M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HTK12
    replied
    Originally posted by RoniV View Post
    Vähän päästöongelmat riivaa tota omaa M60 moottoria ja epäilen että olis huohotin rikki. Milläs tuon pystyy testaamaan?
    Esim nykäisemällä öljytikun ylös kun moottori käynnissä: https://www.youtube.com/watch?v=bhEwipRSC38

Leave a comment:

• RoniV
    replied
    Vähän päästöongelmat riivaa tota omaa M60 moottoria ja epäilen että olis huohotin rikki. Milläs tuon pystyy testaamaan?

Leave a comment:

• mige95
    replied
    M62tub44

Edit:
    Miten toi laturin vesikierto menee, realoemin mukaa yläletkusta menee laturin ylös ja alhaalta lähtee sitte erilliselle termostaatille josta lähtee syylärin pohjaa sekä vesipumpulle joka on ilmeisesti haaroitettu vesipumpun luona paisarin pohjasta tulevasta letkusta. Mullahan tota erillis termostaattia ei ole niin kumpaa paikkaa se laturin pohjasta lähtevä letku viedään siihen vesipumpulle menevää letkuu vai suoraa syylärii ?
    Last edited by mige95; 03-10-2019, 10:46.

Leave a comment:

• Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    No näin ajattelin itekki ja koitin valolla näyttää sinne mutta ei näkyny mitää 5 sylinterissä, samalla tavalla meinasin tulppauksen tehdä.
    Minkäslaista moottoria rakentelet?

Leave a comment:

• mige95
    replied
    No näin ajattelin itekki ja koitin valolla näyttää sinne mutta ei näkyny mitää 5 sylinterissä, samalla tavalla meinasin tulppauksen tehdä.

Leave a comment:

• bemmeri
    replied
    Yksi reikä menee per pakokanava.
    Jos on pakosarjat irtaallaan kannesta, niin näet pienen reiän kun katot pakoaukosta. Ite katkaisin sen alkuperäisen aluputken(se josta ilma tulee molemmille kansille) läheltä kansia ja sit hitsattu umpeen ja tumpit kanteen kiinni.

Leave a comment:

• mige95
    replied
    Sap putki

Mihkä toi ilmapumpun jakajaputken reijät kannessa menee ? Voiko putken siis tulpata molemmista päistä ?

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Okei, yksi kaveri sanoi että m52tu meni limppii kun ei oltu poistettu nopeustietoa, haluatko yrittää tehdä näitä operaatioita minun boksii ?
    Voihan se olla, että signaalin puuttuessa menee limppiin, omassa tilanteessa sinne kyllä varmaan tuli se nopeus signaali, tosin se näytti 0 km/h. Tästä johtuen laatikko ei osannut vaihtaa itse mitenkään järkevästi vaihteita, joten manuaali puolella joutui ajamaan kunnes sai uuden anturin paikalleen. Kysele vielä, jos löydät jonkun joka tuon nopeussignaalin osaa poistaa. Ellei löydy ketään, niin laittele mulle viestiä niin katsotaan.

Leave a comment:

• mige95
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Manuaalinsoftan sinne nyt voi laittaa kuka harrastaja vaan, jolla on laitteet. Itsellä ainakin toimi moottori ilman nopeustietoa hyvin sigun autossa, laatikosta ei voinut sanoa samaa. (hajosi abs anturi, jolloin auto ei tiennyt nopeutta). Itse olen tuota omaa M62tu puukottanut E85 muunnoksen yhteydessä. Virgin tilaan tuli laitettua purkki, tosin EWS poistoa kokonaan en kokeillut.
    Okei, yksi kaveri sanoi että m52tu meni limppii kun ei oltu poistettu nopeustietoa, haluatko yrittää tehdä näitä operaatioita minun boksii ?

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Kuka ja missä pystyy puukottaa m62b44tu:n boksia ews ja nopeustieto täytys saada pois, vielä jos sais manuaalin softan vaihettua sinne onko liikaa pyydetty ?
    Manuaalinsoftan sinne nyt voi laittaa kuka harrastaja vaan, jolla on laitteet. Itsellä ainakin toimi moottori ilman nopeustietoa hyvin sigun autossa, laatikosta ei voinut sanoa samaa. (hajosi abs anturi, jolloin auto ei tiennyt nopeutta). Itse olen tuota omaa M62tu puukottanut E85 muunnoksen yhteydessä. Virgin tilaan tuli laitettua purkki, tosin EWS poistoa kokonaan en kokeillut.

Leave a comment:

• mige95
    replied
    M62 bosch ecun puukotus

Kuka ja missä pystyy puukottaa m62b44tu:n boksia ews ja nopeustieto täytys saada pois, vielä jos sais manuaalin softan vaihettua sinne onko liikaa pyydetty ?

Leave a comment:

• mrrk
    replied
    Löytyy b30 maffi jos haluat testata.

Leave a comment:

• peto2
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Rikkaalle näyttää yrittävän ja lambda korjailee. Vähän erikoisen oloinen tapaus, multiplicativ taas on kohdillaan, siinä yleensä näkyy plussaa jos maffi on väsähtänyt. Plussa tyhjäkäynnillä viittaa puolestaan imuvuotoon.

Miinus tyhjäkäynnillä voisi olla enemmän väsähtänyt bensanpaineensäädin tai jokin muu molempiin puoliin vaikuttava vika. Toki tarvikemaffit monesti toimivat siten, että tarkkuus ei ole ollenkaan kohdillaan tyhjäkäynnillä. Total air consumptionista voisi päätellä jotain jos olisi verrokkimaffi, mielestäni vaikuttaa aavistuksen korkealle. Olettaisin että näyttämä pitäisi olla lähempänä 12kg/h kuin 18.

Edit: tyhjäkäyntimoottorin yrittämä ilmamäärä on ihan liian iso, voi selittää myös korkean MAF:n arvon. Onko tyhjäkäyntikierrokset kohdillaan?

Tässä autossa on paikallaan oletettavasti alkuperäinen (en ole vaihtanut ja auto on ollut mulla melkein 10 vuotta) ja 400tkm ajettu maffi.

Tyhäkäynti on 650rpm ilman kuormitusta ja ilmastointi ja/tai valot päällä 850rpm ja käy hyvinkin tasaista tyhjäkäyntiä. Tuon screenshotin aikaan ilmastointi oli päällä joten selittänee ilmamäärän?

Leave a comment:

• Morkai
    replied
    Rikkaalle näyttää yrittävän ja lambda korjailee. Vähän erikoisen oloinen tapaus, multiplicativ taas on kohdillaan, siinä yleensä näkyy plussaa jos maffi on väsähtänyt. Plussa tyhjäkäynnillä viittaa puolestaan imuvuotoon.

Miinus tyhjäkäynnillä voisi olla enemmän väsähtänyt bensanpaineensäädin tai jokin muu molempiin puoliin vaikuttava vika. Toki tarvikemaffit monesti toimivat siten, että tarkkuus ei ole ollenkaan kohdillaan tyhjäkäynnillä. Total air consumptionista voisi päätellä jotain jos olisi verrokkimaffi, mielestäni vaikuttaa aavistuksen korkealle. Olettaisin että näyttämä pitäisi olla lähempänä 12kg/h kuin 18.

Edit: tyhjäkäyntimoottorin yrittämä ilmamäärä on ihan liian iso, voi selittää myös korkean MAF:n arvon. Onko tyhjäkäyntikierrokset kohdillaan?
    Last edited by Morkai; 11-09-2019, 15:14.

Leave a comment:

• peto2
    replied
    M60B30

Ongelmana yleinen "nuhaisuus". Mitään käyntihäiriöitä tai vikakoodeja ei ole. Mutta Adaptation value additiv on reilusti pakkasella. Väsähtänyttä maffia epäilen (400tkm) ja kaipaisin tukea arvaukselleni.

Kuvan tilanteessa kone täysin lämmin ja tyhjäkäynnillä.

Leave a comment:

Working...
X