Ei ole mitään oikeita tai vääriä irroitusaineita. On vain erilaisia tapoja tehdä irroituskerros muotin ja kappaleen välille.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lasikuitu / Hiilikuitu nurkka
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by jannmann View PostEi ole kokemusta, mutta jos kiinteää vahaa meinaat, toi on aikaa vaativaa kun kerrosten välillä joutuu odottaman ainakin datasheetin mukaan.
Tosta ChemWax SP:stä on kokemusta ja ainakin sillä saa vahauksen tehtyä nopeasti ja pääsee pian tekemään laminointia. Terpol ja Kevra myy tota ainakin Suomessa.
Mut jotenkin nestemäiset on vielä helpompia, vaikka ei ihan yhtä nopeita kuin toi ChemWax SP. Nestemäiset myös yleensä vähemmän tarttuu valmiiseen kappaleeseen joka taas aiheuttaa maalaukselle omat murheensa.
Hovitoimittaja ei pystynyt tuota w-70 vahaa toimittamaan -> kokeilin em. #333MR vahaa yhteen konepeltiin (aivan samalla lailla kuin w-70:llä) ja kas maali kiehahti kun kelkkarin sai levitettyäPitäs varmaan tälle vahalle laittaa jotain irroitusainetta... norslip 9860 esim?
Sikäli hauska juttu. Hovitoimittajalta kysäsin irr.ainetta ja kaatoi isosta purkista mulle litran että tällä. Mielestäni purkissa oli että "9872" (mikä tarkoittaa että olisi parafiinivahaa) mutta sanoi että tätä pari kerrosta vahan päälle ja että olisi vesiliukoista!? Alkoi hieman kyllä epäilyttää :think
Nopeammat vahausvälit olisivat kyllä tervetulleet. Täytyypäs tutustua tuohon ChemWaxiin.
Comment
-
-
Minkä verran tuohon alipainesäkitykseen tarvii alipainetta ja voiko alipainepumppu olla liian tehokas? Ajattelin tuota tekniikkaa tässä talvella kokeilla ja työsuhde-etuna olisi useampikin, sanotaan nyt perkeen tehokasta alipaine pumppua, vetävät noin 0,8-0,9 bar alipainetta.
535d M-sport -07
Ex 530d M-sport touring -02 235hv/570nm
325ix turbo -88 (projekti)
Comment
-
Comment