Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11098
    • Oulu

    Originally posted by mige95 View Post
    Ison maailman foorumeilla kyllä varotellaa m54b30 kierrättämistä yli 6k tai öljypumpun mitteri lähtee/ akseli katkee, 7k sitte huolettomasti atin dampperilla, eli samaa ongelmaa niissäkin ilmeisesti on.
    Joo jenkit kirjottelee vaikka ja mitä. Sieltä välistä pitää koittaa suodattaa asiasisältö Jenkeillä tahtoo olla aina että konetta ei voi saada kestämään ellei siihen lyö monella tonnilla jotain hienoa aftermarket osaa kiinni. Minä ajattelin kokeilla ihan vaan täpillä mutteriin ja tuo dampperi, koska ennemmin luotan ihan bmw orggis osiin.

    Itse lähinnä kiinnittänyt huomiota öljympumpun mutterista johtuviin vauriokuviin joissa näkyy koneen perässä olevan olevan tyyliin joku uuc:n ultrakevyt alumiinivauhtis, mikä ei varmasti ainakaan auta kampuran värinöiden kanssa. Itselle on tulossa ihan normi vauhtis kiinni eikä mitään erikoisuuksia. Vakiokunnossahan nuo m54b30 koneet kiertää joku 6600-6700 ja eikai noita nyt aivan älyttömästi ole vakio kunnossa kuitenkaan tuhoutunut.
    Last edited by Pazi88; 13-09-2017, 15:12.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Joo jenkit kirjottelee vaikka ja mitä. Sieltä välistä pitää koittaa suodattaa asiasisältö Jenkeillä tahtoo olla aina että konetta ei voi saada kestämään ellei siihen lyö monella tonnilla jotain hienoa aftermarket osaa kiinni. Minä ajattelin kokeilla ihan vaan täpillä mutteriin ja tuo dampperi, koska ennemmin luotan ihan bmw orggis osiin.

      Itse lähinnä kiinnittänyt huomiota öljympumpun mutterista johtuviin vauriokuviin joissa näkyy koneen perässä olevan olevan tyyliin joku uuc:n ultrakevyt alumiinivauhtis, mikä ei varmasti ainakaan auta kampuran värinöiden kanssa. Itselle on tulossa ihan normi vauhtis kiinni eikä mitään erikoisuuksia. Vakiokunnossahan nuo m54b30 koneet kiertää joku 6600-6700 ja eikai noita nyt aivan älyttömästi ole vakio kunnossa kuitenkaan tuhoutunut.
      +1.
      Ei hirveesti löydy juttua noista ongelmista vapaan nopeuden maan foorumeilta...

      6syl akseli on hiton pitkä ja altis värähtelylle. Vauhtipyörää voi keventää jonkin verran, mutta jossain kohtaa tulee raja vastaan ja osat rupee lentelemään.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • mige95
        BTCF Member
        • Mar 2014
        • 1170
        • lahti

        Legendaa vai ei

        About a year ago I was in the market for a new daily driver and part time drift car, and thanks to E46 BMW prices being absolute rock bottom at the moment, an E46 330i Sport was the winner. The 330i...


        Näitä tapauksia löytyy aika reilusti, eikä pelkästää rapakon takaa (myös sieltä "vapaan rajoituksen maasta") ei kaikki varmaa kuitenkaa yritä ati:a mainostaa kertomalla kauhutarinoita?, näyttää olevan ihan samat ongelmat m52 ja m54 koneissa. Olis kiva tietää miten alpina b3:sen dampperi noista eroaa vai onko yhtä huono.
        Last edited by mige95; 13-09-2017, 16:53.
        -g20 330e
        -e31 840ci sc
        -e46 316i (m52tub25)

        EX- f11 530d lci
        Ex- f01 730d
        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
        Ex: -06 e61 535d m-sport
        Ex:-02 e39 530d manual
        Ex -93 e34 520i

        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

        M62tu ajoitustyökalut.
        N47/n57 ajoitustyökalut.

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11098
          • Oulu

          Originally posted by mige95 View Post
          http://www.stavtech.co.uk/home/the-b...estroying-flaw

          Näitä tapauksia löytyy aika reilusti, eikä pelkästää rapakon takaa ei kaikki varmaa kuitenkaa koita ati:a mainostaa kertomalla kauhutarinoita?, näyttää olevan ihan samat ongelmat m52 ja m54 koneissa. Olis kiva tietää miten alpina b3:sen dampperi noista eroaa vai onko yhtä huono.
          Joo tuon linkin olen nähnyt monessa paikkaa. BTW melko rääkkiä saanu kone jos tuon tekstin lukee. Että ihmekkö tuo jos joskus jotain hajoaa Ja noita herran mainitsemia softarajoituksia en kyllä itse ole onnistunut löytämään :think

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • ^Tonix^
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 641
            • Vaasa

            Originally posted by mige95 View Post
            Ralli foorumilta luin että monelta irtoillu öljypumpun ratas m52b28 koneista joita on kierrätetty enemmän, olen sen mutterin jo viime kokoonpanossa hepannut kii mutta kuitenki, eikös niissä m54 moottoreissa ole kans ollu noita värinän aiheuttamia ongelmia ? Ja ei varmaa olis mahdoton siirtää siihen m54 dampperii triggeri pyörää vanhasta. Poraatko lohkoo paikan anturille vai miten meinasit toteuttaa ?
            Kuin mutterin hitsaa nii seuraavaksi poikkee sit se akseli.
            Tohonkin löytyy vac:ilta ratkaisu joka maksaa 200€.
            e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
            E30 318is
            E36 M3 Coupe

            Comment

            • mige95
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 1170
              • lahti

              Ati

              Kimppatilauksella noitten damppereitten hinnat tippuis ihan kivasti, 10kpl tilauksessa jää noin 500 dollarii pala maksamaa.
              -g20 330e
              -e31 840ci sc
              -e46 316i (m52tub25)

              EX- f11 530d lci
              Ex- f01 730d
              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
              Ex: -06 e61 535d m-sport
              Ex:-02 e39 530d manual
              Ex -93 e34 520i

              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

              M62tu ajoitustyökalut.
              N47/n57 ajoitustyökalut.

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15232
                • Ajamisen Iloa

                Olen monesti katsonut noita ja pieniä oireita on että orkkis dampperi saattais olla pikkuhiljaa vähemmän optimi kunnossa.

                Kuinka iso homma on vaihto? Tarviko puskuri ottaa pois? Hihnat pois? Joutuuko jotain ajoittamaan uudestaan tuossa?

                Mitkäs olikaan vakion M52B28 dampperin ja sen Atin erot. Olen noita kahlannut joskus sivukaupalla mutta enää en hyötyjä muista.
                Ja käyttö siis on korkealle kierrätystä ja yli puolet vakiota kevyemmällä vauhtipyörällä. Kytkin ja vauhtipyörä kombon paino on noin 65% alkuperäisen yhdistelmän painosta.


                Ja mikä on hinta ero orkkikseen? Minusta tuo OBD1 hinta (eli pyöreä töpselinen?) on melkein tonnin.

                Tässä on muuten niille jotka kolme litraista M54:sta rakentavat niin mielenkiintoinen topikki: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=445340
                Kun ns heitetään se kitchen sink ja money no object. Mutta menee ohi aiheesta vähän.
                Last edited by Remotion; 13-09-2017, 19:30.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11098
                  • Oulu

                  Joo tonnin maksaa tuo jossa on triggerikehä etupään anturille.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • mige95
                    BTCF Member
                    • Mar 2014
                    • 1170
                    • lahti

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Joo tonnin maksaa tuo jossa on triggerikehä etupään anturille.
                    Eikös ne ole ilmoitettu dollareissa ? Eli pikkusen alta 800e + verot, näyttää maksavan alkuperäiset m52 dampperitki hunajaa.
                    -g20 330e
                    -e31 840ci sc
                    -e46 316i (m52tub25)

                    EX- f11 530d lci
                    Ex- f01 730d
                    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                    Ex: -06 e61 535d m-sport
                    Ex:-02 e39 530d manual
                    Ex -93 e34 520i

                    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                    M62tu ajoitustyökalut.
                    N47/n57 ajoitustyökalut.

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15232
                      • Ajamisen Iloa

                      Originally posted by mige95 View Post
                      Eikös ne ole ilmoitettu dollareissa ? Eli pikkusen alta 800e + verot, näyttää maksavan alkuperäiset m52 dampperitki hunajaa.
                      sen verran löysin parista paikkaa että orkkis ois noin 470€ osti sen sitten suomesta tai saksasta.
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        11231438995 = 305e

                        11237513862 = 305e

                        11231738620 = 430e

                        11231436307 = 305 e

                        Taitaa se "tonnin seteli" hinta tulla taas noista ATi mainos topiceista..

                        Ja tietysti se orkkis paska joka on yli 15v vanha voi jo huonon kunnonkin takia aiheuttaa ongelmia. Ihan kuten alustan puslatkin jotka silmämääräisesti ehjiä, mutta niin vaan uudet on tukevampia.
                        BMW Motorsportin suositus on ettei yli 5v vanhaa käyttämätöntäkään damperia kannata käyttää.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15232
                          • Ajamisen Iloa

                          Originally posted by jannmann View Post
                          11231438995 = 305e

                          11237513862 = 305e

                          11231738620 = 430e

                          11231436307 = 305 e

                          Taitaa se "tonnin seteli" hinta tulla taas noista ATi mainos topiceista..

                          Ja tietysti se orkkis paska joka on yli 15v vanha voi jo huonon kunnonkin takia aiheuttaa ongelmia. Ihan kuten alustan puslatkin jotka silmämääräisesti ehjiä, mutta niin vaan uudet on tukevampia.
                          BMW Motorsportin suositus on ettei yli 5v vanhaa käyttämätöntäkään damperia kannata käyttää.
                          Juuri näin elikkä kun pian 20v samalla dampperilla menty, ja kokoajan tietenkin osat kuluu, mutta muu kokoonpano vaihdettu kokoajan kireämpään ympäriltä, niin vauhtipyörän, kytkimen, puslien, tukikumien, perän, quibon, moottorisetupin yms suhteen niin rupeaa se viimeinen vaihtamaton osa aina olemaan entistä enemmän sulakkeen roolissa ja kuluminen vielä korostuu.

                          Itellä tuo 620 loppuinen, näin siitä pari noin 470€ hintaa, mistä kaupasta tuo 430€?
                          Last edited by Remotion; 14-09-2017, 03:45.
                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • meteor
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2013
                            • 123
                            • Hämeenlinna

                            Näyttää siltä s50b32 ei saa bmw:ltä enään orkkis dampperia ja b30 saa sen hinta on 1079€ eli ATi on ainoa vaihtoehto, tämä nyt ei koske tietysti m52 mutta vertailun vuoksi.
                            Last edited by meteor; 14-09-2017, 06:19.

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11098
                              • Oulu

                              Originally posted by Remotion View Post

                              Itellä tuo 620 loppuinen, näin siitä pari noin 470€ hintaa, mistä kaupasta tuo 430€?
                              Itseasiassa alle 400€ saa: https://www.bmwautoparts.net/en/cata...umeris=1738620

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • pazq
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 3166
                                • 47200

                                no itsehän löin raakasti m50 koneeseen m54b30 rojut paikalleen ja ei muutakun laulamaan. 7300 tais rajotin olla. Samat satavuotta vanhat osat paikallaan ja 50t km tais tulla mittariin vähintään. Ei lentäny osat tai menny muutakaan rikki. Ja kyllä sai monoa välillä aika surutta. Öljypumpun rattaan kiristin käsin niin tiukalle kun uskalsin. Tiukassa oli kun koneen purkasin. Välillä vähän jännitti, mutta ei se vika yleensä kauaa siellä sisällä pysy kun tahtoo tulla pihalle..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎