todellakaan olettaa saavansa mitään erityisen hienoa tai kouriintuntuvaa ostamalla juuri se kallein testivoittaja-akku. Samat lait niihin pätee, ja valmistajat jaksaa edelleen hehkuttaa sivuillaan käänteentekevänä teknologiana kymmeniä vuosia sitten keksittyjä juttuja.
Käyttöiän erot tulee käyttötavasta, ei merkistä.
Öh, ostin eilen bosch s6 AGM:n. Korkit löytyy.
Miksei AGM-akussa mielestäsi voi korkkeja olla?
Ohjeen mukaan vesitasoja ei saa tarkastaa koskaan, eikä vettä lisätä, ja korkkien päällä onkin jokin teippi koko akun yli. Silti ne siellä on...:think
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostÖh, ostin eilen bosch s6 AGM:n. Korkit löytyy.
Miksei AGM-akussa mielestäsi voi korkkeja olla?
Ohjeen mukaan vesitasoja ei saa tarkastaa koskaan, eikä vettä lisätä, ja korkkien päällä onkin jokin teippi koko akun yli. Silti ne siellä on...:think325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Kentsu View Post.... Mulla on E39:ssä sama akku kuin sen ostaessa 2005, ei oo mikään BMW, Varta tai Bosch tms merkkiakku, en muista enää mikä se oli kun joskus katsoin... Aina on käynnistynyt ja virta riittänyt, joten sitten kun tuo sippaa niin täytyy yrittää hommata vastaava tilalle jos vielä löytyy...
Originally posted by Mad_Mike View PostTäällä kesti edellisen omistajan vaihtama normi 88Ah. n.vuoden. Ei pakkasilla enään tahtonut käynnistyä aina webaston käytön jälkeen ja hälyytinkin huuteli itsekseen. Kävin motonetissä katteleen bossin AGM akkua (199€) mut myyjä sai suostuteltua ostamaan Sznajderin 95Ah 850A AGM akun(139€).Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by Kentsu View PostHaha! Eipä mennyt kahta viikkoa tästä kommentista kun Hoppecke ei eilen jaksanut käynnistää viikon hangessa seissyttä Buimuria -20 C pakkasessa. Lataamalla sain elvytettyä sen verran että toimi vielä tänäänkin. Uuden Hoppecken sinne vois heittää jos joku vinkkaa mistä kaupasta niitä saa?
Mahtuuko tuo 95 Ah Sznajder E39:n (sedanin) akkukoteloon mukisematta? Sznajder on googlauksen perusteella sama kuin ZAP ja ainakin TM:n mielestä huono akku. Mutta tuokaan TM:n testi ei ollut kestotesti...530XD LCI M-Sport
ex E39 530iA M-Sport
ex E39 530dAT
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostIlmeisesti tuosta Ladac Handy 70:stä ei oo kokemusta? Huomenna aattelin moisen hakea ja asentaa sitten kiinteästi autoon. Katsotaan miten käy.
Comment
-
-
Köyhäilin ja kävin vaan latailemassa väsyneen oloista akkua, jännä juttu kun tuo on leimojen mukaan vuosimallia -06 oleva alkup BMW akku ja aika nuutunut jo. Toki kyse voi olla väsyneestä laturista ja tästä nykyisestä pätkä ajosta mitä tulee. Kuitenkin muutaman tunnin lataus auttoi jonkin verran ja edelliset käynnistykset ovat olleet helpompia. Akku oli vaan niin kylmä siinä ladatessa, että ei oikeen tahtonut ottaa virtaa vastaan, alussa ei oikeen mitään ja muutaman tunnin jälkeen meni noin kuutta ampeeria.Retard Member
Comment
-
-
Originally posted by herja View PostKöyhäilin ja kävin vaan latailemassa väsyneen oloista akkua, jännä juttu kun tuo on leimojen mukaan vuosimallia -06 oleva alkup BMW akku ja aika nuutunut jo.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
ExideE91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Mulla vuoden vanha 100A exide ja huomenna pitänee vaihtaa jo takuuseen uusi. Luulenpa että bilteman akku ei ainakaan huonompi olisi ollut.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Noi itku rahu. Onneksi kaikilla ei ole käynyt yhtä huono tuuri.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
Comment