Jatkoa tälle http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=178117
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2016
Collapse
X
-
Originally posted by bmw89 View PostOlikos se nyt niin, ettei kdfi:n kanssa voinut suoraan käyttää muita puolia?:think
Eli jos haluaa käyttää esim. VAG-puolia joissa sytkäpuoli sisäänrakennettu niin pitää vaihtaa kdfi:n softasta puolien ohjaus mahdollisiin vapaisiin pinneihin tai ne sytkäkivet pois sieltä välistä ja katsoa softapuolesta outputit ja ohjaukset kuntoon jne.
Alla kuva kdfi M50 pnp-boksista, sytkäkivet 6kpl (onko jopa ihan perus VB921 tai BIP373?) näkyvät tuossa oikealla MAP-antureiden vieressä.
Last edited by Supra^; 31-05-2016, 15:01.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by naukkisJa tulpat pimenee niin että pelaavat vielä pienellä kärkivälillä meinaa eristyksen pientä halkeamaa ja se on melko varmasti seurausta rikkaasta seoksesta kuumalle tulpalle, mikä moottorinohjaus, mitkä säädöt, eka veikkaus itseltä olisi että fuelcut päästettäessä kaasu täyskaasulta tulee liian myöhään, sehän täytyy kalibroida tps:n avulla mikään muu mittaustekniikka ei reagoi riittävän nopeasti em. tilanteessa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Itellä kans kdfi m50pnp asennus menossa ahdettuun e36 325i. Kun tuota en vielä toimimaan oo saanu ja en ees boksin sisälle oo kurkannu, nii mikäs tuo Supran kuvassa oleva toinen map anturi on? Tartteeko siihen vetää letkua?
Entä, pitääkö mun ostaa Tunerstudion lisenssi että pystyn käyttää sitä virtuaalista com porttia, oliko se nyt jokin d2xx ajuri joka tuli kdfi mukana siinä levyllä. Laitehallinnassa näkyis että ajurit vissiin ok mutta tunerstudio ei löydä sitä siinä vaiheessa kun on avaamassa uutta projektia tunerstudiossa.
Laitan pari kuvaa jossain vaiheessa projektistani, kun muutama kyseenalainen ratkaisu niin voitte viisaammat ehdottaa parannuksia!e70 X5 35d
e36 325i- Purussa! Yv:llä halpaa osaa noutoperiaatteella
e36 cupee
ex. e90 318d -07 Crimson Red M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View Post
Alla kuva kdfi M50 pnp-boksista, sytkäkivet 6kpl (onko jopa ihan perus VB921 tai BIP373?) näkyvät tuossa oikealla MAP-antureiden vieressä.
Varoituksen sana niille jotka meinaa laittaa IGN-1/034 puolat (ilman sytkävahvistimia) kdfi:n kanssa.
Noissa ei sitten ole minkäänlaista virranrajoitusta ja kuten kuvasta näkyy, niiden jäähdytys ei ole mikään kaksinen -> liian suurilla puolan latausajoilla (=dwell time) kivet palaa ja jopa sulaa irti piirilevystä.Last edited by Vauhtivaunu; 31-05-2016, 16:36.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMS2 megassa (KDFI) näkyy olevan TPS Decel Fuel Amount joka oli 90% oletuksena = Bensaa vähennetään 10% kun kaasua löysätään. Käytännössä tuo aiheutti seossuhteen hypyn esim. 13 -> 10 kun nopeasti löysää kaasun perus ajossa. Pienentelin tuota nyt 70% arvoon jollon ei enään tipu kuin 13 -> 12. Pienempi arvo alko aiheuttaan vähän nykivää ajoa, joten jätin tuohon. Pitää vielä tarkistella että ei ahdoilla tipu seos liian rikkaalle kaasua löysätessä. Sit uudet tulpat sisään ja katsotaan vaikuttaako kestoon.
Mitä nyt yleensä haetaan tavoitteeksi niin kaasua suljettaessa seoksen tulisi mennä normaalia laihemmalle ja samalla sytkäennakkoa tiputetaan vähän, kaasua avattaessa vastaavasti rikkaammalle ja samoin sytkää myöhäsemmälle. Näin siksi että kun arvaussäätö jossain vaiheessa kuitenkin vähän kusee niin kaasua suljettaessa vältetään rikaspiikki ja avatessa vastaavasti laiha piikki.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostEikö megassa ole kuin yksi säätö? Yhdellä arvolla joutuu varmaan tekemään kompromisseja, esimerkiksi MS41:ssä voi määritellä tps:n laskunopeuden mukaan eri kompensaatiokartat, bensalle ja sytkälle.
Jos sitä vaan käytettäisiin.
For all those people who find it more convenient to bother you with their question rather than to Google it for themselves.
Ps. EAE-rikastuksessa on sitten kuusi (6) karttaa jotka pitää säätää kohdalleen että se toimii kunnolla. Siksi se varmaan useilta jää käyttämättä.Last edited by Vauhtivaunu; 03-06-2016, 00:36.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Vähän näyttäis, että nyt olis valoa tunnelin päässä tähän pätkintä ongelmaan. Otin iridium tulpat pois ja näyttivät kyllä todella hyväkuntoisilta. En edes mikroskoopilla löytäny mitään näkyviä halkeamia ja yleismittaroilla mitattuna kaikki oli ok.
Vaihtelin sit nuo NGK BCPR7ES tulpat koneeseen ja testiajolle -> sama pätkintä jatkuu. Tämän jälkeen naputtelin kärkivälit 0,5 mm ja seuraavana aamuna testilenkkiä. Tyhjäkäynti pätkii hieman, kuten arvelinkin, mutta sen verran vähän kuitenkin että ei haittaa. Yläkierrosten pätkintä hävis kuten oli vähän arvattavissa ja vehje pelas. Mitä nyt kylmäkäynnistys on paljon heikompi mitä iridium tulpilla. Niillä lähti kuin palmun alta joka kerta ja näillä perus tulpilla saa veivata usean sekunnin.
No töistä tullessa sit kokeilin pari vetoa ja ei prkl taas pätkii Lämpötila oli kuitenkin noussut 15 astetta aamusta, että oisko se sittenkin syynä vain liian kuumat tulpat. 9 lämpöarvon tulppia en nyt siihen hätään saanu mistään, eli tulppia pitäs saada viileemmäksi muulla keinoin. Seosta ei viittis 12 tuntumasta enään rikastaa, ettei voitelu kärsi. Eli jäljelle jää sytkäennakko. Olin jo aiemmin kokeillu ennakoita kolmestatoista asteesta aina vajaaseen pariin kymmeneen asteeseen 0,8 bar ahdoilla, eikä se täysin poistanu pätkintää. Tuolloin loppu uskallus nostaa ennakoita, mutta nyt sit nostin kerralla 10 astetta ennakkoa kävi miten kävi. Niin perkele sehän pelas nyt, vaikka oli se +25 lämmintä. Tai ainakin ne vedot mitä tein pelasi niin maan pirun hyvin. Tommonen 10 asteen ennakoiden nosto vaikutti ihan kiitettävästi tehoihinkin
Nyt on siis esim. 23-24 astetta ennakkoa 0.8 -1 bar alueella @ 6000 rpm, mikä mulle ainakin kuulostaa todella kovalta. Ottaen huomioon, että vakio m52b28:ssa on n.20 astetta ennakkoa @ 6000 rpm eli nyt ahdettuna 1 bar paineilla on enemmän No eikai siinä jos se viinalla vaatii noin kovat ennakot verrattuna bensaan, niin sit se vaatiin. Mut pitää vielä testailla ja hieroa säätöjä, kun ennakoiden nosto vaikutti seokseenkin. Ja BTW taidan vaihtaa nuo iridium tulpat takaisin, vaikka noilla halpiksilla pelaakin. Ihan vaan sen käynnistyksen takia, kun siinä on suuri ero iridium ja perus tulpan välillä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Liian pienen ennakon ja laihan seoksen takia niitä tulppiaki menee ku tupakkia. Seokset ahdoille sinne 11.5-11.6 ja ennakkoa juurikin tuo ~20astetta sinne parhaan väännön kohalle @~1bar ja LISÄÄ isommille kierroksille. tuommosella reseptillä ainakin kaikki omat ja kaveripiirin vehkeet on toiminu eikä tulppia ole mennyte30 318i touring "Bercedes Menz"
Kawasaki z1000
-FatBoyRacing-
Comment
-
Comment