Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veemu
    BTCF Member
    • Jan 2014
    • 269
    • Helsinki

    #16
    Polttoaine

    Mimmosta polttoainepumppua porukka suosittelee re85selle? Pitäs semmonen saada mikä riittää 500hp nurkille? Kannattaako suoraan skipata e36 orkkis pumpun tilalle saatava ja vetää vaan tankilta suoraan linja ja yleismalli pohjaan? Tällähetkellä hyllyssä yksi kiina -044 mutta se ei taida yksinään riittää?
    Käyttis: e91 325i
    Projekti: E36 M50 turbo

    Comment

    • Matuh
      BTCF Member
      • Apr 2013
      • 3702
      • Kouvola

      #17
      Mulla on ihan wahlbron 450lph orkkis paikalla, ja hyvin piisaa. Samalla setillä mikä oli viimevuonna niin 500hv tehoilla ajettu.
      E36 328i M50B30 turbo
      Skoda vRS
      Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
      Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

      EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

      Comment

      • Veemu
        BTCF Member
        • Jan 2014
        • 269
        • Helsinki

        #18
        Huohotus

        Miten porukalla menee huohotukset. Omassa kärryssä vielä vähän auki.... Ei taida nonvanoksen vakio riittää...Vai?
        Käyttis: e91 325i
        Projekti: E36 M50 turbo

        Comment

        • MET
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2004
          • 200
          • Lappeenranta

          #19
          Saakohan noita Walbron 450lph E85- pumppuja ulkoisena ollenkaan? Itselle olisi tulossa Jazin turvatankki ja siihen on hieman hankala saada sisäistä pumppua järkevästi. Mikä olisi vaihtoehtona?

          Comment

          • Veemu
            BTCF Member
            • Jan 2014
            • 269
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by MET View Post
            Saakohan noita Walbron 450lph E85- pumppuja ulkoisena ollenkaan? Itselle olisi tulossa Jazin turvatankki ja siihen on hieman hankala saada sisäistä pumppua järkevästi. Mikä olisi vaihtoehtona?


            Eikö tommonen vois olla passeli, paljon sulla on tulossa voimapaskee?
            Tai sitten perus 2x -044.
            Käyttis: e91 325i
            Projekti: E36 M50 turbo

            Comment

            • Vauhtivaunu
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 2714
              • P-Karjala

              #21
              Originally posted by MET View Post
              Mikä olisi vaihtoehtona?
              Välisäiliö:




              Tietysti tuolla hinnalla ostaa jo ne -044:set, mutta jos nyt kuitenkin haluaa sen Walbron niin siinä on vaihtoehto.
              sigpic


              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

              Comment

              • Tenhune
                BTCF Member
                • Mar 2011
                • 44
                • Pihtipudas

                #22
                osaako joku sanoa meneekö näillä spekseillä olevat decat
                ihan plug and play m52 koneeseen?

                Tuotto @3bar: 630cc
                Impedanssi: 12ohm ("korkeaohminen")
                Liitintyyppi: EV1 (irtoliittimet saat myös meiltä)
                Kokonaispituus: 74.7mm
                Pituus O-O (sisä): 60mm
                O-renkaiden ulkohalk.: 14mm (vaihdettavissa)
                E61 535d

                E92 330CdA xdrive msport
                E39 528i Tbo Montrealblau

                Exät
                E83 X3 2.0d
                E60 530da Titansilber
                E46 320d Titansilber

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11120
                  • Oulu

                  #23
                  Menee.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Jarpeli
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 510
                    • vaasa

                    #24
                    Mitenköhän tuon Z3 kansinpahvin laita on. Se kun näytti olevan 0,7mm tai 1mm metallitiiviste. Onko tuohon jotain miksi ei menisi normaaliin m52 moottoriin?

                    Osanumero:11127501304



                    Mahtaisiko tuo 0,7mm kestää paremmin ahdin käytössä kun massa-tiiviste.
                    Rututhan tuolla nouseen 10:1 ->11.2:1
                    Eiköhän tuo vielä viinalla menisi.

                    Moottorihan tulee olemaan sekasikiö M52b30.
                    Sis. M50 veivit ja muut sisukset M54sesta.
                    Tarkoitus tuolla olisi ajella jolla tyttöpaineilla <0,8bar
                    Varminhan tuo athena olisi mutta jos tuo piisaa niin olisihan se jo kolmatta sataa euroa halvempi.

                    EDIT:
                    Olipas ne sitteki aikalailla erilaiset vaikka molemmat onkin M52. En muistanutkaan että z3sessa oli tuplavanos kone:

                    Sylinterikannen tiiviste 0.70MM - 11127501304, 11 12 7 501 304, 7501304, 11127501304 - Sopii malleihin: E46 E39 E60 E61 Touring E38 E65 E66 X3 (E83) X5 (E53) Z3 Z4 E85

                    Eli eipä tuo taida mennä. Mutta korjatkaa toki jos joku tietää paremmin.
                    Last edited by Jarpeli; 08-02-2017, 20:24.

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11120
                      • Oulu

                      #25
                      Joo tuplavanos koneen tiiviste. Ei passaa sinkkuvanokseen. Kannattaa realoemista muistaa laitta se region EURO kohtaan, niin saa paremmin meidän malleihin sopivia osia. Toki z3:sta on saanu tuplavanoksella täälläkin.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • naikou
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2010
                        • 1742
                        • vihti

                        #26
                        ja eikös sinkkuvanos b28:kin ole 0,75 paksuisella tiivisteellä?

                        Itse olen laittamassa 1,6 athena cooper ringin ahdettuun m52b25, vahvistuksena vielä m50b25 vanos koneen veivit. Pähkäilin että tolla tiivisteellä saa sen paljealueen paremmaksi kun mitä sillä paksummalla vaihtoehdolla (2mm). Mutta kärsiiköhän ajella pensalla noiden puristusten kanssa ahdettuna?
                        E39 523i Turbo

                        Comment

                        • naukkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1222
                          • Jyväskylä

                          #27
                          MLS-tiivisteen M52:een saa vaikka Cometiciltä, maksaa tosin sen parisataa. Ja 0,7mm MLS:n kestävyys on aivan eri planeetalta 1,75mm massatiivisteeseen verrattuna, jos vaikka tiiiviste olisi muuten yhtäkestävä niin jo paksuusero kasvattaa painekeston 2,5-kertaiseksi. Todellisuudessahan MLS kestää vielä enemmän kun ei ole erillisiä liekkirenkaita vaan yhtenäinen pelti joka ei ihan helposti paineen alla vaihda paikkaa.

                          MLS tiiviste löytyy nykyään kaikista tuotantoturboista dieselit mukaanlukien, on katukoneeseen huomattavasti luotettavampi tiivistevaihtoehto kuin fireringit joilla on rajoitettu kestävyys heat cyclejen suhteen.

                          Comment

                          • Jarpeli
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 510
                            • vaasa

                            #28
                            Mistäs tuota 1,6mm athenaa löytyy?
                            Ja onko tuo 0.7mm cometic yhtä kranttu kannentasaisuuksille/kiristys momenteille kun nuo paksummat mallit?
                            Eikös noi +2mm cometicit ole tunnettuja siitä että meinaavat vuotaa vaikka kuinka kiristäis.

                            Comment

                            • Matuh
                              BTCF Member
                              • Apr 2013
                              • 3702
                              • Kouvola

                              #29
                              Originally posted by naukkis View Post
                              MLS-tiivisteen M52:een saa vaikka Cometiciltä, maksaa tosin sen parisataa. Ja 0,7mm MLS:n kestävyys on aivan eri planeetalta 1,75mm massatiivisteeseen verrattuna, jos vaikka tiiiviste olisi muuten yhtäkestävä niin jo paksuusero kasvattaa painekeston 2,5-kertaiseksi. Todellisuudessahan MLS kestää vielä enemmän kun ei ole erillisiä liekkirenkaita vaan yhtenäinen pelti joka ei ihan helposti paineen alla vaihda paikkaa.

                              MLS tiiviste löytyy nykyään kaikista tuotantoturboista dieselit mukaanlukien, on katukoneeseen huomattavasti luotettavampi tiivistevaihtoehto kuin fireringit joilla on rajoitettu kestävyys heat cyclejen suhteen.
                              Jenkkilän pojat on MLS kanssa urittana lohkoohi O-renkaat kaveriks ni paine kestävyys aika mahtavaa

                              Itse epäillyt kans et miten tollane Athena sit lopulta kestää isoa painetta ku kuitenkin Massatiiviste, sehön o selvää et fireringit ei periksi anna :think
                              E36 328i M50B30 turbo
                              Skoda vRS
                              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                #30
                                Originally posted by Jarspi View Post
                                Mistäs tuota 1,6mm athenaa löytyy?
                                Ja onko tuo 0.7mm cometic yhtä kranttu kannentasaisuuksille/kiristys momenteille kun nuo paksummat mallit?
                                Eikös noi +2mm cometicit ole tunnettuja siitä että meinaavat vuotaa vaikka kuinka kiristäis.
                                Eiköhän noissa vuotohommissa isoin syy ole vääränlainen pinnanlaatu. Vastaavilla mls tiippareilla toimii kaikki motot yms naukkiksen mainitsemat koneet.

                                Jos peräkylän pertti vie tyyliin m30 mosan paikalliseen koneistamoon jossa ei ole tietoa/taitoa tai asiakas ei osaa sanoa mitä tarvitsee, saa juurikin niitä ongelmia.
                                Cometic ja bmw mm. Ilmoittaa vaadittavan pinnanlaatu standardin mls tiivisteelleen. Moniko vuotavien tiivisteiden kanssa tapellut on selvittänyt mitä standardi sisältää ja pinnalta edellyttää?

                                Trust Fel-Pro gaskets for innovative sealing solutions for your engine. From gasket sets to rear main seals, we have what you need for that next repair.


                                The most critical engine gaskets are the head gaskets since they have to withstand the heat and pressure of combustion. And unless the engine is a drag motor with a solid billet or filled block, the head gaskets also have to keep coolant out of the cylinders. Related Articles - Stefan Rossi is Pursuing Peak


                                Last edited by jannmann; 10-02-2017, 03:01.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎