En ole läheltä nähnyt ja fiksua kuvaakaan en löytänyt noista eflexi-sarjan suuttimiin tulevista liittimistä. Mutta jonkun asennusvideon perusteella liitin näyttää aika saman kokoiselle kuin normaali suuttimen liitin.
Ei tuossa hirveesti joutuisi leikkaamaan. Kun nappaa ne vakiot suuttimen liittimet irti niistä "johtokoteloista" ja työntää eflexi-sarjan suuttimien liittimet vakion aukkoihin/aukoista. Tuurillaan saattaa sopia uudet liittimet siihen koteloon ihan siltään. Tai sitten joutuu hieman niitä aukkoja muokkamaan, että liitin mahtuu läpi. Jos on väljä, tai liitin jää selvästi irti kotelosta, niin ei sekään haittaa. Mullakin taitaa takimmainen olla irti toisen puolen kotelosta.
Muistaakseni noissa koteloissa on vielä jonkin verran tilaa, niin sinne saisi tehtyä nätisti eflexi-sarjan naittamisen auton johtosarjaan.
Suuttimet saattaa loppua kesken täyskaasulla jos pelkällä e85:llä ajaa. Kun aattelee että viina tarvii sen 20-30% lisää kakkua. Niin vaihtaa jotkut sopivat n. 250cc suuttimet tai nostaa bensanpaineen 5bar.
Muistaakseni finjektorilta ostin m62tu suodattimeen sopivan säädettävän bensanpaineen säätimen. Sillä saa vaikka tuohon 5bar säädettyä. Vielä jos haluaa hifistellä ja alkuperäinen bensapumppu vaihtamatta, niin samalla kätöstelee jonkun etanolin kestävän walbron, tms. tankkiin. Niin ei huolta senkään suhteen. Taitaa kyllä vakiopumppukin kestää viinaa jollainlailla, mutta tuppaahan noita hajoamaan ihan bensallakin ikääntyessään.
M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
X
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOnnistuiskos se silleen että skaalais moottorinohjaukseen vaan isommat suuttimet, se ei liene tekemätön paikka, ja sitten etanolisarja esim. Eflexfuel paikalleen? (Jos se siis kasikoneeseen käy)
Ja voithan tuota eflexfuelin pojilta kysyä tekevätkö custom softan sulle jossa isommat suuttimet huomioitu:think sekin lienee teknisesti mahdollista. Näin ei tarvitsisi omaan moottorinohjaimeen koskea ollenkaan.
Vilkaisin pikaisesti winols:lla ja ei näytä ihan helpolta kun aika heikosti dokumentaatiota tuosta ME 7.2 näkyy olevan tarjolla. Ei taida kovin moni tuolle tehdä softaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEihän tuo suuttimien vaihto sinällään mikään ongelma, ole mutta E85 softan tekijät tuntuu olevan aika harvassa..
Onnistuiskos se silleen että skaalais moottorinohjaukseen vaan isommat suuttimet, se ei liene tekemätön paikka, ja sitten etanolisarja esim. Eflexfuel paikalleen? (Jos se siis kasikoneeseen käy)
Ja voithan tuota eflexfuelin pojilta kysyä tekevätkö custom softan sulle jossa isommat suuttimet huomioitu:think sekin lienee teknisesti mahdollista. Näin ei tarvitsisi omaan moottorinohjaimeen koskea ollenkaan.
Leave a comment:
-
-
Joo olet jannmann aivan oikeassa.
Mutta tämän keväiseen "öljynvaihtoon" ei ole enää tämän isompaa kuluerää budjetoitavissa, saa tällä kertaa luvan riittää tuo isompi alakerta, hiotut imunokat, moottorinohjaus ja suuttimet.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Daa Daa View PostTaidan tyytyä budjetti ratkaisuun ja hiotuttaa vain imunokat, näytti catcamssin katalogin laimein imunenä olevan 258° ja 224°1mm, nostoa 10mm. Jospa tuosta orkkis imunokasta saisi hiottua lähelle tuollaisen, niin sopisi nuo toiset imunokat pakonokiksi..
Leave a comment:
-
-
Taidan tyytyä budjetti ratkaisuun ja hiotuttaa vain imunokat, näytti catcamssin katalogin laimein imunenä olevan 258° ja 224°1mm, nostoa 10mm. Jospa tuosta orkkis imunokasta saisi hiottua lähelle tuollaisen, niin sopisi nuo toiset imunokat pakonokiksi..
Leave a comment:
-
-
Onkos kukaan tutkinut menisikö m60 imunokat pakonokiksi uudelleen ajoittamalla? Jos näin ois, saisi myös pakonokalle "paremman" aihion.. :think
Leave a comment:
-
-
Virtasen Maurilla kävi omat joskus aikaa sitten, olisko ollut 500e kaikki neljä.
Leave a comment:
-
-
Lähinnä bonuksena heitin että hieman "keveempi" vois olla noilla uudempien yks riviketjulla ja muilla hiluilla.
Kai se venttiilikoneiston "massa" tulee pääasiassa liikkuvien osien ja käytössä olevan nokan mukaan.
Kyllä noista m60 nokistakin saa mukavat hiomalla, onhan niissä jo vakiona enemmän asteita/nostoa, kuin m62:ssa.
Leave a comment:
-
-
Työn alla on m60b44 johon olisi tarkoitus käyttää tällä hetkellä paikoillaan olevasta m60 koneesta 15tkm sitten kunnostetut kannet, sekä samalla vaihdetut jakopään osat ja alakerta tulisi jakopää vammaisesta b44 vanos koneesta.
Millään ei viitsi ostaa taas uusia jakopään osia, ihan vaan sen takia että saisi kevyet hilut, niin täytyy tyytyä tuohon m60 jakopäähän ja nokkiin. Noita m60 kansia on varallakin vielä yhdet, joista nyt joutaisi nuo nokat lähetellä hiottavaksi. Täytyypä siis kysellä camshaftworksiltä mitä noille voisi tehdä..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Daa Daa View PostOnkos kukaan hiotuttanut m60 nokkia? Missä tehty ja millaset speksit on nokkiin tullut?
3mm pois perusympyrästä. Ja millistä milliin 240(n.275-280 kokonaisasteet) 10,8mm nostoa. Nuo tehty aihioista joissa oli nostoa 10,5mm. Eli alle 10mm nostolla olevista vakiokepeistä ei noin tiukkoja saa, mutta paremmat kuitenkin.
Jos ois perus m60 moottori työnalla, niin soveltaisin noista rajummista vanosnokista, jotka hiottu. Tulisi vielä kevyempi jakopää, kun yksirivinen ketju sitten.Last edited by bemmeri; 15-02-2019, 12:18.
Leave a comment:
-
Leave a comment: