LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Sillä messinkiharjalla ei sitten oikeasti lähde se ruoste pohjia myöten, vaan se nimenomaan piilottaa/"kiilloittaa"=vain häivyttää ruosteen hetkeksi näkymättömään muotoon. Eli siellä on nyt peltipinnassa sulkeutuneita ruostehuokosia jotka messinkiharja on vain kiilloittanut piiloon.
Jos oikeasti saat pohjat puhtaaksi, niin epoksi riittää pohjille ihan mainiosti, jopa pelkkä hiontaväri paikasta hieman riippuen(kuinka kovan mekaanisen ja kemiallisen rasituksen alue on kyseessä?).
Jos pohjat puhdistetaan vain pyörivin harjoin, pitäisi pohjalle saada aina happo.
Sen verran tuossa tein testiä että vetäisin rälläkkä+messinkiharja yhdistelmällä ruostekohdasta ruosteet pois ja annoin olla muutaman päivän niin sinne röpön pohjalle oli tullut muutama tummempi läikkä. Tarkastin siis hiomisen jälkeen valolla ne kohdat ja kaikki kiilti. Senkin huomasin että kyllä messinkiharjakin syö peltiä kun tarpeeksi hinkkaa. Ajattelin että kun ei ollut suojattu paljas pelti millään niin alkoi vain muuten ruostumaan mutta se perhanan harja ei sitten syökkään kaikkia ruostepisteitä. Todella hyvä tietää.
Eli siis pitää käydä vielä jotain happomaalia käydä ostamassa niin jos pysyisi paremmin ruoste poissa. Onneksi tässä on vasta hommaa aloiteltu niin ei vielä pahempia vaurioita ole saatu aikaiseksi.
Sen verran tuossa tein testiä että vetäisin rälläkkä+messinkiharja yhdistelmällä ruostekohdasta ruosteet pois ja annoin olla muutaman päivän niin sinne röpön pohjalle oli tullut muutama tummempi läikkä. Tarkastin siis hiomisen jälkeen valolla ne kohdat ja kaikki kiilti. Senkin huomasin että kyllä messinkiharjakin syö peltiä kun tarpeeksi hinkkaa. Ajattelin että kun ei ollut suojattu paljas pelti millään niin alkoi vain muuten ruostumaan mutta se perhanan harja ei sitten syökkään kaikkia ruostepisteitä. Todella hyvä tietää.
Eli siis pitää käydä vielä jotain happomaalia käydä ostamassa niin jos pysyisi paremmin ruoste poissa. Onneksi tässä on vasta hommaa aloiteltu niin ei vielä pahempia vaurioita ole saatu aikaiseksi.
Kiitoksia muuten kaikille vastauksista.
Joo, siis tuo messinkiharja on mestari piiloittamaan pienet pistesyöpymät, joista se uusi ruoste lähtee sitten hetken kuluttua liikkeelle, oli päällä tavaraa kuinka paljon tahansa.
Eli sitä ei kannata käyttää edes silloin kun pohjille ajetaan happoa, koska tuntuu siltä että nämä harjatut pinnat näyttäytyy sitten lopulta vaikka takapuolelta, jos pintapuolen "myrkyt" estävät pääsyn siihen suuntaan.
Jos käytetään harjaa, niin karkea teräsharja rälläkkään joka kuitenkin jo puree jonkin verran siihen peltiin, eikä vain kiilloita sitä.
Ite tein niin että vedin paineilmavingulla pinnan auki ja suurimmat kökkäreet pois käyttäen terästeräsharjaa ja suurimmissa kohdissa rälläkän lamellilaikalla niin että ruosteisen alueen viereinen ehjä pelti tuli näkyviin. Helmassa pientä paikkapalan sovittelua.
Tän jälkeen vielä hiekkapuhalsin pistepuhalluslaitteella(ei sotke niin paljoa) pellin mataksi.
Tärkeää on saada kaikki mustat pilkut pois peltipinnasta ennenkun laittaa mitään maalia päälle.
Toi puhalluskuva on otettu sitten keskeneräisestä hommasta.
Omas hommassa oli tällä kertaa kyseessä aina yhtä ihanan oloiset e34 ovien alalistojen aluset ja kittisaumat.. Ja parit muut vakiokohdat
1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Ite tein niin että vedin paineilmavingulla pinnan auki ja suurimmat kökkäreet pois käyttäen terästeräsharjaa ja suurimmissa kohdissa rälläkän lamellilaikalla niin että ruosteisen alueen viereinen ehjä pelti tuli näkyviin. Helmassa pientä paikkapalan sovittelua.
Tän jälkeen vielä hiekkapuhalsin pistepuhalluslaitteella(ei sotke niin paljoa) pellin mataksi.
Tärkeää on saada kaikki mustat pilkut pois peltipinnasta ennenkun laittaa mitään maalia päälle.
Toi puhalluskuva on otettu sitten keskeneräisestä hommasta.
Omas hommassa oli tällä kertaa kyseessä aina yhtä ihanan oloiset e34 ovien alalistojen aluset ja kittisaumat.. Ja parit muut vakiokohdat
Eli näinhän se pitäisi tehdäkkin, mutta tuossakin jää sen verran tuohon "kuunmaisemaan" pieniä sulkeumia että tämän kaltaiselle pohjalle kannataa aina vetäistä varmuuden vuoksi 2K happo ja sen päälle kitti+hiontaväri+värit.
Auto alkais oleen siinä mallillaan että kesällä se pitäis maalata. Väri on zinnoberrot ja vaatimus että pinta pitää pystyä vesihiomaan ja myllyttämään maalauksen jälkeen. Maalaamoihin soittelin ja sano että voidaa maalata suorakiilto värillä (akryyli) ja myllytys onnistuisi? :think Mutta onko totta että tuon akryylivärinkin pystyy myllyttään yhtälailla kun normaali lakkapinnan? Ja huomaako lopputuloksesta että onko se lakkapinnalla vai ei? Itse ummikkona ainaki luullu että lakkapintoja vaan myllytellään
E46 kuskin oven alareuna ruostuu. Etualanurkassa näkyy jo ulospäin ruostetta, sama taka-ala nurkassa. Miten tuo kannattais ottaa kiinni? Mites se kantattu alasauma oven sisäpuolella kannattaa duunaa?
Samoiten konepellissä on munuaisten vieressä ruostuneita kiveniskuja, mitähä näille?
Vai kannattaako hakea romuttamolta ruosteeton samanvärinen ovi 350€
Hakisin oven, jos se on oikeesti ruosteeton. Se ruoste kun on lähteny sieltä saman välistä liikkeelle ja jos hyvän haluaa, niin se koko sauma pitää aukoa ja hiekkapuhaltaa. Muutaman ko. operaation tehneenä ostaisin suoraan ruosteettoman jos sellainen on saatavissa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
kysymyksiä... ensinnäkin onko nuo 2k spray-maalit käypää tavaraa kestävyyttä ajatellen? käytössähän ei siis ole ruiskuja ym. joten olisiko tässä varteenotettava vaihtoehto? perus kilikoli ei näemmä kestä vuotta pitempään.
ajatuksena hioa ruostekohdat pois, päälle 2k pohjamaali ja sitten varsinainen väri. sekin vissiin viisainta olla mallia 2k?
uskotteko, että jäljestä saisi myös hyvän näköisen, ettei tulisi kauheita rajoja? vähän jännittää miten se kilikolitavaralla onnistuu...
kysymyksiä... ensinnäkin onko nuo 2k spray-maalit käypää tavaraa kestävyyttä ajatellen? käytössähän ei siis ole ruiskuja ym. joten olisiko tässä varteenotettava vaihtoehto? perus kilikoli ei näemmä kestä vuotta pitempään.
ajatuksena hioa ruostekohdat pois, päälle 2k pohjamaali ja sitten varsinainen väri. sekin vissiin viisainta olla mallia 2k?
uskotteko, että jäljestä saisi myös hyvän näköisen, ettei tulisi kauheita rajoja? vähän jännittää miten se kilikolitavaralla onnistuu...
kiitokset neuvoista jo etukäteen.
Alle satasella saat toimivan kompura+maaliruisku kombon, jonka jälkeen voit käyttää ihan oikeita automaaleja ja lakkoja.
Eli maksaako vaivaa lähteä suttaamaan kilikoleilla jos auto nyt ei ole jokin 80-luvun mätä ruoska?
kysymyksiä... ensinnäkin onko nuo 2k spray-maalit käypää tavaraa kestävyyttä ajatellen? käytössähän ei siis ole ruiskuja ym. joten olisiko tässä varteenotettava vaihtoehto? perus kilikoli ei näemmä kestä vuotta pitempään.
ajatuksena hioa ruostekohdat pois, päälle 2k pohjamaali ja sitten varsinainen väri. sekin vissiin viisainta olla mallia 2k?
uskotteko, että jäljestä saisi myös hyvän näköisen, ettei tulisi kauheita rajoja? vähän jännittää miten se kilikolitavaralla onnistuu...
kiitokset neuvoista jo etukäteen.
Satasella saat toimivan kompura+maaliruisku kombon, jonka jälkeen voit käyttää ihan oikeita automaaleja ja lakkoja.
Eli maksaako vaivaa lähteä suttaamaan kilikoleilla jos auto nyt ei ole jokin 80-luvun mätä talviruoska?
Älkää ny hyvät ihmiset kitatko hapon päälle! Epoksi tai hinkkaväri ja vasta sen päälle kitti.
-Spöke-
Tarkennetaan siis.
Eli tässähän oli nyt kyse tuon "kuunmaiseman" tasoittamisesta, jolloin hyvinkin voi kitata suoraan karhennetun hapon päälle.
Eli kun kyse on vain näiden kraaterien täytöstä, on aivan turhaa lähteä tekemään hiontaväristä yhtä välikerrosta, koska tartunta on aivan riittävä jos=kun kitillä ei tarvitse tehdä kerrosvahvuutta/oikomista ja happopinta karhennetaan karkealla paperilla niin että osa hiontanaarmuista on haposta läpi(hapon ainoa tarkoitus on neutralisoida nuo kraaterien pohjalle sulkeutuneet ruostepilkut) .
Mikäli ruostekohtaa on jouduttu hiomaan niin paljon että kitillä tarvitsee lähteä tekemään enemmän kerrosvahvuutta kuin kraaterien täyttö, silloin toki hiontaväri ennen kittausta.
Comment