M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
X
-
Jos löydät niin laita m60 5v zf310/320z se on kestävä ja minusta hyvä vaihtaa kunhan vain on ehjä.
-
Mikä olisi se ns. Paras vaihtoehto budjetin kannalta kun m60 jatkoksi täytyisi laittaa manuaali aski, varmaankin 5v zf taikka pienempi 6v zf, riippuu täysin hinnasta kumpaan päätyy. Tulossa siis ratapaskan koneen jatkoksi joten tämän takia ei tarvetta millekkään hiporatkaisulle.
N.300e maksaisi pmcmotorsportin adapteri levyt ja saman firmn vauhtipyörä vähän enemmän, tokihan kotimaassa vauhtiksen halvemmalla teettää mutta onko siis olemassa vieläkin edullisempaa vaihtoehtoa taikka jollain myydä valmista askia m60 jatkoksi?
Leave a comment:
-
Läppärungot mielessä vai imusarjan teko itse?Originally posted by bemmeri View PostOliko kellään tiedossa kaupallinen toimija tai virabelinä tekevä joka tekisi alumiinistä m60/62 imukanaviin sopivat laipat?
Voi olla Suomessa tai ulkomailla.
Eli siis tämän tyyliset, tms

Töissä ei oo työstökeskusta, ja ennen kuin alkaa edes miettimään manuaalisesti noiden työstöä, niin selvitellään onko valmiina saatavissa.
Leave a comment:
-
Oliko kellään tiedossa kaupallinen toimija tai virabelinä tekevä joka tekisi alumiinistä m60/62 imukanaviin sopivat laipat?
Voi olla Suomessa tai ulkomailla.
Eli siis tämän tyyliset, tms

Töissä ei oo työstökeskusta, ja ennen kuin alkaa edes miettimään manuaalisesti noiden työstöä, niin selvitellään onko valmiina saatavissa.
Leave a comment:
-
Ainoa mikä tulee naksumisesta mieleen on bensahöyryjen talteenotto venttiili siinä termostaatin vieressä. Itsellä myös vastaavat oireet päästöissä, mutta ei ihan noin paljon. Mulla CO vaan 0,5% kierroksilla ongelma, mutta HC myös koholla
Leave a comment:
-
Kaikki paikat kävin läpi starttispraylla eikä mitään vuotoja ainakaan tuolla tavalla löytynyt ja imusarjan tiivisteet muutenkin vaihdettu juuri talvella. Onko tuo imusarjan sisällä menevä huohottimen putki tärkeä olla tiivis? Siinä oli ainakin melko haperon näkönen o rengas..Originally posted by Muurahainen View PostMitenkäs ne imuvuodot?
Tuo vaikuttaisi äkkiä siltä että käy laihalla ja ei kaikki pala suosiolla sen takia.
Leave a comment:
-
Originally posted by T3pi View PostMoro!
Ei menny e38 leimasta vaan jäi päästöistä kiinni, HC tyhjäkäynnillä 151 ja CO% kierroksilla 0,72 eli käy rikkaalla. Tyhjäkäynnillä imusarjan alueelta kuuluu suhina ja välillä kun kuuluu naksahdus ja suhinan kuuluminen voimistuu, alkaa auto selvästi pätkimään. Tekee myös sitä että ajamaan lähtiessä varsinkin hiukan lämpimällä koneella eli lämpömittari n.1/4 kohdilla käy selvästi vajailla pytyillä alakierroksilla kun taas kaasua antamalla alkaa käymään normaalisti. Myös kiihdytyksissä manuaalitilassa vaihteenvaihdossa "rötää".
Tähän mennessä oon vaihtanu tulpat ja mitannu sytytyspuolat kylmänä ja lämpimänä ja sain oikeat arvot niistä. Imusarjan nyppäsin eilen taas pois ja tarkistin ton huohotusventtiilin ja siinä oli ainakin kalvo ehjä mutta huomasin että imusarja on ihan öljyssä mikä ei varmaan ihan normaalia ole?
Olisko kellään veikkauksia mistä tässä nyt lähtis vikaa metsästämään? Ja käykö m52 puolat m62 koneeseen? Niitä olis ehjiä kasa niin voisi niitäkin kokeilla.
Ja siis autona -96 740iA
Mitenkäs ne imuvuodot?
Tuo vaikuttaisi äkkiä siltä että käy laihalla ja ei kaikki pala suosiolla sen takia.
Leave a comment:
-
M62 käyntihäiriö
Moro!
Ei menny e38 leimasta vaan jäi päästöistä kiinni, HC tyhjäkäynnillä 151 ja CO% kierroksilla 0,72 eli käy rikkaalla. Tyhjäkäynnillä imusarjan alueelta kuuluu suhina ja välillä kun kuuluu naksahdus ja suhinan kuuluminen voimistuu, alkaa auto selvästi pätkimään. Tekee myös sitä että ajamaan lähtiessä varsinkin hiukan lämpimällä koneella eli lämpömittari n.1/4 kohdilla käy selvästi vajailla pytyillä alakierroksilla kun taas kaasua antamalla alkaa käymään normaalisti. Myös kiihdytyksissä manuaalitilassa vaihteenvaihdossa "rötää".
Tähän mennessä oon vaihtanu tulpat ja mitannu sytytyspuolat kylmänä ja lämpimänä ja sain oikeat arvot niistä. Imusarjan nyppäsin eilen taas pois ja tarkistin ton huohotusventtiilin ja siinä oli ainakin kalvo ehjä mutta huomasin että imusarja on ihan öljyssä mikä ei varmaan ihan normaalia ole?
Olisko kellään veikkauksia mistä tässä nyt lähtis vikaa metsästämään? Ja käykö m52 puolat m62 koneeseen? Niitä olis ehjiä kasa niin voisi niitäkin kokeilla.
Ja siis autona -96 740iA
Leave a comment:
-
Mitenkäs se nyt menikään että alkupään m60 -404 purkkien kanssa se diagnostiikka on vähän rampa:think muistankohan oikein että -484 kanssa oon pärjänny inpalla hyvin.Originally posted by MH motorsport View PostMikä on järkevin ohjelmisto e34 vikakoodien lukuun ja millä piuhalla. Itsellä on inpa ja d can usb piuha ja pyöreä adapteri. Jotain korin koodeja sai mutta esim s38 ja m60 ei onnistu.
Leave a comment:
-
On kyllä nokan anturi kyllä mutta jos kampuran anturin töpseli on irti ei tule vikakoodia. Tulin kokeileeksi vahingossa.Originally posted by MH motorsport View PostVaikka nokkakeppi pyörii ja siellä anturi
Ei kai tuota ole suunniteltu toimimaan ilman kampianturia.
Leave a comment:
-
Onko muuten minkälainen päivitys nopeus live-datassa autocom:lla M60 jne. vanhemmilla? Ainakin INPA:lla on niin hidas, että aika hyödytön. Toki siitä näkee nyt tuleeko sieltä esim. kampuralta nopeustieto, mutta varsinaisessa vian haussa tuo todella hidas päivitys kyllä haittaa. Testolla sitten saa jo riittävän nopeasti dataa ulos.Originally posted by Urpo_rotta View PostLuultavasti autocomillakin näkee kierroslukutiedon kun osaa katsoa.
Joo usb kaapeleilla ei taida päästä. ICOM niin jo alkaa homma toimimaan.Originally posted by peto2 View PostPääsee joo.. muistelin aikaa ennen kunnollista piuhaa.
Riippuu vähän budjetista. ADS-piuha ja xp läppäri ihan hyvä vaihtoehto, ohjelmiksi vaikka INPA & DIS. ICOM toimii sitten kaikkien autojen kanssa, tosin kalliimpi kuin ADS-piuha. ICOM kanssa sitten INPA & ISTA ja halutessaan vielä DIS.Originally posted by MH motorsport View PostMikä on järkevin ohjelmisto e34 vikakoodien lukuun ja millä piuhalla. Itsellä on inpa ja d can usb piuha ja pyöreä adapteri. Jotain korin koodeja sai mutta esim s38 ja m60 ei onnistu.
Leave a comment:
-
Vaikka nokkakeppi pyörii ja siellä anturiOriginally posted by Muurahainen View PostPääsee jos on sopivat kaapelit.
Moottorinohjaus vaan ei ymmärrä tuota jos kampuran anturi on irti. On vain vakavasti sitä mieltä että kone ei pyöri eikä jätä siitä hyvästä vikakoodia.
Edit: Urpo_rotta ehtikin ensin. Ja kyllä autocom näyttää kierrokset jos anturi pelaa.
Leave a comment:
-
Mikä on järkevin ohjelmisto e34 vikakoodien lukuun ja millä piuhalla. Itsellä on inpa ja d can usb piuha ja pyöreä adapteri. Jotain korin koodeja sai mutta esim s38 ja m60 ei onnistu.Originally posted by peto2 View PostPääsee joo.. muistelin aikaa ennen kunnollista piuhaa.
Leave a comment:
Leave a comment: