Onko M60 imusarjaa muute ollut kaksi eri versiota? Kun joissain näkyy olevan semmoset imutorvet. Omassa ei ole sellasia torvia..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60/M62 kysymyksiä II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by pheno View PostOnko M60 imusarjaa muute ollut kaksi eri versiota? Kun joissain näkyy olevan semmoset imutorvet. Omassa ei ole sellasia torvia..
Pari sivua taakse tais olla juttua noista. On ollu kahta erilaista. Oliko -92 ja -93 tehdyissä noita torvia.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostKohtuullisen tasanen idle omassa M60:ssa, kun tuo pieni kolikko pysyy pystyssä.
En tiedä mikä on sitten täysin värinätön :-) En ole tarkastanut nokkien ajoitusta, mutta uskoisin että vakio on - auto ollut mulla 8 vuotta.
Tuntuuko autoon sisälle mitään? Mä epäilen että ajoitus voi auttaa ku laittaa sen uuden mukaan mut "vika" ei oo siinä.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostTuntuuko autoon sisälle mitään? Mä epäilen että ajoitus voi auttaa ku laittaa sen uuden mukaan mut "vika" ei oo siinä.
Comment
-
-
Kun tuosta ajoituksesta tuli mieleen.
Onko jollain kokemusta tai muuta faktaa että kuinka tuo ajoitus vakiokoneessa vaikuttaa tehoalueeseen tai saataviin huipputehoihin?
Tähän asiaan tutustuin kansirempan yhteydessä ja pitkään mietin kummin laitetaan. Laitettiin sitten 90 asteen paloilla jotka ite tein. Tuossa uudessa ajoituksessa imu ja pako hieman aikasessa, toinen oli 87 kulmassa ja toinen tais olla 88.5, en muista kummin imu vai pako.
Ulkomaan foorumien mukaan tehoja saaneet m60b40 pannusta enemmän uudella ajoituksella, joskin keskialueen vääntö hieman pudonnu tai siirtyny ylemmäksi. Lisäksi juurikin tyhjäkäynti tasaantunut.
M5 boardilla oli joku juttu että tuo alpinan b46 pannu pitäis ajoittaa juurikin tuolla 90 asteen paloilla, koska huipputehot putoaa muuten. Lisäksi alpinalta laittovat kuvallisen ohjeen jossa ko 90 asteen ajoitus tuohon pannuun mitä mulla. Liekö sit erilaisilla nokilla osansa. :think
Juuri noiden takia laitettiin 90 kulmaan.
Jääny vaivaamaan, oisko muutamia lisähevosia kuitenkin ollu tarjolla, jos olisi tehny toisin.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostJääny vaivaamaan, oisko muutamia lisähevosia kuitenkin ollu tarjolla, jos olisi tehny toisin.
Comment
-
-
Originally posted by mrrk View PostHitsasin suodattimen jalkaan paikat ö-paine ja ö-lämpö ja on hyvin toiminut.
Ö-lämpö oli ennen öljypohjan päädyssä mutta ei näyttänyt ajossa oikein,paikallaan kyllä
Mistäs tuon veden lämmön ottais parhaiten M62/M60:ssa ja sais todellisen lukeman?
(vähän ehkä turha tuo veden lämpömittari, mutta kolme mittarin reikää saada tukittua din paneelissa, niin laitanpa sen sitten öp ja ö-lämmön kaveriksi)EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Sieltä kannesta ulos tulevaan alumiiniseen vesiputkeen, joka yhdistää kansien vedet putkelle joka sitten painaa vettä kohti termaria jne. ? Se ainakin näyttää todellisen lukeman. Tee samalla m6x harrastajille palvelus ja hitsaa liitäntä molemmille reunoille ko. Putkeen ettäpääsee vertailemaan onko vesien lämpötilat samat kun tulevat kannesta ulos.
Paatko vaikka tänne linkin sitten ku kansi on saapunut, jos on sopiva.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Eli pitkän aikaa vaivannut ominaisuutta tänään rupesin omasta m60b40 moottorista eliminoimaan ja hain uuden kammen asentotunnistimen, vanha oli siis tarvike. Anturin vaihdettuani adaptioiden nollaus ja koeajolle. Vika pysyi entisellään eli 4000 kierroksen paikkeilla rupeaa pätkimään helvetisti. Huomasin kyllä että pakkovaihteella vedätettyäni ja vähäisellä kaasun käytöllä sain kierrokset kohoamaan noin 5500. Mikä neuvoksi kun ei tuo anturin vaihto auttanut? Lisäksi huomasin että kierrättäessä konetta vapaalla ropisee putkessa kierrosten laskiessa, onko normaalia? Muuten käy auto tällähetkellä hyvin bensapumpun vaihdon johdosta.e32 740iA Diamantschwarz metallic
Comment
-
-
Originally posted by eimilkki View PostEli pitkän aikaa vaivannut ominaisuutta tänään rupesin omasta m60b40 moottorista eliminoimaan ja hain uuden kammen asentotunnistimen, vanha oli siis tarvike. Anturin vaihdettuani adaptioiden nollaus ja koeajolle. Vika pysyi entisellään eli 4000 kierroksen paikkeilla rupeaa pätkimään helvetisti. Huomasin kyllä että pakkovaihteella vedätettyäni ja vähäisellä kaasun käytöllä sain kierrokset kohoamaan noin 5500. Mikä neuvoksi kun ei tuo anturin vaihto auttanut? Lisäksi huomasin että kierrättäessä konetta vapaalla ropisee putkessa kierrosten laskiessa, onko normaalia? Muuten käy auto tällähetkellä hyvin bensapumpun vaihdon johdosta.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by eimilkki View PostJos tulee katalysaattoreiden vaihto eteen niin minkälaiset tonne kannattaa laittaa? Hinnaltaan edukkaat ja hyvä istuvuus auton alle ois ne oleellisimmat kriteerit.
Jos ite pystyt hitsaamaan, selviät muutamalla satasella.
Ota katit irti ja kurkkaa sisälle miltä näyttää.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Noniin, eli äsken kävin lambdat nappaamassa irti ja vetämässä koeajot. Vaikutusta ei tuntunut olevan yhtään, samanlainen pätkintä jatkui n. 4,5k kierroksilla. Eli katit vissiinkin ehjät, lämpimällä koneella ei juurikaan löyhkää pakokaasu. Mistäs seuraavaksi vikaa hakemaan?e32 740iA Diamantschwarz metallic
Comment
-
-
e39 540ia
terve
kyseessä e39 540 ia vm 96 m62b44
kyselisi vähän tuosta termostaatin toiminnasta että eikös se aukea aina vasta 108- jälkeen ja virtaa tulee vasta sen jälkeen sinne kun termarin on tarve aueta.
sitten tuosta vesipumpusta kans nii kun ollu tuo termari paikallaan niin ilmattu aina niin että paisari täyteen vettä ja ajettu pieni lenkki sit jäähdytetty autoa noin 3h ja lisätty nesteitä uusiks- jatkettu tarpeen tulle kunnes puhaltaa lämmintä ja jäähdytin on kuuma joka paikasta.
mutta vaikka se on tuolla peraatteella ilmattu nii vesipumppu pamauttanu nesteet pihalle aina vesipumpu alaosasta jostain reijästä ja vesipumppu uusitta aina. toimii välillä sen 200km-1500km mitä päässy.
Comment
-
Comment