Originally posted by RoniV
View Post
M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
X
-
Ensin tilasin tarvikelambdat jotka eivät sitten toimineet ollenkaan eli ei mennyt jännite läpi ollenkaan. Sitten löytyi purkuautosta oletettavasti 380tkm ajetut lambdat ja löin kiinni ja kas kummaa auto toimii täysin normaalisti ilman vikakoodejaOriginally posted by mige95 View PostNykäse lambdan piuhat irti ja kato käykö paremmin, mulla käy m62 ainaki ihan tasasee ilman lambdoja kun ei ole vielä paikkoja tehty niille
Leave a comment:
-
Nykäse lambdan piuhat irti ja kato käykö paremmin, mulla käy m62 ainaki ihan tasasee ilman lambdoja kun ei ole vielä paikkoja tehty niilleOriginally posted by RoniV View PostTilasin nyt uudet lambdat ja katsotaan vaikuttaako mitenkään. Suuttimia onneks löytyy vino pino tallista jos niissä vika. Pitää kattoa saako tosta esim istalla katsottua suuttimien korjausarvoja.
Leave a comment:
-
Tilasin nyt uudet lambdat ja katsotaan vaikuttaako mitenkään. Suuttimia onneks löytyy vino pino tallista jos niissä vika. Pitää kattoa saako tosta esim istalla katsottua suuttimien korjausarvoja.Originally posted by HTK12 View PostVideon perusteella ecu yrittää vähentää polttoainetta bank2 todella paljon, eli se saa liikaa bensaa. Vuotava suutin bank2:lla? Bank1 lambda rikki, kun aika laiskalta vaikuttaa?
Leave a comment:
-
Videon perusteella ecu yrittää vähentää polttoainetta bank2 todella paljon, eli se saa liikaa bensaa. Vuotava suutin bank2:lla? Bank1 lambda rikki, kun aika laiskalta vaikuttaa?Originally posted by RoniV View PostRupee neuvot jo pikkuhiljaa loppumaan ja päätös kaatumaan siihen, että lambda(t) on rikki.
Breikkarilla katottu, että ei ole imuvuotoja ja imusarjan päästä kalvo vaihdettu ehjään ja silti tyhjäkäynti seilaa ja käy paksulla.
Tässä vielä video mistä kuulee että vaikka käyntilämpötila on saavutettu mutta silti tyhjäkäynti heijaa ja käy rikkaalla.
Mitä arvon raati mieltä?
Leave a comment:
-
Totta:think Itse seurasin vain noita volttiarvoja. Vikakoodeja antaa kuitenkin molemmilta. Toinen pimee ja toisesta loppuu säätöarvo kesken?Originally posted by Muurahainen View PostEihän tuossa videolla ykkös pankin lambdan arvokaan paljon liiku joten se voisi hyvinkin olla entinen.
Leave a comment:
-
Eihän tuossa videolla ykkös pankin lambdan arvokaan paljon liiku joten se voisi hyvinkin olla entinen.Originally posted by RoniV View PostRupee neuvot jo pikkuhiljaa loppumaan ja päätös kaatumaan siihen, että lambda(t) on rikki.
Breikkarilla katottu, että ei ole imuvuotoja ja imusarjan päästä kalvo vaihdettu ehjään ja silti tyhjäkäynti seilaa ja käy paksulla.
Tässä vielä video mistä kuulee että vaikka käyntilämpötila on saavutettu mutta silti tyhjäkäynti heijaa ja käy rikkaalla.
Mitä arvon raati mieltä?
Leave a comment:
-
Rupee neuvot jo pikkuhiljaa loppumaan ja päätös kaatumaan siihen, että lambda(t) on rikki.
Breikkarilla katottu, että ei ole imuvuotoja ja imusarjan päästä kalvo vaihdettu ehjään ja silti tyhjäkäynti seilaa ja käy paksulla.
Tässä vielä video mistä kuulee että vaikka käyntilämpötila on saavutettu mutta silti tyhjäkäynti heijaa ja käy rikkaalla.
Mitä arvon raati mieltä?
Leave a comment:
-
Mulla e92 N54 huohotinventtiili naputtaa kanssa, oon aina luullu et kuuluu asiaan. Ehkä uutta pitää sit minunki ettiä.Originally posted by Jonsku View PostE46:ssa samaa ongelmaa ja eipä se tunnu koputtelemalla tai väliaikaisesti pois kytkemällä mihinkään hiljenevän joten mielenkiintoista olisi kuulla josko se uutena olisi hiljainen?
Leave a comment:
-
Originally posted by asis View PostOnko tankin huohotinventtiilin naputukselle jotakin tehtävissä? Uusi ja ehjä ei kaiketi naputa?
Eli tämä osa nro. 1: http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...reather_valve/
E46:ssa samaa ongelmaa ja eipä se tunnu koputtelemalla tai väliaikaisesti pois kytkemällä mihinkään hiljenevän joten mielenkiintoista olisi kuulla josko se uutena olisi hiljainen?
Leave a comment:
-
Itse olen vaihtanut kaikki koneen etupuolella olevat letkut ennakoivasti uusiin 5v sitten. Joku letku on jo kuitenkin alkanut vuotaa lämmönvaihtimen yläpuolelta. Pitääpä nyt tilata nuo koneen takaa kennolle ja vesiventtiilille menevät letkut. Vesiventtiililtä lähtee myös letkuja jälkiasenteiselle Webastolle, niin pitää nekin varmaan jossain vaiheessa laittaa, mutta niissä tuskin on käytetty BMW:n alkuperäisiä letkuja.Originally posted by HTK12 View PostItsellä ei pettänyt tuo letku, 12 meni ensimmäisenä ja sen jälkeen muistaakseni petti syylärin yläletku.
Onko tankin huohotinventtiilin naputukselle jotakin tehtävissä? Uusi ja ehjä ei kaiketi naputa?
Eli tämä osa nro. 1: http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...reather_valve/
Leave a comment:
-
Me 7.2
Karsin tossa m62tu sähköistä automaatin piuhat pois ja hommahan oli helppo laatikon piuhoille on oma liitin eculla mutta siitä liittimestä lähtee viereisee liittimee kaksi johtoa nämä johdot ovat tis:in mukaan can hi ja can lo ( ke-mu ja ke-ru) no nämä ovat nyt katkastu mutta jätin sillee että ne voi kytkee tarvittaessa takas eli tarviikohan ecu noi johdot paikoileen eli pitääkö mun laittaa se iso liitin takas ecuu vain näiden can johtojen takia ? Ecussa on manuaalin softat.
Minkä takia can väylä kulkee edes ulkosesti ecun liittimeltä toiselle ?
Edit: ainaki käyntii se lähti joten tuskin kaipaa näitä piuhoja mihkää.Last edited by mige95; 22-03-2020, 21:19.
Leave a comment:
-
Letku 12 on se kennolta koneeseen paluu, eli se letkun vieressä 5 vieressä oleva. Letku 15 on sama kuin 12, mutta siinä on pikaliitin. Liekkö jossain viimeisissä ollut tuo pikaliittimellä. Itselläni ei ainakaan ole kumpikaan letku siellä koneen takana pikaliittimellä. Eli siis sellaisilla, jotka on esim. syylärissä.Originally posted by asis View Posthttp://bmwfans.info/parts-catalog/E3...er_hose#pos_13
Eli mulla on nyt hajalla tuosta kuvasta tuo letku numero 5. Onko tuo numero 12 se, joka tulee/lähtee koneen takaa tuon numero 5 vierestä? Se varmaan on keston kannalta myös kohta kriittisessä pisteessä. Mistähän minne tuo numero 15 menee?
Ei nää kuvat kyllä mitään loistavia ole, menee arvailuksi.
Joo kuvat on näissä letkuissa vähän heikot, nuo nimet sentään on oikein, niin niistä voi päätellä.
Itsellä ei pettänyt tuo letku, 12 meni ensimmäisenä ja sen jälkeen muistaakseni petti syylärin yläletku.Originally posted by bemmeri View PostLast edited by HTK12; 06-03-2020, 23:08.
Leave a comment:
-
Originally posted by HTK12 View PostOmista muistiinpanoista 64218391005 kone-> vesiventtiili. Toinen siellä takana on kennolta paluu koneeseen. Itse vaihtaisin kyllä ne muutkin letkut. Koneelta vesiventtiilille menevä letku räjähti itseltä ja kuukautta myöhemmin meni seuraava letku.. Tämän jälkeen vaihdoin kaikki loput letkut.
Eli mulla on nyt hajalla tuosta kuvasta tuo letku numero 5. Onko tuo numero 12 se, joka tulee/lähtee koneen takaa tuon numero 5 vierestä? Se varmaan on keston kannalta myös kohta kriittisessä pisteessä. Mistähän minne tuo numero 15 menee?
Ei nää kuvat kyllä mitään loistavia ole, menee arvailuksi.
Leave a comment:

Leave a comment: