Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peette
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Mulla oli e36 318is:ssä lastu joka nosti rajoittimen 7200 kierrokseen. Eipä siitä sitten muuta iloa ollutkaan. Kävin mittaamassa autoni Seinäjoen tekun penkissä ensin virilastulla ja heti perään vakiolastulla. Tehot oli molemmilla noin 152 heppaa ja vakiolastulla tuli newton tai pari enemmän vääntöä. Virilastu tosin tasoitti sen muutaman newtonin verran huippua edeltänyttä kuoppaa vääntökäyrässä. Auto muuten vakio, mutta pakoputkiston katalysaattorin jälkeinen osa vaihdettu 320i:n vastaavaan. Tuskin vaikuttaa yhtään mitään. Autolla ajettu tuolloin jotain 280tkm.
    muistatko mikä lastu? tai mistä ostit?

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Mulla oli e36 318is:ssä lastu joka nosti rajoittimen 7200 kierrokseen. Eipä siitä sitten muuta iloa ollutkaan. Kävin mittaamassa autoni Seinäjoen tekun penkissä ensin virilastulla ja heti perään vakiolastulla. Tehot oli molemmilla noin 152 heppaa ja vakiolastulla tuli newton tai pari enemmän vääntöä. Virilastu tosin tasoitti sen muutaman newtonin verran huippua edeltänyttä kuoppaa vääntökäyrässä. Auto muuten vakio, mutta pakoputkiston katalysaattorin jälkeinen osa vaihdettu 320i:n vastaavaan. Tuskin vaikuttaa yhtään mitään. Autolla ajettu tuolloin jotain 280tkm.

    Leave a comment:


  • peette
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Alavääntö, hmm... ei tainnu tulla mutta ei vähentynytkään. Ei sieltä kierroksia nostamalla taida tehoa tulla vaikka se haluaisi kiertääkkin.
    Ei ole merkkiä, joku kopio jostakin tietystä noilla hinnoilla, sopii boschiin 0 261 203 281.
    joo.. täytyy miettiä tota lastu hommaa vielä. laitan sulle vaikka privaa jos kiinnostun sun lastusta.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by peette View Post
    okei.. tuo rajottimen siirtäminenki auttaa kyllä asiaa. kun tuntuu että tuo rajotin tulee kesken tehoalueen. mutta paljonkohan tällänen sitte kestää kierrätystä.. mutta eipä sitä nyt koko ajan huudatetakkaan.. Huomasitko tuliko alavääntöä enemmän tolla lastulla? ja minkä merkkinen se sun lastu on?
    Alavääntö, hmm... ei tainnu tulla mutta ei vähentynytkään. Ei sieltä kierroksia nostamalla taida tehoa tulla vaikka se haluaisi kiertääkkin.
    Ei ole merkkiä, joku kopio jostakin tietystä noilla hinnoilla, sopii boschiin 0 261 203 281.

    Leave a comment:


  • peette
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Minulla oli ex:sässä foorumilta ostettu lastu, jos ei muuta tee niin ainakin poistaa/siirtää helvetin ylös rajoittajan, 6800 ei vielä tule vastaan. 30 € saat sen, täytyy katsoa minkä numeroisen boksiin käy, ainakin 2/94 boschin ecuun.

    Lämmityksen poistaminen enemmän fiilisjuttuja ehkä, myös tuo tuli ex:ään tehtyä.

    Ei näillä konsteilla vielä kuuhun mennä, eikä jätetä 325i:tä.

    okei.. tuo rajottimen siirtäminenki auttaa kyllä asiaa. kun tuntuu että tuo rajotin tulee kesken tehoalueen. mutta paljonkohan tällänen sitte kestää kierrätystä.. mutta eipä sitä nyt koko ajan huudatetakkaan.. Huomasitko tuliko alavääntöä enemmän tolla lastulla? ja minkä merkkinen se sun lastu on?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by peette View Post
    niin mutta vähän liian kallista.. eikä kovin vakio autoa kannata sinne viedä.. mutta mikähän olis sellanen hyvä lastu mitä ihan myydään täällä foorumeillaki..? onko kellään kokemuksia sellasesta is:ssä? esim. onko tuo 40e lastu mitä näky olevan täällä foorumilla myynnistä niin mistään kotoisin?:think
    Originally posted by peette View Post
    Mihin kaasuläpänlämmityselementin ohittaminen vaikuttaa? onko siitä hyödyksi?
    Minulla oli ex:sässä foorumilta ostettu lastu, jos ei muuta tee niin ainakin poistaa/siirtää helvetin ylös rajoittajan, 6800 ei vielä tule vastaan. 30 € saat sen, täytyy katsoa minkä numeroisen boksiin käy, ainakin 2/94 boschin ecuun.

    Lämmityksen poistaminen enemmän fiilisjuttuja ehkä, myös tuo tuli ex:ään tehtyä.

    Ei näillä konsteilla vielä kuuhun mennä, eikä jätetä 325i:tä.

    Leave a comment:


  • peette
    replied
    Mihin kaasuläpänlämmityselementin ohittaminen vaikuttaa? onko siitä hyödyksi?

    Leave a comment:


  • peette
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Penkissä moottorikohtaisesti tehty, tai tuohan ei ole lastu vaan ecu ohjelmoidaan uudelleen.

    niin mutta vähän liian kallista.. eikä kovin vakio autoa kannata sinne viedä.. mutta mikähän olis sellanen hyvä lastu mitä ihan myydään täällä foorumeillaki..? onko kellään kokemuksia sellasesta is:ssä? esim. onko tuo 40e lastu mitä näky olevan täällä foorumilla myynnistä niin mistään kotoisin?:think

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by peette View Post
    mikä lastu nyt on oikeasti hyvä lastu is:ään?
    Penkissä moottorikohtaisesti tehty, tai tuohan ei ole lastu vaan ecu ohjelmoidaan uudelleen.

    Leave a comment:


  • peette
    replied
    mikä lastu nyt on oikeasti hyvä lastu is:ään?

    Leave a comment:


  • tero_v
    replied
    osaisko kukaan antaa neuvoa mikä vois nakuttaa/rämistä kannessa, kuuluu melkoista nakutusta ilmeisesti jakopäästä,venttiilikopan käytin irti ja kattelin niin ei ketju kylläkään näyttänyt/tuntunut olevan löysällä,mutta ei siellä oikein muutakaan mahdollista paikkaa ole tällä nakutukselle. Kierrokset kun nostaa noin 3000rpm niin loppuu nakutus,mutta kun kierrokset jälleen laskee palaa myös "räminä/nakutus"..Kuulostaa siis siltä kuin olisi jakopään ketju löysällä?
    itsellä oli juurikin samanlaisia kolinoita, jotka lakkasi siinä 3000rpm:n kohdalla ja syyksi paljastui kuvan osan nro.6 palasina oleminen.

    Last edited by tero_v; 30-12-2009, 14:59.

    Leave a comment:


  • unjam_
    replied
    Originally posted by alonap-1 View Post
    Ilmavuoto jossain letkussa?. tuskin se ahtaminen lyö paljoa päästöjä putkesta suuremmaksi mutta rajummat nokat tekee sen varmasti. Mä tein budjetti ratkaisun ja laitoin m40 männät joihin lovettiin venttiilikolot puristusten laskemiseksi, voin kertoa päästö tuloksia kun saan ton pannun nokalle ja ajoon
    Joo ilmoitteleppa sitten kun saat tietoa hieman enemmän päästöistä! Tänään just alkoin letkuja hieman tutkimaan imusarjan "syövereistä" ja melko lailla olivat halkeilleet..

    osaisko kukaan antaa neuvoa mikä vois nakuttaa/rämistä kannessa, kuuluu melkoista nakutusta ilmeisesti jakopäästä,venttiilikopan käytin irti ja kattelin niin ei ketju kylläkään näyttänyt/tuntunut olevan löysällä,mutta ei siellä oikein muutakaan mahdollista paikkaa ole tällä nakutukselle. Kierrokset kun nostaa noin 3000rpm niin loppuu nakutus,mutta kun kierrokset jälleen laskee palaa myös "räminä/nakutus"..Kuulostaa siis siltä kuin olisi jakopään ketju löysällä?
    Last edited by unjam_; 17-11-2009, 12:12.

    Leave a comment:


  • unjam_
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Mistä on peräisin tämä tieto että ei ole vähäpäästöinen ?
    Siitä että lappuissa ei lue että olisi vähäpäästöinen..eikä siinä ole katalysaattoria.Vasta kävin auton katsastaa ja meni ongelmitta läpi päästöistä..

    Oikein katsastusmieheltä varmistin asian,ja hänkin totesi että "Autosi ei ole vähäpäästöinen".

    Leave a comment:


  • alonap-1
    replied
    Originally posted by unjam_ View Post
    mitenhän turbotuksen tiimoilta saisi menemään päästöistä läpi?


    Onko kellään muulla muuten ollu is ongelmia tyhjäkäynnin kanssa?Itellä rupee lämpimänä humppaamaan,tyhjäkäynti moottori ainaki pitäs olla kunnossa?(Selvitetty irrottamalla johto käynnin aikana )
    Ilmavuoto jossain letkussa?. tuskin se ahtaminen lyö paljoa päästöjä putkesta suuremmaksi mutta rajummat nokat tekee sen varmasti. Mä tein budjetti ratkaisun ja laitoin m40 männät joihin lovettiin venttiilikolot puristusten laskemiseksi, voin kertoa päästö tuloksia kun saan ton pannun nokalle ja ajoon
    Last edited by alonap-1; 28-12-2009, 23:09.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by unjam_ View Post
    Mites itellä on e30 318is -90vm joka EI ole vähäpäästöinen,että onkohan näitä monella muullakin ku olen kuullut että järkiään kaikki is:ät ois vähäpäästösiä?? Nii siitä tuli mielee että mitenhän tuossa mun biimerissä menis ne päästöt läpi jos rupeis vaihtaa noita nokkia jne.? Mielessä on myös käynyt että löis puhallinta kylykee toho ja isompaa suutinta jne. mitenhän turbotuksen tiimoilta saisi menemään päästöistä läpi? Konttorilta kävin jo kysäseen että jotta sais luvat ok turbolle sitten,tarvitsisi penkki paprut ja abs jarrut tohon ilmeisestikkin..? Thx jo etukäteen neuvoista/mielipiteistä!


    Onko kellään muulla muuten ollu is ongelmia tyhjäkäynnin kanssa?Itellä rupee lämpimänä humppaamaan,tyhjäkäynti moottori ainaki pitäs olla kunnossa?(Selvitetty irrottamalla johto käynnin aikana )
    Mistä on peräisin tämä tieto että ei ole vähäpäästöinen ?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎