Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Originally posted by Busch View Post
    Saakohan s54 läppärunkoja sopimaan mitenkään järkevästi millään adapterilla m52 kanteen?
    Huutelen taas sivusta. Jos läppärungot hankkii niin kannattaa kattoa sekin vaihtoehto että kylmästi muokkaa niitten laippoja, katkoo ja hitsaa tarvittaessa. Saahan niihin nyt duunattua mitä ruuvikorvakoita vaan haluu. Adapterilevyjen kanssa on parikin potentiaalista tiiveysongelmaa, ja ne tuo runkoja ulospäin koneesta. Sihen kun alkaa suunnitella imutorvia ja plenumia niin tila on kortilla.
    Osien rälläköintiä ei pidä arastella .
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Busch
      BTCF Member
      • Sep 2011
      • 271
      • Seinäjoki/Lapua

      Originally posted by petrolhead View Post
      Huutelen taas sivusta. Jos läppärungot hankkii niin kannattaa kattoa sekin vaihtoehto että kylmästi muokkaa niitten laippoja, katkoo ja hitsaa tarvittaessa. Saahan niihin nyt duunattua mitä ruuvikorvakoita vaan haluu. Adapterilevyjen kanssa on parikin potentiaalista tiiveysongelmaa, ja ne tuo runkoja ulospäin koneesta. Sihen kun alkaa suunnitella imutorvia ja plenumia niin tila on kortilla.
      Osien rälläköintiä ei pidä arastella .
      Joo sitä en epäile yhtään etteikö niitä saisi siihen sovitettua. Mutta lähinnä nyt hain sitä että onko joku vastaavasti toteuttanut tai suunnitellut vastaavaa.

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        Originally posted by Busch View Post
        Joo sitä en epäile yhtään etteikö niitä saisi siihen sovitettua. Mutta lähinnä nyt hain sitä että onko joku vastaavasti toteuttanut tai suunnitellut vastaavaa.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Matuh
          BTCF Member
          • Apr 2013
          • 3702
          • Kouvola

          Eli 25mm pois 35ast. Kulmassa niin menee hyvin :think
          E36 328i M50B30 turbo
          Skoda vRS
          Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
          Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

          EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

          Comment

          • Remotion
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 15232
            • Ajamisen Iloa

            M52B28 on luotu viimevuonna ITb-kitti, tuo on virtauslaskettu myöskin.: http://racehead.com.au/products-page...50-52-itb-kit/

            Last edited by Remotion; 26-02-2017, 23:01.
            Z3 coupé individual

            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

            Comment

            • mige95
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 1170
              • lahti

              Nokat

              Omaan stroukki 3l m50 vanokseen tuli saksmannilta tämmösset nokat rajoitetulla vanoksen toiminnalla (tarvii 2mm lashcapit), Kaverina portattu m52 kansi, s50b32 läppikset ja s50b30 pakosarjat.
              Last edited by mige95; 12-03-2018, 09:08.
              -g20 330e
              -e31 840ci sc
              -e46 316i (m52tub25)

              EX- f11 530d lci
              Ex- f01 730d
              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
              Ex: -06 e61 535d m-sport
              Ex:-02 e39 530d manual
              Ex -93 e34 520i

              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

              M62tu ajoitustyökalut.
              N47/n57 ajoitustyökalut.

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                Vähän typerä kysymys. Mutta mitä hyötyä vanoksen rajoittamisesta on?
                Jos vakoksen liike olisi enemmän, esim. suurempi kääntö kääntäisi vanosta enemmän myöhemmälle korkeilla kierroksilla ja mahdollisesti saisi enemmän jerkkua koneesta? Sitten keskialueella vanos aikaisella ja suuri overläppi parantaa hyötysuhdetta. :think


                Edit. Paljon Juha joutu hiomaan pois perusympyrästä kun sai noin paljon asteita ja nostoa?
                Last edited by bemmeri; 17-03-2017, 21:40.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • naukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1222
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by bemmeri View Post
                  Vähän typerä kysymys. Mutta mitä hyötyä vanoksen rajoittamisesta on?
                  Jos vakoksen liike olisi enemmän, esim. suurempi kääntö kääntäisi vanosta enemmän myöhemmälle korkeilla kierroksilla ja mahdollisesti saisi enemmän jerkkua koneesta? Sitten keskialueella vanos aikaisella ja suuri overläppi parantaa hyötysuhdetta. :think
                  Nokan ajoituksen kääntämistä aikaisemmalle rajoittaa venttiili-mäntä tila ja kun kireillä nokilla ollaan em. rajoituksessa liika myöhäistäminen vain haittaa toimintaa. -> Mitä kireämmät nokat sitä vähäisempi vanoksen liike, lopulta aivan tappikierroksille viritetyllä nokalla kiinteät nokan ajoitukset.

                  Jo noilla Migen nokilla vanoksesta lienee hyötyä vain tyhjäkäynnin kaunistamisessa, jos kone henkiii muuten hyvin niin vanos aikaisella tullee huipputehotkin ulos.

                  Comment

                  • Topi08
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 4459
                    • .

                    olikos jossain taulukkoa m50 ja m52 venojen koista?

                    Comment

                    • naukkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1222
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Topi08 View Post
                      olikos jossain taulukkoa m50 ja m52 venojen koista?
                      Ei tuu kovin kummoinen taulukko, imuvenat 30mm 2-litrasissa ja muissa 33mm, pakovenat vastaavasti 27mm 2-litrainen ja 30,5 muut. Varsi 7mm M50 ja 6mm M52.

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        Originally posted by naukkis View Post
                        Ei tuu kovin kummoinen taulukko, imuvenat 30mm 2-litrasissa ja muissa 33mm, pakovenat vastaavasti 27mm 2-litrainen ja 30,5 muut. Varsi 7mm M50 ja 6mm M52.

                        Ootko koskaan kokeillut meneekö M60/M62 35mm imuvena kutosen kanteen jossa tou 6mm varsi?
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11098
                          • Oulu

                          Originally posted by jannmann View Post
                          Ootko koskaan kokeillut meneekö M60/M62 35mm imuvena kutosen kanteen jossa tou 6mm varsi?
                          Tuotahan vois vaikka kokeilla. Kävin hakemassa 2 litrasen m52 kannen aihioksi, jos siihen raskis vaihdattaa isommat venttiilit ja tehdä kanavat. Oisko mahdoton yhdistelmä ison kannen imuvenat pakovenoiksi ja nuo m60/m62 imuvenat sit imupuolelle. :think

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Juho_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2016
                            • 1064
                            • Suomi

                            M5xB20 kanteen joutuu seetirenkaat vaihtamaan isompiin (ja pesät tietenkin koneistamaan), jotta saa edes 33/30,5mm venttiilit.

                            35mm imuvenat taitaa mahtua, jos oikein muistan mittailuni tuloksen.
                            Poraus ei ole ongelma (86mm), etteikö mahtuisi.

                            Seetirenkaita saa halvalla moottorikoneistamoilta ja ebaysta löytyy kans välillä (jopa parin euron kpl hintaan.. aihiot siis, esim. 2jz tarkoitettuja).
                            Teettäminen on vaan erittäin kallista (toki suhteellista, mikä kenellekkin kallista).

                            Muutenhan tuo M5xB20 on erittäin hyvä aihio.
                            Kuten naukkiskin on tainnut mainita tässä topikissa?

                            33mm venttiilit pakopuolella ainakin miun mielestä ihan turhan isot..
                            30,5mm varsin riittävä - toki ahdetussa moottorissa toinen juttu.. nyt vaan vapaasti hengittävää ajattelen.
                            ----

                            M50B25 kansien halkeamisen estämistä oon vähän miettinyt..
                            Vesikanavat todella lähellä palotiloja ja materiaalivahvuudet vesikanavan ja palotilan välillä ilmeisesti turhan heikot > siksi herkkiä halkeamaan?

                            Ajatuksena ollut tehdä yhteen kanteen testimielessä pienemmät vesikanavat holkittamalla ne ja hitsaamalla holkit kiinni.
                            Sitten jyrsii kanavat soikean muotoiseksi, pitäen etäisyyden palotilaan huomattavasti pidempänä.

                            Toki ko. moottorien käyttäjässä lähes aina se syy, miks halkeaa..
                            YouTube
                            Instagram // Juhon Moottoripaja

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11098
                              • Oulu

                              Juu seetit joutuu vaihtamaan, niin samallahan sinne menis isommat venttiilitkin. Mut tosiaan hinta voi olla se ainut este tälle. Pitäs kysellä mitä moinen homma maksaa.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Juho_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2016
                                • 1064
                                • Suomi

                                Semmosta 60-80€ taitaa aika usein maksaa per seetirengas.
                                Tais olla pelkkä pesän koneistus ja uuden seetirenkaan asennus..

                                Kerro toki, minkälaisia tarjouksia saat.
                                Jos vaikka jossain muualla olisikin huomattavasti halvempaa.
                                YouTube
                                Instagram // Juhon Moottoripaja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎