M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pankstar
    replied
    kaasulpänän asentotunnistin.

    Koittanu ettii m60b40 kaasulpän asentotunnistimen johtojen järjestystä. osaako joku vinkata paikkaa josta ne löytyy, tai suoraan järjestystä.

    Leave a comment:


  • kimmopauliina
    replied
    noniin, nyt ois imusarja otettu irti ja sähköt siirretty syrjään. enää olisi pakosarjat, taitaa olla aika työläs homma? pitääkö alakautta tolskata vai saako pelkästään yläkautta laitettua. google kerto monia tapoja.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    No mitkä piuhat sinne menee, että ei venttiilikoppia/kansia saisi pois?

    e39 tais mennä sinne "syvemälle" koneen edestä laturille, sekä startille heräte ja ö-tasoanturin johdot. Nuohan saa kaikki irti ja johtosarjan saa sitten käännettyä koneen toiselle puolelle (olettaen että muut liittimet auki). :think

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Voihan siihen tehdä asiallisen liittimen ettei tarvi kolvata.
    Terveisiä vaan kaikille ketkä haluaa irrottaa sen piuhan "asiallisesti"

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Kaksi typerintä asiaa mihin autoissa törmää ja samassa lauseessa.
    Samaa mieltä, itse en kyllä johtoja katko, jos niitä on vielä tarkoitus käyttää. Luo vaan yhden potentiaalisen vikakohteen. Kolvatessa aina syntyy jäykkä kohta johtoon ja ei ole hyvä keskellä johtoa.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by KimmoK View Post
    Sivuleikkureilla ne kaksi johtoa poikki ja tinaa sitte kasausvaiheessa takaisin, säästää paljon hermoja.
    Kaksi typerintä asiaa mihin autoissa törmää ja samassa lauseessa.

    Leave a comment:


  • KimmoK
    replied
    Originally posted by kimmopauliina View Post
    m62b35 09/1996 pitäs saaha sähköt ja imusarja pois, kannentiivisteitten vaihto. miten ihmeessä ne sähköt voi saada purettua siitä moottorin päältä pois kun kuskin puolelta menee johto johonkin moottorin alapuolelle siitä laatikon päästä missä on ne johot kerällä. suuttimien töpsölit sai kyllä irti ilman ongelmia. vänkärin puolella kans tympiästi meni sinne alas etupuolelle jotku johot.

    EDIT: ilmeisesti laturille menee. pitää huomenna purkaa flekti ja laturi pois jos sitten sais sähköt nostettua sivuun.
    Sivuleikkureilla ne kaksi johtoa poikki ja tinaa sitte kasausvaiheessa takaisin, säästää paljon hermoja.

    Leave a comment:


  • kimmopauliina
    replied
    m62b35 09/1996 pitäs saaha sähköt ja imusarja pois, kannentiivisteitten vaihto. miten ihmeessä ne sähköt voi saada purettua siitä moottorin päältä pois kun kuskin puolelta menee johto johonkin moottorin alapuolelle siitä laatikon päästä missä on ne johot kerällä. suuttimien töpsölit sai kyllä irti ilman ongelmia. vänkärin puolella kans tympiästi meni sinne alas etupuolelle jotku johot.

    EDIT: ilmeisesti laturille menee. pitää huomenna purkaa flekti ja laturi pois jos sitten sais sähköt nostettua sivuun.
    Last edited by kimmopauliina; 28-07-2019, 22:00.

    Leave a comment:


  • -kalevi-
    replied
    Ahdettu m60b40 ja polttoaineena e85. Riittääkö tuo alkuperäinen jakopäästä lähtevä huohotus ulkoisella kerääjäsäiliöllä, vai tekeekö suoraan venttiilikoppiin lähdöt tuon alkuperäisen lisäksi?

    Leave a comment:


  • Lähtis
    replied
    M60B30 ja M60B40 käytetty ilmeisesti samoja suuttimia tehtaalta tullessa?
    Fanssi ja realoem näytti ainakin samat varaosanumerot molempiin.

    Leave a comment:


  • Scitso
    replied
    Suosittelen ngk kaks kärkisiä bosch tulppia en voi suositella kellekkään

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by KimmoK View Post
    Onko käytännön merkitystä laittaako koneeseen kaksikärkiset tai nelikärkiset sytytystulpat? M62b44 moottorina.
    Ei ole.

    Tehdas on sinne laittanut alkujaan kaksikärkiset niin pitäisi ainakin vakiossa pelata kuten kuuluu.
    Last edited by Muurahainen; 11-07-2019, 11:43.

    Leave a comment:


  • KimmoK
    replied
    Onko käytännön merkitystä laittaako koneeseen kaksikärkiset tai nelikärkiset sytytystulpat? M62b44 moottorina.
    Last edited by KimmoK; 11-07-2019, 10:44.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Vanokseton m62 jolla ajettu n.300tkm, jako pielessä muutaman asteen. Onko todennäköistä että ketju venynyt ja jakopää vaihtokunnossa? Laaharit on ehjät.
    Kun ketju venyy, nokat kääntyvät vasemmalle eli vastapäivään.
    Jos laahaimet (myös u-laahain) todellakin on aivan ehjät niin voisit mahdollisesti vaihtaa pelkän ketjun.

    Jos taas haluat pelata riskipeliä, säädät vain nokat kohdalleen ja ajat.
    Tarvikkeena osat on halpoja, esim ebayssa.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Vanokseton m62 jolla ajettu n.300tkm, jako pielessä muutaman asteen. Onko todennäköistä että ketju venynyt ja jakopää vaihtokunnossa? Laaharit on ehjät.

    Leave a comment:

Working...
X