Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mige95
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 1170
    • lahti

    Tällästä

    Mitähän tapahtui, kone levis starttauksen jälkeen, kävi parisekunttia rutisten kolisten jne, jako oli oikein purkaessa ja kutosessa kaikki ok, kyseessä siis 1 syl, moottorilla reilu 700km remontinjälkeen takana. Eli pakoventtiili retainerin alta poikki. Kuvat kertoo loput.
    Last edited by mige95; 12-03-2018, 09:08.
    -g20 330e
    -e31 840ci sc
    -e46 316i (m52tub25)

    EX- f11 530d lci
    Ex- f01 730d
    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
    Ex: -06 e61 535d m-sport
    Ex:-02 e39 530d manual
    Ex -93 e34 520i

    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

    M62tu ajoitustyökalut.
    N47/n57 ajoitustyökalut.

    Comment

    • naukkis
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1222
      • Jyväskylä

      Kilkattiko venttiilit? Eli mahdollisesti nostaja jäänyt tyhjäksi ja liika välys hakannut venttiiliä. Paska venttiili sattunut vielä kohdalle eli nähtävästi kärjen karkaisu on ulottunut liian pitkälle lukkouraan asti ja katkennut karkaisukohdasta, oliko uusi venttiili?

      Comment

      • mige95
        BTCF Member
        • Mar 2014
        • 1170
        • lahti

        Originally posted by naukkis View Post
        Kilkattiko venttiilit? Eli mahdollisesti nostaja jäänyt tyhjäksi ja liika välys hakannut venttiiliä. Paska venttiili sattunut vielä kohdalle eli nähtävästi kärjen karkaisu on ulottunut liian pitkälle lukkouraan asti ja katkennut karkaisukohdasta, oliko uusi venttiili?
        Koneessa uudet nostajat, ainoastaan ajotuksen jälkeen hetken kilkattanu ei muuten, käsittääkseni venttiilit vanhoja, ostin kannen remontoituna, olisikohan ohjuri leikannu kiinni? Venttiileissä oli 2mm lashcapit koska hiotut nokat.
        -g20 330e
        -e31 840ci sc
        -e46 316i (m52tub25)

        EX- f11 530d lci
        Ex- f01 730d
        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
        Ex: -06 e61 535d m-sport
        Ex:-02 e39 530d manual
        Ex -93 e34 520i

        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

        M62tu ajoitustyökalut.
        N47/n57 ajoitustyökalut.

        Comment

        • naukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1222
          • Jyväskylä

          Originally posted by mige95 View Post
          Koneessa uudet nostajat, ainoastaan ajotuksen jälkeen hetken kilkattanu ei muuten, käsittääkseni venttiilit vanhoja, ostin kannen remontoituna, olisikohan ohjuri leikannu kiinni? Venttiileissä oli 2mm lashcapit koska hiotut nokat.
          Venan ei pitäis katketa vaikka ohjuri leikkaisikin eli se tuskin on ongelma. Lashcappi voi olla syypää eli jos se on ollut pikkuisen liian pitkällä kololla niin se on vastannut kiiloihin ja aiheuttanut rasitushuippuja väärään paikkaan.

          Comment

          • Suh0
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2016
            • 530
            • Akaa

            m52 + gs6-37dz ongelma

            Eli nyt on murheita kykän kanssa. Irrottaa vasta aivan lattiassa ja lähtee heti liikkeelle kun pikkasen nostaa.
            Autossa:
            Ppf vauhtipyörä,240mm 6-lapainen sintteri ja 765 asetelma.
            Laatikkona gs6-37dz eli tuo pienempi 6lovinen zf ja alasylinterinä e46 320d tuommosen lootan jonka mäntä 22mm... jatkoin tappiakin jo 10mm eikä muuttunut mihinkään.
            Ilmattu perinteisellä tavalla sekä paineella.
            Ainoa mitä huomasin, kun säiliössä paine, silloin poljin tuntuu "oikeanlaiselta".
            Nyt kaivataan apuja, torstaina dyno....

            En tiedä kuuluuko tänne mutta omat oljenkorret on käytetty.

            __________________
            Turbo GSX-R
            E36 Coupe
            E90 325i LCI

            Comment

            • tepi_k
              BTCF Member
              • Sep 2010
              • 60
              • Iisalmi

              Originally posted by Suh0 View Post
              Eli nyt on murheita kykän kanssa. Irrottaa vasta aivan lattiassa ja lähtee heti liikkeelle kun pikkasen nostaa.
              Autossa:
              Ppf vauhtipyörä,240mm 6-lapainen sintteri ja 765 asetelma.
              Laatikkona gs6-37dz eli tuo pienempi 6lovinen zf ja alasylinterinä e46 320d tuommosen lootan jonka mäntä 22mm... jatkoin tappiakin jo 10mm eikä muuttunut mihinkään.
              Ilmattu perinteisellä tavalla sekä paineella.
              Ainoa mitä huomasin, kun säiliössä paine, silloin poljin tuntuu "oikeanlaiselta".
              Nyt kaivataan apuja, torstaina dyno....

              En tiedä kuuluuko tänne mutta omat oljenkorret on käytetty.

              __________________
              Mulla on tuo sama kytkin/vauhtipyörä kun sullakii mutta 5 lovisella zf laatikolla, kytkinhaarukkaan on lisätty tavaraa muistaakseni 12 mm nii sillä ainakii itellä on kytkin tuntuma hyvä. Sitä sylinterin tappia ei ole jatkettu ollenkaan
              Iisalmi///Works

              Comment

              • ^Tonix^
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 641
                • Vaasa

                Originally posted by Suh0 View Post
                Eli nyt on murheita kykän kanssa. Irrottaa vasta aivan lattiassa ja lähtee heti liikkeelle kun pikkasen nostaa.
                Autossa:
                Ppf vauhtipyörä,240mm 6-lapainen sintteri ja 765 asetelma.
                Laatikkona gs6-37dz eli tuo pienempi 6lovinen zf ja alasylinterinä e46 320d tuommosen lootan jonka mäntä 22mm... jatkoin tappiakin jo 10mm eikä muuttunut mihinkään.
                Ilmattu perinteisellä tavalla sekä paineella.
                Ainoa mitä huomasin, kun säiliössä paine, silloin poljin tuntuu "oikeanlaiselta".
                Nyt kaivataan apuja, torstaina dyno....

                En tiedä kuuluuko tänne mutta omat oljenkorret on käytetty.

                __________________
                Kytkinharukkaan korotukset tai lisäät sylinterin vastapuolen tappiin pituutta.
                Toi työsylinterin tapin pidetäminen on ihan väärä tapa yrittää korjata tilannetta, joku joskus tehnyt ja kirjoittanut nettiin niin moni tekee saman miettimättä asiaa ollenkaan.. Pahentaa vaan asiaa..
                e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                E30 318is
                E36 M3 Coupe

                Comment

                • Suh0
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2016
                  • 530
                  • Akaa

                  No tätä mä aloin miettimään, olin kyllä niin mittaavinani kun lootaa asentelin että menee tollasena, no ei näköjään. Irrottaa toi sentään ihan pohjassa niin saa koneen säädettyä torstaina. Sitte vaa nosturille ja tekemään muutokset että voi ajaakkin.

                  e: huonosti nukutun yön jälkeen kerkesin miettimään uudelleen tota hommaa. Kyllähän tuo painelaakeri nyt vaan on liian kaukana, pitää koittaa pärjätä nyt säädössä tuommosena ja sen jälkeen ottaa aski alas ja pidentää vastapuolen tappi/ porata läpi laatikosta ja tehdä ulkopuolelta säädettävä niin ei tarvi märehtiä sen kanssa sen enempää.
                  Last edited by Suh0; 06-06-2017, 08:17.
                  Turbo GSX-R
                  E36 Coupe
                  E90 325i LCI

                  Comment

                  • mige95
                    BTCF Member
                    • Mar 2014
                    • 1170
                    • lahti

                    Originally posted by naukkis View Post
                    Venan ei pitäis katketa vaikka ohjuri leikkaisikin eli se tuskin on ongelma. Lashcappi voi olla syypää eli jos se on ollut pikkuisen liian pitkällä kololla niin se on vastannut kiiloihin ja aiheuttanut rasitushuippuja väärään paikkaan.
                    Ok täytyy vielä tarkistaa, omastamielestä katsoin silloin että ei pääsisi ottamaan lukkoihin kiinni.
                    -g20 330e
                    -e31 840ci sc
                    -e46 316i (m52tub25)

                    EX- f11 530d lci
                    Ex- f01 730d
                    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                    Ex: -06 e61 535d m-sport
                    Ex:-02 e39 530d manual
                    Ex -93 e34 520i

                    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                    M62tu ajoitustyökalut.
                    N47/n57 ajoitustyökalut.

                    Comment

                    • Jarpeli
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 510
                      • vaasa

                      Olisko mahdollista että tossa olisi käynyt siten että toinen lukko kynsi olisi mennyt väärinpäin. Tästä johtuen vääntänyt venttiiliä ja kaikki jousipainen kohdistunut vain pienelle osalle ja vielä vääntäen sitä.

                      Comment

                      • mige95
                        BTCF Member
                        • Mar 2014
                        • 1170
                        • lahti

                        Originally posted by Jarspi View Post
                        Olisko mahdollista että tossa olisi käynyt siten että toinen lukko kynsi olisi mennyt väärinpäin. Tästä johtuen vääntänyt venttiiliä ja kaikki jousipainen kohdistunut vain pienelle osalle ja vielä vääntäen sitä.
                        Se ei taida olla mitenkää edes mahdollista, kyseessähän kartion muotoiset osat ja niitä ei ylösalasin kyllä saa, jos sitä meinasit?
                        -g20 330e
                        -e31 840ci sc
                        -e46 316i (m52tub25)

                        EX- f11 530d lci
                        Ex- f01 730d
                        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                        Ex: -06 e61 535d m-sport
                        Ex:-02 e39 530d manual
                        Ex -93 e34 520i

                        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                        M62tu ajoitustyökalut.
                        N47/n57 ajoitustyökalut.

                        Comment

                        • mige95
                          BTCF Member
                          • Mar 2014
                          • 1170
                          • lahti

                          Originally posted by mige95 View Post
                          Ok täytyy vielä tarkistaa, omastamielestä katsoin silloin että ei pääsisi ottamaan lukkoihin kiinni.
                          Ei pääse lashcapit lukkokynsii osumaan. Edellinen omistaja selvittää oliko venttiilit uusia vaiko käytettyjä.
                          -g20 330e
                          -e31 840ci sc
                          -e46 316i (m52tub25)

                          EX- f11 530d lci
                          Ex- f01 730d
                          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                          Ex: -06 e61 535d m-sport
                          Ex:-02 e39 530d manual
                          Ex -93 e34 520i

                          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                          M62tu ajoitustyökalut.
                          N47/n57 ajoitustyökalut.

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            Onhan nokat hytikoille tarkoitettu? Ei koville?
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • mige95
                              BTCF Member
                              • Mar 2014
                              • 1170
                              • lahti

                              Originally posted by jannmann View Post
                              Onhan nokat hytikoille tarkoitettu? Ei koville?
                              Koville alunperin, mutta nokan tekijä sanoi ainoon ongelman olevan että hydrauliset ei kestä minuuttia kauempaa yli 7krpm kierrättää. Luulis jos vian aiheuttaja olis ollut nostaja niin venttiili olisi kovilla kierroksilla mennyt ?
                              Last edited by mige95; 07-06-2017, 08:02.
                              -g20 330e
                              -e31 840ci sc
                              -e46 316i (m52tub25)

                              EX- f11 530d lci
                              Ex- f01 730d
                              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                              Ex: -06 e61 535d m-sport
                              Ex:-02 e39 530d manual
                              Ex -93 e34 520i

                              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                              M62tu ajoitustyökalut.
                              N47/n57 ajoitustyökalut.

                              Comment

                              • mige95
                                BTCF Member
                                • Mar 2014
                                • 1170
                                • lahti

                                Tän saa poistaa
                                Last edited by mige95; 07-06-2017, 08:05.
                                -g20 330e
                                -e31 840ci sc
                                -e46 316i (m52tub25)

                                EX- f11 530d lci
                                Ex- f01 730d
                                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                                Ex: -06 e61 535d m-sport
                                Ex:-02 e39 530d manual
                                Ex -93 e34 520i

                                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                                M62tu ajoitustyökalut.
                                N47/n57 ajoitustyökalut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎