Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ^Tonix^
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 641
    • Vaasa

    Originally posted by Tomba87 View Post
    M52B25 ahtaminen, vakio imusarjalla vai M50? Pakonokaksi M50nv imunokka?

    Sitten vielä tyhmä kysymys, jos pakosarja on perus valusarja (spa) niin siihen ei varmaan kannata laittaa jaetulla pakopesällä olevaan ahdinta? HX35 näyttäisi olevan aina jaetulla pesällä?
    Imusarjalla tuskin paljoakaan väliä turbossa..
    Turbo asiaan:
    Toimii, menetät vaan jaetunpesän tuoman "edun". Turbo toimii kumminkin normaalisti.
    Onhan noita jaetulla pesällä olevia turboja käytetty paljon just esim. spa ja muiden vastaavien sarjojen kanssa..
    e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
    E30 318is
    E36 M3 Coupe

    Comment

    • Tomba87
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 4029
      • Imatra

      Kiitos vastauksista.
      Luukku auki ja risut kyytiin

      Comment

      • O-Peksi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 2775
        • Joensuu

        Originally posted by Bansku View Post
        Tähän vielä vastausta olisin vailla ja lisänä minkälaisia katkos välyksiä noille takomännille, dp:en männät muttei tullut mitään lappuja mukaan millaset pitäs olla männänrenkaiden välykset?
        0.5 mm ylempi rengas ja 0.6 mm alempi rengas on aika passelit. Öljyrenkaisiin kielletään koskemasta ainakin kaikissa vastaantulleissa sarjoissa. Ja jos voimaa tarkoitus ottaa, niin porata/hoonata 0.1 mm välykselle sylinterit.
        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

        Comment

        • Bansku
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2011
          • 1493
          • Savo

          Originally posted by O-Peksi View Post
          0.5 mm ylempi rengas ja 0.6 mm alempi rengas on aika passelit. Öljyrenkaisiin kielletään koskemasta ainakin kaikissa vastaantulleissa sarjoissa. Ja jos voimaa tarkoitus ottaa, niin porata/hoonata 0.1 mm välykselle sylinterit.
          Kiitän, arppi hommaan vielä kun joku tietäjä heittäs vastauksen niin olisin tyytyväinen.

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11120
            • Oulu

            Originally posted by ^Tonix^ View Post
            pesällä olevia turboja käytetty paljon just esim. spa ja muiden vastaavien sarjojen kanssa..
            Topikin aihetta hipoen onko tuosta jaetun pesän eduista jossain mitään juttua? Että miten sen pitäisi pelata jne. Ei oo mulle ainakaan sattunut silmään, enkä nyt osaa päässä järkeillä mitä etua siitä nyt voisi olla :think

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Miuge
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 630
              • Tampere

              Pazi; Jaetulla pesällä pulssit saadaan tehokkaammin ohjattua siivelle asti (ei niin äkillistä tilavuusmuutosta kollektorissa/pesän nielussa), pulssit eivät myöskään pääse häiritseen toisen "sylinteripuoliskon" toimintaa, vaan parhaassa tapauksessa parantavat sylinterien kaasunpoistoa, kun pulssit ajoitetaan tasavälein.
              Webshop - MRT Engineering
              Facebook - MRT Engineering
              Instagram - mrtengineering
              YouTube - miugemrt

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                Originally posted by Bansku View Post
                Kiitän, arppi hommaan vielä kun joku tietäjä heittäs vastauksen niin olisin tyytyväinen.
                Ihan oon vetäny ARP:n ilmoittamaan momenttiin kannenpultit. Veiveissä oon vetäny noi ARP2000 70 Nm, koska venymän mukaan kiristettynä ne menee todellisuudessa 70-75Nm. Arpin oma ohje sanoo muistaakseni n. 60 Nm, jos momenttia käyttää.
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • naikou
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2010
                  • 1742
                  • vihti

                  Onko m52 vakio rosteripakosarjojen päähän turbon sovittaminen toteuttamisen arvoinen idea? Ajattelin että tekis kylmästi vaan mahdollisimman lyhyen adapterin sarjojen jatkoksi, ja ahtimelle tuenta kun muuten ratkeaa jostain kumminkin. Downpipen joutuu tekee uusiks ja loppuputkena vakio josta keskivaimennin saa poistua. Polttoaineena e85
                  E39 523i Turbo

                  Comment

                  • naukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1222
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by naikou View Post
                    Onko m52 vakio rosteripakosarjojen päähän turbon sovittaminen toteuttamisen arvoinen idea? Ajattelin että tekis kylmästi vaan mahdollisimman lyhyen adapterin sarjojen jatkoksi, ja ahtimelle tuenta kun muuten ratkeaa jostain kumminkin. Downpipen joutuu tekee uusiks ja loppuputkena vakio josta keskivaimennin saa poistua. Polttoaineena e85
                    Siitä vaan, sen kummenpia turbosarjoja siihen ei tilanpuutteen takia saa kyhättyäkään. Jaettua pakopesää ahtimessa kannattaa kuitenkin käyttää.

                    Comment

                    • Miuge
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 630
                      • Tampere

                      En tiedä kannattaako niiden vakio rosterisarjojen perään kyhätä mitään lisäpainoa, kun ne muutenkin ratkeilee. Jos niitä kuitenkin aikoo käyttää, niin hitsaa putket laippaan myös ulkopuolelta.
                      PS. Tämä melkeinpä suositeltavaa kaikille, joilla sarjat sattuu oleen pöydällä ja menossa vielä takaisin käyttöön
                      Webshop - MRT Engineering
                      Facebook - MRT Engineering
                      Instagram - mrtengineering
                      YouTube - miugemrt

                      Comment

                      • naikou
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2010
                        • 1742
                        • vihti

                        Niinpä kun kolmeysissä on se abs/asc yksikkö siinä kivasti ettei saa coolisti venakopan viereen ahdinta sopimaan, spa:n sarjalla joutuu patentoimaan moottorin kiinnikkeen uusiksi tai voi olla että tolla omallakin virityksellä joutuu
                        E39 523i Turbo

                        Comment

                        • MH motorsport
                          BTCF Member
                          • Sep 2011
                          • 2301
                          • Turku

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Topikin aihetta hipoen onko tuosta jaetun pesän eduista jossain mitään juttua? Että miten sen pitäisi pelata jne. Ei oo mulle ainakaan sattunut silmään, enkä nyt osaa päässä järkeillä mitä etua siitä nyt voisi olla :think

                          Ja luonnollisesti molemmille puolille omat hukkaportit.
                          Last edited by MH motorsport; 22-12-2016, 01:01.
                          Autopalvelu MH-motor
                          Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                          Maxxecu myynti ja asennus
                          www.mh-motor.fi
                          0503218217
                          Kulkineet:
                          E6 2000 touring
                          E6 2002 touring
                          E30 318is ///Mtechnic 2
                          E34 ///M5 nürburgring
                          E34 S62b50 turbo dct
                          E39 523i ///Msport
                          F30 320d

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11120
                            • Oulu

                            Originally posted by Miuge View Post
                            Pazi; Jaetulla pesällä pulssit saadaan tehokkaammin ohjattua siivelle asti (ei niin äkillistä tilavuusmuutosta kollektorissa/pesän nielussa), pulssit eivät myöskään pääse häiritseen toisen "sylinteripuoliskon" toimintaa, vaan parhaassa tapauksessa parantavat sylinterien kaasunpoistoa, kun pulssit ajoitetaan tasavälein.
                            Originally posted by Pikkuvelii View Post
                            http://dsportmag.com/the-tech/twin-s...ampaign=buffer
                            Ja luonnollisesti molemmille puolille omat hukkaportit.
                            Ok kiitoksia. Eli haetaan samaa mitä vaparissakin pakosarjojen mitotuksella.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Tomba87
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 4029
                              • Imatra



                              Mitä porukat on mieltä tuosta M52B25 perään? Siivet kompura 51/70mm pako 70/61mm, a/r 0,83. T4 laipalla mutta samalta myyjältä löytyy SPA sarjaa T4 laipalla hintaan 405e. Eli tonnilla olisi turbo ja pakosarja käsissä. :think
                              Last edited by Tomba87; 23-12-2016, 16:04.
                              Luukku auki ja risut kyytiin

                              Comment

                              • Matuh
                                BTCF Member
                                • Apr 2013
                                • 3702
                                • Kouvola

                                Originally posted by Tomba87 View Post
                                http://www.ebay.de/itm/BorgWarner-Ai...oAAOSw2xRYWfwP

                                Mitä porukat on mieltä tuosta M52B25 perään? Siivet kompura 51/70mm pako 70/61mm, a/r 0,83. T4 laipalla mutta samalta myyjältä löytyy SPA sarjaa T4 laipalla hintaan 405e. Eli tonnilla olisi turbo ja pakosarja käsissä. :think
                                Jaetulle pesälle sit se jaetulla laipalla oleva pakosarja. Hyvähä tuo on hinta laatu-suhteeltaan tuskin parempaa löydät

                                Tosin jos rahaa on niin ottaisin SX-E hypercoren ja tälle omavalintaisen pakopesän. Tulikohan pakettina 750€ luokkaa.
                                E36 328i M50B30 turbo
                                Skoda vRS
                                Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                                Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                                EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎