Originally posted by Freak
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!
Collapse
X
-
Mulla oli e36 318is:ssä lastu joka nosti rajoittimen 7200 kierrokseen. Eipä siitä sitten muuta iloa ollutkaan. Kävin mittaamassa autoni Seinäjoen tekun penkissä ensin virilastulla ja heti perään vakiolastulla. Tehot oli molemmilla noin 152 heppaa ja vakiolastulla tuli newton tai pari enemmän vääntöä. Virilastu tosin tasoitti sen muutaman newtonin verran huippua edeltänyttä kuoppaa vääntökäyrässä. Auto muuten vakio, mutta pakoputkiston katalysaattorin jälkeinen osa vaihdettu 320i:n vastaavaan. Tuskin vaikuttaa yhtään mitään. Autolla ajettu tuolloin jotain 280tkm.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View PostAlavääntö, hmm... ei tainnu tulla mutta ei vähentynytkään. Ei sieltä kierroksia nostamalla taida tehoa tulla vaikka se haluaisi kiertääkkin.
Ei ole merkkiä, joku kopio jostakin tietystä noilla hinnoilla, sopii boschiin 0 261 203 281.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peette View Postokei.. tuo rajottimen siirtäminenki auttaa kyllä asiaa. kun tuntuu että tuo rajotin tulee kesken tehoalueen. mutta paljonkohan tällänen sitte kestää kierrätystä.. mutta eipä sitä nyt koko ajan huudatetakkaan.. Huomasitko tuliko alavääntöä enemmän tolla lastulla? ja minkä merkkinen se sun lastu on?
Ei ole merkkiä, joku kopio jostakin tietystä noilla hinnoilla, sopii boschiin 0 261 203 281.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View PostMinulla oli ex:sässä foorumilta ostettu lastu, jos ei muuta tee niin ainakin poistaa/siirtää helvetin ylös rajoittajan, 6800 ei vielä tule vastaan. 30 € saat sen, täytyy katsoa minkä numeroisen boksiin käy, ainakin 2/94 boschin ecuun.
Lämmityksen poistaminen enemmän fiilisjuttuja ehkä, myös tuo tuli ex:ään tehtyä.
Ei näillä konsteilla vielä kuuhun mennä, eikä jätetä 325i:tä.
okei.. tuo rajottimen siirtäminenki auttaa kyllä asiaa. kun tuntuu että tuo rajotin tulee kesken tehoalueen. mutta paljonkohan tällänen sitte kestää kierrätystä.. mutta eipä sitä nyt koko ajan huudatetakkaan.. Huomasitko tuliko alavääntöä enemmän tolla lastulla? ja minkä merkkinen se sun lastu on?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peette View Postniin mutta vähän liian kallista.. eikä kovin vakio autoa kannata sinne viedä.. mutta mikähän olis sellanen hyvä lastu mitä ihan myydään täällä foorumeillaki..? onko kellään kokemuksia sellasesta is:ssä? esim. onko tuo 40e lastu mitä näky olevan täällä foorumilla myynnistä niin mistään kotoisin?:thinkOriginally posted by peette View PostMihin kaasuläpänlämmityselementin ohittaminen vaikuttaa? onko siitä hyödyksi?
Lämmityksen poistaminen enemmän fiilisjuttuja ehkä, myös tuo tuli ex:ään tehtyä.
Ei näillä konsteilla vielä kuuhun mennä, eikä jätetä 325i:tä.
Leave a comment:
-
-
Mihin kaasuläpänlämmityselementin ohittaminen vaikuttaa? onko siitä hyödyksi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View PostPenkissä moottorikohtaisesti tehty, tai tuohan ei ole lastu vaan ecu ohjelmoidaan uudelleen.
niin mutta vähän liian kallista.. eikä kovin vakio autoa kannata sinne viedä.. mutta mikähän olis sellanen hyvä lastu mitä ihan myydään täällä foorumeillaki..? onko kellään kokemuksia sellasesta is:ssä? esim. onko tuo 40e lastu mitä näky olevan täällä foorumilla myynnistä niin mistään kotoisin?:think
Leave a comment:
-
-
osaisko kukaan antaa neuvoa mikä vois nakuttaa/rämistä kannessa, kuuluu melkoista nakutusta ilmeisesti jakopäästä,venttiilikopan käytin irti ja kattelin niin ei ketju kylläkään näyttänyt/tuntunut olevan löysällä,mutta ei siellä oikein muutakaan mahdollista paikkaa ole tällä nakutukselle. Kierrokset kun nostaa noin 3000rpm niin loppuu nakutus,mutta kun kierrokset jälleen laskee palaa myös "räminä/nakutus"..Kuulostaa siis siltä kuin olisi jakopään ketju löysällä?
Last edited by tero_v; 30-12-2009, 14:59.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alonap-1 View PostIlmavuoto jossain letkussa?. tuskin se ahtaminen lyö paljoa päästöjä putkesta suuremmaksi mutta rajummat nokat tekee sen varmasti. Mä tein budjetti ratkaisun ja laitoin m40 männät joihin lovettiin venttiilikolot puristusten laskemiseksi, voin kertoa päästö tuloksia kun saan ton pannun nokalle ja ajoonja melko lailla olivat halkeilleet..
osaisko kukaan antaa neuvoa mikä vois nakuttaa/rämistä kannessa, kuuluu melkoista nakutusta ilmeisesti jakopäästä,venttiilikopan käytin irti ja kattelin niin ei ketju kylläkään näyttänyt/tuntunut olevan löysällä,mutta ei siellä oikein muutakaan mahdollista paikkaa ole tällä nakutukselle. Kierrokset kun nostaa noin 3000rpm niin loppuu nakutus,mutta kun kierrokset jälleen laskee palaa myös "räminä/nakutus"..Kuulostaa siis siltä kuin olisi jakopään ketju löysällä?Last edited by unjam_; 17-11-2009, 12:12.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View PostMistä on peräisin tämä tieto että ei ole vähäpäästöinen ?
Oikein katsastusmieheltä varmistin asian,ja hänkin totesi että "Autosi ei ole vähäpäästöinen".
Leave a comment:
-
-
Originally posted by unjam_ View Postmitenhän turbotuksen tiimoilta saisi menemään päästöistä läpi?
Onko kellään muulla muuten ollu is ongelmia tyhjäkäynnin kanssa?Itellä rupee lämpimänä humppaamaan,tyhjäkäynti moottori ainaki pitäs olla kunnossa?(Selvitetty irrottamalla johto käynnin aikana)
Last edited by alonap-1; 28-12-2009, 23:09.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by unjam_ View PostMites itellä on e30 318is -90vm joka EI ole vähäpäästöinen,että onkohan näitä monella muullakin ku olen kuullut että järkiään kaikki is:ät ois vähäpäästösiä?? Nii siitä tuli mielee että mitenhän tuossa mun biimerissä menis ne päästöt läpi jos rupeis vaihtaa noita nokkia jne.? Mielessä on myös käynyt että löis puhallinta kylykee toho ja isompaa suutinta jne. mitenhän turbotuksen tiimoilta saisi menemään päästöistä läpi? Konttorilta kävin jo kysäseen että jotta sais luvat ok turbolle sitten,tarvitsisi penkki paprut ja abs jarrut tohon ilmeisestikkin..?Thx jo etukäteen neuvoista/mielipiteistä!
Onko kellään muulla muuten ollu is ongelmia tyhjäkäynnin kanssa?Itellä rupee lämpimänä humppaamaan,tyhjäkäynti moottori ainaki pitäs olla kunnossa?(Selvitetty irrottamalla johto käynnin aikana)
Leave a comment:
-
Leave a comment: