Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lasikuitu / Hiilikuitu nurkka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #16
    --------------------------
    Last edited by jannmann; 22-02-2012, 14:40.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Hammu
      Moderator
      • Nov 2006
      • 3971
      • Nurmijärvi

      #17
      Miksi katkokuitua eikä punottua?

      Comment

      • MrBubbles
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2009
        • 799
        • Seinäjoki

        #18
        erinomaista! tuo muotin teko onkin askarruttanut mutta nytpä sai siitäkin vähän kuusaa.. haaveilin että jos tekisin e30 luukut ja etulokasuojat hiilarista.. saatanallisen kallista se vain on.. mutta kevyttä toki alipaineella varmaan pitää tehdä että tulee oikeesti kevyttä
        No life, no friends, just motorsport!

        -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
        -jokunen e30.
        -e28

        Comment

        • r.w.
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 2510
          • Länsirannikko

          #19
          Originally posted by Hammu View Post
          Miksi katkokuitua eikä punottua?
          Koska se on puolet kalliimpaa..? Muotilta ei kovin kummoisia lujuusominaisuuksiakaan vaadita.
          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #20
            ----------------------
            Last edited by jannmann; 22-02-2012, 14:41.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #21
              -----------------------------------
              Last edited by jannmann; 22-02-2012, 14:41.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • MrBubbles
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2009
                • 799
                • Seinäjoki

                #22
                Originally posted by jannmann View Post
                Painoeroa on aika pieni jos verrataan noin pieniä kappaleita, joilta nyt kuitenkaan ei vaadita mitään yyber lujuuksia.
                Eli ihan hyvin voi lasista tehdä.
                Jos ei käytä alipainetta, niin silloin hiiltä on ainakin ihan turha käyttää painonsäästö mielessä. Säkitettynä tulee punotusta lasistakin kevyttä ja vahvaa tavaraa epoksilla.

                Alipainepumppu mitä itse käytän on peräisin ultimate marketista ja on hinnaltaan luokkaa 150e, eli ei mikään +1000e ammatti malli.
                Ihan hyvin olen tollakin pärjännyt.
                kiitos tästä joo en tiedä miten sitä nyt lähtis sitten aiheeseen perehtymään syvemmälle. pitäis melekeen nähdä joskus kun joku säkittää kun se on satavarma että ei tuu mitään jos jostain lukee
                No life, no friends, just motorsport!

                -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                -jokunen e30.
                -e28

                Comment

                • dieseljussi
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 592
                  • Suomi

                  #23
                  Originally posted by jannmann View Post
                  Alipainepumppu mitä itse käytän on peräisin ultimate marketista ja on hinnaltaan luokkaa 150e, eli ei mikään +1000e ammatti malli.
                  Ihan hyvin olen tollakin pärjännyt.
                  Nyt olis hartsinimppaajille kuuma vinkki:

                  SA-kaupassa on myynnissä erittäin laadukkaita, käyttämättömiä alipainekoneita hintaan 40 euroa

                  Kyseessä on kenttäsairaalan imulaitteisto, joten mukaan saa vielä muutaman hartsilukon ja kauniin vihreän puulaatikon.

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #24
                    -------------------------------
                    Last edited by jannmann; 22-02-2012, 14:41.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #25
                      -----------------------
                      Last edited by jannmann; 22-02-2012, 14:41.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        #26
                        ----------------
                        Last edited by jannmann; 22-02-2012, 14:41.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #27
                          ------------------
                          Last edited by jannmann; 22-02-2012, 14:42.
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • HKM
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2003
                            • 427
                            • Sipoo

                            #28
                            Kysymys liittyen lämmittämiseen. Käsittääkseni lämmittämisellä/uunittamisella kuidusta saadaan vielä jäykempää? Kevralla sanoivat että lämmitys kovettaa epoksin lopullisesti
                            Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

                            BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
                            Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
                            Ex. E30 318is
                            Ex. Jaguar XJR
                            Ex. E39

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              #29
                              -------------------------
                              Last edited by jannmann; 22-02-2012, 14:42.
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • HKM
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2003
                                • 427
                                • Sipoo

                                #30
                                Olen käyttänyt maalaushommissa lyhytaaltoinfrapunakuivaimia. Noilla saa kappaleen lämpiämään isoltakin alueelta. Esimerkiksi tuommosen konepellin kokoinen alueen saa helposti katettua kahdella lampulla. Toki lämpötilan säätäminen on hankalampaa kuin uunissa. Tiedä sitten onko tuolla niin suurta merkitystä mutta halutessaan noilla lampuilla lämmöt saa korkeaksikin

                                Kevra möi mulle Prime 20LV-nimistä kamaa ja sen kuivaminen näyttää tältä:

                                Cure Schedule Prime 20 LV

                                To generate optimum mechanical properties for this system an elevated temperature cure is required. The recommended minimum cure schedule is 7 hours at 65°C or 16 hours at 50°C. Ambient temperature (15-25°C) cure of this system will not generate adequate properties and is therefore not recommended. Parts can be ‘pre-cured’ in the mould at temperatures just above ambient (e.g. 35-45°C) to give the part sufficient strength and stiffness to allow earlier demoulding. Such parts should still be post cured at the minimum recommended time/temperature indicated above.



                                H
                                Last edited by HKM; 05-07-2011, 21:14.
                                Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

                                BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
                                Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
                                Ex. E30 318is
                                Ex. Jaguar XJR
                                Ex. E39

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎