Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veemu
    BTCF Member
    • Jan 2014
    • 269
    • Helsinki

    M50-turbo keskustelua osista 2017

    Jatkoa tälle: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=346502
    Käyttis: e91 325i
    Projekti: E36 M50 turbo
  • Veemu
    BTCF Member
    • Jan 2014
    • 269
    • Helsinki

    #2
    Mimmosta levyä porukalla on ollu -765 asetelman perässä? Vääntöä pitäs kestää sen ~600.
    Käyttis: e91 325i
    Projekti: E36 M50 turbo

    Comment

    • ooopeee
      BTCF Member
      • Dec 2011
      • 2110
      • Kouvola

      #3
      Perus massalevyllä jarruteltu +900nm.

      Itsellä esim Luk jousittamaton massalevy enkä ajatellut muuksi vaihtaa jos tehoa tulee lisää.

      Ps miksi avasit uuden topicin ?
      Last edited by ooopeee; 03-01-2017, 13:54.
      VW passat 1.9tdi 4motion
      E36 "328" cabrio

      Comment

      • Veemu
        BTCF Member
        • Jan 2014
        • 269
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by ooopeee View Post
        Perus massalevyllä jarruteltu +900nm.

        Itsellä esim Luk jousittamaton massalevy enkä ajatellut muuksi vaihtaa jos tehoa tulee lisää.

        Ps miksi avasit uuden topicin ?
        Okei. Uus vuos uudet kujeet, saa poistaa jos ei ois saanu avata. Oon varmaan liian uus foorumilainen
        Käyttis: e91 325i
        Projekti: E36 M50 turbo

        Comment

        • naikou
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 1742
          • vihti

          #5
          onko mitään kikkaa millä tota 765sre-asetelmaa saisi kevyemmäksi käyttää? vai pitääkö vaa viettää useampi jalkapäivä salilla
          E39 523i Turbo

          Comment

          • Matuh
            BTCF Member
            • Apr 2013
            • 3702
            • Kouvola

            #6
            Originally posted by naikou View Post
            onko mitään kikkaa millä tota 765sre-asetelmaa saisi kevyemmäksi käyttää? vai pitääkö vaa viettää useampi jalkapäivä salilla
            Ainakin mulla e36 ja vakio työsylkällä se on pakko painaa loppuun asti. Se tappi on meinaan aika just että irrottaa äkkiä siihen tottuu ja sit et enää haluu muilla ees ajaa
            E36 328i M50B30 turbo
            Skoda vRS
            Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
            Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

            EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

            Comment

            • Veemu
              BTCF Member
              • Jan 2014
              • 269
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by naikou View Post
              onko mitään kikkaa millä tota 765sre-asetelmaa saisi kevyemmäksi käyttää? vai pitääkö vaa viettää useampi jalkapäivä salilla
              Naukkis sano viime topicissa, että on käyttäny jarrupääsylinteriä tehostimen kera? Sille alipainetehostimelle pitää vaan löytää paikka kun aika isokokonen.
              Käyttis: e91 325i
              Projekti: E36 M50 turbo

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11120
                • Oulu

                #8
                Originally posted by naikou View Post
                onko mitään kikkaa millä tota 765sre-asetelmaa saisi kevyemmäksi käyttää? vai pitääkö vaa viettää useampi jalkapäivä salilla
                Kyllä siihen tottuu Ja sit kun on tottunut ja hyppää vaikka johonkin tojotaan, niin hups vahingossa polkaseekin kytkinpolkimen melkeen lattiasta läpi

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Tonton
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 9101
                  • Raisio

                  #9
                  Originally posted by naikou View Post
                  onko mitään kikkaa millä tota 765sre-asetelmaa saisi kevyemmäksi käyttää? vai pitääkö vaa viettää useampi jalkapäivä salilla
                  Painelaakerin ulkokehältä tavaraa pois niin se puristaa lähempää jousen päätä. Melkein jossain prässissä tms kokeilisin ensin paljonko uskaltaa pienentää ettei mene läpi.
                  Last edited by Tonton; 04-01-2017, 22:15.
                  sigpic
                  M-B Vito -22
                  Transit Custom -18
                  Yamaha vx ho cruiser -22
                  Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                  [email protected]

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    #10
                    Enpä lähtis painelaakeria pienentämään, kun aika tarkkaan mitoitettu orkkiksenakin. Ja asetelman puolella jousien päissä kaarevat "pahkat", joihin laakeri ottaa jokatapauksessa kiinni, eli kontaktipinta ei siirry juuri mihinkään.

                    Se on ihan hyvä vaan, että poljin on jäykkä, niin siinä kytkimellä ei tule seistyä turhaan. On nimittäin kohtuu kova rasitus kampuran päittäislaakerille tuo kytkin pohjassa seisoskelu.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5266
                      • Pirkkala

                      #11
                      2.8mm esijännityksellä kykä on paljon jäykempi ja hankalampi käyttää kuin 3.5mm koska 2.8mm esarilla suurin mahdollinen jousen jännitys sattuu kytkimen tarttumiskohtaan. Suurin jännitys löytyy 90% :sti väliltä 1,8mm-3,0mm

                      Btw. Monessa paikassa massalevylle annetaan tuo n.3.5-4mm esijännitys suositus kannattaa muistaa että osassa levyistä massaosien välissä on joustava elementti osassa ei. Ns. Jousitetussa yleensä on ja jousittamattomassa ei. Näin oman kokemuksen perusteella.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • Make H.
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 1278
                        • Kokkola

                        #12
                        Eikös tuo nyt niin ollu että 9,2mm kasaan puristetulle levylle 0,3mm upotusta asetelmalle (618/765)? Mitä lie tulee sillon sitte esijännitystä ei tullu mitattua, oisko muutaman millin luokkaa...vai mikä on "oikeaoppinen" offsetin haku tuolle asetelmalle?

                        Comment

                        • Matuh
                          BTCF Member
                          • Apr 2013
                          • 3702
                          • Kouvola

                          #13
                          Onkos porukalla kokemuksia synapsen hukkiksista?Tial MVR:t kään ei ollu pahan hintaisia.
                          Vai laitanko biltsun tekeleen
                          E36 328i M50B30 turbo
                          Skoda vRS
                          Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                          Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                          EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                          Comment

                          • MH motorsport
                            BTCF Member
                            • Sep 2011
                            • 2301
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by Matuh View Post
                            Onkos porukalla kokemuksia synapsen hukkiksista?Tial MVR:t kään ei ollu pahan hintaisia.
                            Vai laitanko biltsun tekeleen
                            Tuurbosmart. Tialeja hajonnu. Biltema on paras
                            Autopalvelu MH-motor
                            Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                            Maxxecu myynti ja asennus
                            www.mh-motor.fi
                            0503218217
                            Kulkineet:
                            E6 2000 touring
                            E6 2002 touring
                            E30 318is ///Mtechnic 2
                            E34 ///M5 nürburgring
                            E34 S62b50 turbo dct
                            E39 523i ///Msport
                            F30 320d

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              #15
                              Originally posted by naikou View Post
                              onko mitään kikkaa millä tota 765sre-asetelmaa saisi kevyemmäksi käyttää? vai pitääkö vaa viettää useampi jalkapäivä salilla
                              Onhan sulla siellä kaikki romut oikein paikoillaan? Eikä se kytkinhaarukka ole ihan vammaisessa kulmassa? Tyyliin työsylinterin tappia jatkettu 4cm ja haarukan nänniä -3mm koska vanha ja kulunut..

                              Kaikki kun on oikein paikoillaan, ei todellakaan ole paha käyttää.
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎