Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haju69
    replied
    Sais avata uuden threadin tarpeen tullen.

    Leave a comment:


  • Golde
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Kokeile ensin jollaki laadukkaalla öljyn lisätökötillä putsata ennen öljynvaihtoa. Markettitavarat ei ole häävejä mutta öljynvaihtoliikkeistä vois löytyä joku aine joka auttas. Kaupallisia nimiä en nyt muista.
    joo pari purkkia meinasin heittää liqui molyn puhistusainetta.. ja jättää vaikka yön yli koneeseen.. joku 5w-50 öljy sit koneeseen ?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Bemu Z3 View Post
    Huomenna ollaan viisaampia, jos saadaan läppärillä tietoa... Ihmettelen vaan kun korjaamo ei saanu pistokkeesta mitään tietoa ulos.
    Ei tuo niin harvinaista ole. Näitä tulee aina välillä vastaan. Ellei BMW vehkeillä saa yhteyttä, niin sitten joku moduuli sekoittaa diagnostiikan. Ei ole paha rasti selvittää, jos auto on lämpimässä tallissa. Ei se koodienlukeminen aina onnistu edes merkkiliikkeeltä.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Golde View Post
    naputtaa tuo nostaja m62 motissa lämpimänä jonnii verra. mitenkä jäykät öljyt uskaltaisi laittaa talveksi, jotta vähä ääni häviäis ? nyt on 5w-40 fixus öljyt

    Kokeile ensin jollaki laadukkaalla öljyn lisätökötillä putsata ennen öljynvaihtoa. Markettitavarat ei ole häävejä mutta öljynvaihtoliikkeistä vois löytyä joku aine joka auttas. Kaupallisia nimiä en nyt muista.

    Leave a comment:


  • Bemu Z3
    replied
    Huomenna ollaan viisaampia, jos saadaan läppärillä tietoa... Ihmettelen vaan kun korjaamo ei saanu pistokkeesta mitään tietoa ulos.

    Leave a comment:


  • Bemu Z3
    replied
    Startti pyörittää konetta mutta ei käynnisty. Tai sit se outo ääni
    Kuuluu startista, mutta solenoidi lyö startin päälle ja sit kuuluu se outo ääni. Ikään kuin kilkatus, mutta ei tapahdu muuta
    Last edited by Bemu Z3; 28-11-2016, 20:30.

    Leave a comment:


  • TuKeZii
    replied
    Itse epäilisin starttivikaa, jos välillä toimii niin auto käynnistyy. Välillä ei taas pyöritä konetta joten kuulostaa epämääräiseltä kun startti pyörii yksinään.

    Leave a comment:


  • Bemu Z3
    replied
    Näin on. Eiks toi tunnistin oo V mäisessä paikassa

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Z3:n kysymykseen liittyen, oisko kampuran tunnistin välillä mykkä välillä ei. No vikakoodit sen kertoo.. Jos jotain hyvää niin että talliin jäii eikä tienpäälle...

    Leave a comment:


  • Golde
    replied
    naputtaa tuo nostaja m62 motissa lämpimänä jonnii verra. mitenkä jäykät öljyt uskaltaisi laittaa talveksi, jotta vähä ääni häviäis ? nyt on 5w-40 fixus öljyt

    Leave a comment:


  • Bemu Z3
    replied
    M62 käynnistys ongelma.

    Ajattelin kysyä tälltä apua tällaiseen ongelmaan. Googlaamalla ei vaan löydy

    Pojalla on 1997 E39 540 eli tällä pikku kasikoneella M62-B44. Osti sen syksyllä ja myyjä sanoi että ketju on koneeseen juuri vaihdettu. Kaikki on pelannut virheettä. Perjantaina ja lauantai välisenä yönä kun pojat oli ajelemassa syttyi Aibac valo. Se ei nyt varmaan liity vikaan, joka on seuraava.

    Pojat tankkasi Bemua ja sen jälkeen se ei käynnistynyt. Piti startatessa outoa ääntä. Sunnuntaina hinurilla Korjaamon pihaan ja saatiin Bemu heti lämpimään. Tänään korjaaja soitti aamupäivällä pojalle, että Bemu käynnistyi ihan normaalisti

    Ei saanut konehuoneessa pistokkeesta mitään tietoa ulos.

    Poika ajoi bemun firman talliin, kun huomenna tulee joku Lahtelainen bemarien asiantuntija tutkimaan läppärillä jossa on vaan bemun ja minin ohjelmat sydeemillä, että näkyisi vikaa.

    Onneksi ajoi talliin koska heti talliin ajettuna kokeili niin ei käynnistynyt, piti taas sitä outoa ääntä kun starttasi. Kun ajoi Korjaamolta talliin niin toimi aivan normaalisti.

    Voisiko tällä olla syy yhteys. Pojat hitsasivat Pakaria perjantaina päivällä ehkä minuutin verran. Oli yx kiinnike poikki. Eivätkä irroittaneet akun - kaapelia. Pakarihan on kumien varassa mutta koneen päästä saa maata. Hitsauksen jälkeen ei mitään ongelmia autossa. Tuo vika, että ei lähtenyt käyntiin tuli siis myöhemmin yöllä. Jos läppärillä ei löydy mitään, niin mitä ihmettä tossa lähtee uusimaan. Nokka akselin tunnistin tai ( missähän se on tossa 8 koneessa ) ei muuten taida olla tuo 1997 vielä vanos kone ? Polttoaine pumppu, rele...

    Se tuli vielä mieleeni, että lämpötilan mittari seilaa edestakaisin, oli kone sitten kylmä tai lämmin. Voiko viallinen anturi aiheuttaa tähän käyntiinlähtö häiriön.

    Kiitos jo etukäteen jos jollain aavistus / tieto.
    Last edited by Bemu Z3; 28-11-2016, 20:10.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by addee View Post
    Mikähän tuota sigun autoa vaivaa :think. Auto alkanut pätkimään, ei vastaa kaasuun ja tyhjäkäyntiä käy jonkun aikaa ja sammuu.

    "Korjaus" toimenpiteenä riittänyt:
    1. maffi irti
    2. tyhjäkäynnillä n. 1min
    3. edelleen tyhjäkäynnillä ja maffi kiinni
    4. aja tyytyväisenä.

    Tämän tehnyt nyt 2kertaa ja lämpimällä koneella.

    Maffikohan se viimesiä vetelee?
    Itsellä sammui sigun auton kaasupohjassa kun MAF hajosi. Heitti engine fail safen mittaristoon. Risteyksissä sammuili tyhjäkäynnillä ym. Oli vikakoodia MAF:sta. MAF vaihtamalla tuli kuntoon. Sulla on tietenkin siellä MAF koodia kun sitä on irroiteltu. Pitäisi melkein saada koodit nollattua ja luettua sitten uudestaan heti kun auto sammuu. Mikäli tulee MAF koodia, niin eiköhän se vika siinä ole, olettaen johdotuksen olevan kunnossa. Voi se vika toki muuallakin olla.

    Leave a comment:


  • addee
    replied
    Mikähän tuota sigun autoa vaivaa :think. Auto alkanut pätkimään, ei vastaa kaasuun ja tyhjäkäyntiä käy jonkun aikaa ja sammuu.

    "Korjaus" toimenpiteenä riittänyt:
    1. maffi irti
    2. tyhjäkäynnillä n. 1min
    3. edelleen tyhjäkäynnillä ja maffi kiinni
    4. aja tyytyväisenä.

    Tämän tehnyt nyt 2kertaa ja lämpimällä koneella.

    Maffikohan se viimesiä vetelee?

    Leave a comment:


  • MrErtsa
    replied
    Tietääskö täälä kukaan meneekö m60/62 kampiakseli m67 koneeseen, ja jos ei passaa nii mistä jää kii? Pitääs saada m67 3.5 litraseks että saa volvoon ilma poikkeuslupaa nii sillä kyselen

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by ike24 View Post
    Tuolla mulla tallissa onn yks. Ja maanantaina meni lohko putkitettavaksi .
    Mihin poraukseen päädyit putkituksessa?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎