Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roisto
    BTCF Member
    • Nov 2010
    • 2538
    • Kajaani

    M60/M62 kysymyksiä II

    Mitä eroa E34 B30:n ja B40:n putkistoissa? Meneekö kateilta taaksepäin ristiin? Jotain eroahan noilla on ku fanssi antaa eri osanumerot..
    Last edited by Roisto; 14-09-2014, 05:42.
    2001 E39 525iA
    1992 E34 "540i/5"
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9990
    • KVLA

    #2
    Villi veikkaus,että 540:ssä on ainakin isomman halkaisijan putkisto (muutamalla millillä).

    Comment

    • Morkai
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 3197
      • Saarijärvi

      #3
      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Villi veikkaus,että 540:ssä on ainakin isomman halkaisijan putkisto (muutamalla millillä).
      Jep, näin on. Jos en väärin muista, niin myös kateilla on eri osanumerot ja eroa on tosiaan takapään laipat. Jos 540:seen haluaa saada kivat sävelet, niin M5:n putkisto tuottaa hienot saundit V8:ssa.

      Voisiko threadin alottaja laittaa uuden säikeen kunniaksi otsikoksi "M60/M62 kysymyksiä II"

      Ja kysymys: matala tyhjäkäynti tärisevä M62B44:ssa, tasainen jos kytkee ilmastoinnin päälle. Kulutus myös korkeahko. Millaisia oireita huono nokan asennontunnistin aiheuttaa M62:ssa? Lambdan korjausarvot tyhjäkäynnillä jonnin verran miinuksella, kierroksilla aika tasan nolla. Maffin jo vaihdoin ja lamdat irrotin.
      sigpic
      E23 728iA V8-projekti
      E38 730D -projekti
      E39 540iA -projekti
      I01 i3 -projekti

      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

      Comment

      • Roisto
        BTCF Member
        • Nov 2010
        • 2538
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Villi veikkaus,että 540:ssä on ainakin isomman halkaisijan putkisto (muutamalla millillä).
        Eli, 530:een menee 540:n takapää noin niinku fyysisesti mutta miten helposti jää vuotamaan, kilo gaskettia liitoksiin?

        Originally posted by Morkai View Post
        Voisiko threadin alottaja laittaa uuden säikeen kunniaksi otsikoksi "M60/M62 kysymyksiä II"
        Done
        2001 E39 525iA
        1992 E34 "540i/5"

        Comment

        • mixxis
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2009
          • 1877
          • Jyväskylä / Uurainen

          #5
          -94 740iA, elikkäs m60b40

          Onko kenellekään tuttu ongelma, että lämpimänä ei starttaa, siis startti ei pyöri eikä edes naksahda? Heti sammutuksen jälkeen toimii, parin minuutin jälkeen ei.

          15-60 minuutin "jäähtymisen" jälkeen taas toimii.
          Kuulostaisi kovasti startin tai solenoidin faililta, mutta kuinka paljon lämpötila niihin vaikuttaa? Eihän ne kovin paljon ehdi jäähtyä, esim. heinäkuussa +28 asteessa 20min tauko riitti :think

          Akun jännite n. 12.2 - 12.4V, ei täydellinen mutta kyllähän se starttaa vielä 11.5 voltillakin...

          Kaikki muu sähkö siis toimii paitsi startti ...


          Ulkomaiden foorumeilta löytyy vastaavaa, mutta ongelmia on ratkottu niin monella eri tavalla, kuten bensapumppu, EWS, kepin vapaa-tunnistin, avain, akku, startti / solenoidi...

          Akku onkin menossa vaihtoon heti kun ehtii, välillä ei tahdo pysyä virroissa viikkoa pidempään (auto enimmäkseen jouten). Mutta miksi akun takia käynnistysongelmia olisi vain kuumana?

          Vikakoodeissa ei tuntuisi olevan mitään vinkkiä.



          Ongelma alkoi esiintymään parin-kolmen kuukauden ulkona seisomisen jälkeen.
          ___________________________________
          __________________________________________________
          At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



          [ Focus stw ]
          [ A6 C7 3.0tdi Q ]

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1985
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Morkai View Post
            Jep, näin on. Jos en väärin muista, niin myös kateilla on eri osanumerot ja eroa on tosiaan takapään laipat. Jos 540:seen haluaa saada kivat sävelet, niin M5:n putkisto tuottaa hienot saundit V8:ssa.

            Voisiko threadin alottaja laittaa uuden säikeen kunniaksi otsikoksi "M60/M62 kysymyksiä II"

            Ja kysymys: matala tyhjäkäynti tärisevä M62B44:ssa, tasainen jos kytkee ilmastoinnin päälle. Kulutus myös korkeahko. Millaisia oireita huono nokan asennontunnistin aiheuttaa M62:ssa? Lambdan korjausarvot tyhjäkäynnillä jonnin verran miinuksella, kierroksilla aika tasan nolla. Maffin jo vaihdoin ja lamdat irrotin.
            Voiskohan sähköisessä kaasuläpässä olla jotain ongelmaa ? mitä näyttää diagnostiikalla target/actual idle RPM?

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5257
              • Pirkkala

              #7
              Mistä saa kaikkein edullisimmalla hinnalla ostettua maffin tuohon m60 pataan? Ja siis alkuperäisestä luonnollisesti puhutaan.

              Oma veikkaus ilman suurempaa haravointia ebay, tai se maffikauppa.
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by pheno View Post
                Voiskohan sähköisessä kaasuläpässä olla jotain ongelmaa ? mitä näyttää diagnostiikalla target/actual idle RPM?
                Onko jossain m62b44 koneessa sähköinen kaasuläppä?
                Eikös näissä ole kaikissa ihan vaijerikaasu?

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1985
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Onko jossain m62b44 koneessa sähköinen kaasuläppä?
                  Eikös näissä ole kaikissa ihan vaijerikaasu?
                  Olet oikeassa, M62TU:ssa vasta on sähköiset systeemit..

                  Comment

                  • tuttifrutti
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2011
                    • 247
                    • Kitee

                    #10
                    Mystistä ja melko runsasta öljyvuotoa M60b30 moottorissa, sotkee laturin persauksen sekä ohjaustehostimen ympäristön. Tuleeko öljynsuodattimen jalkaan letkuja, mitkä voisivat olla syyllisiä? Ei kiinnostaisi irroittaa laturia, mutta ilmeisesti on pakko, sillä värisävyjä maahan tippuvista läikistä on vaihdelaatikkoöljystä tehostin öljyn kautta moottoriöljyyn tarjolla, joten vuotokohtiakin on muutama...

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      #11


                      Ongelma ratkesi ja toimii nyt hyvin. Laitoin ritilät maffiin takasi ja vetää tasaisesti ku juna. Eli kartiofiltteri sotki maffin kohdalla ilmanvirtauksia ja aiheutti nykimistä, yms.




                      Tuli vaan muita ongelmia voimansiirron kanssa, nyt keskityttävä niihin... Perän kiinnityspultti katkes :think
                      Last edited by bemmeri; 18-09-2014, 14:12.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5257
                        • Pirkkala

                        #12
                        Tätä oon kysyny joskus ennekin, mutta mitenkäs tuo m60 dme käyttää nopeustietoa ? Vai käyttääkö? Ihmetelly aina että jos auto liikkuu ja kytkin pohjassa\vapaalla, tyhjäkäynti soutaa aina ennen pysähtymistä esim. Liikennevaloihin. Mutta kun auto pysähtyy, loppuu se humppauskin siihen. Tähän lienee vaikutusta sillä että boksi on automaatin.

                        Tuntuu siltä että humppaus loppuu ehkä 10- 20kmh vauhdissa ihan kuin joku raja siinä olisi.

                        Onko maffini paska kun kylmänä auto ei sammu läheskään niin helposti kuin kuumana, ja mitä kuumempi sitä herkemmin nyykähtää. Huvittavaa kun ilman kaasua saa olla tarkkana ettei sammu ja heti tyhjäkäynnin yläpuolella jo vedetään niin, että sorapihalla kivet lentää

                        Epäilen kevyen vp:n ja automaatin ohjauksen syyksi näitä ominaisuuksia.
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          #13
                          Humppaa mullakin tuo kierrosnopeus jos vauhista laittaa kytkimen pohjaan, loppuu seilaaminen sitten kun vauhti hiljenee. Kevyen vauhtipyörän jälkeen alko tekee noin.

                          Liikkeelle voi lähtee vaikka ilman kaasua, ei kyllä saa sammumaan helpolla.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • MH motorsport
                            BTCF Member
                            • Sep 2011
                            • 2301
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            Tätä oon kysyny joskus ennekin, mutta mitenkäs tuo m60 dme käyttää nopeustietoa ? Vai käyttääkö? Ihmetelly aina että jos auto liikkuu ja kytkin pohjassa\vapaalla, tyhjäkäynti soutaa aina ennen pysähtymistä esim. Liikennevaloihin. Mutta kun auto pysähtyy, loppuu se humppauskin siihen. Tähän lienee vaikutusta sillä että boksi on automaatin.

                            Tuntuu siltä että humppaus loppuu ehkä 10- 20kmh vauhdissa ihan kuin joku raja siinä olisi.

                            Onko maffini paska kun kylmänä auto ei sammu läheskään niin helposti kuin kuumana, ja mitä kuumempi sitä herkemmin nyykähtää. Huvittavaa kun ilman kaasua saa olla tarkkana ettei sammu ja heti tyhjäkäynnin yläpuolella jo vedetään niin, että sorapihalla kivet lentää

                            Epäilen kevyen vp:n ja automaatin ohjauksen syyksi näitä ominaisuuksia.
                            Allekirjoitan kaikki nämä "ominaisuudet" ja setuppi on sama kova vp automaatin ohjaus...
                            Autopalvelu MH-motor
                            Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                            Maxxecu myynti ja asennus
                            www.mh-motor.fi
                            0503218217
                            Kulkineet:
                            E6 2000 touring
                            E6 2002 touring
                            E30 318is ///Mtechnic 2
                            E34 ///M5 nürburgring
                            E34 S62b50 turbo dct
                            E39 523i ///Msport
                            F30 320d

                            Comment

                            • Roisto
                              BTCF Member
                              • Nov 2010
                              • 2538
                              • Kajaani

                              #15
                              Mitenkäs teillä moottorijarrutuksen kans? M60B30 manuaali ja moottorijarrulta kulutus nollilta heittää "apukaasulle" 1700 rpm. Muistelen että tuo toinen (M50B25) päästää kierrokset paljon alemmas..
                              2001 E39 525iA
                              1992 E34 "540i/5"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎