Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by RoniV View Post
    Ensin tilasin tarvikelambdat jotka eivät sitten toimineet ollenkaan eli ei mennyt jännite läpi ollenkaan. Sitten löytyi purkuautosta oletettavasti 380tkm ajetut lambdat ja löin kiinni ja kas kummaa auto toimii täysin normaalisti ilman vikakoodeja
    Halvat tarvikeosat ei monesti vaan toimi.

    Leave a comment:


  • RoniV
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Nykäse lambdan piuhat irti ja kato käykö paremmin, mulla käy m62 ainaki ihan tasasee ilman lambdoja kun ei ole vielä paikkoja tehty niille
    Ensin tilasin tarvikelambdat jotka eivät sitten toimineet ollenkaan eli ei mennyt jännite läpi ollenkaan. Sitten löytyi purkuautosta oletettavasti 380tkm ajetut lambdat ja löin kiinni ja kas kummaa auto toimii täysin normaalisti ilman vikakoodeja

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by RoniV View Post
    Tilasin nyt uudet lambdat ja katsotaan vaikuttaako mitenkään. Suuttimia onneks löytyy vino pino tallista jos niissä vika. Pitää kattoa saako tosta esim istalla katsottua suuttimien korjausarvoja.
    Nykäse lambdan piuhat irti ja kato käykö paremmin, mulla käy m62 ainaki ihan tasasee ilman lambdoja kun ei ole vielä paikkoja tehty niille

    Leave a comment:


  • RoniV
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Videon perusteella ecu yrittää vähentää polttoainetta bank2 todella paljon, eli se saa liikaa bensaa. Vuotava suutin bank2:lla? Bank1 lambda rikki, kun aika laiskalta vaikuttaa?
    Tilasin nyt uudet lambdat ja katsotaan vaikuttaako mitenkään. Suuttimia onneks löytyy vino pino tallista jos niissä vika. Pitää kattoa saako tosta esim istalla katsottua suuttimien korjausarvoja.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by RoniV View Post
    Rupee neuvot jo pikkuhiljaa loppumaan ja päätös kaatumaan siihen, että lambda(t) on rikki.

    Breikkarilla katottu, että ei ole imuvuotoja ja imusarjan päästä kalvo vaihdettu ehjään ja silti tyhjäkäynti seilaa ja käy paksulla.

    Tässä vielä video mistä kuulee että vaikka käyntilämpötila on saavutettu mutta silti tyhjäkäynti heijaa ja käy rikkaalla.



    Mitä arvon raati mieltä?
    Videon perusteella ecu yrittää vähentää polttoainetta bank2 todella paljon, eli se saa liikaa bensaa. Vuotava suutin bank2:lla? Bank1 lambda rikki, kun aika laiskalta vaikuttaa?

    Leave a comment:


  • RoniV
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Eihän tuossa videolla ykkös pankin lambdan arvokaan paljon liiku joten se voisi hyvinkin olla entinen.
    Totta:think Itse seurasin vain noita volttiarvoja. Vikakoodeja antaa kuitenkin molemmilta. Toinen pimee ja toisesta loppuu säätöarvo kesken?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by RoniV View Post
    Rupee neuvot jo pikkuhiljaa loppumaan ja päätös kaatumaan siihen, että lambda(t) on rikki.

    Breikkarilla katottu, että ei ole imuvuotoja ja imusarjan päästä kalvo vaihdettu ehjään ja silti tyhjäkäynti seilaa ja käy paksulla.

    Tässä vielä video mistä kuulee että vaikka käyntilämpötila on saavutettu mutta silti tyhjäkäynti heijaa ja käy rikkaalla.



    Mitä arvon raati mieltä?
    Eihän tuossa videolla ykkös pankin lambdan arvokaan paljon liiku joten se voisi hyvinkin olla entinen.

    Leave a comment:


  • RoniV
    replied
    Rupee neuvot jo pikkuhiljaa loppumaan ja päätös kaatumaan siihen, että lambda(t) on rikki.

    Breikkarilla katottu, että ei ole imuvuotoja ja imusarjan päästä kalvo vaihdettu ehjään ja silti tyhjäkäynti seilaa ja käy paksulla.

    Tässä vielä video mistä kuulee että vaikka käyntilämpötila on saavutettu mutta silti tyhjäkäynti heijaa ja käy rikkaalla.



    Mitä arvon raati mieltä?

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by Jonsku View Post
    E46:ssa samaa ongelmaa ja eipä se tunnu koputtelemalla tai väliaikaisesti pois kytkemällä mihinkään hiljenevän joten mielenkiintoista olisi kuulla josko se uutena olisi hiljainen?
    Mulla e92 N54 huohotinventtiili naputtaa kanssa, oon aina luullu et kuuluu asiaan. Ehkä uutta pitää sit minunki ettiä.

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Onko tankin huohotinventtiilin naputukselle jotakin tehtävissä? Uusi ja ehjä ei kaiketi naputa?

    Eli tämä osa nro. 1: http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...reather_valve/

    E46:ssa samaa ongelmaa ja eipä se tunnu koputtelemalla tai väliaikaisesti pois kytkemällä mihinkään hiljenevän joten mielenkiintoista olisi kuulla josko se uutena olisi hiljainen?

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Itsellä ei pettänyt tuo letku, 12 meni ensimmäisenä ja sen jälkeen muistaakseni petti syylärin yläletku.
    Itse olen vaihtanut kaikki koneen etupuolella olevat letkut ennakoivasti uusiin 5v sitten. Joku letku on jo kuitenkin alkanut vuotaa lämmönvaihtimen yläpuolelta. Pitääpä nyt tilata nuo koneen takaa kennolle ja vesiventtiilille menevät letkut. Vesiventtiililtä lähtee myös letkuja jälkiasenteiselle Webastolle, niin pitää nekin varmaan jossain vaiheessa laittaa, mutta niissä tuskin on käytetty BMW:n alkuperäisiä letkuja.


    Onko tankin huohotinventtiilin naputukselle jotakin tehtävissä? Uusi ja ehjä ei kaiketi naputa?

    Eli tämä osa nro. 1: http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...reather_valve/

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Me 7.2

    Karsin tossa m62tu sähköistä automaatin piuhat pois ja hommahan oli helppo laatikon piuhoille on oma liitin eculla mutta siitä liittimestä lähtee viereisee liittimee kaksi johtoa nämä johdot ovat tis:in mukaan can hi ja can lo ( ke-mu ja ke-ru) no nämä ovat nyt katkastu mutta jätin sillee että ne voi kytkee tarvittaessa takas eli tarviikohan ecu noi johdot paikoileen eli pitääkö mun laittaa se iso liitin takas ecuu vain näiden can johtojen takia ? Ecussa on manuaalin softat.

    Minkä takia can väylä kulkee edes ulkosesti ecun liittimeltä toiselle ?

    Edit: ainaki käyntii se lähti joten tuskin kaipaa näitä piuhoja mihkää.
    Last edited by mige95; 22-03-2020, 20:19.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by asis View Post
    http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...er_hose#pos_13

    Eli mulla on nyt hajalla tuosta kuvasta tuo letku numero 5. Onko tuo numero 12 se, joka tulee/lähtee koneen takaa tuon numero 5 vierestä? Se varmaan on keston kannalta myös kohta kriittisessä pisteessä. Mistähän minne tuo numero 15 menee? Ei nää kuvat kyllä mitään loistavia ole, menee arvailuksi.
    Letku 12 on se kennolta koneeseen paluu, eli se letkun vieressä 5 vieressä oleva. Letku 15 on sama kuin 12, mutta siinä on pikaliitin. Liekkö jossain viimeisissä ollut tuo pikaliittimellä. Itselläni ei ainakaan ole kumpikaan letku siellä koneen takana pikaliittimellä. Eli siis sellaisilla, jotka on esim. syylärissä.

    Joo kuvat on näissä letkuissa vähän heikot, nuo nimet sentään on oikein, niin niistä voi päätellä.

    Originally posted by bemmeri View Post
    Tilasin itelleni uudet letkut, mutta on webastollinen malli, niin useimmat eri numerolla.

    Tuo 12 oli itellä sama ja tämän näköinen. Se olikin eka letku joka meni poikki omasta autosta viime kesänä

    Itsellä ei pettänyt tuo letku, 12 meni ensimmäisenä ja sen jälkeen muistaakseni petti syylärin yläletku.
    Last edited by HTK12; 06-03-2020, 22:08.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Tilasin itelleni uudet letkut, mutta on webastollinen malli, niin useimmat eri numerolla.

    Tuo 12 oli itellä sama ja tämän näköinen. Se olikin eka letku joka meni poikki omasta autosta viime kesänä

    Last edited by bemmeri; 06-03-2020, 20:52.

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Omista muistiinpanoista 64218391005 kone-> vesiventtiili. Toinen siellä takana on kennolta paluu koneeseen. Itse vaihtaisin kyllä ne muutkin letkut. Koneelta vesiventtiilille menevä letku räjähti itseltä ja kuukautta myöhemmin meni seuraava letku.. Tämän jälkeen vaihdoin kaikki loput letkut.


    Eli mulla on nyt hajalla tuosta kuvasta tuo letku numero 5. Onko tuo numero 12 se, joka tulee/lähtee koneen takaa tuon numero 5 vierestä? Se varmaan on keston kannalta myös kohta kriittisessä pisteessä. Mistähän minne tuo numero 15 menee? Ei nää kuvat kyllä mitään loistavia ole, menee arvailuksi.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎