Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • O-Peksi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 2775
    • Joensuu

    Originally posted by Supra^ View Post
    Tulevaisuutta ajatellen voisi jo valmiiksi selvitellä samantyyppistä asiaa... Spekseinä M50 perässä kova VP, 4-lapainen jousittamaton sintteri ja SRE 765 asetelma. Millä saisi kytkinpoljinta kevyemmäksi? Nyt siis 328i vakio pää/työsylinterit.
    Käytännössä et saa sitä kevyemmäksi. Mutta miksi sintteri? Vasta jarrutettiin luistamatta 850hp/970 Nm tollaisella -765:lla ja 328i vakio LUK:in massalevyllä, niin uskoisin, että riittää useimmille harrastajille.
    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      Originally posted by O-Peksi View Post
      Käytännössä et saa sitä kevyemmäksi. Mutta miksi sintteri? Vasta jarrutettiin luistamatta 850hp/970 Nm tollaisella -765:lla ja 328i vakio LUK:in massalevyllä, niin uskoisin, että riittää useimmille harrastajille.
      No tämäpä auttoi, kiitos. Pitääkin viettää tuleva talvi tallin sijasta salilla pelkkää vasenta jalkaa treenaten.

      Minkälaisella setupilla nuo lukemat otettiin, minkälaisessa dynossa, ja minkälainen tehokäyrä? En kyseenalaista lukemia millään tavalla, mietin vaan että niinköhän mahtaa myös kadulla pitää. Jos voit antaa mulle sataprosenttisen takuun ettei mullakaan luistaisi vakio massalevy kutakinkin samoissa numeroissa, niin vaihdan sellaisen kyllä ilomielin ilomielin tuon sintterin tilalle.

      EDIT: Onko vakio massalevy jousitettu? Sellaista en kyllä sinne uskaltaisi laittaa...
      Last edited by Supra^; 15-08-2016, 08:27.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11120
        • Oulu

        Originally posted by Supra^ View Post
        EDIT: Onko vakio massalevy jousitettu? Sellaista en kyllä sinne uskaltaisi laittaa...
        Ei oo jousitettu. Ja tuo vakio 328 kytkinastelma, massalevy ja kaksoismassavauhtis näyttää kestävän sekin jo 550Nm väännön ongelmitta. Että ei ihme että tuolla sairaan jäykällä sre asetelmalla kestää huomattavasti enemmän.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Matuh
          BTCF Member
          • Apr 2013
          • 3702
          • Kouvola

          Juu ei itellä ainakaan mitään ongelmia oo -765+luk massalevy. Väännöt siellä ~650nm helvetin jäykkähön se on ainakin omassa käyttä kans.
          E36 328i M50B30 turbo
          Skoda vRS
          Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
          Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

          EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            eikai 765 ole pahakaan kun vertaa 618 se jos joku on jäykkä..
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              Originally posted by jmp2002 View Post
              eikai 765 ole pahakaan kun vertaa 618 se jos joku on jäykkä..
              Kokemusta on 618:sta parin vuoden takaa eikä tuo 765 ainakaan kevyemmältä vaikuttanut. 618 tosin oli E28-kopassa joten pää/työsylintereissä varmaan eroa.
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                Originally posted by Supra^ View Post
                No tämäpä auttoi, kiitos. Pitääkin viettää tuleva talvi tallin sijasta salilla pelkkää vasenta jalkaa treenaten.

                Minkälaisella setupilla nuo lukemat otettiin, minkälaisessa dynossa, ja minkälainen tehokäyrä? En kyseenalaista lukemia millään tavalla, mietin vaan että niinköhän mahtaa myös kadulla pitää. Jos voit antaa mulle sataprosenttisen takuun ettei mullakaan luistaisi vakio massalevy kutakinkin samoissa numeroissa, niin vaihdan sellaisen kyllä ilomielin ilomielin tuon sintterin tilalle.

                EDIT: Onko vakio massalevy jousitettu? Sellaista en kyllä sinne uskaltaisi laittaa...
                No eipä sille paljoa ole tehtävissä, kun asetelma vaatii 11 mm painelaakerin liikettä irroittaakseen 9.5 mm esijännityksellä olevan massalevyn, tällöin työsylkän päässä oltava n. 22 mm liikettä. Kepeämmäksi se muuttuu pienemmällä polkimen sylinterillä/suurempihalkaisijaisella työsylkällä, mut sit tulee lattia vastaan polkimella. Tuollakin E36 328i sylkällä, jossa 20.64 mm mäntä, on poljin painettava lattiaan asti, että isku riittää. En tiiä olisko hydraulisesta painelaakerista mitään apua, tosin saman voiman se asetelma ottaa, olipa irroitusmekanismi mikä tahansa.

                S50B30 Garrettin GTW3884R-ahtimella, jarrullinen MAHA:n dyno, ahdin herää vähän 4000 rpm jälkeen ja tuo 970 Nm vääntö tulee jo hieman alle 5000 rpm. Ahtopaine 1.7 bar. Ja jarruteltiin konetta kymmenisen tuntia/100 litraa E85 ja 100 km, eli ihan kevyestä rääkistä ei ollut kyse.

                Varmasti tuonkin kytkimen saa isolla vaihteella potkimalla luistamaan, mutta ei se sintterikään siihen tyyliin ikuinen ole, saati muu voimansiirto.
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  Originally posted by O-Peksi View Post
                  No eipä sille paljoa ole tehtävissä, kun asetelma vaatii 11 mm painelaakerin liikettä irroittaakseen 9.5 mm esijännityksellä olevan massalevyn, tällöin työsylkän päässä oltava n. 22 mm liikettä. Kepeämmäksi se muuttuu pienemmällä polkimen sylinterillä/suurempihalkaisijaisella työsylkällä, mut sit tulee lattia vastaan polkimella. Tuollakin E36 328i sylkällä, jossa 20.64 mm mäntä, on poljin painettava lattiaan asti, että isku riittää. En tiiä olisko hydraulisesta painelaakerista mitään apua, tosin saman voiman se asetelma ottaa, olipa irroitusmekanismi mikä tahansa.

                  S50B30 Garrettin GTW3884R-ahtimella, jarrullinen MAHA:n dyno, ahdin herää vähän 4000 rpm jälkeen ja tuo 970 Nm vääntö tulee jo hieman alle 5000 rpm. Ahtopaine 1.7 bar. Ja jarruteltiin konetta kymmenisen tuntia/100 litraa E85 ja 100 km, eli ihan kevyestä rääkistä ei ollut kyse.

                  Varmasti tuonkin kytkimen saa isolla vaihteella potkimalla luistamaan, mutta ei se sintterikään siihen tyyliin ikuinen ole, saati muu voimansiirto.
                  Noita vaihtoehtoja juurikin mietin, mutta jos noin rajoilla on liikeradan suhteen niin eipä sinne sitten ihmeitä näköjään tehdä. Kiitos selvennyksestä.


                  Hyvä tietää tuo orkkislamellin kestävyys, siitä on ollut pelkkää mutuilua aiemmin. No, kokeillaan ensin sintterillä ja jos/kun on ihan perseestä ajaa niin vaihdetaan tilalle massalevy.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • Suh0
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2016
                    • 530
                    • Akaa

                    lohkoista

                    Mulla on nyt pukissa kokonainen m52b28 patti mikä rempataan ja ahdetaan ja tarkoituksena on se perus 500hv ottaa ulos e85:lla.

                    Onko tässä vaiheessa mitään hyötyä hommata m50 rautalohkoa mihin koneen kasaan, vai tehdä se ihan tuohon omaan alulohkoon ?

                    Ja onko m50 rautalohkoissa eroa vanoksellisessa ja nv ?
                    Turbo GSX-R
                    E36 Coupe
                    E90 325i LCI

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11120
                      • Oulu

                      Et tarvii rautalohkoa. Tai ainakaan minä en oo tarvinnut Vakio m52b28, m50nv kiertokanget ja athenan pahvi, niin on pysyny läjässä ~500hv tehoja. Toinen kone vakiopahvilla ja kiertokangilla on kestänyt ~400hp tehoja ongelmitta.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Suh0
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2016
                        • 530
                        • Akaa

                        Näin mäkin ajattelin. Onko muo m52 veivit jotkut tikut kun kerta m50 kanget oot laittanu ?
                        Turbo GSX-R
                        E36 Coupe
                        E90 325i LCI

                        Comment

                        • bmw89
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2010
                          • 565
                          • Ulvila

                          Juu ei todellakaan kannata m52 kangilla lähtee koittamaan onneaan
                          -E30 "316i"

                          ex. e46 328i,

                          Comment

                          • Suh0
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2016
                            • 530
                            • Akaa

                            Ostetaan M50 nv veivit
                            Turbo GSX-R
                            E36 Coupe
                            E90 325i LCI

                            Comment

                            • Bemssi
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 872
                              • Kerkkoo

                              Originally posted by Suh0 View Post
                              Ostetaan M50 nv veivit
                              Täältä löytyis m50nv veivit

                              Comment

                              • Suh0
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2016
                                • 530
                                • Akaa

                                Sain jo
                                Turbo GSX-R
                                E36 Coupe
                                E90 325i LCI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎