Mitä eroa E34 B30:n ja B40:n putkistoissa? Meneekö kateilta taaksepäin ristiin? Jotain eroahan noilla on ku fanssi antaa eri osanumerot..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60/M62 kysymyksiä II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Heguli 31 View PostVilli veikkaus,että 540:ssä on ainakin isomman halkaisijan putkisto (muutamalla millillä).
Voisiko threadin alottaja laittaa uuden säikeen kunniaksi otsikoksi "M60/M62 kysymyksiä II"
Ja kysymys: matala tyhjäkäynti tärisevä M62B44:ssa, tasainen jos kytkee ilmastoinnin päälle. Kulutus myös korkeahko. Millaisia oireita huono nokan asennontunnistin aiheuttaa M62:ssa? Lambdan korjausarvot tyhjäkäynnillä jonnin verran miinuksella, kierroksilla aika tasan nolla. Maffin jo vaihdoin ja lamdat irrotin.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostVilli veikkaus,että 540:ssä on ainakin isomman halkaisijan putkisto (muutamalla millillä).
Originally posted by Morkai View PostVoisiko threadin alottaja laittaa uuden säikeen kunniaksi otsikoksi "M60/M62 kysymyksiä II"2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
-94 740iA, elikkäs m60b40
Onko kenellekään tuttu ongelma, että lämpimänä ei starttaa, siis startti ei pyöri eikä edes naksahda? Heti sammutuksen jälkeen toimii, parin minuutin jälkeen ei.
15-60 minuutin "jäähtymisen" jälkeen taas toimii.
Kuulostaisi kovasti startin tai solenoidin faililta, mutta kuinka paljon lämpötila niihin vaikuttaa? Eihän ne kovin paljon ehdi jäähtyä, esim. heinäkuussa +28 asteessa 20min tauko riitti :think
Akun jännite n. 12.2 - 12.4V, ei täydellinen mutta kyllähän se starttaa vielä 11.5 voltillakin...
Kaikki muu sähkö siis toimii paitsi startti ...
Ulkomaiden foorumeilta löytyy vastaavaa, mutta ongelmia on ratkottu niin monella eri tavalla, kuten bensapumppu, EWS, kepin vapaa-tunnistin, avain, akku, startti / solenoidi...
Akku onkin menossa vaihtoon heti kun ehtii, välillä ei tahdo pysyä virroissa viikkoa pidempään (auto enimmäkseen jouten). Mutta miksi akun takia käynnistysongelmia olisi vain kuumana?
Vikakoodeissa ei tuntuisi olevan mitään vinkkiä.
Ongelma alkoi esiintymään parin-kolmen kuukauden ulkona seisomisen jälkeen._____________________________________________________________________________________At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train
[ Focus stw ]
[ A6 C7 3.0tdi Q ]
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostJep, näin on. Jos en väärin muista, niin myös kateilla on eri osanumerot ja eroa on tosiaan takapään laipat. Jos 540:seen haluaa saada kivat sävelet, niin M5:n putkisto tuottaa hienot saundit V8:ssa.
Voisiko threadin alottaja laittaa uuden säikeen kunniaksi otsikoksi "M60/M62 kysymyksiä II"
Ja kysymys: matala tyhjäkäynti tärisevä M62B44:ssa, tasainen jos kytkee ilmastoinnin päälle. Kulutus myös korkeahko. Millaisia oireita huono nokan asennontunnistin aiheuttaa M62:ssa? Lambdan korjausarvot tyhjäkäynnillä jonnin verran miinuksella, kierroksilla aika tasan nolla. Maffin jo vaihdoin ja lamdat irrotin.
Comment
-
-
Mistä saa kaikkein edullisimmalla hinnalla ostettua maffin tuohon m60 pataan? Ja siis alkuperäisestä luonnollisesti puhutaan.
Oma veikkaus ilman suurempaa haravointia ebay, tai se maffikauppa.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Mystistä ja melko runsasta öljyvuotoa M60b30 moottorissa, sotkee laturin persauksen sekä ohjaustehostimen ympäristön. Tuleeko öljynsuodattimen jalkaan letkuja, mitkä voisivat olla syyllisiä? Ei kiinnostaisi irroittaa laturia, mutta ilmeisesti on pakko, sillä värisävyjä maahan tippuvista läikistä on vaihdelaatikkoöljystä tehostin öljyn kautta moottoriöljyyn tarjolla, joten vuotokohtiakin on muutama...
Comment
-
-
Ongelma ratkesi ja toimii nyt hyvin. Laitoin ritilät maffiin takasi ja vetää tasaisesti ku juna. Eli kartiofiltteri sotki maffin kohdalla ilmanvirtauksia ja aiheutti nykimistä, yms.
Tuli vaan muita ongelmia voimansiirron kanssa, nyt keskityttävä niihin... Perän kiinnityspultti katkes :thinkLast edited by bemmeri; 18-09-2014, 14:12.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Tätä oon kysyny joskus ennekin, mutta mitenkäs tuo m60 dme käyttää nopeustietoa ? Vai käyttääkö? Ihmetelly aina että jos auto liikkuu ja kytkin pohjassa\vapaalla, tyhjäkäynti soutaa aina ennen pysähtymistä esim. Liikennevaloihin. Mutta kun auto pysähtyy, loppuu se humppauskin siihen. Tähän lienee vaikutusta sillä että boksi on automaatin.
Tuntuu siltä että humppaus loppuu ehkä 10- 20kmh vauhdissa ihan kuin joku raja siinä olisi.
Onko maffini paska kun kylmänä auto ei sammu läheskään niin helposti kuin kuumana, ja mitä kuumempi sitä herkemmin nyykähtää. Huvittavaa kun ilman kaasua saa olla tarkkana ettei sammu ja heti tyhjäkäynnin yläpuolella jo vedetään niin, että sorapihalla kivet lentää
Epäilen kevyen vp:n ja automaatin ohjauksen syyksi näitä ominaisuuksia.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostTätä oon kysyny joskus ennekin, mutta mitenkäs tuo m60 dme käyttää nopeustietoa ? Vai käyttääkö? Ihmetelly aina että jos auto liikkuu ja kytkin pohjassa\vapaalla, tyhjäkäynti soutaa aina ennen pysähtymistä esim. Liikennevaloihin. Mutta kun auto pysähtyy, loppuu se humppauskin siihen. Tähän lienee vaikutusta sillä että boksi on automaatin.
Tuntuu siltä että humppaus loppuu ehkä 10- 20kmh vauhdissa ihan kuin joku raja siinä olisi.
Onko maffini paska kun kylmänä auto ei sammu läheskään niin helposti kuin kuumana, ja mitä kuumempi sitä herkemmin nyykähtää. Huvittavaa kun ilman kaasua saa olla tarkkana ettei sammu ja heti tyhjäkäynnin yläpuolella jo vedetään niin, että sorapihalla kivet lentää
Epäilen kevyen vp:n ja automaatin ohjauksen syyksi näitä ominaisuuksia.Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
Comment