Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by Julle View Post
    M62 vanos huolia. Ostin M62B44 vanoskoneen mihin oli tehty täysi jakopääremontti ja vanoksiin Beisanin tiivisteet. Moottori kävi ilmeisesti vähän huonosti remontin jälkeen, mutta lähti käyntiin ja pysyi käynnissä. Otin koneen pukkiin ja mittasin ohivuodot. Sillä osastolla kaikki oli mintissä. Sitten vein moottorin korjaamolle että tarkistavat ajoituksen, koska oli epäilys että jako saattoi olla vähän sivussa epätasaisen käynnin takia. Se olikin aavistuksen pois kohdaltaan. Nokat säädettiin kohdalleen mutta vanoksia ei saatu mitattua piipparilla ja ne tuomittiin sököksi. Uusien vanoksien tilaamista ehdotettiin. Dr. Vanoksen sivuilla kuitenkin mainitaan että rempattuja vanoksia ei juuri koskaan saada mitattua piipparilla tehtaan ohjeen mukaan ja tämä ei kuitenkaan vaikuta vanoksen toimintaan. Onko muille siis sattunut vastaavaa ja miten olette tilanteesta selvinneet?
    Näin taisi itselläkin olla, vanoksia ei saanut piipattua. Tämähän on siis lähinnä varmistelua siitä, että Vanos on todellakin käännetty ääriasentoon. Oma moottori ei todellakaan ole malliesimerki täysin toimivasta m62tu:sta, mutta kyllä siitä käyttökuntoinen tuli pienellä harjoittelulla.

    Leave a comment:


  • Julle
    replied
    M62 vanos huolia. Ostin M62B44 vanoskoneen mihin oli tehty täysi jakopääremontti ja vanoksiin Beisanin tiivisteet. Moottori kävi ilmeisesti vähän huonosti remontin jälkeen, mutta lähti käyntiin ja pysyi käynnissä. Otin koneen pukkiin ja mittasin ohivuodot. Sillä osastolla kaikki oli mintissä. Sitten vein moottorin korjaamolle että tarkistavat ajoituksen, koska oli epäilys että jako saattoi olla vähän sivussa epätasaisen käynnin takia. Se olikin aavistuksen pois kohdaltaan. Nokat säädettiin kohdalleen mutta vanoksia ei saatu mitattua piipparilla ja ne tuomittiin sököksi. Uusien vanoksien tilaamista ehdotettiin. Dr. Vanoksen sivuilla kuitenkin mainitaan että rempattuja vanoksia ei juuri koskaan saada mitattua piipparilla tehtaan ohjeen mukaan ja tämä ei kuitenkaan vaikuta vanoksen toimintaan. Onko muille siis sattunut vastaavaa ja miten olette tilanteesta selvinneet?

    Leave a comment:


  • Waldoko
    replied
    Click image for larger version

Name:	F488AA48-6C27-48AC-8D8C-BE5B616BCF65_1_201_a.jpg
Views:	117
Size:	221.3 KB
ID:	5500883 ​​

    Mitä kautta tämän huohottimen öljynpaluun tulisi mennä m62b46:ssa? Oli aiemmin laitettu tuosta vesiputkien päältä ja aivan lysmässä kun irrotti imusarjan. Oikea paikka lienee tuolta alakautta?

    Leave a comment:


  • t0mpp4
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post

    Minä olen jättänyt ne paikalleen, hyvin on pelannut m60 kansien kanssa
    Joo, en epäile etteikö toimisi, lähinnä mietin onko ne tälläisessä höntsä kilpurin koneessa ihan turhakkeet, että mikä moisten lisäämisen takana on mahtanut olla ajatus.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by t0mpp4 View Post
    M62 alakerrassa on koneen etupäässä kanteen tulevissa öljykanavissa sellaiset pienet yks-suunta venttiilit, M60 kellarissa näitä ei ole lainkaan. Onko jollain kokemuksia, onko mitään merkitystä jos jätän nämä pois? Onkohan tuossa ajatus, että se ylös nouseva öljykanava pysyy täynnä öljyä tuon ansiosta ja yläkerta saa sitten käynnistyessä vilkkaammin öljyä vai mikähän idea.

    Kasaantumassa on M60B44 hybridi eli päälle tulevat kannet on M60B40 jos tällä merkitystä.
    Minä olen jättänyt ne paikalleen, hyvin on pelannut m60 kansien kanssa

    Leave a comment:


  • t0mpp4
    replied
    M62 alakerrassa on koneen etupäässä kanteen tulevissa öljykanavissa sellaiset pienet yks-suunta venttiilit, M60 kellarissa näitä ei ole lainkaan. Onko jollain kokemuksia, onko mitään merkitystä jos jätän nämä pois? Onkohan tuossa ajatus, että se ylös nouseva öljykanava pysyy täynnä öljyä tuon ansiosta ja yläkerta saa sitten käynnistyessä vilkkaammin öljyä vai mikähän idea.

    Kasaantumassa on M60B44 hybridi eli päälle tulevat kannet on M60B40 jos tällä merkitystä.

    Leave a comment:


  • 0dez
    replied
    Kiitoksia!

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by 0dez View Post
    Löytyykö tietoa pitäisikö M62(ei TU) nokan asentotunnistimesta löytyä +5 vai +12 volttia signaalijohtimelle? Mittasin anturin liittimestä niin oli kahdessa nastassa akun jännite ja kolmannessa maa. Kaikissa vastaan tulleissa ohjevideoissa mainitaan +5v signaalille niin voiko olla niin että lyö liikaa jännitettä sensorille ja rikkoo sen. Kahta OEM laatuista sensoria kokeiltu tuloksella että aina antaa P0340 koodia ja tarvikeanturilla ei lähtenyt edes käyntiin.
    Click image for larger version

Name:	M62_nokan_hall.jpg
Views:	259
Size:	45.5 KB
ID:	5493974

    On 12V anturi.

    Leave a comment:


  • 0dez
    replied
    Löytyykö tietoa pitäisikö M62(ei TU) nokan asentotunnistimesta löytyä +5 vai +12 volttia signaalijohtimelle? Mittasin anturin liittimestä niin oli kahdessa nastassa akun jännite ja kolmannessa maa. Kaikissa vastaan tulleissa ohjevideoissa mainitaan +5v signaalille niin voiko olla niin että lyö liikaa jännitettä sensorille ja rikkoo sen. Kahta OEM laatuista sensoria kokeiltu tuloksella että aina antaa P0340 koodia ja tarvikeanturilla ei lähtenyt edes käyntiin.

    Leave a comment:


  • 0dez
    replied
    edit: eipä mitään sittenkään
    Last edited by 0dez; 04-06-2023, 22:36.

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by 0dez View Post
    Onko muuten paha rasti ajaa tuolla M62 ilman että se ainut nokka-akselin asentotunnistin on kiinni (liittimessään). Kun käyntiongelmat ilmeisesti aiheutuu siitä että koneen lämmetessä viallisen anturin arvot heittää häränpersettä ja sitten alkaa kone sammuilemaan tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. Aina on kuitenkin lähtenyt käyntiin reilulla kaasun painamisella. Jostain muualta luin että ilman anturia pysyisi paremmin käynnissä, mutta muuten ei ole kaikki muumit laaksossa?
    On vain pitkä aika olla ajelematta kun uusi (Delphin) anturi vastaa tekee lähtöä kohti suomea…
    Kyllä tuo vähän oudolta kuulostaa, pitäisi kyllä toimia töpseli irti ainakin nonvanos M62. Itsellä tuli täysin yllätyksenä nokka-anturin vikakoodi kun tuli luettua INPA:lla, enkä oikeastaan huomannut eroa myöskään anturi kiinni / irti.

    Leave a comment:


  • 0dez
    replied
    Onko muuten paha rasti ajaa tuolla M62 ilman että se ainut nokka-akselin asentotunnistin on kiinni (liittimessään). Kun käyntiongelmat ilmeisesti aiheutuu siitä että koneen lämmetessä viallisen anturin arvot heittää häränpersettä ja sitten alkaa kone sammuilemaan tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. Aina on kuitenkin lähtenyt käyntiin reilulla kaasun painamisella. Jostain muualta luin että ilman anturia pysyisi paremmin käynnissä, mutta muuten ei ole kaikki muumit laaksossa?
    On vain pitkä aika olla ajelematta kun uusi (Delphin) anturi vastaa tekee lähtöä kohti suomea…

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by 0dez View Post
    Täällä käsi ylös virheen merkiksi mutta kovasti yskivä M62 tuli käytettyä vikakoodinluvussa marmorilla toisen huoltotoimenpiteen yhteydessä, ja hinta pelkälle luvulle oli 99,80! Tiedossa on että merkkihuollot on laillista ryöstöä, mutta onko tosiaan kurantti hinta nykyään… ei Autojerrykään tuollaisia näyttänyt pelkälle luennalle:think

    ps. nokka-akselin asentotunnistin oli vikakoodi
    Ja oma basic skanneri tilauksessa nyt adaptereineen
    Kyllähän se vikakoodienluku maksaa marmorilla kuten kaikki muukin. Ei sinne kannata mitään E39:n ikäistä autoa sinne viedä koodienlukuun. Toisaalta kannattaa muistaa, että merkillä joutuvat hankkimaan kalliit lisenssit testereille.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Onhan tuo vikakoodien luku marmorilla ollut merkistä riippumatta jo pitkään hinnoittelultaan laillista ryöstöä. Merkkikohtainen kalliimpikin koodauslaite maksaa hintansa äkkiä takaisin.

    Leave a comment:


  • 0dez
    replied
    Täällä käsi ylös virheen merkiksi mutta kovasti yskivä M62 tuli käytettyä vikakoodinluvussa marmorilla toisen huoltotoimenpiteen yhteydessä, ja hinta pelkälle luvulle oli 99,80! Tiedossa on että merkkihuollot on laillista ryöstöä, mutta onko tosiaan kurantti hinta nykyään… ei Autojerrykään tuollaisia näyttänyt pelkälle luennalle:think

    ps. nokka-akselin asentotunnistin oli vikakoodi
    Ja oma basic skanneri tilauksessa nyt adaptereineen
    Last edited by 0dez; 04-05-2023, 16:52.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎