Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Viritys ym Haaveilutopic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sunbeam
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2008
    • 303
    • Hämeenlinna

    Originally posted by mige95 View Post
    Onhan f-ryhmässäki 400hv m3:nen ja miten voi olla edes teoriassa mahdollista että m50 moottorista saisi enemmän tehoa kuin s50 moottorista missä on kanavat eri luokkaa ja venttiilit isommat jne jne ?

    Itse en löytänyt kuin vac motorssin sivuilta kyseisiä damppereita, atin sivuilla näytti olevan samat dampperit.
    Lario 380hv

    Comment

    • mige95
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 1170
      • lahti

      Sunbeam: 380hp okei siinä tais olla aikaisemmin enemmän mutta niitä tehoja laskettii, voi olla myös joku toinen auto. Mutta keneltä löytyy m50 kiukaasta enemmänku 380hp?

      Dampperi asiaa: jokanen tietysti saa käyttää mitä dampperia itse haluaa, mutta jos jotakuta muuta kiinnostaa tuo atin setti niin voitas koittaa saada jonkulainen kimppatilaus aikaseks kerta hinta hupenee ihan merkittävästi määrän kasvaessa. Heti alkuu sanon että mun ralli englannilla en hoida sitä tilausta.
      -g20 330e
      -e31 840ci sc
      -e46 316i (m52tub25)

      EX- f11 530d lci
      Ex- f01 730d
      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
      Ex: -06 e61 535d m-sport
      Ex:-02 e39 530d manual
      Ex -93 e34 520i

      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

      M62tu ajoitustyökalut.
      N47/n57 ajoitustyökalut.

      Comment

      • hirvonen
        BTCF Member
        • Nov 2011
        • 251
        • hämeenlinna

        Ex rafun roadsport A luoksn autossa on m50 moottori, jossa voimaa n.440hv mutta se moottori ei ehkä ole täysin vertailukelpoinen, näissä meidän virityshommissa..
        On tuolta kokkolan seutuvilta saatu s50b30 moottorista
        Yli 400hv olisiko tarkka ollut 433/362

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16438
          • Asikkala

          Originally posted by hirvonen View Post
          Ex rafun roadsport A luoksn autossa on m50 moottori, jossa voimaa n.440hv mutta se moottori ei ehkä ole täysin vertailukelpoinen, näissä meidän virityshommissa..
          On tuolta kokkolan seutuvilta saatu s50b30 moottorista
          Yli 400hv olisiko tarkka ollut 433/362
          Millä kierroksilla nämä tehot tulee ?

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by hirvonen View Post
            Ex rafun roadsport A luoksn autossa on m50 moottori, jossa voimaa n.440hv mutta se moottori ei ehkä ole täysin vertailukelpoinen, näissä meidän virityshommissa..
            On tuolta kokkolan seutuvilta saatu s50b30 moottorista
            Yli 400hv olisiko tarkka ollut 433/362

            Ja siinäkin tais olla melko optimistinen penkki ton rafun koneen kohdalla.
            S50b30 koneesta saa kyllä. Sen 420, mutta koneen pitää kiertää sillon liki 10000rpm.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • mige95
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 1170
              • lahti

              Originally posted by hirvonen View Post
              Ex rafun roadsport A luoksn autossa on m50 moottori, jossa voimaa n.440hv mutta se moottori ei ehkä ole täysin vertailukelpoinen, näissä meidän virityshommissa..
              On tuolta kokkolan seutuvilta saatu s50b30 moottorista
              Yli 400hv olisiko tarkka ollut 433/362
              Tästä roadsportista on vissii videoita youtubessa, kiertää yli 10k, villi veikkaus että sen koneen sisuskalut on jotai muuta mitä täällä on specsailtu. Tosin kiertää nää ralli käytössä olevat s50:pitki paljon.
              -g20 330e
              -e31 840ci sc
              -e46 316i (m52tub25)

              EX- f11 530d lci
              Ex- f01 730d
              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
              Ex: -06 e61 535d m-sport
              Ex:-02 e39 530d manual
              Ex -93 e34 520i

              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

              M62tu ajoitustyökalut.
              N47/n57 ajoitustyökalut.

              Comment

              • Juho_
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2016
                • 1064
                • Suomi

                Onko muuten nämä lähemmäs (jopa yli?) 400hv tuottavat S/M5x moottorit käyneet kisabensalla (esim. C16) vai alkoholilla (E85, tuskin metanolia kuitenkaan käyttäneet)?

                Männän nopeudet alkaa olemaan aika julmia tollasissa yli 9,000...jopa 10,000rpm kiertävissä koneissa joissa kuitenkin taitaa olla sen 84-85.8mm iskun pituus esimerkki koneesta riippuen??
                YouTube
                Instagram // Juhon Moottoripaja

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11098
                  • Oulu

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Millä kierroksilla nämä tehot tulee ?
                  Muakin vähän kiinnostais Tuommonen 400hp b28 koneesta on kyllä melkoinen lukema. Max väännöt kummiskin pyörii näissä jossakin vähän päälle 300Nm tuntumassa, eli äkkiseltään laskettuna jos 400hp on tehoa, niin pitäisi 9500RPM paikkeilla olla vääntöä vielä tuo 300Nm, että päästään moisiin lukemiin.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • TeemuM
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 233
                    • Turku

                    Mulla kävi M54 akselin, M50 dampperin ja 7000rpm rajoittimen kanssa noin. Eli triggerikehän pultti/pultit oli auennu, osuneet runkolaakeripukkiin ja rikkoneet kehän.

                    Comment

                    • Riki-
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2008
                      • 111

                      Rafun exässä tietääkseni huipputeho tuli alle 9000rpm, joka on 3 litran M50-koneen iskulla ihan luonnollista tuon mäntänopeuden takia. Ylemmäshän niitä voi toki pyörittää, ei vaan taida olla mitään hyötyä. 440hp todelliseen tehoon uskokoon ken tahtoo, pyöräjarrutuloksista kuitenkin kyse.. Säännöt pakottaa tietääkseni ainakin Roadsporteissa ajamaan pumppupolttoaineilla.

                      Kiinnostuneille vielä kuva kyseisen auton pannuhuoneesta.

                      Comment

                      • hirvonen
                        BTCF Member
                        • Nov 2011
                        • 251
                        • hämeenlinna

                        Ei se ole b28, vaan reilu 3 litranen..
                        Edit. Sehän olikin jo kerrottu aiemmin

                        Comment

                        • ^Tonix^
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 641
                          • Vaasa

                          Originally posted by TeemuM View Post
                          Mulla kävi M54 akselin, M50 dampperin ja 7000rpm rajoittimen kanssa noin. Eli triggerikehän pultti/pultit oli auennu, osuneet runkolaakeripukkiin ja rikkoneet kehän.
                          Tämäkö pyörinyt M50 lohkossa? Omasta ainakin jätin pois sen takia ettei noin kävisi..
                          e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                          E30 318is
                          E36 M3 Coupe

                          Comment

                          • TeemuM
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 233
                            • Turku

                            Joo M50 lohkossa, että poishan se ois kannattanut jättää jo alunperin. Mut kertoo noista värinöistä mitä siellä on.

                            Comment

                            • TeemuM
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 233
                              • Turku

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Näinköhän. Äkkiä laskettuna mäntä nousee 2.8 mm ylemmäksi ja muistaakseni b28:ssa jää n. 2mm alle dekin mäntä. Eli varmaan joku millin yli tulee. Mut kuten sanoin, en ole kerinny kokeileen osia lohkoon.


                              Ja tommoset TU männät isommilla venakoloilla tulossa. Toki noitakin varmaan joutuu syventään, mut se selviää kun pääsen mittaileen.
                              Mä sovittelin joskus eri mäntiä tolla M54B30 kampuralla, tuossa mittoja.

                              M54B30 mäntä jää 1.9mm dekin alle.



                              M52B28 männällä tulee 1.5mm yli.

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11098
                                • Oulu

                                Originally posted by TeemuM View Post
                                M52B28 männällä tulee 1.5mm yli.
                                Noni hyvä tietää. Pitää valmistautua ottamaan vähän paljealueiden kohdalta pois männistä. Vakio tiiviste tais olla jotain tyyliin 1,6mm puristettuna vai mitähän se oli :think

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎