Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ooopeee
    BTCF Member
    • Dec 2011
    • 2109
    • Kouvola

    Onkos kellään oikeasti suomessa ajossa M50 mosaa missä 2jz männät tai 7m-gte ? Kiinnostais jonkiverran tietää niistä kokoonpanoista. Googlella aika nihkeästi tietoa mitä ite muutamana iltana koittanut kattoa..
    VW passat 1.9tdi 4motion
    E36 "328" cabrio

    Comment

    • O-Peksi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 2775
      • Joensuu

      Laskin tossa just 1JZ 86,5 mm Wössnereille sopivan kombon B28-akselilla:

      Lohkon korkeus 210 mm, isku 84 mm, veivi 135 mm, männän puristuskorkeus 34 mm muokkaamatta, männän palotila 9,8 ml muokkaamatta, kannen palotila 35 ml, kannentiiviste 1.6 mm (Athena), ja mäntää 0.3 mm madaltamalla saa paljeraon 0.9 mm ja puristuksia optimit 11:1 E85-koneeseen. 0.3 mm männän madalluksella palotila pienenee arviolta 0.8-1 ml, joka otettu laskuissa huomioon.

      Tilavuutta tulee 2964 cc.
      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

      Comment

      • ^Tonix^
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 641
        • Vaasa

        Miksei vaan osta valmista mäntä settiä joka on takoitettu kyseiseen moottoriin?
        Jos kerta tekee takomoottorin niin ei paljoa kyllä lompakossa huomaa tätä säästämistä
        Ei tuu muuta kuin päänvaivaa, ja sitte joku tilaa mäntiä eikä sovi "muttaku foorumilla sanottiin" sitte onki ne uudet supran männät mitkä saa jättää hyllyyn koristeeksi
        Ja joutuu tilaamaan taas uudet männät niin säästöä tulikin niin perkeleesti
        e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
        E30 318is
        E36 M3 Coupe

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11111
          • Oulu

          Määkään en kyllä ymmärrä noiden supran mäntien pointtia. Joo niitähän saa välillä halvallakin, mut kun lohkon joutuu poraamaan reilusti ylikokoon, niin ei loppujen lopuksi säästänyt rahaa ollenkaan.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • ^Tonix^
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 641
            • Vaasa

            Sitte kaiken lisäks sattuukin lohko olemaan valultaan maanantai mallia eikä kestä kyseistä 86,5mm porausta Sitte tulikin taas säästöä ihan vitusti
            e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
            E30 318is
            E36 M3 Coupe

            Comment

            • ooopeee
              BTCF Member
              • Dec 2011
              • 2109
              • Kouvola

              Originally posted by ^Tonix^ View Post
              Miksei vaan osta valmista mäntä settiä joka on takoitettu kyseiseen moottoriin?
              Jos kerta tekee takomoottorin niin ei paljoa kyllä lompakossa huomaa tätä säästämistä
              Ei tuu muuta kuin päänvaivaa, ja sitte joku tilaa mäntiä eikä sovi "muttaku foorumilla sanottiin" sitte onki ne uudet supran männät mitkä saa jättää hyllyyn koristeeksi
              Ja joutuu tilaamaan taas uudet männät niin säästöä tulikin niin perkeleesti
              Olis taas pitänyt rautalangasta vääntää, uusia mäntiä en tarkottanut.

              Noita 2jz vakiomäntiä ebaysta satasen sarja ja tuntus nekin kestävän reippaasti löylyä. Poraus tais olla 86.


              Lainaus jostakin:

              Originally posted by ColdFusion View Post
              Itsellä on "tovin" ollut rakenteilla 2jz-gte männillä ja b28 kampuralla "m50b30" tekniikka. Kannentiivisteenä 1,8mm athena liekkirengas ja parhaillaan suoritettu muutamat koekasaukset vakiota hieman rajummilla nokka-akseleilla ajoitettuna siten, että ykk:ssa nostoa on 1,2mm/0,7mm. Venttiilin ja männän välys jää tällä kombolla turhan pieneksi, ei ota kiinni mäntään mutta välys alle 1mm joten täytyy hieman tehdä uraa venttiileille mäntiin. Ei nyt mikään iso juttu kun välystä ei tarvita kun se reilu millimetri ja männässä on hyvin tavaraa tuolla kohtaa. Puristussuhde tällä setillä jää suht korkeeks +10.5, mutta en usko sen olevan huono juttu etanolilla turbokäytössäkään kun paljealue on hyvä (mäntä tulee ykk:ssa 0.7mm yli lohkosta.
              http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=152330

              Tämä tosin m20 ja jäänyt vissiin keskenkin.

              Enempää ei tietoa olekkaan
              Last edited by ooopeee; 16-09-2016, 11:30.
              VW passat 1.9tdi 4motion
              E36 "328" cabrio

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5727
                • Rovaniemi

                Olekko kysynyt paljon maksaa porauttaa 2,5mm ylikokoon lohko.. menee jo puolet m50 takomäntien hinnasta siihen..
                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • Vinki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1048
                  • Seinäjoki

                  Jos ei hirveä kiire oo niitä mäntiä saada, niin mulla makso Tommi Koivulalta wisecot 650€ alv0%
                  Virtalalla ei varmaan ihan hirveesti enempää maksais. Racers Placelta kannattaa kanssa kysellä.
                  F31 320i

                  e36 325tic

                  e30 330tic

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    Originally posted by ooopeee View Post
                    Olis taas pitänyt rautalangasta vääntää, uusia mäntiä en tarkottanut.

                    Noita 2jz vakiomäntiä ebaysta satasen sarja ja tuntus nekin kestävän reippaasti löylyä. Poraus tais olla 86.


                    Lainaus jostakin:



                    http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=152330

                    Tämä tosin m20 ja jäänyt vissiin keskenkin.

                    Enempää ei tietoa olekkaan
                    Wilho_lla on supran männät m20ssä, ja löytyy Topikki täältä
                    Last edited by Tonton; 16-09-2016, 13:31.
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • ooopeee
                      BTCF Member
                      • Dec 2011
                      • 2109
                      • Kouvola

                      Originally posted by Vinki View Post
                      Jos ei hirveä kiire oo niitä mäntiä saada, niin mulla makso Tommi Koivulalta wisecot 650€ alv0%
                      Virtalalla ei varmaan ihan hirveesti enempää maksais. Racers Placelta kannattaa kanssa kysellä.
                      Eipä tuo kyllä ees pahalta kuullosta. Vois jopa kysellä.
                      Last edited by ooopeee; 16-09-2016, 13:28.
                      VW passat 1.9tdi 4motion
                      E36 "328" cabrio

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11111
                        • Oulu

                        Originally posted by Vinki View Post
                        Jos ei hirveä kiire oo niitä mäntiä saada, niin mulla makso Tommi Koivulalta wisecot 650€ alv0%
                        Virtalalla ei varmaan ihan hirveesti enempää maksais. Racers Placelta kannattaa kanssa kysellä.
                        Eli 800€ verojen kanssa. Aika halpa, mutta tuleeko männänrenkaat/tapit ja sokat mukana?

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • FlowAmp
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2007
                          • 161
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by Vinki View Post
                          Jos ei hirveä kiire oo niitä mäntiä saada, niin mulla makso Tommi Koivulalta wisecot 650€ alv0%
                          Virtalalla ei varmaan ihan hirveesti enempää maksais. Racers Placelta kannattaa kanssa kysellä.
                          Koivulalta ei saa enää mitään. Eikä kannatakaan. Ei vastaa puhelimeen eikä s-postiin. Reilu 1,5v ootin kiertokankia.

                          Ny Dp:n männät. Ja ppf veivit.
                          Jos joku haluu ostaa ni 650€ wössnerin männät tarjolla. Poraus 84,5mm. Alun perin Hondan MX5:n turbo männät. Tarvii vaan jostai hommaa mittatilaus veivit.
                          Männän tappi on noin 2mm alempana ko m50 männässä ja pikkase pienempi männän tappi Paksulla seinällä.
                          -BMW E30 318i 2d
                          -BMW E36 325i 4d
                          -BMW E30 325i 2d Turbo Projekti
                          -Hiace
                          -VW Transporter
                          -BMW E46 330d M-Sport
                          -BMW F11 535d M-Sport

                          Comment

                          • Vinki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 1048
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Eli 800€ verojen kanssa. Aika halpa, mutta tuleeko männänrenkaat/tapit ja sokat mukana?
                            Kyllä kaikki oli tuossa setissä mukana.

                            Tuo Koivulan yritystoiminta on kylläkin vähintäänkin kummallista. Välillä ei vastaa millään puhelimeen, ja sitten yhtäkkiä taas vastaa niinkuin ei mitään. Itse nyt kuitenkin sain lopuksi kaikki tilaamani tavarat, mutta toimitus kyllä venyi sovitusta.
                            F31 320i

                            e36 325tic

                            e30 330tic

                            Comment

                            • ^Tonix^
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 641
                              • Vaasa

                              Originally posted by ooopeee View Post
                              Olis taas pitänyt rautalangasta vääntää, uusia mäntiä en tarkottanut.

                              Noita 2jz vakiomäntiä ebaysta satasen sarja ja tuntus nekin kestävän reippaasti löylyä. Poraus tais olla 86.
                              Tai sitte olisit vaan lukenu aikasemman viestin ennenku alat rautalangasta vääntelemään

                              Noh tuossa alla uusintana.

                              Ja kestäähän ne m50 vakio männätkin joillakin 800hv penkityksen, kuinka luotettava se on sitten ihan eri asia. Mielestäni kone josta otetaan enemmän kuin 2 x vakiotehot on kyllä aina "laina-ajalla" ja vakio kamoilla virhe marginaali huomattavasti pienempi kuin takohiluilla, vaikka ittekki oon ajanut ns. vakio moottorilla 2vuotta ja 20tkm vajaa 500hv tehoilla..
                              Toisilla menee sitte koneita useampi kesässä..
                              Jos tosissaan tekee moottoria niin ihan turha sinne on mitään vakio mäntiä tai kankia sotkea..
                              Kaikki toki tekee mitä itse haluaa. Jos tykkää vaikka ruuvata enemmän kuin ajella.

                              Originally posted by O-Peksi View Post
                              Laskin tossa just 1JZ 86,5 mm Wössnereille sopivan kombon B28-akselilla:

                              Lohkon korkeus 210 mm, isku 84 mm, veivi 135 mm, männän puristuskorkeus 34 mm muokkaamatta, männän palotila 9,8 ml muokkaamatta, kannen palotila 35 ml, kannentiiviste 1.6 mm (Athena), ja mäntää 0.3 mm madaltamalla saa paljeraon 0.9 mm ja puristuksia optimit 11:1 E85-koneeseen. 0.3 mm männän madalluksella palotila pienenee arviolta 0.8-1 ml, joka otettu laskuissa huomioon.

                              Tilavuutta tulee 2964 cc.
                              e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                              E30 318is
                              E36 M3 Coupe

                              Comment

                              • Laakeri
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2005
                                • 983
                                • Rovaniemi

                                Minäkin tilasin taannoin koivulalta wisecot. Toimitus venyi muistaakseni 3kk pidemmäksi ko piti ja lopulta tuli väärät. Niiden kanssa saikin vääntää 6kk jotta sain ne palautettua lopulta kuluttaja-asiamiehen avulla, tämän jälkeen rahojakin sai odotella. Koivunen ois halunnu että mäntiä sorvaillaan ja laitetaan mittatilauskanget tai jopa sorvataan kammen vastapainoja, mitä itse en nähnyt toimivana vaihtoehtona... Männät oli jokku custom made ainaki mäntäkortin mukaan(vaikka listoilla olevat tilasin) ja kangen molemmille puolille ois jääny yli 10mm tyhjää, jäi epäilys että kestääkö tappi taipumatta isommilla tehoilla..

                                Että jos haluaapi koneen joskus valmiiksi niin kannattaa harkita uuelleen mistä tilaa mäntiä.
                                E34 S38B38
                                E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                                2gen RAM 5.9 cummins

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎