Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Mitä itse olen näiden m5x moottorien hengittelyjä ihmetelly, niin väittäisin(en tiedä) et se yläpään puutumimen m50 imusarjalla johtuu nimenomaan siitä m50 imusarjasta. Sillä on se yksi 5000-6000 alue millä se pelaa hyvin ja muuten aika heikosti. Jämymmillä nokilla mennään siis yli sen optimi alueesta. Jopa m52tu imusarja hengittää 7000 tuntumassa paremmin mitä m50 imusarja. Minkä vuoksi mun seuraavaan koneeseen ei ainakaan tule m50 imusarjaa. Se miksi läppiksillä saadaan hyviä tuloksia ei johdu siitä et läppikset ois niin ylivoimaset, vaan siitä et se m50 imari on vaan niin huono. Vaikka lähes vakio koneessa sillä saa melko muikean tehopiikin aikaan, niin jämymmillä nokilla se "tippuu pois alueelta".
    Jostain syystä M50-imusarjassa on suuri resonanssikammio joka resonoi väärin tuota 6k korkeammilla kierroksilla. M52:n pienempi kammio resonoi puhtaasti korkeillakin kierroksilla. Resonanssikotelo mäkeen niin M50-sarja lienee ihan yhtä hyvä kuin läppiksetkin.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11098
      • Oulu

      Originally posted by naukkis View Post
      Saa sen E85:lläkin nakuttamaan jos seokset on ihan mitäsattuu läpät levällään alakierroksilla. Jos seokset on edes sinnepäin niin vaparia en ainakaan itse saa nakuttamaan yhtään mitenkään, siihen tarvitaan parempi tekijämies.
      Minä en oo saanu edes ahdettua nakuttamaan vaikka seokset on ollu ihan mitä sattuu. Ennakkoa kyllä voi laittaa liikaa niin että lyö jo vasten mäntää. Mutta nakuttamaan en oo saanu.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • naukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1222
        • Jyväskylä

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Minä en oo saanu edes ahdettua nakuttamaan vaikka seokset on ollu ihan mitä sattuu. Ennakkoa kyllä voi laittaa liikaa niin että lyö jo vasten mäntää. Mutta nakuttamaan en oo saanu.
        E85 saa kuulemma nakuttamaan tilanteessa jossa sylinterissä on reilusti vanhaa kuumaa pakokaasua ja laiha seos, itse en ole kokenut mutta tälläinen on kuulemma mahdollista. Omat kokemukset noista erinäisistä omista räpellyksistä on että ei nakuta ja tarjonnut kaikille kavereillekin että mitä vittua pelleileen bensan kanssa kun nakutuksen suhteen graalin maljaa saa alle euron litra paikalliselta huoltikselta. Aikanaan olisin käyttänyt moista ainetta vaikka olis maksanut tuplasti tavan bensaan nähden.


        Ja muutenkin ihme puristussuhteen pelkoa vaparissa, ei voi toimia jne jne.

        Comment

        • kimmon
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1461
          • Tuusulantien päässä...

          Kun niistä kansikiteistä oli puhetta niin tämä lienee parasta markkinoilla http://www.speceng.fi/carboline.php

          Ei ole irronnut "vähän" kiukkuisemmilla polttoaineillakaan...
          Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

          Comment

          • mige95
            BTCF Member
            • Mar 2014
            • 1170
            • lahti

            Dampperi

            Saako jostai toisesta moottorista m50/m52 koneesee käypää ja parempaa dampperia mitä sen oma on? vai onko ainoa fiksu ratkaisu ostaa vac:ilta ? Tulossa 93.9mm iskulla kampura ja jos 2.8:sin 84mm iskullakaa ei pysy osat kiinni niin ei ainakaa tolla pysy :think
            -g20 330e
            -e31 840ci sc
            -e46 316i (m52tub25)

            EX- f11 530d lci
            Ex- f01 730d
            Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
            Ex: -06 e61 535d m-sport
            Ex:-02 e39 530d manual
            Ex -93 e34 520i

            Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

            M62tu ajoitustyökalut.
            N47/n57 ajoitustyökalut.

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11098
              • Oulu

              Originally posted by mige95 View Post
              Saako jostai toisesta moottorista m50/m52 koneesee käypää ja parempaa dampperia mitä sen oma on? vai onko ainoa fiksu ratkaisu ostaa vac:ilta ? Tulossa 93.9mm iskulla kampura ja jos 2.8:sin 84mm iskullakaa ei pysy osat kiinni niin ei ainakaa tolla pysy :think
              Kyllä kai orggis dampperilla pysyy kaikki kiinni 84mm b28 kampuralla. Muuta bolt-on ratkaisua bemarilta nyt ei taida olla tarjollakaan.

              Mut itselle on tulossa m54b30 dampperi vastaavan kampuran kanssa ja kampuran asentotunnistin siirtyy koneen takapäähän lohkoon. M54 dampperi on ainakin huomattavasti modernimpi mitä m52 dampperi ja hinta on murto-osan jostain amerikan joen taikapölyllä sirotteleman ati dampperin hinnasta.
              Last edited by Pazi88; 13-09-2017, 12:37.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • mige95
                BTCF Member
                • Mar 2014
                • 1170
                • lahti

                Originally posted by Pazi88 View Post
                Kyllä kai orggis dampperilla pysyy kaikki kiinni 84mm b28 kampuralla. Muuta bolt-on ratkaisua bemarilta nyt ei taida olla tarjollakaan.

                Mut itselle on tulossa m54b30 dampperi vastaavan kampuran kanssa ja kampuran asentotunnistin siirtyy koneen takapäähän lohkoon. M54 dampperi on ainakin huomattavasti modernimpi mitä m52 dampperi ja hinta on murto-osan jostain amerikan joen taikapölyllä sirotteleman ati dampperin hinnasta.
                Ralli foorumilta luin että monelta irtoillu öljypumpun ratas m52b28 koneista joita on kierrätetty enemmän, olen sen mutterin jo viime kokoonpanossa hepannut kii mutta kuitenki, eikös niissä m54 moottoreissa ole kans ollu noita värinän aiheuttamia ongelmia ? Ja ei varmaa olis mahdoton siirtää siihen m54 dampperii triggeri pyörää vanhasta. Poraatko lohkoo paikan anturille vai miten meinasit toteuttaa ?
                -g20 330e
                -e31 840ci sc
                -e46 316i (m52tub25)

                EX- f11 530d lci
                Ex- f01 730d
                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                Ex: -06 e61 535d m-sport
                Ex:-02 e39 530d manual
                Ex -93 e34 520i

                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                M62tu ajoitustyökalut.
                N47/n57 ajoitustyökalut.

                Comment

                • sunbeam
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2008
                  • 303
                  • Hämeenlinna

                  Originally posted by mige95 View Post
                  Onhanne s50 läppikset/loppu imusarja niin eri kaliberia ton m50 imusarjan kanssa et ei niitä voi edes verrata, ne imuputket on vielä 3.2:ses samat ne kyllä virtaa, eikä niitä olekkaa varmaa järkeä laittaa mihinkää 2.5 litraseen vakio pannuu. 3,5" maf on s50:ses vakiona että ilmaa sielä 286hp koneessa kulkee jonkuverran enemmän. En usko että m50/52 saa parempaa imupuoltaku s50 moottorista, niitä s50 pelejä on kuitenki 400hp asti vaparina tehty.
                  M50 kansisesta moottorista on jarrutettu reilusti yli 400hv
                  S50 stä ei ole saatu edes 400hv
                  Mistä Ati damper on järkevin ostaa

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11098
                    • Oulu

                    Originally posted by mige95 View Post
                    Ralli foorumilta luin että monelta irtoillu öljypumpun ratas m52b28 koneista joita on kierrätetty enemmän, olen sen mutterin jo viime kokoonpanossa hepannut kii mutta kuitenki, eikös niissä m54 moottoreissa ole kans ollu noita värinän aiheuttamia ongelmia ? Ja ei varmaa olis mahdoton siirtää siihen m54 dampperii triggeri pyörää vanhasta. Poraatko lohkoo paikan anturille vai miten meinasit toteuttaa ?
                    No joo riippuu varmaan kuinka pitkälle kierrättää. Tommonen 7000 tuskin on vielä suuri ongelma b28 kampuralle. b30 se alkaa olla.

                    Mulla on noita uudempia lohkoja joista löytyy paikka. Siinä on vaan tulppa päällä kuten tässä:

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • mige95
                      BTCF Member
                      • Mar 2014
                      • 1170
                      • lahti

                      Originally posted by sunbeam View Post
                      M50 kansisesta moottorista on jarrutettu reilusti yli 400hv
                      S50 stä ei ole saatu edes 400hv
                      Mistä Ati damper on järkevin ostaa
                      Onhan f-ryhmässäki 400hv m3:nen ja miten voi olla edes teoriassa mahdollista että m50 moottorista saisi enemmän tehoa kuin s50 moottorista missä on kanavat eri luokkaa ja venttiilit isommat jne jne ?

                      Itse en löytänyt kuin vac motorssin sivuilta kyseisiä damppereita, atin sivuilla näytti olevan samat dampperit.
                      -g20 330e
                      -e31 840ci sc
                      -e46 316i (m52tub25)

                      EX- f11 530d lci
                      Ex- f01 730d
                      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                      Ex: -06 e61 535d m-sport
                      Ex:-02 e39 530d manual
                      Ex -93 e34 520i

                      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                      M62tu ajoitustyökalut.
                      N47/n57 ajoitustyökalut.

                      Comment

                      • mige95
                        BTCF Member
                        • Mar 2014
                        • 1170
                        • lahti

                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        No joo riippuu varmaan kuinka pitkälle kierrättää. Tommonen 7000 tuskin on vielä suuri ongelma b28 kampuralle. b30 se alkaa olla.

                        Mulla on noita uudempia lohkoja joista löytyy paikka. Siinä on vaan tulppa päällä kuten tässä:
                        Siis single vanoksen lohko mistä löytyy tulpattu paikka ?
                        -g20 330e
                        -e31 840ci sc
                        -e46 316i (m52tub25)

                        EX- f11 530d lci
                        Ex- f01 730d
                        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                        Ex: -06 e61 535d m-sport
                        Ex:-02 e39 530d manual
                        Ex -93 e34 520i

                        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                        M62tu ajoitustyökalut.
                        N47/n57 ajoitustyökalut.

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11098
                          • Oulu

                          Originally posted by mige95 View Post
                          Siis single vanoksen lohko mistä löytyy tulpattu paikka ?
                          Juu kyllä. Nämä rautaputkilla varustetut lohkot on ainakin tommosia. Nikasil lohkoja löytyy sit semmosia missä on tuo paikka valussa, muttei sitä ole porattu auki asti.

                          Last edited by Pazi88; 13-09-2017, 13:54.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • mige95
                            BTCF Member
                            • Mar 2014
                            • 1170
                            • lahti

                            [QUOTE=Pazi88;3934785]Juu kyllä. Nämä rautaputkilla varustetut lohkot on ainakin tommosia. Nikasil lohkoja löytyy sit semmosia missä on tuo paikka valussa, muttei sitä ole porattu auki asti.

                            Okei mulla on nikasil pinnoitteinen lohko mutta eiköhän siihenki sen pysty tekemään jos laittaa tuon m54b30 dampperin :think
                            -g20 330e
                            -e31 840ci sc
                            -e46 316i (m52tub25)

                            EX- f11 530d lci
                            Ex- f01 730d
                            Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                            Ex: -06 e61 535d m-sport
                            Ex:-02 e39 530d manual
                            Ex -93 e34 520i

                            Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                            M62tu ajoitustyökalut.
                            N47/n57 ajoitustyökalut.

                            Comment

                            • mige95
                              BTCF Member
                              • Mar 2014
                              • 1170
                              • lahti

                              [QUOTE=mige95;3934791][QUOTE=Pazi88;3934785]Juu kyllä. Nämä rautaputkilla varustetut lohkot on ainakin tommosia. Nikasil lohkoja löytyy sit semmosia missä on tuo paikka valussa, muttei sitä ole porattu auki asti.

                              Okei mulla on nikasil pinnoitteinen lohko mutta eiköhän siihenki sen pysty tekemään jos laittaa tuon m54b30 dampperin.

                              Ison maailman foorumeilla kyllä varotellaa m54b30 kierrättämistä yli 6k tai öljypumpun mitteri lähtee/ akseli katkee, 7k sitte huolettomasti atin dampperilla, eli samaa ongelmaa niissäkin ilmeisesti on.
                              -g20 330e
                              -e31 840ci sc
                              -e46 316i (m52tub25)

                              EX- f11 530d lci
                              Ex- f01 730d
                              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                              Ex: -06 e61 535d m-sport
                              Ex:-02 e39 530d manual
                              Ex -93 e34 520i

                              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                              M62tu ajoitustyökalut.
                              N47/n57 ajoitustyökalut.

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                Originally posted by mige95 View Post
                                Ison maailman foorumeilla kyllä varotellaa m54b30 kierrättämistä yli 6k tai öljypumpun mitteri lähtee/ akseli katkee, 7k sitte huolettomasti atin dampperilla, eli samaa ongelmaa niissäkin ilmeisesti on.
                                Lopeta noiden ameriikan foorumien lukeminen.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎