Saakohan s54 läppärunkoja sopimaan mitenkään järkevästi millään adapterilla m52 kanteen?
Huutelen taas sivusta. Jos läppärungot hankkii niin kannattaa kattoa sekin vaihtoehto että kylmästi muokkaa niitten laippoja, katkoo ja hitsaa tarvittaessa. Saahan niihin nyt duunattua mitä ruuvikorvakoita vaan haluu. Adapterilevyjen kanssa on parikin potentiaalista tiiveysongelmaa, ja ne tuo runkoja ulospäin koneesta. Sihen kun alkaa suunnitella imutorvia ja plenumia niin tila on kortilla.
Osien rälläköintiä ei pidä arastella .
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Huutelen taas sivusta. Jos läppärungot hankkii niin kannattaa kattoa sekin vaihtoehto että kylmästi muokkaa niitten laippoja, katkoo ja hitsaa tarvittaessa. Saahan niihin nyt duunattua mitä ruuvikorvakoita vaan haluu. Adapterilevyjen kanssa on parikin potentiaalista tiiveysongelmaa, ja ne tuo runkoja ulospäin koneesta. Sihen kun alkaa suunnitella imutorvia ja plenumia niin tila on kortilla.
Osien rälläköintiä ei pidä arastella .
Joo sitä en epäile yhtään etteikö niitä saisi siihen sovitettua. Mutta lähinnä nyt hain sitä että onko joku vastaavasti toteuttanut tai suunnitellut vastaavaa.
Joo sitä en epäile yhtään etteikö niitä saisi siihen sovitettua. Mutta lähinnä nyt hain sitä että onko joku vastaavasti toteuttanut tai suunnitellut vastaavaa.
Vähän typerä kysymys. Mutta mitä hyötyä vanoksen rajoittamisesta on?
Jos vakoksen liike olisi enemmän, esim. suurempi kääntö kääntäisi vanosta enemmän myöhemmälle korkeilla kierroksilla ja mahdollisesti saisi enemmän jerkkua koneesta? Sitten keskialueella vanos aikaisella ja suuri overläppi parantaa hyötysuhdetta. :think
Edit. Paljon Juha joutu hiomaan pois perusympyrästä kun sai noin paljon asteita ja nostoa?
Vähän typerä kysymys. Mutta mitä hyötyä vanoksen rajoittamisesta on?
Jos vakoksen liike olisi enemmän, esim. suurempi kääntö kääntäisi vanosta enemmän myöhemmälle korkeilla kierroksilla ja mahdollisesti saisi enemmän jerkkua koneesta? Sitten keskialueella vanos aikaisella ja suuri overläppi parantaa hyötysuhdetta. :think
Nokan ajoituksen kääntämistä aikaisemmalle rajoittaa venttiili-mäntä tila ja kun kireillä nokilla ollaan em. rajoituksessa liika myöhäistäminen vain haittaa toimintaa. -> Mitä kireämmät nokat sitä vähäisempi vanoksen liike, lopulta aivan tappikierroksille viritetyllä nokalla kiinteät nokan ajoitukset.
Jo noilla Migen nokilla vanoksesta lienee hyötyä vain tyhjäkäynnin kaunistamisessa, jos kone henkiii muuten hyvin niin vanos aikaisella tullee huipputehotkin ulos.
olikos jossain taulukkoa m50 ja m52 venojen koista?
Ei tuu kovin kummoinen taulukko, imuvenat 30mm 2-litrasissa ja muissa 33mm, pakovenat vastaavasti 27mm 2-litrainen ja 30,5 muut. Varsi 7mm M50 ja 6mm M52.
Ei tuu kovin kummoinen taulukko, imuvenat 30mm 2-litrasissa ja muissa 33mm, pakovenat vastaavasti 27mm 2-litrainen ja 30,5 muut. Varsi 7mm M50 ja 6mm M52.
Ootko koskaan kokeillut meneekö M60/M62 35mm imuvena kutosen kanteen jossa tou 6mm varsi?
Ootko koskaan kokeillut meneekö M60/M62 35mm imuvena kutosen kanteen jossa tou 6mm varsi?
Tuotahan vois vaikka kokeilla. Kävin hakemassa 2 litrasen m52 kannen aihioksi, jos siihen raskis vaihdattaa isommat venttiilit ja tehdä kanavat. Oisko mahdoton yhdistelmä ison kannen imuvenat pakovenoiksi ja nuo m60/m62 imuvenat sit imupuolelle. :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
M5xB20 kanteen joutuu seetirenkaat vaihtamaan isompiin (ja pesät tietenkin koneistamaan), jotta saa edes 33/30,5mm venttiilit.
35mm imuvenat taitaa mahtua, jos oikein muistan mittailuni tuloksen.
Poraus ei ole ongelma (86mm), etteikö mahtuisi.
Seetirenkaita saa halvalla moottorikoneistamoilta ja ebaysta löytyy kans välillä (jopa parin euron kpl hintaan.. aihiot siis, esim. 2jz tarkoitettuja).
Teettäminen on vaan erittäin kallista (toki suhteellista, mikä kenellekkin kallista).
Muutenhan tuo M5xB20 on erittäin hyvä aihio. Kuten naukkiskin on tainnut mainita tässä topikissa?
33mm venttiilit pakopuolella ainakin miun mielestä ihan turhan isot..
30,5mm varsin riittävä - toki ahdetussa moottorissa toinen juttu.. nyt vaan vapaasti hengittävää ajattelen.
----
M50B25 kansien halkeamisen estämistä oon vähän miettinyt..
Vesikanavat todella lähellä palotiloja ja materiaalivahvuudet vesikanavan ja palotilan välillä ilmeisesti turhan heikot > siksi herkkiä halkeamaan?
Ajatuksena ollut tehdä yhteen kanteen testimielessä pienemmät vesikanavat holkittamalla ne ja hitsaamalla holkit kiinni.
Sitten jyrsii kanavat soikean muotoiseksi, pitäen etäisyyden palotilaan huomattavasti pidempänä.
Toki ko. moottorien käyttäjässä lähes aina se syy, miks halkeaa..
Juu seetit joutuu vaihtamaan, niin samallahan sinne menis isommat venttiilitkin. Mut tosiaan hinta voi olla se ainut este tälle. Pitäs kysellä mitä moinen homma maksaa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment