Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalaustopic 2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    Onnistuuko vesissä hiominen karhunkielellä?
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • LyyraN
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2011
      • 386
      • Kouvola/Kotka

      Originally posted by GOOFY View Post
      Onnistuuko vesissä hiominen karhunkielellä?
      Onnistuu. Eikö se ois sama kuivana vetää? Mitään se villa ei kyllä oikase, mut jos on vaan tarkotus saaha pinta mataks, nii silleen toimii.
      Last edited by LyyraN; 03-04-2014, 06:53.

      Comment

      • GOOFY
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 4139
        • .

        Originally posted by Lyr3 View Post
        Onnistuu. Eikö se ois sama kuivana vetää? Mitään se villa ei kyllä oikase, mut jos on vaan tarkotus saaha pinta mataks, nii silleen toimii.
        Mietin vain että olisko se karhunkieli veden kans pitempi ikänen hionnassa niinku paperikin ja ei tarvisi hengitellä pölyä tai pitää maskia. Pitää kokeilla, eipä siinä mitään häviä
        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

        Comment

        • LyyraN
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2011
          • 386
          • Kouvola/Kotka

          Originally posted by GOOFY View Post
          Mietin vain että olisko se karhunkieli veden kans pitempi ikänen hionnassa niinku paperikin ja ei tarvisi hengitellä pölyä tai pitää maskia. Pitää kokeilla, eipä siinä mitään häviä

          Kyllä se pitkäikäsempi on. Entisessä työpaikassa läträttiin veden kans.. hyvä et ei kittiiki hiottu vesissä

          Comment

          • dumppi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 4351
            • sotkamo

            Originally posted by Lyr3 View Post
            Kyllä se pitkäikäsempi on. Entisessä työpaikassa läträttiin veden kans.. hyvä et ei kittiiki hiottu vesissä
            Meilläkin on pyritty pois vesihionnasta pikkuhiljaa.. Ennen lutrattiin kaikki hommat vesissä ennen maalausta
            Kaikki paikat oli aivan kurassa ja asiakkaiden autot sai aina pestä, sekä ennen, että jälkeen maalauksen
            Nykyään aika vähän hiotaan vesissä..
            Uudet muovipuskurit abralon 1000lla ja joskus sillointällöin pyyhkäisen viimeistelyn esim. Kyljen maalauksessa myöskin tuolla 1000lla abralla niin se vie samalla suuren osan pölystä mennessään..
            Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
            e36 325i coupé R.I.P
            e30 316 2d
            e36 318is coupé
            e36 323i 4d ac schnitzer replica


            Käyttis: e39 523i 4d
            Originally posted by rizzo
            Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
            |Sotkamo Connection|

            Comment

            • LyyraN
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2011
              • 386
              • Kouvola/Kotka

              Originally posted by dumppi View Post
              Meilläkin on pyritty pois vesihionnasta pikkuhiljaa.. Ennen lutrattiin kaikki hommat vesissä ennen maalausta
              Kaikki paikat oli aivan kurassa ja asiakkaiden autot sai aina pestä, sekä ennen, että jälkeen maalauksen
              Nykyään aika vähän hiotaan vesissä..
              Uudet muovipuskurit abralon 1000lla ja joskus sillointällöin pyyhkäisen viimeistelyn esim. Kyljen maalauksessa myöskin tuolla 1000lla abralla niin se vie samalla suuren osan pölystä mennessään..
              Tuohon merkkiliikkeen maalaamoon ku vaihoin, nii ei siellä hiota vesissä ku roskat ja valumat Rupes jo ärsyttää vesihionta entisessä paikassa, ku pomo oli niin pihi, et tuli vaan kylmää vettä. Joka paikassa vähä eri tavalla nuo uuet muovipuskurit näköjään matataan. Meillä käytetään 1500 villaa ja sit pesut, tartunnat ja dp4000

              Comment

              • dumppi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 4351
                • sotkamo

                Originally posted by Lyr3 View Post
                Tuohon merkkiliikkeen maalaamoon ku vaihoin, nii ei siellä hiota vesissä ku roskat ja valumat Rupes jo ärsyttää vesihionta entisessä paikassa, ku pomo oli niin pihi, et tuli vaan kylmää vettä. Joka paikassa vähä eri tavalla nuo uuet muovipuskurit näköjään matataan. Meillä käytetään 1500 villaa ja sit pesut, tartunnat ja dp4000
                Juu tapoja on varmasti niin monta kun tekijääkin.. Dp4000 on kyllä lyömätön eväs uusiin peltiosiin, mut muoviosille vedetään suoraan tartunnan päälle vesiohenteinen sävypohja ja sen päälle värit.. Jos g7 pitää olla pohja niin suoraan tartunta ja värit..

                En itsekkään haluaisi enää palata aikaan, jolloin piti lossin kanssa vesissä lykätä pohjat hyissss.... onko teillä kaikki kamat ppgtä?
                Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                e36 325i coupé R.I.P
                e30 316 2d
                e36 318is coupé
                e36 323i 4d ac schnitzer replica


                Käyttis: e39 523i 4d
                Originally posted by rizzo
                Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                |Sotkamo Connection|

                Comment

                • LyyraN
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2011
                  • 386
                  • Kouvola/Kotka

                  Originally posted by dumppi View Post
                  Juu tapoja on varmasti niin monta kun tekijääkin.. Dp4000 on kyllä lyömätön eväs uusiin peltiosiin, mut muoviosille vedetään suoraan tartunnan päälle vesiohenteinen sävypohja ja sen päälle värit.. Jos g7 pitää olla pohja niin suoraan tartunta ja värit..

                  En itsekkään haluaisi enää palata aikaan, jolloin piti lossin kanssa vesissä lykätä pohjat hyissss.... onko teillä kaikki kamat ppgtä?
                  Kyllä mieki yleensä vetäsen esim. G5 vesimassan tartunnan päälle. Pääsee nopeemmin pintoja vetää. Dp vaan silloin jos on peltiosia samaan autoon, nii samalla menee. Kaikki kamat on ppg:tä

                  Comment

                  • miko84
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2010
                    • 151
                    • Pelkosenniemi

                    Suosituksia ralliauton pohjaan ja sisälle? Iskunkestävyys, ruosteenesto ja halpa hinta (iso pönttökoko) kriteereinä eli pitääkö kääntyä teollisuusmaalien puoleen?

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by miko84 View Post
                      Suosituksia ralliauton pohjaan ja sisälle? Iskunkestävyys, ruosteenesto ja halpa hinta (iso pönttökoko) kriteereinä eli pitääkö kääntyä teollisuusmaalien puoleen?
                      Aivan ehdottomasti Teknodur 3430 2K polyuretaanimaali.
                      Tässä on yhdessä tavarassa nuo kaikki tarvitsemasi ominaisuudet.

                      Comment

                      • dumppi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 4351
                        • sotkamo

                        Originally posted by Lyr3 View Post
                        Kyllä mieki yleensä vetäsen esim. G5 vesimassan tartunnan päälle. Pääsee nopeemmin pintoja vetää. Dp vaan silloin jos on peltiosia samaan autoon, nii samalla menee. Kaikki kamat on ppg:tä
                        Näimpä
                        Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                        e36 325i coupé R.I.P
                        e30 316 2d
                        e36 318is coupé
                        e36 323i 4d ac schnitzer replica


                        Käyttis: e39 523i 4d
                        Originally posted by rizzo
                        Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                        |Sotkamo Connection|

                        Comment

                        • LasseE
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2008
                          • 416
                          • Kontiolahti/Joensuu

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Aivan ehdottomasti Teknodur 3430 2K polyuretaanimaali.
                          Tässä on yhdessä tavarassa nuo kaikki tarvitsemasi ominaisuudet.
                          Mites työkoneiden maalaus urataanimaalilla? Tarkoitus olisi maalata traktorin työkoneita ensi kesänä ja ehkä koko traktori..Vanteet maalasin traktorista viime kesänä normadurilla suoraan, en laittanut pohjalle enkä pintaan mitään.
                          Onko eroa jos vetää hiekkapuhalletulle pinnalle tai alkuperäisellä maalilla olevalle pinnalle? Lakka pinnassa antaa varmaan kulutuskestoa lisää..
                          Ex. E46 330d -05
                          Ex. e61 530da -05
                          Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                          Member of Team EastAudio
                          Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by LasseE View Post
                            Mites työkoneiden maalaus urataanimaalilla? Tarkoitus olisi maalata traktorin työkoneita ensi kesänä ja ehkä koko traktori..Vanteet maalasin traktorista viime kesänä normadurilla suoraan, en laittanut pohjalle enkä pintaan mitään.
                            Onko eroa jos vetää hiekkapuhalletulle pinnalle tai alkuperäisellä maalilla olevalle pinnalle? Lakka pinnassa antaa varmaan kulutuskestoa lisää..
                            Siis tuossa Teknodurissa on kaikki kolme maalin peruselementtiä yhdessä kerroksessa (happo+epoks+pinta).
                            Eli ei tarvitse pohjille eikä pintaan mitään lisää, vaan toimii ihan tänällään ja on todellakin ihan jumalattoman iskun/kulutuksen kestävää.
                            Pohjilla ei ole merkitystä kunhan on tietenkin puhdas, kuiva ja karhennettu.
                            Toki tämä tarttuu kiinni ihan sairaasti ilman mitään karhennuksiakin(mm.käsistä ei saa kuin kulumalla jos hiemankaan viivyttelee tinnerirätin kanssa), mutta jos halutaan "ultimatum" pitkäaikaista lujuutta, niin toki se hiekkapuhallettu pohja olisi paras.

                            Comment

                            • LasseE
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2008
                              • 416
                              • Kontiolahti/Joensuu

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Siis tuossa Teknodurissa on kaikki kolme maalin peruselementtiä yhdessä kerroksessa (happo+epoks+pinta).
                              Eli ei tarvitse pohjille eikä pintaan mitään lisää, vaan toimii ihan tänällään ja on todellakin ihan jumalattoman iskun/kulutuksen kestävää.
                              Pohjilla ei ole merkitystä kunhan on tietenkin puhdas, kuiva ja karhennettu.
                              Toki tämä tarttuu kiinni ihan sairaasti ilman mitään karhennuksiakin(mm.käsistä ei saa kuin kulumalla jos hiemankaan viivyttelee tinnerirätin kanssa), mutta jos halutaan "ultimatum" pitkäaikaista lujuutta, niin toki se hiekkapuhallettu pohja olisi paras.
                              Onko nämä siis samoja maaleja (teknodur vs. normadur 65) ominaisuuksiltaan?
                              Ex. E46 330d -05
                              Ex. e61 530da -05
                              Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                              Member of Team EastAudio
                              Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                              Comment

                              • JHo
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2006
                                • 297
                                • Vihanti

                                Pitäis harjoitella tuota häivyttämistä. Vedetäänkö tuo blenderi häivytysalueille (vaikka etuoveen jos etulokasuoja on vaihdettu) ja sitten heti perään massa korjattuun osaan ja osittain sitten sinne häivytettävälle osalle? Mikä ois hyvä paperikarkeus sen osan hiomiseen mihin tulee vain se blenderi ja lakka päälle? Niin ja värimassa spies hecker permacron 293, liuotinohenteinen.
                                F87&E28

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎