Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalaustopic 2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by KanaDimmy View Post
    Suuret kiitokset
    Varot vain sen ohennetun hinkkavärin kanssa valumia, eli vedä tasainen 70% peittävä harso yli ja anna vetäytyä vähintään vartti(vaikka odottavan aika on pitkä) ja vedä sen jälkeen sen verran lisää että peityy ja pinta märkänä kiiltää.
    Näin pääset ainoastaan kevyellä pinnan karhennuksella ennen pintavärin vetoa, eikä uudelleen puhkihiomisen pelkoa ole.

    Comment

    • Kapanos
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1394
      • Kirkkonummen Westend

      Originally posted by Hemi View Post
      Ilman muuta uutta hiontaväriä puhkimenneille alueille, tai ohennettu kierros koko alueelle.
      Jos pinta muutoin jo ok, niin maalia kannattaa siis ohentaa hieman enemmän(vaatii vähemmän työstöä) ja ruiskuttaa pari kerrosta niin että kuitenkin peittyy varmasti.
      Kevyt hionta 600-800-vedellä+kuiva karhunkieli(varmistaa että "hiontalientä ei jää pintaan) ja pintavärit niskaan.
      Miksi puhkihiotuille alueille? Jos käyttää
      Märkää-märälle välissä ?

      Ootko Hemi milloin käynyt viimeksi tutustumassa "uusien" tuotteiden ominaisuuksiin? Vai onko se mielestäsi yliarvostettua kun ruiskuttaja on kumminkin kaiken taitava vanha jäärä?

      Teil taitaa se ilmakin olla siel 25l kompurassa eri kuin tääl pk seudulla
      E30 M50tic -90
      E34 M5 -90
      E91 325d M-sport -07
      Ford F100 -53 LS edition

      Comment

      • KanaDimmy
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2007
        • 398
        • Kalanti

        Juu pitää tänään paikkailla.

        Onko muilla kokemuksia mipan suorakiiltomaaleista? Onko toi superblack aivan kuraa vai menikö jotain pieleen... Auto maalattu noin 2vko sitten, pienistäkin pyyhkäisystä ihan pientä naarmua pintaan ja myllyttämällä meni heti puhki e34 konepellin yläreunasta puhki :( maalattu kerran läpi, hiottu koko auto 1500p ja maalattu uudestaan. Muuten roskia lukuunottama pinta on jees mutta mikronaarmua vitusti kun vaikka puhtaalla liinalla pyyhkäsee.

        Hionta, uus kerros maalia ja kaveriksi lakka päälle?
        e34 525ia -93

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11085
          • Oulu

          Itekkin vetelin jotain mipa:n mustaa suorakiiltomaalia alustan osiin. Uskomattoman helposti tulee siihenkin naarmuja, mutta onneksi ne ei siellä auton alla haittaa

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Osku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2005
            • 3324
            • Kouvola,Pilkanmaa

            Menee toi mipan HS akryyli ainakin helposti puhki jos vesihioo ja myllyttelee.

            Mustaan nyt tulee "mikronaarmua" väistämättä jos ei vedä reilua kieppiä lakkaa ton päälle,mustassa kun kaikki vaan näkyy ihan heti

            Moottorin/kaikkia konehuoneen osia oon tol mipan akryylilla vetänyt nyt mustaksi ja kyl se vaan toimii

            Todella hyvän pinnan tol saa tehtyä,kun sekottaa suhteella 3:1:1 ni ei jää "ihraseks" pintakaan.
            E30 24V 5D "Vakio"

            Originally posted by ///Make
            1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

            Comment

            • KanaDimmy
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2007
              • 398
              • Kalanti

              Joo vois ostaa lakkaa ja vetästä koko auton viä yli kertaalleen ja lakkaa reilusti. Noh jos jotain positiivista etsii niin tuleepahan ainakin kokemusta
              e34 525ia -93

              Comment

              • anssip
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 233

                Kyseessä varmaankin Mipa OC? Ei sen pitäis mitenkään erityisen naarmuuntuvaa olla. Missä suhteessa sekoitit, ja mikä kovete sulla oli?

                Comment

                • KanaDimmy
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 398
                  • Kalanti

                  Originally posted by anssip View Post
                  Kyseessä varmaankin Mipa OC? Ei sen pitäis mitenkään erityisen naarmuuntuvaa olla. Missä suhteessa sekoitit, ja mikä kovete sulla oli?
                  Mipan oc ja samassa paketissa tuli mipan kovete ja ohenne. Ohjeiden mukaan maaliin kovete 2:1 mutta ohennin reilummin kun ohjeessa tais olla jotain 5‰. Pitääkö se sit vetää tolla?
                  e34 525ia -93

                  Comment

                  • anssip
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 233

                    MS kovete 2:1 ja jos HS kovete niin 3:1. Ohentaa saa tosiaan reilummin mitä ohjeessa.

                    Comment

                    • JonttuPeke
                      BTCF Member
                      • Jan 2010
                      • 1130
                      • Juuka

                      Saako mistään enää sitä halpaa kohtuu hyvää ruiskua? Tekeekö noilla halvoilla epäkeskoilla mitään?

                      Onko Kumpikaan näistä?
                      https://www.motonet.fi/fi/tuote/751218/Ylakannuruisku-100ml-sailio
                      https://www.motonet.fi/fi/tuote/751110/Ylakannuruisku-120150cc
                      Last edited by JonttuPeke; 01-04-2014, 10:42.
                      F06 640D "M6"
                      E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by KanaDimmy View Post
                        Auto maalattu noin 2vko sitten, pienistäkin pyyhkäisystä ihan pientä naarmua pintaan ja myllyttämällä meni heti puhki e34 konepellin yläreunasta puhki :( maalattu kerran läpi, hiottu koko auto 1500p ja maalattu uudestaan. Muuten roskia lukuunottama pinta on jees mutta mikronaarmua vitusti kun vaikka puhtaalla liinalla pyyhkäsee.
                        Siis tämä on ominaisuus mistassa suorakiiltomaalissa, ei vika.
                        Eli siinä ruiskutuskiiltoisessa pinnassa mikronaarmut loistaa/korostuu ihan älyttömästi, kunnes koko pinta saa ylleen sen mikronaarmupinnan.
                        Eli muutama pesu, pari kuukautta käyttöä ja se pinta on ihan "normaali", kun ne ysittäiset mikronaarmut ikäänkuin katoaa isompaan "kohinaan"(ei silto tarkoita sitä että pinta jotenkin "naarmuuntuisi" tai mattaantuisi).

                        Comment

                        • Jyke koo
                          BTCF Member
                          • Sep 2011
                          • 399
                          • Tampere/Hämeenlinna

                          Olis noi borbetit maalattava ja nyt on nitromörssillä maalit poistettu ettävanteet on alumiinillä. Kysymys kuuluukin että kelpaako noille vanteille pohjustukseks 2k epoksi mitä löytyis hyllystä. Vai olisko alumiini vanteelle jotai parempaa pohjaa? Väriks tulee gunmetal grey ja mattalakka.
                          Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
                          Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2

                          Comment

                          • Rockford
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 8028
                            • Pinsiö

                            Originally posted by Jyke koo View Post
                            Olis noi borbetit maalattava ja nyt on nitromörssillä maalit poistettu ettävanteet on alumiinillä. Kysymys kuuluukin että kelpaako noille vanteille pohjustukseks 2k epoksi mitä löytyis hyllystä. Vai olisko alumiini vanteelle jotai parempaa pohjaa? Väriks tulee gunmetal grey ja mattalakka.
                            Kelpaa. Ns. puhdas alumiini sen sijaan kannattaisi aina puhaltaa jollakin tavalla karheaksi, jonka jälkeen voi ruiskia vaikka pelkän hiontavärin niskaan. Tehtaan maaleissa olevat, hyvällä pinnalla säilyneet kannattaa vain hioa / puhaltaa kevyesti maali karheaksi ja jälleen ruiskuttaa tuohon hinkkaväri.
                            Esim. BBS:ien orginaali hyvin säilynyt maali, on yleensä valmiiksi se paras pohja. Eli jostain syystä porukka puhalluttaa priimalla pinnalla olevia vanteita ja otsalohkoon on istutettu ajatus vanteiden pakonomaisesta maalinpoistosta, joka ei ole missään nimessä mikään sääntö.
                            Last edited by Rockford; 01-04-2014, 20:44.
                            -Dodge Charger -73
                            -Mercedes-Benz GLK
                            -VW Transporter

                            Comment

                            • Jyke koo
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 399
                              • Tampere/Hämeenlinna

                              Originally posted by Rockford View Post
                              Kelpaa. Ns. puhdas alumiini sen sijaan kannattaisi aina puhaltaa jollakin tavalla karheaksi, jonka jälkeen voi ruiskia vaikka pelkän hiontavärin niskaan. Tehtaan maaleissa olevat, hyvällä pinnalla säilyneet kannattaa vain hioa / puhaltaa kevyesti maali karheaksi ja jälleen ruiskuttaa tuohon hinkkaväri.
                              Esim. BBS:ien orginaali hyvin säilynyt maali, on yleensä valmiiksi se paras pohja. Eli jostain syystä porukka puhalluttaa priimalla pinnalla olevia vanteita ja otsalohkoon on istutettu ajatus vanteiden pakonomaisesta maalinpoistosta, joka ei ole missään nimessä mikään sääntö.
                              Juu ei ollu enään orginaalia maalia alla, kaks kerrosta kilikolia ja pohjalla pulverimaali. Aattelin ettei se pulveri sieltä alta ois lähteny mutta kaks käsittelyy nitromörssiä ja painepesuria välissä niin alumiinille meni..
                              Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
                              Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by Jyke koo View Post
                                Juu ei ollu enään orginaalia maalia alla, kaks kerrosta kilikolia ja pohjalla pulverimaali. Aattelin ettei se pulveri sieltä alta ois lähteny mutta kaks käsittelyy nitromörssiä ja painepesuria välissä niin alumiinille meni..
                                Sen jälkeen oleellisinta on tosiaan riittävä karhennus, jolla varmistetaan pohjien tarttuvuus.
                                Eli ehdottomasti paras keino on kevyt hiekka tai lasikuulapuhallus, mutta jos karhennat paperilla käsin, niin vähintään 120-kuivana.
                                Jos kyse on puhaltamattomista alupinnoista, itse vedän pohjiin aina 80-karkeuden jättävän pinnan, mahdolliset kittaukset ja pari rundia hiontaväriä päälle(käytän siis nimenomaan hiontaväriä alupohjilla), +hionta ja pintaväri.
                                Hiekkapuhallus yleensä säästää tuon ennen pintaa tehtävän perusteellisemman hionnan.
                                Kaikki kolojen ja skraadien kittaukset ihan normaali pakkelilla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎