----------------------
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lasikuitu / Hiilikuitu nurkka
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Juu kyllä kiinnostaa tämä topic. Kirjallisuutta on hiukan mutta mielellään sitä lukisi ja kyselisi miten hommat oikeasti kannattaa tehdä.
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
Comment
-
-
Loistava threadi idea.
En tiedä hintatasosta, mutta Harraste.fi myös myy kaikkea (lasi) kuiduttamiseen liittyvää tavaraa. Myös muottivahaa, irroitusnestettä jne.
http://www.harraste.fi/lasikuitu.html
Itseä kiinnostaisi pussittamisen salat. Mitä kaikkea maton ja hartsin päälle pitää laittaa, että osan kuivuttua kaikki pussin ja osan väliset materiaalit ei ole kiinni itse osassa? Eli missä järjestyksessä ja mitä kaikkea sen kuidutetun osan ja pussin väliin pitää laittaa...
Sitten toinen kysymys: Mitä eroa on lasikuitukankaalla ja -matolla? Onko toinen notkeampaa taittumaan muotojen yli?
Comment
-
-
Originally posted by Neppo View PostSitten toinen kysymys: Mitä eroa on lasikuitukankaalla ja -matolla? Onko toinen notkeampaa taittumaan muotojen yli?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View Post
Bilteman hartsit jättäisin ostamatta.
Hartsit ja matot jostain vene-,muotti-tai jostain muusta lasikuitu-alan firmasta, jossa kuidusta jotain tehdään. Myyvät suoraan 100L tynnyreistä, kun menee vaan omien kannujen kanssa hakemaan. Hinnat yleensä, "heitä ny jotain" - luokkaa, mutta materiaalit aivan eri maasta vrt. esim. tavarataloihin.
-> ammattilaisilla ammattilaisten kamat
Itse suosin vain ja ainoastaan Nokian Kalkusta löytyvää Ylö-Muovia. Mattona käyttää pelkästään pulverimattoa, joka myöskin on aivan kurkoa matskua. Kastuvuus ja muotoutuminen todella hyvää. Hartsit taisi viimeksi olla jotain 6-8e kilo, matto saman verran ja kovetin ilmaista. Myös geelit yms. löytyy.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Valmis hiilikuitulevy
Jos toimii valmiin hiilikuitulevyn (vaikka 1mm) kanssa niin kysymyksiä.
1) Miten se käyttäytyy leikellessä/poratessa?
2) Kuinka tiukalle kaarelle saa käännettyä ennenkuin napsuu (murtuu)?
Liimat varmaan tarttuu OK levyn pintaan , karhennus?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostJos toimii valmiin hiilikuitulevyn (vaikka 1mm) kanssa niin kysymyksiä.
1) Miten se käyttäytyy leikellessä/poratessa?
2) Kuinka tiukalle kaarelle saa käännettyä ennenkuin napsuu (murtuu)?
Liimat varmaan tarttuu OK levyn pintaan , karhennus?
Comment
-
-
jannmann
Originally posted by jannmannHivenen muotintekoa.
Pelti jigissä, reunat tiivistetty ja irroitusaine (Frekote FRP-NC) levitettynä 3 kertaan.
Kuvassa levitetty gelgoattia kaksi kerrosta. Gelgoattia meni 3kg.
n. 8m2 (400g/m2) katkokuitumattoa ja 11kg hartsia levitetty.
Rungon jäykkärit laminoitu, n.3kg hartsia ja n. 3m2 katkokuitua (400g/m2) mattoa.
Vielä kun tosta saa pellin irti muotin hajoamatta niin
Mita levya toi on mita on tossa konepellin reunoilla, ja ootko vetany myos siihen irrotusaineen :think
Comment
-
Comment